PROFIL MOTORKY

Honda XL 125V Varadero (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník FiFi.
Vloženo 26.5.2009
Aktualizováno 18.6.2011
Zobrazeno 16462x
HODNOCENÍ PROFILU OD 81 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Tak už je bohužel minulostí, 15.6.2011 prodáno, snad bude sloužit novému majitele tak skvěle, jako mně. Měj se hezky Černo-stříbrný Varadero Myslím, že není ho potřeba dlouze představovat, ale přesto jsem se trochu rozepsal Skvělá 125-tka

Více fotografii

Recenze

V 15-ti jsem měl jasno, že si udělám papíry na "padesátku". Rok jsem jezdil na Peugeotu Speedfightovi 2, na kterého nemůžu říct jediné křivé slovo. Byl to první můj jednostopý stroj a na získání prvních zkušeností, at' už techniky jízdy nebo provozu bohatě stačil. No, jenže 5 koní už mě po nějakých 3000km přestalo bavit a navíc jsem chtěl něco s manuálním řazením. Takže jsem se začal poohlížet po nějakých těch 125-tkách a zároveň také zase dělat autoškolu. Strávil jsem plno hodin posedáváním u počítače, pročítáním recenzí, testů, zkušeností majitelů a poptávání se u známých. První a nejtěžší úkol si bylo určit, zda chci dvoutakt nebo čtyřtakt. Poté, co jsem zjistil výhody a nevýhody dvoutaktu pro mě bylo jasné, že si pořídím čtyřtakt. Především proto, že mám tu motorku jak na každodenní použití, tak pro radost a také najedu dost kilometrů. Tudíž živit dvoutakt bylo nepřijatelné, nebo bych musel ježdění omezit. Čtyřtakt to vyhrál zejména kvůli spotřebě, spolehlivosti a téměř bezúdržbovosti. První krok jsem měl za sebou, asi ten nejtěžší. Dalším bylo vybrat, jaký druh motocyklu. Měl jsem víceméně jasno, líbili se mi naháči, supersporty a také cest'áky. V supersportech mě nic nezaujalo, akorát Yamaha YZF 125, jenže ta byla cenově nedosažitelná. V naháčích je velice malé zastoupení. A nakonec jsem narazil právě na Varadero, které mě zaujalo jak designem, tak více méně vším. Četl jsem na něj víceméně samou chválu, pokud pominu váhu, ale to mě zase nějak extra nevadilo. Takže jsem pročetl snad vše o Varaderech a bylo jasno. Bude to ono! A ted' začala ta nejpříjemnější část a to vybírání konkrétní motorky, takže jsem dennodenně byl na motoinzerci, tipmotu, na motorkarich, dokud jsem nenarazil na inzerát z Mladé Boleslavi, kde Varan vypadal nádherně, měl relativně málo najeto, cena byla přijatelná a byl v super stavu. Takže jsme pro něj vyrazili, omrkli, projeli a nakonec jsme ho vzali. Tímto se začíná psát historie tohoto deníku

Fotka den po zakoupení..



Doufám, že ted' začíná ta podstanější a zajímavější část a to můj popis, pokusím se být objektivní.

Za rok a dva měsíce si troufám říci, že vím, jaký Varan je, jaké má klady, zápory, co by se mohlo vylepšit a co naopak né. S Varanem jsem najel asi 18000km, tudíž jsem s ní nějakou tu "chvíli" strávil.



Popis:


Obecně:
Podle mě největší zbraní malého Varadera je design velké motorky. Když jsem ho poprvé uviděl, nevěřil jsem, že je to 125-tka. Dalším bezpochybné lákadlo je bezesporu velikost, pohodlí, spotřeba, dvouválec a také to, že je to Honda

Motor:

Tento úžasný stroj pohání čtyřtaktní vidlicový dvouválec o objemu 125 ccm3, výkonu 11kW (15 koní) při 11000 otáček a točivým momentem 11Nm při 8500 otáčkách. Kompresní poměr je 11,8:1, směs je připravována karburátem. Motor splňuje Euro 2. Tot' pár nejdůležitějších dat. Ted' z praxe. Já osobně si myslím, že tohle je jedna z nejlepších věcí na této motorce. Otáčky pod 4000 nemá moc rád, od 4000 do 6000 mu nevadí, od 6000 do 11000 si užijete nejvíc zábavy, je zde největší točivý moment i výkon. Nejradši mám pásmo od nějakých 6500 do 9000 otáček. Vibrace jsou minimální, snad od 10000 otáček je to mírně cítit. Není problémem jet na pětku 50 km/h a nadále bez cukání zrychlovat až nad 100km/h, toho si také velice cením. Vypozoroval jsem také, že má motor rád, když se nechá pár minut volnoběh zahřát. Za úplného studena se mu moc nechce do otáček. samozřejmě nemyslím do vysokých, ale nízkých až středních. Po pár kilometrech už se nechá dobrovolně vytáčet až ke svému maximu. Omezovač je při 12500 otáčkách, ale to motoru rozhodně neprospívá, nezkoušel jsem to, ani to nemám plánu.
K převodovce a spojce nemám jediné výtky, snad jen někdy mi chvíli trvá než tam dám neutrál, ikdyž se to stane málokdy.
Ke spotřebe, nechá se jezdit i za 2,5litru/100km, nicméně já bežně jezdím okolo 3l/100km. Maximum snad bylo 3,5l/100km. Dojezd na plnou nádrž je běžně přes 400km, konkrétně kolem 440km bez rezervy, která je 2 litry. Tudíž 450km na plnou se určitě nechá. Myslím si, že na dvouválec 125 ccm3 je to slušné.

Není správný formát url.
http://img375.imageshack.us/img375/5359/img1091f.jpg]


Brzdy:
Toto je tak trochu omýlané téma. Někdo řiká, že jsou slabé, někdo silné. Já jsem toho názoru, že na tento typ motocyklu a objem jsou akorát, možná až nadprůměrné. Přední brzdí velice dobře, v kombinaci se zadní je zastavení jednoduché. Sama o sobě zadní moc nebrzdí. Jsou použity brzdy značky Nissin, vepředu je dvoupítek, kotouč má průměr 276mm a vzadu je jednopístek, průměr kotouče je 220mm.

Ovladatelnost:
Tady si myslím, že suchá váha 151kg mluví za vše. Na 125-tku je to dost. Nicméně si myslím, že to zase není tak na škodu, jako příprava na silnější a těžší mašinu. Většina lidí ho nazýva "otesánkem", je trochu "při těle", ale není to tak hrozné, jak většina míní, měl jsem z toho trochu strach, ale dnes mlžu s klidným svědomím říct, že je to v pohodě. Pro slečny manipulace na místě asi nebude zrovna zábavou, ale myslím si, že to zvládnou. Kluci by s tím problém mít dle mě určitě neměli. Ale jakmile se rozjedete, tak váha není absolutně znát, pak je ovladatelnost výtečná.

Posez, zpracování a ostatní:
Posez je silná stránka. Je vzpřímený, pohodlný, řidítka jsou akorát, to samé stupačky. Rozhled je velice dobrý, je celkem vysoko vidět, například se nechá pěkně vidět přes auta před sebe. Sedlo je pohodlné jak pro řidiče, tak pro spolujezdce. Nejvíce jsem dal zatím 430km za den a že by mě sedací část těla nějak bolela, to se říct nedá. Zrcátka nejsou zrovna výstřelkem módy, ale svojí funkci plní na jedničku. Kapotáž je velice užitečná, dobře chrání, mušky mám jen na helmě a ramenou, možná by nebylo na škodu koupit vyvýšené plexi, ale myslím, že při těchto nižších poslouží dobře to origo. K budíkům mám snad jen jedinou výtku a tou je, že chybí palivoměr, nebo kontrolka rezervy. Je pravda, že motorka se začíná cukat, když dochází benzín a stačí otočit kohoutem a jet dál na ty zbylé 2 litry, nicméně lepší by byla mnohem ta kontrolka nebo palivoměr. Je pravda, že se podle kilometrů nechá určit, kdy přibližně dojde, aby k tomu nedošlo. Já osobně už také poznám, kolik toho tam je, když se podívám do nádrže. Ke světlům snad není, co dodat, možná, že by mohly o trochu více svítit v noci, ale kolikrát na tom jezdím v noci. Výhoda určitě je, že svítí obě naráz, tudíž je motorka zepředu dobře vidět. Blinkry jsou zabudované, což považuji za klad. Uchycení zavazadel je zde velice komfortní, nechá se pořídit topcase, ale také boční kufry. Samotný nosič je také velice platný, má nosnost 5kg, nicméně se domnívám, že nemá problém vydržet víc. Díky tomu, že nádrž má 17litrů, tak se tam krásně nechá dát i velký tankvak. Tohle je další silná stránka tohoto stroje, ikdyž u "cest'áku" se s tím víceméně počítá. A jako poslední si nechám zpracování. To je zkrátka třída 1A, Honda se opět vyznamenala. To samé platí o spolehlivosti.

img706.imageshack.us/img706/8097/img1234r.jpg

Nemůžu vystát:
Tady bych rád zmínil pár slabších stránek jinak tohoto úžasného stroje. Největším nedostatkem je podle mě 6.rychlostní stupeň, motor by se při konstantní cestovní rychlosti nemusel tolik točit. Dále chybí kontrolka rezervy, nebo palivoměr, dalším, co by se dalo vylepšit jsou světla, mohly by být o chlup lepší. Málem bych zapomněl, bylo by lepší, kdyby váha byla trochu nižší, ikdyž to asi nebude tak dobře možné, jelikož ten dvouválec něco váží, ale každé kilo dolu by bylo k dobru.

Klady:


+ vzhled

+ design

+ zpracování

+ dvouválec

+ pohodlí

+ prostornost

+ spektrum využití

+ krásně drží stopu (není problém drhnout stupačkama)

+ zátah od nižších otáček

+ 17ti litrová nárž - dojezd kolem 500km

+ zrcátka (origo) je vnich moc dobře vidět

+ spotřeba (2,8l-3,5l na 100km)

+ spolehlivost

+ téměř beúzdržbovost

+ světla svítí obě, tudíž motorka je pěkně vidět

+ doposud žádná závada, snad jen povolený krk řidítek



Zápory:

- občas chybí výkon, ale to asi u každé 4 taktní 125cm3

- brzdy by možná mohly být nepatrně ostřejší, ikdyž popravdě, nikdy jsem neměl problém, ale nebylo by to naškodu

- chybí 6. rychlostní stupeň

- světla, za tmy na klopené toho není moc vidět

Závěr:
Závěrem bych chtěl poděkovat Hondě, že tuhle skvělou motorku pro nás "náctileté" i ty starší vyrobila. Byl to ten správný tah. Je to motorka se širokým spektrem využití. Můžou se na něm vyřádit držitelé řidičského průkazu A1, může se na něm dopravovat do práce a o víkendech vyjet na vyjížd'ku člověk ve středních létech, ale také na něm může vyrazit třeba děda na nákup nebo jen tak se jet projet. Určitě si ho pořídí ti, co preferují pohodlí, univerzálnost, spolehlivost, cestování, malou spotřebu a nemají potřebu závodit.

Technické údaje
Motor kapalinou chlazený, čtyřdobý 90° do V čtyřventilový dvouválec DOHC o objemu 125 ccm, dva karburátory typu VP, průměr 22 mm
Největší výkon: 11 kW (15 k) při 11000 ot/min
Točivý moment: 10,7 Nm při 9500 ot/min
Kompresní poměr: 11,8:1
Vrtání × zdvih 42 × 45 mm
Převodovka: pětistupňová
Vnější rozměry: 2140 × 830 × 1255 mm
Světlá výška: 190 mm
Rozvor kol: 1450 mm
Výška sedla: 800 mm
Hmotnost bez náplní: 151 kg
Objem palivové nádrže: 17,5 l
Maximální rychlost: 120 km/h
Rám: dvojitý kolébkový z ocelových trubek
Odpružení: přední teleskopická vidlice průměr 35mm zdvih 150mm
Odpružení: zadní kyvná vidlice s centrální pružící jednotkou zdvih 150mm
Pneumatika: přední 100/90-R18
Pneumatika: zadní 130/80-R17
Brzdy: přední kotoučová 276 mm dvoupístková
Brzdy: zadní kotoučová 220 mm jednopístková
Sekundární převod: O nebo X -kroužkový řetěz

Servisní data
Ventilová vůle-sání: 0,13 - 0,17 mm
Ventilová vůle-výfuk: 0,22 - 0,26 mm
Předstih: 1 11-13/2300 °/ot
Svíčky: NGK CR8EH-9
Vzdálenost elektrod: 0,8 - 0,9 mm
Karburátor: KEIHIN
Typ karburátoru: VPU 2A
Volnoběžné otáčky: 1400 - 1500 ot/min
Hlavní tryska: 82/88
Tryska volnoběhu: 38
Šroub bohatosti směsi: 0,75 - 1,0 -ot
Nastavení plováku: 13,7 mm
Dobíjecí hodnoty: 22/5000 A/ot min
Typ baterie: 12/6
Motorový olej: SAE 10W40 API SG
Olejová náplň s filtrem :1,20 l
Nálň chladicího systému: 1,30 l
Náplň vidlic: 117/117 ccm
Sekundární řetěz: DID 520 V
Počet článků: 110
Vůle řetězu: 25 - 35 mm
Pastorek: 14 zubů
Rozeta: 44 zubů
Huštění pneu: 2,0 / 2,0 bar
Utahovací moment-hlava válců: 32 Nm
Utahovací moment-ventilové víko: 10 Nm

Ze života:
Navštěvujeme spolu plno srazů a už pár lidí se mě ptalo "Co to je za objem? To je aspoň pětistovka, ne?" A když já jim odpovím "Ne, to je stopětadváca", tak jen kývají hlavou
Snažím se o něj pečovat, co to jde, stále ho udržovat v kondici.
Hodně spolu cestujeme, ale také občas jedem se jen tak v klidu projet, nebo také se vyřádit do zatáček, kde není problém drhnout stupačkou. Motosrazy máme také v oblibě.

Za tu dobu, co ho mám se vyskytla jediná závada a to, že odešel brzdový spínač na přední páčce brzdy. Koupil jsem nový za 220Kč a jezdíme dál..

Nejčastěji jezdím na prémiová paliva typu Vervu 95/100, Carrera 95/100, někdo míní, že je to zbytečné, já motorce dopřeji rád a myslím si, že tam určitý rozdíl poznat je, nepatrně se zvýšil výkon, méně vibruje při nízkých otáčkách a dokonce možná šla spotřeba dolů. Mám k tomu své důvody. Co se týká oleje, tak jezdím na plnou syntetiku od Motulu, 10W40, tuším, že ho značí jako Motul 5100..

Jinak budu rád za každý komentář, at' už kladný, či záporný. To samé platí o hodnocení.

Kdyby měl někdo nějaký dotaz ohledně tohoto stroje, rád mu odpovím

Za sezonu 2010 najeto 9442km a spáleno cca 305l benzínu


Na jaře (květen) 2011 bude k prodeji, tak kdyby měl někdo zájem, budu rád, když se ozvete.
Přesedlám na silnější kubaturu...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lukydoga
Lukydoga napsal 15.07.16 000 13:31 10b.

Dbednarik
Dbednarik napsal 22.02.14 000 22:44 10b.

Dbednarik
Dbednarik napsal 22.02.14 000 22:44

mám úplně ty samí pocity, klady a zápory jako ty :) varan je moje první 125 a sem s ním naprosto spokojenej... :) jinak moc dobře napsaná recenze

Více komentářů



TOPlist