PROFIL MOTORKY

Honda XL 125V Varadero (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MercedesJenz
Vloženo 15.10.2016
Aktualizováno 15.10.2016
Zobrazeno 469x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Když nepočítám fichtla tak má první motorka a teď už minulá. Nejlepší co jsem si mohl vybrat!!

Více fotografii

První dojmy - Hrozně obrovská, v 16 letech to bylo něco neskutečného. V okolí ji mělo spousta lidí, ale i tak mě překvapila. Po fichtlovi to bylo také letadlo - to mě po chvíli přešlo, ale i tak mi stačila 4 roky. Jinak dobré zpracování, pohodlné sedlo a posez.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny 16 leté, kteří se nesloží na menší motorku, kteří chtějí maximální pohodlí a pocit, že mají větší motorku - což si myslí i všichni ostatní. Dokud ji nenastartujete.. :D Nebo pro ty, kterým ty koníky stačí na pohodlné dojíždění kamkoliv.

Doplňky na motorce - Kufr Shad SH40, spodní kryt motoru, cestovní plexi GIVI, široká řidítka s hrazdou.

Recenze

Jak jsem již psal, motorku jsem měl od 16 let až do svých 20, kdy ji před nedávnem nahradila Yamaha TDM 900. Koupil jsem ji jako 10 let starou s najetými 92xx kilometry. Možná si řeknete že jsem blázen, abych tomu věřil, ale měla obuté původní gumy (z roku 2001!!) a všechno mi přišlo tak nějak neosahané, neopotřebované, jak kdyby stála ve výloze. Jediný škrábanec měla na plastu pravděpodobně z garáže.

Ale dost o historii. Sám jsem na ní najezdil cca 10 tisíc km převážně na dojíždění do školy a sem tam delší výlet do 300km, tak bych se rád podělil o své zkušenosti.

Už to tu zaznělo, v 16 letech jsem si nemohl vybrat lépe. Je to také tím, že už jsem měl 190/85 a kdo z vás někdy seděl na strojích typu CBR125 a podobně, dá mi za pravdu, že Varánek je proti nim trochu jiné kafe. Sedí se krásně vzpřímeně, vysoko, díky širokým řidítkům jsem se nijak nekrčil a když jsem své tělo chtěl složit za vyšší plexi, i to bylo možné, ikdyž to vypadalo trochu komicky..










Jízdně na tom byla motorka fajn, řekl bych, že síle motoru vše stačilo s přehledem. Původní děsivé gumy nahradily Pirelli Scorpion vepředu a Mitas E-08 vzadu. S těmi Mitasy bych se příště rozmyslel, na mokru žádná sláva.. Brzdy jsem ponechal bez úprav - pouze jsem vyčistil válečky, a brzdily také dobře, při běžné jízdě mi přišly takové unavené, ale jakmile jsem šel trénovat nouzové brzdění a opřel jsem se do nich, zjistil jsem, že potenciál mají. Jediná nemilá věc při jízdě byly turbulence přímo do helmy, pravděpodobně díky vyššímu plexi - s nižším by šel vzduch více do těla a nad helmu jej dostanete asi jen deflektorem - jako na mé současné.

Motor musím dát do samostatné kategorie. Za studena se mu moooc nechtělo - kdybych byl jeden z těch prťavých pístků, taky by se mi nechtělo v těch obřích válcích pobíhat a tahat za sebou takové monstrum, ale jakmile se v poklidu zahřál, krásně se vytáčel do 12 tisíc otáček a nejlépe mu bylo od 7 do 11 tisíc. Pod 6 to byly pouze nižší kvalty nebo udržování rychlosti ve městě (50km/h na 5. rychlost = 5000 ot/min a kromě větších kopců bez problémů). Jinak, kvalty jsou díky malému objemu kratičké a tak při cestovní rychlosti vytáčíte motor v astronomikých výšinách a bylo mi ho pak trochu líto..
Maximální rychlost na jednotlivé stupně (cca 12000 ot/min)
1 - 40km/h
2 - 62km/h
3 - 85km/h
4 - 105 km/h
5 - 125 km/h
Pětka prostě znamenala každách 10km/h nárůst o 1000 otáček. Když jsem jel na pohodu a nespěchal - pokoušel jsem se najít i šestku. Pokud jsem jel na plný, často jsem končil u čtyřky. Takže zpřevodování celkově v pořádku.
Ještě bych zapomněl na spotřebu - já ji jako student, který si živí motorku sám řešil.. průměr jsem měl asi 4.1l/100km. Není to na 125ccm zrovna málo, ale s přihlédnutím ke zvýšenému odporu vzduchu oproti ostatním 125ccm, váze cca 170kg, mojí nemalé váze a většinou cestám pouze okolo 15km, není to tak zlé. Navíc má motorka jednu zajímavou vlastnost..

Zkoušel jsem totiž vyjet jednu nádrž naplno - cesty 15km, plný kufr, dva lidé v pozoru a plný plyn. Spotřeba? 4,1l/100km.
Poté jsem jezdil sám, s prázdným kufrem, pohodu bez vytáčení do maxima, rychlost max 80km/h. Spotřeba? 4,1l/100km.
Pak je jednoduché vybírat si svůj jezdecký styl :D

Sečteno podtrženo, měl jsem ji moc rád. Vypadala k světu, jezdila jen na vyloženě spotřební materiál (veškeré náklady zahrnovaly 3x výměnu oleje, výměnu pneumatik, vzduchového filtru a pak jen plnění nádrže), byla pohodlná, nikdy mě nezklamala a já jen doufám, že je teď v dobrých rukou a bude ještě dlouho sloužit a dělat radost!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lukydoga
Lukydoga napsal 09.02.17 v 23:15 10b.

pěkná

Více komentářů



TOPlist