renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia SL 750 Shiver (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník falkomas
Vloženo 11.12.2015
Aktualizováno 29.2.2020
Zobrazeno 6 027x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Obratná svižná motka pro každodenní použití, co nevyděsí začátečníka a zároveň uspokojí i zkušenějšího jezdce.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:coolmoto (Luže) - Pohodový, férový přístup.

Výška jezdce: 195 cm

První dojmy - Vzhledem k hmotnosti příjemně ovladatelná, solidní brzdy a pohodlný posez i pro vyšší postavy. Na naháče slušná ochrana před větrem. Spolujezdcův komfort by mohl být lepší, ale zase záleží koho vezete :-)

Motorku bych doporučil pro - nováček i zkušený jezdec se pobaví

Doplňky na motorce - padací protektory a koncovky Akrapovič (hezký bonus a prima zvuk)

Recenze

Tak prvně musím říct, že motorku jsem si kupovat nechtěl. Po předchozí Aprilii SL1000 Falco jsem byl rozhodnut dát si chvíli pauzu, utříbit myšlenky a tak nějak napřesrok se pomalu porozhlídnout po nové lásce. Všechno nakonec dopadlo úplně jinak, protože v garáži najednou bylo moc prázdno a počasí taky nenasvědčovalo tomu že by sezona měla rychle skončit. V tom co očekávám od dalšího stroje jsem si rychle udělal jasno, zvážil finanční situaci a pak se jen ponořil do inzerce s cílem najít nový stroj do další(ch) sezon. Vítězem se nakonec stala opět (nečekaně) Aprilka a to konkrétně SL750 Shiver. Mám ji opravdu krátce, najeto spolu máme cca 200 Km takže moje postřehy budou o prvních dojmech a taky trochu srovnáním s předchozím Falcem. Zaprvé bych chtěl poopravit názor že z "litru" přesednout na "podlitr" je blbost a že to člověka rychle omrzí. Omyl - je třeba vzít taky v úvahu že motka není jen o motoru, takže srovnání 15let starý vrány se tříletým strojkem se odehrává i jinde než v motoru, ale popořadě.
Na tomhle strojku jsem jel poprvé až při zkušební jízdě u prodejce. Krom toho, že se mi docela líbila, tak s pouhou znalostí základních technických údajů a pln předsudků o "podlitrech" vyrazili jsme na první naši projížďku.
MOTOR - no jede to, jede a vůbec ne špatně, jasně není to odspodu uragán co se snaží vyrvat motor z rámu ale výkon je dodáván hladce, motor je na dvouválec docela točivý, rozbíhá se radostně do otáček a peláší bez klopýtání až k omezovači. Řekl bych na 95 koníků slušná práce.
MAPY - někdo nadává někdo chválí, já asi režim R používat nebudu na druhou stranu rozumím, že začátečník tohle použije a my ostatní to přepínat nemusíme, nikdo nás k tomu přece nenutí. Rozdíl v nastavení je pocitově rozpoznatelný i bez koukání na budíky, takže OK . Jedině přepínání pomocí tlačítka startéru a to ještě za chodu je sakra divný.
RDE BY WIRE - to je kapitola sama pro sebe, ano malinkato to poznat je,ale zase nic protivnýho, než jsem dojel po koupi domů už jsem o něm ani nevěděl. Mě se napoprvé zdálo že po ubrání plynu z plného tahu byla reakce na ubrání s lehkým zpožděním.
PODVOZEK - na můj vkus předek houpavější, škoda že není vidlice stavitelná, ale zase nic extrémního, za sebe uvidím jestli bude potřeba časem přitvrdit. Celkově ovladatelnost velmi dobrá, vzhledem k vyšší hmotnosti stroje až překvapivá.
BRZDY - pro mě velké překvapení hlavně co se účinnosti týká, odezva by mohla být lepší, celkové brzdí dobře. Mám verzi s ABS a to naopak reaguje citlivě docela dost, zase se uvidí jak to budu řešit.
ERGONOMIE + PRAKTIČNOST - plnotučná velikost je pro i pro mou 195cm vysokou postavu jednoznačnou výhodou, spolujezdec bude na delších trasách trochu trpět, ale jak jsem psal v úvodu, záleží koho a jak daleko vezete.Stupačky spolujezdce jsou umístěny rozumně a i madla jsou k mání, takže to snad nebude žádná katastrofa. Pod sedačkou není místo a výfuky docela topí, Větrný štítek v rámci možnosti funguje a do 150-ti kilometrové rychlosti jsem v pohodě. Zase se uvidí na delších trasách. Na motorce mám navíc padací protektory a tady doufám že zůstanou nevyužity. Snad jen že jsou celkem decentní a motorku nijak nehyzdí.
DESIGN - jedním slovem paráda. Teda aby bylo rozuměno, tuhle motorku považuji za cenově dostupného naháče střední třidy. Na některých komponentech je trošku znát snaha o úspory ale jako celek je výsledek takřka perfektní a to si myslím že první verze byla ještě o chlup lepší. V tomhle se má konkurence ještě co učit, hlavně ta japonská.
SERVIS - zatím samozřejmě nic, moto má najeto necelých 11tisíc, nikde nic co by bylo třeba řešit a doufám že ani dlouho nebude třeba. spotřebu nevím a moc mě nezajímá, snad jedině ve vztahu k velikosti nádrže.
SOUHRN - motku jsem kupoval jako univerzální vozítko pro radost na cesty kolem komína a po naší vlasti. Moje názory vychází z kraťoučké zkušenosti a hlavně z orovnání se silnějším, ale zase o hromadu starším strojem. A musím říct že obstála se ctí.
BUDÍKY - spousta informací nic nechybí, celkem přehledné a i líbivé. Hned na počátku jsem potřeboval vymazat hlášku "SERVICE" protože servis byl udělán dříve než se objevila na palubce. Mno, trochu mě rozmrzelo, že po jejím odstranění a opětovném nastartování se mi objevilo ještě lepší "URGENT SERVICE" Nepropadaje panice a s panem YOUTUBEM jsme to nakonec hravě zmákli. Číslovku zařazené rychlosti bych uvítal větší, ostatní bez výhrad.
GUMY - Pirelli Angel GT - najeto maj nic, v podstatě nový gumy. Na Falcu jsem je užíval k maximální spokojeností, tak snad budou sedět i tady. Profil těhle gum je spíš cestovní, takže je naděje že po obutí sportovních gum se zlepší ovladatelnost.

16.2.2016 - poopravil jsem držák SPZ, protože Taloši mají menší rozměr značky a nevešlo se na něj platíčko s naši SPZ, koupil sem LED blinkry na delších stopkách a to bude asi prozatím veškerej všechen tjůning...
Jediný co se mi zatím vyloženě nelíbí, tak zpracování svodů - je to jak poprvé s céóčkem v ruce - celkem hnus, ale naštěstí to není moc vidět.

2.8.2016 - tak po cca 1500 kilometrech je čas na další postřehy:
NÁDRŽ- "není mala" jen prostě ta motka baští mnohem víc než slibujou budíky, mě se zobrazuje průměrná spotřeba 4,1 až 4,6 no a skutečnost je o dva litříky vyšší, takže vlastně na tuhle spotřebu je nádrž malá a ještě k tomu motorka lže jak když tiskne. Hladový voko se rozsvěcí poměrně záhy, takže tohle chce fakt cvik jinak člověk staví u pumpy poměrně zbytečně brzo.
Přední gumu sem o 2 desetinky podfouk, sice malinko otupěla, ale na cestách kde jezdím je to pro mě v tuhle chvíli lepší řešení.
Jo a ručička otáčkoměru se nad 6000 chvěje jak drahej pes!
Jinak super, poletuju si v zatáčkách silnic nižších tříd, výkon mi tady nechybí, zvuk je naprostá pecka (dbkiller venku, takže díky mistře Akrapoviči) Pohodlí dostatečný. Pozitiva vrchovatě převyšují ty pro mě drobné nedostatky, tedy
prozatím...

20.10.2016 - sezona se pravděpodobně nachýlila ke svému konci a další kilometry už nepřibudou. S celkovou sumou něco málo přes 3000 ujetých kilometrů spokojen nejsem, S motorkou naopak spokojenost veliká. Vše šlape jak má. Ještě pořád se mi líbí na ni koukat... Nic se nepokazilo, světla svítí blikače blikají i ten klakson troubí. Startuje vrčí ,ale celkových 13 000Km není ještě dostatečných na nějaký závěry o spolehlivosti.
Když sem se otřel o ty světla, udělal sem si radost a koupil superultra svítivé žárovky (H7 do předního světlometu) Moje radost trvala jen do chvíle než došlo na samotnou výměnu. Buď má člověk ruce fakíra nebo rozebere půl motorky aby mohl vyměnit blbou žárovku - kabeláž vedoucí do kapličky je tak krátká že nelze provés výměnu podle návodu - fuj hanba.

9.8.2017 - sezona v plným proudu a najeto nic moc, nicméně se mi poštěstilo vyrazit na skok do Alp. Klasika Zell am See, pojezdit okolo a šup zpátky. A musím říct že celkem v klídku. Je fakt že cestou zpátky a po 1000 kilometrech mě už docela bolela zadnice, ale to je u netrénovanýho jedince celkem normální. Motorka to zvládla se ctí. Jeli jsme na pohodu, žádná divočina, takže spotřeba cca 5/100. A nebýt maličkaté nádrže byl by to snad i cestovní stroj... Nic mi vyloženě nevadilo, nic se nepokazilo. Jel sem solo a s maličkým batůžkem, takže pohodlí spolujezdce ani ovladatelnost naloženýho bajku nepopíšu, možná jindy. Jen snad udržet na dálnici konstantní rychlost mi moc nešlo. Na šestku při 130 nízké otáčky a málo síly k předjetí, dost často jsem "drtil" i pětku. No, ale to je mi putna, protože na dálniční přesuny ji fakt nemám...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Metrkrychlovy
Metrkrychlovy napsal 06.05.22 v 19:50 10b.

Itálie je nejlepší

podle-ženy-puberťák
podle-ženy-puberťák napsal 26.10.21 v 18:08 1b.

Fuj to je ale hnusná motorka, jakási špageta či makarón či co, no a protože Italka tak šmejd co se kazí a v servisech dáte za opravy dvakrát víc než za její koupi. Jak si můžou lidi takové stroje kupovat? Jo jo, není nad Hondu a jiné Japonce, těm se nikdo nevyrovná, snad tak akorát Britové.

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 17.07.17 v 00:39 10b.

Negativ
Negativ napsal 19.02.17 v 08:48 10b.

tomasd.
tomasd. napsal 16.12.15 v 12:15 10b.

měl jsem možnost mít Shivera na půjčení, bavil mě velice, je to poctivá motorka - ať slouží! Předek měkčí, to je fakt, ale s tím se dá malinko zalaborovat

Více komentářů



TOPlist