renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Vespa GTS Super 300 (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pes69
Vloženo 18.5.2018
Aktualizováno 4.5.2020
Zobrazeno 6 626x
HODNOCENÍ PROFILU OD 33 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Zahodil jsem předsudky a vrátil se do doby, kdy mi jízda přinášela čistou radost. Nehledám rychlost ani výkon, hledám atmosféru, radost, auru.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Prestige moto (Praha 6-Řepy) - druhý nákup během 3/4 roku, rádi mě viděli :-)
... skončili, lidé se rozprchli do servisů po Praze ..

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 350 OHC: Neexistence servisní sítě, neznámá spolehlivost, nechtěl jsem řadit
Honda CMX500 Rebel: Nepohodlná, nechtěl jsem řadit
Honda NC 750S: Moc nelíbila, chci něco klasičtějšího
Moto Guzzi V7 Classic: Moc hezká, ani nevím proč jsem nevzal :D nechci řadit a chci kličkovat po nuselském mostě
Triumph Bonneville T100: Moc hezká, ani nevím proč jsem nevzal :D nechci řadit a chci kličkovat po nuselském mostě

První dojmy - Na skútr to strašně letí! Je to jako kolo! Pěkná ochrana před větrem! Takže do ruky hned, líbí se mi úplně všechno -a co se mi nelíbí je v recenzi.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kteří mají rádi Werichovu pohádku "Král měl tři syny"

Doplňky na motorce - Twin Faco, přední nosič, zadní nosič s kufrem, nosič na středovém panelu... vypadám asi jako nosičovej debil, ale doufám, že to vše budu brzo potřebovat

Recenze

Edit 1: technické záležitosti; vloženo dole.
Edit 2: zimní jízda, první "problém", cestování, vloženo dole
+ přidáno pár zimních fotek
Edit 3: najeto bez problémů 20.000km, motka byla v Maďarsku, na Slovensku, v Německu i ve Skandinávii. Čtěte cestopis do Norska (a Dánska s Švédska - taky jak jinak tam jet).

Chtěl jsem něco hezkého, po 40.000km na cagiva river jsem logicky pošilhával po větším, silnějším, víceválcovém stroji...ale zároveň jsem popojížděl po kraji na manželčině primaveře (vespa, 125ccm) a chca nechca si musel přiznat, že se mi to líbí. Ta jednoduchost, design, atmosféra cesty .. jako bych se vrátil do doby, kdy mi bylo 18 a já někdy během 90 let snil o tom, jak to jawa konečně nakopne a začne dělat třindu 4 taktní!!!
Prostě ve mě ten skútr probudil zase toho malého kluka ..
Ještě jsem se pokusně na pár mašinách svezl (děkuji všem co umožnili - Jawa Týnec, Ducati Praha, Honda Strašnice) a přestože to bylo super svezení (ducati scrambler) i příjemné svezení s aurou minulého století (ano, jawa čína 350), tak mě to nějak táhlo k tomu skútru...
Zásadní problém nastal při výběru barvy: klasická červená, univerzální bílá? Drsná černá/šedá, nebo snad veselá zelená? Trvalo mi dva měsíce, než jsem se rozhoupal pro žlutou!! Uvažoval jsem i o modelu SeiGiorni (GTV, světlo dole), ale ani barva mě moc nevzala a i palubka mi přijde hezčí na GTS.

Za měsíc mám nalítáno přes 3.000 km, tak snad mohu trochu hodnotit:
Jede to dobře (ačkoliv koní je jen lehce přes 20 - tohle konkurence umí lépe). Ale jak jsem psal, nepořídil jsem si skútr kvůli koním. To asi nikdo, ne? Do 100 km/hod se lítá, do 120 má smysl se snažit a pak je to trápení všech zúčastněných - jezdce i motoru.
Atmosféra při jízdě je ovšem geniální. Nejel jsem na jiném skútru, ale tohle na mě působí výjimečně. Všechny ty x-maxy a forzy mi taknějak splývají, vespa je jiná (v dobrém slova smyslu).

Motorka je pohodlná pro jednoho, s batůžkem se jet dá, ale .. radši jezdím sám .. sedlo je gelové, příjemné, zatím jsem ujel nejvíc 400/den a v pohodě. Po našroubování twin faco výrazně zlepšila ochrana před větrem deštěm, když se za ním přikrčím tak je i ticho ..

Cestování je stav mysli, lidi objedou svět na mopedu.. takže to jde..technicky má motka malou světlost a hlavně malou nádrž. VELMI malou!!! Po 160km svítí hladové oko!! Takže na opravdové cestování (jako třeba Rusko, Maroko a tak) doporučuji vzít s sebou kanystřík. Dělají to tak všichni vespisti kolem světa. Proto jsem taky našrouboval ještě jeden nosič pod nohy na středový tunel.
Taky mám topík (velkej, asi 48? litrů, díru pod sedlem - tu vyhřívá motor - není dobrá na steaky, ale na zmoklé prádlo ano) a nosič vpředu (tak na spacák/stan/karimatku)

Líbí se mi palubka, její design; vespu jde propojit s smartphonem - ale to jsem neudělal - ač jezdím na skútru, nejsem teplej; blbě je umístěné tlačítko přepínání palubního počítače: je hned vedle startéru - za jízdy, při přepínání počítadel hrozí, že si přimáčknete startér, tlačítka jsou vedle sebe a ne nad/pod sebou.

ABS/ASR .. v dešti na kruháku už jsem využil, ty bílý šipky a značení pruhů kloužou jak šnek v plivátku ..jinak o tom ani nevím ..

Co závěrem?
Chtěl jsem stroj s charakterem, aurou, atmosférou, ale i dobrou kvalitou, servisní sítí a pokud možno malý a hravý, aby se s tím nechalo kličkovat mezi tramvajema.
Po prvních třech tisících km mohu přiznat, že se mi to splnilo. Najednou nejezdím do práce, ale jsem na výletě a při té příležitosti se staním v kanclu a pošlu pár mailů..úplně jsem si převrátil vnímání volného času - jsem vlastně pořád na výletě
Pes69

Edit 1: technické záležitosti
- malá kola/odpružení: ano, mohla by být větší, ale bylo by to na úkor manévrovatelnosti. Rád jezdím zapadlé cesty, polňačky a tak .. odpružení je v pohodě, tam problém není, ale malá světlost je limitem..ale ani tak není problém zajet s batůžkem na louku a tam si chvilku to .. no.. odpočinout

- dojezd: žere mi to okolo 3.3 litru, takže pohoda, po PRG trochu víc, tak 3.5. Asi se opravdu dost energie ztratí ve variátoru, protože za tuhle spotřebu jezděj NC .. tedy pardon, ty benzín jízdou vyráběji ...o spotřebu nejde, jde mi o dojezd: po 160 km se rozsvítí hladové oko.. sice by mělo být v bandě ještě tak na 70 km, ale riskujte to .. tady v CZ jsou pumpy všude, takže jsem si na to zvykl. Je to sice nemilá, ale vlastnost.

- ochrana před větry : kolena schovaná za revmaplechem, to je pohoda. TwinFaco (není zatím na fotkách) samozřejmě zlepšuje všechno, neopírá se vám vítr do prsou, což je prima zejména při rychlostech nad 100km.. motka mi přijde stabilnější, nebo tedy to se mnou tolik neklepe ...Ale i když je vytažené nejvýš, vidím přes něj horem. Vítr jde do šošolky helmy, je to hlučné (ale ne hlučnější než bez plexi). Stačí se trošku přikrčit a je superticho!! Za deště z helmy vykukující za plexíkem stéká voda dolů na prsa a na nohy. Takže povídačky typu "chcalo ale byl jsem suchej" tady tedy neplatěj ... no ale zmoknu později a zmoknu míň, to je fakt.

vespu GTS je možné tedy brát jeko středně velký skútr - výrazně větší než primavera, než ty mrňavý 125ccm čínský všelicos, ale menší než opravdové maxiskútry typu T-MAX, BURG, BMW 650, velký Kymco a co já vím co.

- úložné prostory: přední nosič: je relativně vysoko, náklad často zasahuje do úrovně světla - nejste tolik vidět, vyhřívá se světlo i náklad.
zadní kufr: velkej, pohoda, dvě helmy zakleslý do sebe se tam vejdou (tedy ne integrálky), ale přivítal bych monokey nebo ještě lépe bezklíčkové ovládání ...
díra pod sedlem: velká, ale ne moc hluboká - helmu tam nedávám .. ze spoda vyhřívané motorem, suším tam hadry když na tripu zmoknu ...

- motor: výkon 22 koní . A není to málo, Antone Pavloviči? Je a není. Každý stroj by mohl mít víc výkonu, ale to by se člověk v honbě za rychlostí (téměř) nikdy nezastavil. Pravda je, že konkurence z objemu 278ccm vytáhne víc .. ale jak jsem psal v recenzi: skůtry (snad s výjimkou těch giga-maxíků) nejsou o maximálním výkonu.
Po studeném startu běží nepravidelně, klepe se jak drahej pes..po zahřátí (stačí půl minutky) se uklidňuje ... ta osminka co je ve 125 piaggio skútrech je výrazně klidnější a také startuje při "pohledu" na startér ... tahle 300 si musí válec jednou otočit než naskočí ... Teď to po sobě čtu... Řekněme tedy, že si motka netočí válcem ale pístem...
Z tohoto pohledu by mě zajímalo, jak na tom je honda SW 400 (nebo benelli 302), myslím že dvouvál může být přece jenom lepší (klidnější, lepší krouťák, ale ais i větší a těžší)...
Pravda je, že za jízdy nikde nic nedrnčí, nebrní, zrcátka se ani nehnou .. takže to maj kucí opálený vymyšlený dobře ..

Různé:
- motka má boční stojan: použil jsem ho asi 2x, centrál je extra easy a výrazně stabilnější

- bezklíčkové startování/přístup do kufru by byl fajn

- jedním klíčkem bych chtěl do všech zámků!!

- k motce je dálkový ovládání, má 4 tlačítka. dvě nedělají nic, třetí rozbkliká blinkry. čtvrté odemkne podsedlový prostor, ale záleží na poloze zapalování. takže píčovina na hovno.

- proč není osvětlená ta díra pod sedlem?

- není na tom žádnej start stop, super!

Edit 2: zimní jízda, první "problém", cestování

S ohledem na vývoje poslední zimy jsem motku ani nezazimovával, jen v listopadu a prasinci jsem nejezdil. Od půlky ledna už jo. Chce to silnici bez zmrazků, jinak to dost klouže (nebo tedy já to neumím). Velmi by pomohl jiný vzorek než má michellin city grip - asi bych potřeboval michellin vidlák grip, protože zadní kolo prokluzuje i na lehce zasněžené polní cestě, přejet kilometr sněhem je v podstatě neřešitené.
Jinak přes zimu nebylo třeba nic řešit, vysouvací twin faco je kompromis mezi ochranou a větrem ve vlasech .. zhruba do konce března jsem používal termo deku na nohy (děkuji Ježíšku), v tom se může jezdit v podstatě pořád, jde jen o kvalitní rukavice a nějakou ochranu na prsa (při 3°C je fakt zima )
Jinak ale všechny zimní vyjížďky super, vřele doporučuji.

Červnový zádrhel: asi sluníčko mi přes plexi vytvořilo lupu a tou speklo gumu v palubní desce, kousla se ručička tachometru. Reklamace neuznána, plexi je neoriginální. No, de iure mají pravdu, není od piaggio, ale po pravdě, faco není úplně amatérská firma, myslel jsem, že tohle bude vychytaný. Proč vůbec je v palubce nějaký termoplast? Nechápu! Navíc tachometr nejde rozebrat, takže koupit novej. Nakonec to stálo hromadu peněz, mám nový tachometr a na něm začínám kilometry od nuly: servis tvrdí, že neumí tachometr nastavit na číslo, kde ten starý skončil. Což je vlastně asi dobře, že nejde nějak jednoduše točit tachometrem, ale já byl na své kilometry hrdý Snad je tato skutečnost poznamenaná někde v servisní knížce - ta je ale vedená elektronicky a nikdy jsem jí neviděl ...

Cestování: za den nejvíc ujeto 700km, to už mě pak bolela záda (ale měl jsem na nich kytaru, bez ní by to bylo asi lepší). Průměrná rychlost pochybu za celý den (včetně tankování, káviček, svačin a tak) je 75km/hod.
Po dálnici je pohodlných tak 110-120. Ochrana před deštěm ujde, ale nepromoky to chce.
Nešťastně umístěné víčko nádrže - musí se otevírat sedlo a tedy za sebe na sedačku nic nedáte, každých 180 km tankujete. Hey piaggio managers, udělejte vespa travel edition, která ujede aspoň 400km v kuse!
Pokud si na středový nosič dáte kanystr, tak si tam pak nedáte nohy a nemůžete si tak poposedávat, jak jste zvyklí - tedy aspoň já tam často dávám nohy ...

Cestování: cestopis by měl vyjít koncem srpna zde na motorkářích, pokud projde - použil jsem tam ne úplně spisovné termíny.

Teď je 7/2019 a od zakoupení v 3/2018 jsem ujel cca 15.000 km, jsem spokojený!

P-69

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pes69
Pes69 napsal 09.08.23 v 13:09

Milimetrovej: díky!
Poslední větší cesta se povedla, byl jsem na Islandu .. sám .. bylo to boží!!

Milimetrovej
Milimetrovej napsal 09.08.23 v 12:51 10b.

Super recenze a respekt k tomu co najedeš!

Myschan
Myschan napsal 07.06.23 v 10:35 10b.

Je vidět, že to máš v hlavě srovnáno. To se mi líbí. Za recenzi i stroj

momo71sk
momo71sk napsal 11.04.23 v 00:02 10b.

Párádny popis
700km denne

K167
K167 napsal 17.02.23 v 00:07 10b.

Una bomba!

Více komentářů



TOPlist