PROFIL MOTORKY

Honda XL 125V Varadero (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bavorák98
Vloženo 28.7.2015
Aktualizováno 4.11.2015
Zobrazeno 1209x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Motorka která dokonale maskuje svůj objem. Není na závodění, je na pohodlné poježdění pro lidi vyššího vzrůstu.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 125R: Na CBR jsem dělal autoškolu. Motorka se mi nelíbí, je moc úzká, takové motokolo.
Honda CBF 125: Líbila se mi, ale vzhledem k nekomunikujícím majitelům jsem ji nevzal.
Yamaha XT 125X: Vzhledově super, ale na motoinzerci jsem žádnou slušnou nenašel

První dojmy - Varan mě na první pohled překvapil svou velikostí, na "stopětadvácu" fakt obr. Překvapil mě jemný chod motoru. Měl jsem strach z vyšší váhy motorky, ale jak jsem se poprvé rozjel tak strach byl pryč. Motorka nepůsobí tak těžce jak těžká opravdu je.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná pro lidi kteří se nehoní za každou sekundou, ale chtějí spíše pohodlnou cestovní motorku.

Doplňky na motorce - Topcase GIVI
Vyhřívané rukojeti Oxford Premium Touring
Vyšší kouřové plexi
Žárovky Hella 45/40W

Recenze

Varadero jsem si vybral protože jsem chtěl větší motorku, nechtěl jsem na motorce vypadat jako "vosa na bonbónu". Stroje typu CBR 125, RS4 125 atd. mě nějako moc neoslovovali. Po motorce jsem nechtěl nějaké super výkony aby to jezdilo 160 km/h nebo aby to stovku udělalo za 8 sekund, spíš jsem po ní chtěl aby mě dovezla do cíle pohodlně. To vše Varan splňoval proto výběr padl na něj.

Jízda s Varanem je poklidná, žádné závodění. Motorka se řídí dobře i na ne zrovna kvalitním povrchu, hlavně díky měkčím tlumičům.

Motor
Vidlicový dvouválec Varadera je do 4 tisíc otáček takový bez chuti, chce to víc otáček. Kolem 5 až 7 tisíc otáček je spektrum, kde to mám nejraději motorka dobře zabírá, ale nekřičí tak že by mi to trhalo srdce. V 8 až 11 tisíci otáček má Varánek největší sílu, takže pro prudké zrychlování a podobné je toto nejvhodnější spektrum. Jak se jde nad 11 tisíc motorka už víc řve než jede. Někdy mi připadá že tam těch 11Kw ani není, ale je chce to jen více vytočit a už to jede.

Brzdy
Brzdy mi připadají docela slabé, hlavně zadní. Vím že mají co brzdit, Varan není nejlehčí, ale i tak je mohli inženýři z Hondy trochu přiostřit.

Podvozek
Podvozek motorky je nastavený na měkčí jízdu, nerovnosti mu moc nevadí, nese se přes ně s nadhledem. Jenom přední vidlice se občas dost zaboří a do dorazu moc daleko nemá.

Ovladatelnost
V nižších rychlostech je znát vyšší váha motorky, když vezu spolujezdce tak mám kolikrát se svými 67 kily co dělat abych to ukočíroval. Jak se ale jede rychleji tak pocit z těžké váhy zaniká a motorka se řídí lehce a bez nějaké námahy.

Terén
Varan se v terénu slušně chytá, jediné co ho brzdí jsou silniční gumy. Zkoušel jsem přejet nějaké to pole a byl jsem příjemně překvapený. Je znát že je motorka vyšší, má větší kola a měkké tlumiče. Převody nejsou problém jednička je krátká takže spojka tak netrpí.

Spolujezdec
Občas jezdím s kamarádem podobně vysokým jako já (cca 185 cm) a nemáme problém že by jsme se na motorku neposkládali. Máme dostatek místa a cesty dlouhé třeba 50km zvládáme v pohodě. Jenom s výkonem je to horší. Varánkovi se spolujezdec moc nelíbí, proto se musí více řadit a vytáčet motor. I tak nejsme nějakou brzdou provozu na rovince těch devadesát dáme celkem v klidu.

Úložný prostor
Pod sedlem se nachází malý prostor ve kterém vozím lékárničku, náhradní žárovky a pojistky. Nic víc se tam nevejde, tento prostor je uzamykatelný. Používám ještě kufr GIWI do kterého není problém dát helmu či menší nákup.

Spotřeba
Nejezdím dlouho, ale za tu dobu jsem měl spotřebu něco kolem 3 - 3,5 litrů, což mi připadá jako slušný výsledek.

Jízda ve tmě
Světla jsou slabá stránka Varadera, u mě to trošku vylepšují žárovky 45/40W které svítí o něco lépe než sériové. I tak toho ve tmě moc nevidím a radši v ní nejezdím.

Poruchy
S žádnými jsme se s Varánkem zatím nesetkali a myslím že jsme oba rádi.

Motorce i mě se nejlépe jezdí v zatáčkovitém terénu bez většího stoupání, nějaké okresky bez provozu atd.. Ve městě není Varan úplně doma, ale neztratí se v něm je tam znát větší váha motorky ale zase nevadí relativně slabý motor.
S motorkou se dá cestovat slušně - je na to stvořená, ideální cestovní rychlost je tak 80 - 90 km/h. Má měkké pohodlné sedlo, nefouká ani moc vítr, asi proto že mám vyšší plexi. Cestovat se s ní dá, s většinou 125cc motorek se moc cestovat nedá.

MÁME ZA SEBOU PRVNÍCH SPOLEČNÝCH 1000 KM.
Můžu říct spokojenost, přesně co jsem chtěl tak mi Varánek splnil. Chtěl jsem univerzální motorku která mě doveze do školy, na projížďku s kamarády, na dlouhé vzdálenosti i na nějakou tu polňačku. S motorem už jsem se naučil pracovat.. řadit,řadit,řadit jak se neřadí tak ten Varan prostě nejede. Motorka svižně zrychluje do nějakých 80km/h, potom už to jede nahoru pomaleji. Na rovince se dá mazat nějakých 100km/h a z kopce jsem to asi nejvíce mazal 115km/h ale to už jsou otáčky téměř v omezovači a není to ono. Na váhu už jsem si zvykl. V nejbližší době mi přijdou vyhřívané rukojeti od Oxford tak až je namontuji tak nahraju nějakou tu dokumentaci.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bavorák98
Bavorák98 napsal 16.08.15 v 14:39

Díky

MartyMx
MartyMx napsal 16.08.15 v 00:19 10b.

Pěknej kousek mnoho šťastných km

Bavorák98
Bavorák98 napsal 14.08.15 v 22:47

Díky, zatím slouží jak má. :)

Více komentářů



TOPlist