renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia SL 750 Shiver (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HiddenSnake
Vloženo 14.7.2018
Aktualizováno 14.7.2019
Zobrazeno 11 589x
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.4

Popis motorky


Aprilia Shiver ... dama v cerne a cervene

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XJ6 Diversion: Slaba a mala
Honda CB 600F Hornet: Mensi a min pohodlna
Yamaha FZ8 N/S: Nakonec nebyla za slusny penize
Suzuki DL 650 V-Strom: jeste nejsem tak starej
Kawasaki Versys 650: porad nejsem dost starej

První dojmy - Strasne hodna motorka s perfektnim podvozkem, ktera diky mape Sport dokaze i trochu zazlobit, ale neni to nijak strasliva 750ka. Asi neni idealni jako prvni motorka, ale jako druha uz de, pokud to ma clovek v hlave srovnany.

Motorku bych doporučil pro - 180 - 200 CM jezdec co to ma v hlave srovnany a nepotrebuje 150 poniku, co stejne kroti elektronika.

Doplňky na motorce - Rutan padaky

Puig Racing screen

Recenze

Jezdil sem cim dal rychlejsi motorky a mel sem 2 lety exkurz do sveta cruiseru s tim, ze sem chtel zpomalit. To nezabralo, Intruder sel z domu a ja se poohlizel po jinem biku. Veren svym zasadam sem si prohlizel jenom japonky s tim, ze chci zase neco spolehliveho a sametove poslusneho.

"NIKDY BYCH SI NEKOUPIL ITALSKOU MOTORKU! SERE SE TO A ... AHOJ KRASKO JAK SE MAS?!?" (zurive hledam italstinu v google translatu)










Je to prekvapive prijemna masina s tim cemu nekteri rikaji charakter a ja tomu rikam linej italskej inzenyr ... a prekvapive v Aprilii zadni takovi nepracuji. Shiver ma charakter, ale takovej jak kdyby ji navrhoval nejakej Luigi co ma prijmeni Honda.

Je to dvouvalec, ma to zatah od spodu, ma to zvuk, kterej ladili v opere (o tom vic pozdeji), ma to elektronickej plyn a vychytavky, ma to brzdy, ktery jsou ukrutne silny, vymazlenej sportovni podvozek, design od Gucciho.

Ale ten motor dokaze byt sametove cistej (touring a rain) a divokej zaraz (sport), zatah a plyn je plynulej (pokud clovek vi jak na to, tak i na sport mode - Ducatti se muze na tom ucit). Brzdy jsou z produkce lepsi nez kdektery Bremba u konkurence a poprvy sem se lek, kdyz sem za ne necitlive hrabnul. Podvozek zatim zvladnul presuny dalnice i mestsky soupani. A ten design ma prekvapive hodne praktickych prvku (jako treba ochrana pred vetrem).

1. Design a ergonomie

Ten faceliftovany model se mi moc libi, je to proste mazacky kus techniky.Tohle nenavrhli kluci co delali nejaky hnusny Tipo u Fiatu, s timhle si hral nekdo kdo mel ambice u Feraaari. Libi se mi skoro vsechny barevny kombinace, ale mel sem kliku na tuhle cerno cervenou.















K mymu prekvapeni , je ten design i extreme prakticky, protoze tohle je nahac s jednou z nejlepsich ochran pred vetrem co sem zazil. Ta mala kapotka na svetle dela hodne. Koupil sem stitek abych to jeste zlepsil, ale je to jenom marginalni vylepseni (je trochu mensi tlak na hrudnik a hlavu a da se za nej schovat).





Na motorce se sedi krasne. Verze pred faceliftem mela vic uvolneny nohy, ted to ma stupacky lehce dozadu a musel sem si trochu zvykat, ale pro cloveka co ma 190cm je to idealni nahac. Sedlo moc prijemny.










Co se tyce ovladacich prvku, tak je to klasicky standart pacek a prepinatek + prijemny ovladac palubniho pocitace. Pocitac je super a ukazuje vsechno mozne (vcetne venkovni teploty a teploty motoru. Co ale neukazuje je stav paliva. Tohle je prvni mala vytka, cely system ukazatele paliva neni klasicky, ale je tam kontrolka co se rozsviti v posledni tretine nadrze a pak zacne pocitat kilometry, kdyz dojde na rezervu. Coz je trochu na palici a vyzaduje to pracovat s trip pocitadlem po kazdem natankovani.





Ukazatel zarazene rychlosti je moc fajn s drobnou vyhradou, ze neukazuje, kdyz clovek zmackne spojku (celkem logicky), ale neukazuje i kdyz ma clovek ruku lehce na spojce, Nevim jestli je to bug nebo feature, ale mam v planu se na to jeste podivat.

Rychlomer a otackomer je spravne - budik a digitalni ukazatel. Displej je videt i na ostrem slunci!





2. Rizeni a podvozek

Podvozek je velmi dobre naladeny. Oproti starsi verzi je podle me o poradny kus lepsi. I presto, ze vsichni pisou jak je sportovni, tak mi prijde celkem i pohodlny a zvladne i mestske jezdeni. Masina je velmi obratna a limit jsem rozhodne ja a ne grip podvozku a tech pirelek co tam mam.
Teziste je celkem nahore, ale neni to naskodu (spis naopak). Prijde mi pocitove celkem lehka (ale to po 280kg cruiseru asi cokoliv).
Urcita slabina je rate na miste (v male rychlosti), ale celkem se s tim da zit.
Podvozek je stabilni i pri dalnicnich rychlostech. Pri 150+ je potreba resit vetrne narazy a narazovy bocni vitr, ale to ma asi kazdy nahac.
I prez to co pisou v recenzich, tak podle me dobre filtruje i cesky tereni asfalt a rozhodit ten podvozek vyzaduje opravdu nejakou svinskou jamu (ale ja jezdim vlastne pomalu).





3. Motor a prevodovka

Ten motor je Vtwin, takze clovek ceka kroutak a dostane kroutak. Trochu sem se toho ze zacatku bal, ale jsem velmi prijemne prekvapen. Jsou to decentne servirovane newtonmetry a ani sport mode neni sebevrazedne kamikadze.
Je tam civilizovany prubeh do 6 tisic a pak trochu zlobeni nad 6 tisic. Ale opravdove zlobeni je jenom na sport mode. Jakmile je tam touring, tak je to na pohodu. Rain je zdechla koza jenom do deste (ale to je presne to, na co je urceny). Na dalnici se da mazat rychle a jeste mit rezervu na zrychleni.

Motor a katalyzator vytvari efektivni podlahove topeni odspodu (batuzky to hreje a ja uz deti mam, takze sterilita neni takovej problem.). Jeste tam asi dam jednu tepelnou izolaci, ale da se to vydrzet i v 30 stupnovem vedru.

Motor zere realne podle me nekde mezi 5.5 az 6ti coz pri velikosti nadrze 15 l nic moc dojezd, ale za tech 800km sem si zjistil ze se da jet tak 180 - 220 na jeden zatah mezi benzinkama a jeste zbyde v nadrzi. Na doraz sem zatim nikdy nejel a planuju nakup 2,5 litrove pridavne nadrzky na cesty.

Prevodovka je chvalitebna. Neni to spatny, ale 2 falesny neutraly sem uz tam hodil a je potreba byt durazny. Recenze rikaji, ze je to spicka, takze jeste budu zjistovat jestli neco nedelam spatne. Ale spolecne s lehouckou spojkou je to na pohodu.

Samostatnou kapitolou je zvuk. TO JE FENOMENALNI NA TOVARNI VEJFUKY! Podle me nekoho museli uplatit kdyz to homologovali, nebo Don Corleone dorazil a rekl tomu komisari, ze tam bude jeho podpis nebo mozek. Brumla to, bubla to, plive to do vejfuku jak kdyby to byl ladak za 30k. Je to lahoda poslouchat a celkem to budi pozornost.





4. Brzdy a ABS

Je to zlate a (pry) to nejsou bremba, ma to pancerove hadice. Kdyz sem za ne vzal poprve tak sem se dost lekl, protoze masina zastavila na miste. Jsou to brzdy pro opravdove brzdeni. Zatim jsem nemel moznost vyzkouset ABS, ale je tam. Uz mam za sebou rychle brzdeni s 60kg batuzkem ze 100 na nulu a zabrzdilo to na suchu i bez aktivace ABS. Pocitove jsou to brzdy ze supersporta.





5. Ulozny prostor

Neni. Teda neco je pod sedlem ale ulozny prostor bych tomu nerikal.

Po najeti skoro 900 km musim rict, ze je pro me tahle motorka velmi prijemnym prekvapenim. Rychlej dvouvalec sem nikdy nemel a moje zkusenost s Monstery me od toho spis odrazovala, ale Aprilia to umi. Cela motorka pusobi dojmem draze postaveneho stroje, ktery funguje perfektne. Na 750ku to neni nejrychlejsi stroj v parte, ale je to perfetne funkcni celek. Da se s ni jet i brutalni pila, ale to uz neni moc pro me.

Planuju v srpnu trip do Alp tak napisu.










6. Palivove mapy - update

Tak napisu komentare k palivovym mapam, protoze sem neodolal a zacal si hrat i se sport mapou :).

Rain - Je to presne co to ma byt. Mapa do deste, ktera na suchu pripomina jizdu na male 125ce. No to mozna trochu prehanim. Jede to, ale musi to clovek drzet totalne pod krkem (nejakej vykon se schovava na 6000 otacek) a nabehy vykonu jsou extreme pomale. Ale pozor pokud si myslite, ze odbourate cukani podtocenyho motoru, tak to teda ne. Takze je to dobry, jenom mam trochu obavu, ze na mokru kdyz clovek bude radit moc nahoru, tak to bude taky cukat se zadnim kolem. Nejslabsi zvukovy projev. Pocitove mi prijde, ze nejmin brzdi motorem.

Touring - To je "Dolce vita". Mapa na jezdeni vsude od mesta az po okresky a cestovani po dalnici. Nabeh silny, ale nezaludny. Vyfuk je slyset a uz to praska do plechovek. Do 3000 je to takove pohodove tahani, ale bacha muze se stat, ze to podtocite a pak to cuka (coz muze byt naprd v zatacce). Od 3000 do 4500 uz to jede ok a od 4500 zacne byt slyset a maze to. Od 6000 si vzpomene, ze teda mame zavodni geny a mazeme skoro stejne jako Sport. Obstojne brzdi motorem (na normalni dojezdy skoro nesaham na brzdy).

Sport - A tady vam ta italka nejdriv rozbije vsechny talire od maminky a pak budete mit SEX s velkym S. Je to vic ucukany, ale taha to celkem jako raketa. Bacha do 3000 se to netvari, ze by vam to melo urvat ruce a pokud tam mate 4ku tak to taky neleti nijak zavratne. Ale treba na 3ku se nad 3000 dejou neskutecny veci. Sem si trochu zablbnul a na jednech dlouhych semaforech ujel 911ce. Akcelerace byla neskutecna a na 3ku sem tam mel 120 ani sem nevedel jak. Chlapik z Porschetem me dojel na dalsich semaforech a pokyval hlavou. Poprve v zivote sem se na motorce lekl jak rychle to muze jet (jezdim celkem pomalu). Do mesta se to moc nehodi a na cestovani to podle vseho vic zere. Ale ma to nejlepsi zvuk a taha to jak cert. Takze asi na Touring dojedete na roh k ty kavarne, kde sedi holky, prehodite na Sport a poslednich sto metru dokrosite s vybuchy v plechovkach. :) Na okresky a blbnuti to dava vic nez smysl :).

UPDATE 7.8.2018 - Prevodovka

No tak nevim. Po najeti skoro 1200 km musim rict, ze asi nejvetsi otaznik visi nad tou prevodovkou. Schvalne to pocitam a mam tam 4 falesny neutraly a jedno takovy zarazeni / nezarazeni. Rozhodne to chce radit durazne a pouzivat spojku, ale oproti ryzove konkurenci to neni zas takova slava. Kdyz to funguje tak je to super, ale kdyz ma naladu tak to neni ono. Ted pojedu 1500km okruh v Alpach tak uvidim. Na konci sezony tomu dam servis s durazem na spojku a prevodovku a uvidime. Je mozny, ze je to jenom o nastaveni radicky na moji hnatu.

UPDATE 14.7.2019

Tak jsem zjistil, ze se da jezdit v pohode i na Sport. Je to sice o citlivem zapesti, ale tenhle rok sem tam Touring uz nedal, pokud strasne neprselo. A kdyz sem ho tam hodil tak sem mel pocit, ze je ta moje holka nejaka zdechla. Extremni dopad na plynulost zatahu ma vzduchovy filtr a vytahanost retezu, kdyz je zapraseny tak je to ucukany. Po pravidelnem servisu se relativne zjemnil i ten Sport mode. Ale mozna je to i tim, ze se clovek nauci jak za to tahat.

Nahodil sem kompletne nove obuti tak uvidime. Vymenil sem Prielky za Continentaly, tak sem zvedav. Recenze pejou ody, me prijde, ze se trochu zlepsilo vedeni, ale jsou takovy vic zivejsi.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Velkýtomas
Velkýtomas napsal 04.01.23 v 20:31

krásně napsané

Velkýtomas
Velkýtomas napsal 04.01.23 v 20:31 10b.

krásně napsané

Cirkulace
Cirkulace napsal 25.01.22 v 19:32 10b.

Krásně shrnuté. Zvažuju jako druhou motorku na vyblbnutí a kratší a střední výlety. Zvuk je prostě mazec! Hodně šťastných km !

drake1961
drake1961 napsal 19.11.21 v 21:52 10b.

pěkná holka

falkomas
falkomas napsal 05.11.21 v 19:02 10b.

Více komentářů



TOPlist