PROFIL MOTORKY

Aprilia SL 750 Shiver (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Stryko
Vloženo 16.4.2015
Aktualizováno 1.4.2018
Zobrazeno 6711x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná, dostatečně výkonná, univerzální motorka, za kterou se skoro každý ohlédne Jak dvouválcový motor, vzhled tak i zvuk jsou u této motorky hlavním lákadlem, mimo jiné. Prostě krásná italská motorka, která není moc k vidění a jen tak se neokouká.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSR 750: Naproti Suzuki je Aprilia mnohem lépe propracovaná do všech detailů (např. u GSR strašná zadní kyvka a přední blatník). Taky je praktičtější a pohodlnější, protože dělené sedlo u GSR na delší trasy nebude to pravé.
Triumph Street Triple R: Na Triumph jsem přišel a začal nad ním uvažovat až později, když už bylo pozdě. Ale s výběrem jsem maximálně spokojený. Každopádně pokud bych uvažoval někdy v životě nad jinou motorkou, bude to asi nějaký tříválec a pravděpodobně od Triumphu.
Husqvarna Nuda 900R: Super mašina!! Zase ale trošku něco jiného než jsem zrovna hledal. Dost připomíná supermoto a já chtěl něco vcelku odlišného. Jinak jako druhou motorku bych ji bral hned!! Nuda 900R je motorka, která mě hodně zaujala.
Kawasaki Z800: Nádherná motorka, ale už celkem dost agresivní a tvrdá => nevhodná na případné delší cestování, hlavně ve dvou. Jinak super motorka až na tu palubku. Nicméně já chtěl univerzálnější motorku k širšímu využití a větší pohodlí. A Aprilia je prostě hezčí!! :P

První dojmy - Stačilo motorku vidět na vlastní oči a bylo jasno, klasika, prostě láska na první pohled. Motorka jede nádherně, oproti Jawě 350/639 to byl skok jako blázen. Na druhou stranu taky záleží, jaký je zvolený jízdní režim. Na režim RAIN je motorka polo-chcíplá a hodně utlumená, takže na tento režim jsem jezdil jen prvních pár dnů, abych se s motorkou seznámil a zvykl si na ní. Tento režim je použitelný opravdu jenom na seznámení a když je hodně špatné počasí a člověk nechce riskovat. Jinak úplně o ničem... Na režim tourist je motorka o hodně živější a už docela letí. Na cestování a na "kochačku" nejlepší volba. Taky spotřeba je u tohoto modu lepší než u modu sport, tím pádem i větší nájezd na plnou nádrž. Necuká to tak moc a jízda je pohodlnější, hlavně pro spolujezdce. Motorka jde krásně za plynem, ale není to tak agresivní, prostě plynulá, pohodlná jízda a výkonu je taky dostatek. Na režim sport už je to celkem střela !!!. Motorka letí, reaguje na každé pootočení plynu a je pořádně ucukaná, taky si docela často odkašlává výfuk při podřazování, což je super. Chvíli trvá, než si na to člověk zvykne, ale pak je to paráda. I na režim sport se dá jet v klidečku, jak se člověk s motorkou sžije. Takže i tak se dá jet plynule a bez cukání, chce to mít cit a zvyknout si. Ale co si budeme povídat, na režim sport se většinou jede hlavně prostě plyn / brzda a jede se co to dá a to cukání k tomu patří !! :D Za jízdy, většinou v chladnějším počasí občas parádně střílí výfuky, což jízdě dodá na kráse a projevu. Jinak originální zvuk je fakt lepší než některé laďáky na jiných mašinách. Palubní počítač je taky super. Ukazuje vše, na co si člověk vzpomene: zařazený rychlostní stupeň, teplotu motoru a okolí, spotřebu aktuální a průměrnou, průměrnou rychlost, nejvyšší rychlost, čas cestování, najeté km za den a celkový stav km, hodiny, stopky, a další. Fajn je i možnost nastavení ideálních otáček pro přeřazení. Snad se ta elektronika nebude nijak srát a dělat problémy, ale zatím úplně bez chyb a ani se toho moc nebojím. Italové by už měli mít všechno vychytané. A pověry, že se italové pořád serou? Kecy, aspoň v dnešní době a strach z toho ani nemám. Za celou dobu co motorku mám ani jeden problém !!! :)

Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná, jak pro zkušené, vyježděné jezdce, tak pro méně zkušené a třeba i začínající co to mají v hlavě v pořádku a dokáží se déle učit než to hned hnát do rizika a někde se rozstřelit díky málo zkušenostem a zbrklosti. A to díky palivovým mapám a režimu RAIN a taky, že se motorka dá elektronicky uškrtit na 35 kW.

Doplňky na motorce - Padáky Rutan (rám, osy kol), klín pod motor, vyšší plexi PUIG (kouřové), zadní miniblatník PUIG, držáky kufrů (boční + horní) a kufry GIVI, Výfuky MIVV Suono (nerez), protektory páček, alarm, proužky na kola, tankpad Motografix, rolny pro uchycení na stojan, držák na navigaci a mobil, Bagster a tanklock od GIVI.

Recenze

Motorku jsem si vybral podle výše uvedených věcí. Prostě její agresivní vzhled, dvouválcový charakter, víceúčelovost, parádní dunivý zvuk a to, že jí nemá kde kdo (aspoň novější modely 2013 a výše). Jízdu na ní si neskutečně užívám a nepřestává mě bavit. Motor je super, brzdy taky celkem ostré, ovladatelná je dobře. Samozřejmě to není žádný supersport a ani se s nimi nemůže Shiver srovnávat. Ale pro mě je absolutně dostačující, ve všech směrech. Nic silnějšího jsem zatím ani nechtěl, navíc nejsem žádný "profík ani velký rychlík" co musí lítat jako sokol :D Na to ani nemám, tak dobrý jezdec nejsem, abych využil všechen výkon a vlastnosti motorky. Pro někoho výkon nemusí být dostačující, ale motorka ho má celkem dost, 70 kW a 79 Nm je pro mě dostačující. Se spolujezdcem jezdím často a jízda vždycky v pohodě. Motorka jede pořád podle očekávání a spolujezdec mě nijak neomezuje (taky podle toho kolik váží a jak na motorce "umí" sedět). Je pravda, že když jedu s přítelkyní (cca 50kg) tak necítím žádnou změnu a motorka jede pořád stejně a výkon nechybí, i ovladatelnost super. Ale když vezu kámoše (cca 80kg) tak je to o dost horší. Motorka ztrácí výkon i ovladatelnost a stabilita je horší. Ale to je normální. Mínus je, že není kde vozit výbavu jako: lékárničku, vestu, nářadí atd. Motorka nemá žádný úložný prostor. Musím s sebou vozit Bagster na zadním sedadle nebo na nádrži, kde vozím lékárničku, nářadí, nepromok, náhradní rukavice, měřič tlaku v pneu, protokol o dopravní nehodě, vlhké kapesníky, atd. atd. Fakt super věc, kde se toho hodně vejde, ale když jezdím často se spolujezdcem tak časté sundávání a upevňování Bagsteru je celkem otrava. Proto vozím poslední dobou jen ten tankbag od GIVI na nádrži, kde se všechny potřebné věci taky v pohodě vejdou a nemusím se pořád otravovat se sundáváním bagsteru. Reflexní vestu už vozím na kombi, hned jsem lépe vidět.
Palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu kolem 4-5 litrů což je většinou mylné, takže počítač spotřeby není moc přesný. Doopravdy je to tak ještě + 1l/100 cca. Většinou neujedu na nádrž více než 230 km, to je úplně maximum (režim SPORT). Chtělo by to větší nádrž a ne jenom 15l, to je málo. A poslední nedostatek, co mě napadá jsou madla spolujezdce. Jsou z plastu a dost pruží, když za ně silněji vezmete a zahýbete pořádně nahoru a dolů. Takže kdybych zabral velkou silou směrem nahoru a dolů tak bych se bál, že je třeba můžu zlomit (snad by měli vydržet, ale jistý si nejsem). Kdybych vozil spolujezdce co už něco váží a co by se držel jen vzadu madel spolujezdce a při rychlé jízdě vzal pořádně za brzdy tak si myslím, že by se lekl z průhybu madel, jak by ho to tlačilo dopředu a určitě by z toho neměl příjemný pocit. Škoda, že nejsou kovové, pak by drželi fest a člověk by v tom měl oporu. Ale většinou jezdím sám nebo s lehkou přítelkyní tak OK. Nikdo si ani jednou na nic nestěžoval. Ale od té doby, co mám na moto namontované držáky kufrů, kde jsou součástí i jiné a pevnější madla spolujezdce, tak ty drží dostatečně pevně a žádný průhyb tam není.
Taky na Shiverovi celkem dost fouká při vyšších rychlostech, jak je na naháčích časté a běžné, proto jsem pořídil vyšší plexi od PUIGU (kouřové). Určitě je to s plexi o něco lepší, ale čekal jsem tedy větší účinnost. Je to prostě naháč.
Poruchy zatím nebyly a snad ani nebudou žádné. Motorka má tvrdší podvozek, který se hodí na sportovní jízdu a se Shiverem je to opravdu radost. Tím pádem ji taky sedí lepší a kvalitnější cesta. Jinak na špatné a rozbité cestě je to s ní opravdu za trest, ale to snad na každé silniční motorce. Cestovat se s ní určitě dá, i když to není vyloženě cestovní motorka, ale to spíše záleží na tom, jak a co kdo vydrží. Chce to určitě dělat pauzy při delších cestách, jinak bolí kolena a prdel. Už jsem s ní byl v Itálii a oba jsme to ve zdraví zvládli :)
Od r.2018 mám na moto nově namontované laděné výfuky MIVV Suono (nerez) a ten zvuk je opravdu masakr :D Úspora váhy je cca 6 kg a aspoň už Shiver tak netopí pod prdelí, jako s originály. V zácpách to byla v létě celkem vražda.
Motorka už je zcela úplně podle mých představ a se všemi doplňky, co jsem chtěl :) Zase to nesmí být přeplácané.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 21.05.17 v 01:01 10b.

JiříII.
JiříII. napsal 03.04.17 v 00:31 10b.

Nádherná.V červené obzvlášť.A k tomu ty vaše kombošky,úžasně sladěný.

lacerta82
lacerta82 napsal 28.03.17 v 05:27 10b.

krásná mašina v úžasné barevné kombinaci

Více komentářů



TOPlist