renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 125V Varadero (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MartyMx
Vloženo 28.5.2011
Aktualizováno 20.8.2016
Zobrazeno 3 714x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dovezená z Německa, jsem 2. majitel a zatím varan šlape jako hodinky.
Najeto lehce přes 65 000 km :)
Po 5 letech a najetých +-41tis. km a jede dál, ale od 17.8. 2016 už s novým majitelem.

Více fotografii

Motorka koupena od Dovoz-moto (Chrudim) - Bezproblémový, ochotný, pomohli jí naložit. Z mé strany spokojenost.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Derbi Terra 125: V té době to byl neokoukaný a pořádně nevyzkoušený model.

První dojmy - Z první jízdy se mi líbil vysoký posez, nízká spotřeba, tudíž vyšší dojezd, na to že je těžká jak pr*** :D tak se s ní dá snadno manipulovat i ve městě. Když zatáhnu za plyn na 1čku, 2ku i 3ku tak jede a někdy i na 1čku prohrábne zadek, takže neni ani líná na to že je to dváca :) akorát mi chybí 6tka ale to se dá přežít :)

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo se chce naučit jezdit s těžkou potvorou, u které nehrozí mega zátah, který člověku utrhne ruce. Nicméně dobře připraví do budoucna na obsahově větší moto, teda co se týká manipulace ve městě atd...

Doplňky na motorce - Vyhřívané hefty ( jedno velké +), když je vyzkoušíš, tak už nechceš moto bez vyhřívání.

Recenze

Mám ji už 14 dní a najel sem cca 900km. Motor má najeto lehce přes 25 000km, tudíž žádný problém neni. Na dnešní zničené cesty je skvělá, každý výmol, hrbol, atd... krásně tlumiče filtrují. Perfektní posez ve dvou i s kufrem. Pneu Pirelli Scorpion MT90. Zatím si nemůžu vůbec stežovat. :)
.
.
.
.
Tak už mám nalítáno s varanem přes 15tis. km a můžu říct že jsem s koupí neprohloupil :)
.
.
.
Mno, ten kdo se bojí Varánka co má najeto 50tkm a více.. nemusí mít strach... Jelikož mi Varánek zůstal o nějaký ten rok víc, tak je o pár km starší. Přesněji od koupě má mnou najeto lehce přes 40 000km. Suma sumárum, tachometr ukazuje 65tkm a to už není malé číslo. A jelikož je dovezený od sousedů z Německa, tak udávaných 25tkm při koupi, určitě taky nebyla pravda. Ale to už se nikdo nedozví.

Někdo si možná řekne: ,,Cože?! 65 000 km? to už musí být šrot." Řeknu to asi takhle, kdybych si hned po koupi sundal tachometr a jezdil bez něj, tak vůbec nepoznám, že už má tolik najeto. Motor je bezproblémový, chytne na první brnknutí, prostě žádný problém. Divný? Ne.. je to poctivá Honda, bez různých elektronických serepetiček. Nechválím Hondu jenom proto, že jí mám, ale pro to co mi dokázala ukázat a přesvědčit mě o tom, že je to kvalitka.
.
.
.
.
.
Vzhled:
Když jsem jí viděl poprvé, tak jsem se lekl, že je na mě velká a že hned u první křižovatky spadnu... nic takového ovšem naštěstí nenastalo a obavy opadly hned po prvním svezení.
Často se mi stává, že když jí zapíchnu u obchodu a když se pak vracím k moto, tak u ní stojí týpek a ptá se mě: ,,Kolikátka to je?" tak odvětím, že 125 a začnou na mě koukat, že si z nich asi dělám Dobrý den, když vidí že tam je prostě ten velký dvouvál, tak to nemůže být 125 přeci. Pak pochopí, že to myslím smrtelně vážně.

Samozřejmě její velikost a 125 dvouvál dělá svoje, přeci jenom má nějakých 178kg v plné polní a tím pádem je někdy líná, ještě když na ní sedí takový vepř jako já :D

Zvuk:
Jednou jsem jel po lesní cestě, až jsem dojel k týpkovi co se smál, tak se ho ptám co je a on, že si myslel, že jede šicí stroj... vůbec mi to nepřipadalo vtipné. Samozřejmě v nízkých otáčkách hezky bublá, ve vyšších už je jak ukřičená stařenka, že jsi jí nepustil sednout v MHD. Ovšem to se dá napravit koupí laďáku nebo klasickou vrtačkou. (Chtěl jsem koupit laďák, ale radši jsem podpořil český stát, za pomoci čerpacíh stanic) Takže stačí udělat do koncovky 4 dírky a hlubší zvuk je na světě, tedy o5 jenom v nízkých otáčkách. Nebo se dá celý vnitřek vykuchat, ale to mi připadalo zbytečné. A pokud chce někdo zvuk alá CRF a jiné tak jezdi bez koncovky. Prdí hezky i při podřazování, zabírá v nízkých otáčkách líp, ale pak jako by ti nějaký koníci i s benálem řekli Adios! a zůstal ti tam jeden žíznivej poník.

Světla:
Pokud bys s tím chtěl dělat hlavního osvětlovače na nějaký akci, tak jdi radši domů. Samozřejmě svítí obě světla a svůj účel, ke kterému byla stvořená splní.
Zabudované blinkry jsou dobře viditelné pro ostatní řidiče ( tedy najdou se tací co nevidí ani celou motorku), jediný co mi vadí, tak že nemůžu dát výstražný. I když zadní blinkry jsou u sebe blízko, takže výstražný jsou v tomto případě asi zbytečný.

Podvozek:
Často ho beru i na polňačky a lesní cesty (a že ty polňačky jsou někdy lepší než samotná silnice) Podvozek nemá problém s větší nerovností. Není tvrdý ani měkký, samozřejmě se dá nastavit centrální tlumič, přední vidle už ne, ale tam to ani není třeba.

Jízdní vlastnosti:
V nízkých otáčkách je líná. A pokud chceš "vystřelit" od křižovatky, tak stačí přidržet lehce v otáčkách a je to. (!!POZOR!! může se stát, že se ti v kombinéze objeví hnědý proužek, protože se někdy stane, že se postaví na zadní).
Na všem se dá jezdit jako prase, takže i na Varanovi. V zatáčkách ujedeš i CBRku a utrhneš zadek alá supermoto style, nicméně je naprosto zbytečný ho tahat na okruh.
Když na něm jenom sedíš, tak ti připadá těžký, ale jak se rozjedeš jako bys ty kila nechal za sebou. Ať už kličkuješ na vesnici mezi krávami nebo ve městě mezi plechovkami, je Varan hrozně hravej. Protáhneš se téměř všude, skoro jako na skútru a pokud na to máš gule, tak si můžeš troufnout i na svižnější projíždění kolonami ve městě (!!Samozřejmě s ohledem na ostatní účastníky provozu!!). Optimální cestovní rychlost je kolem 90km/h.
Svižněji se dá akcelerovat i na 3ku v otáčkách kolem 6-7 tis.
Do kopce už je to o něco horší. Nečekej, že poletíš 300 z místa. Do takového 12% stoupání řadíš 2-3, ale hlavně, že to nemusíš jít pěšky néé... Nejvíc se s ním vyblbnu v serpentinách, rovinky jsou na dváce nuda. Do zatáček si lehá sám a i sem tam stupačka zajiskří radostí, ale to už je spíš i jaký máš obutý gumy a kam tě strach pustí.

Předjíždění:
Pokud jedeš delší dobu za autem nebo kamiónem co jede 90 a jedete po rovince, tak ho nepředjížděj (sice se vejdeš mezi dva proti sobě jedoucí kamióny), ale radši si počkej až bude klesání nebo až bude další pruh pro předjetí. Když jedeš za čímkoliv, tak tě "táhne" a jak začneš předjíždět pocítíš sílu protivětru a jsi prostě v háji. Pokud jsi rozjetej a víš, že máš možnost bezpečně kohokoliv předjet, tak jen do toho! Prostě Varan není na závodění.

Brzdy:
Vpředu dvoupístkový a vzadu jednopístkový. Nemusíš se bát, že bys při krizovém brždění ještě musel vyhodit za sebe kotvu a vypustit padák. Sice nejsou jedovatý jako tchýně, ale svůj účel splní velice dobře. Samozřejmě mohly by být o chlup lepší.

Spotřeba:
Asi se pohybuje mezi 3,5 - 5l. jestli řešíš spotřebu, tak si kup Priuse. Nebo natankuj E85, neboj motor vydrží, ale ty si z toho cukání připomeneš cos měl k obědu. Motorka je (srdcovka) na to aby ses odpojil od každodenního nudného pracovního života a jen si užíval a neřešil, že ti to žere o 0,1 litru víc. Dojezd na jednu nádrž (15l) i s rezervou (2l) je nějakých 450km? možná.. Po nějaký době se naučíš kolik najedeš km na tolik... a tolik litrů a kdy to máš přepnout na rezervu (začne nenápadně cukat, nebo překvapí a chcípne hned) horší je ,když zapomeneš po natankování přepnout zpátky z rezervy na hlavní nádrž. To když začne cukat, tak víš že bude push or die. (k nejbližší benzině) a to těch cca 150kg poznáš docela slušně.

Poruchovost:
...Tak ten byl dobrej... Pokud měníš pravidelně olej (olivovej, na slunečnicovej to moc nejede) a netankuješ naftu, tak se nemusíš bát, že pojedeš domů vlakem. Jóó je to prostě Honda.

Pneu:
Obutá do Pirelli Scorpion a naprostá spokojenost. Když se dobře zahřejou drží se silnice, jako zlatokopka miliardáře, do té doby než je rozdělí štěrk v zatáčce. Někdy mi připadalo, že jedu už na hranici pneu, pak jsem viděl, že poserproužek nezmizel...sakra, tak znova a moto šla ještě níž, až jí nakonec zastavila stupačka.
Na vodě drží taky dobře, v zimě už je to horší.

Shrnutí:
Skvěle hravá motorka, vhodná jak pro absolutní nováčky tak i starší jezdce. Snadná údržba, všechno je snadno přístupné. Bohužel jako každá dváca, člověka po nějaké době omrzí slabý výkon a chce silnější. Řekl bych, že je to taková příprava na silnější motorku (nemluvím o výkonu ale o manipulaci atd..). Starší modely se dají sehnat za příznivou cenu a pokud mají najeto třeba i 50t km a více, tak bych se toho nebál. Pokud se o to majitel staral dobře, tak najede mnohem více. Kluci šikmooký vědí co dělají a Varan se jim povedl. Jsem rád, že jsem mohl sedlat takový stroj a doporučuji ho.

Pokud máš nějaký dotaz neváhej mi napsat ;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MartyMx
MartyMx napsal 16.08.15 v 00:17

Bavorák98 díky koukám, že máš taky Varana tak ať slouží

Bavorák98
Bavorák98 napsal 15.08.15 v 10:40 10b.

Pecka! Vtipná, dobrá recenze. Varan super

Goro-Pohy
Goro-Pohy napsal 09.03.12 v 23:35

Moc pěknej Varánek 10b.

romik-23
romik-23 napsal 18.06.11 v 11:42

mě stál čtyři..Ale normálně stojí myslím něco kolem 7..Koukni na www.rptuning.cz

MartyMx
MartyMx napsal 16.06.11 v 21:35

romik-23: pěkný a hlavně luxusní zvuk kolik jsi dal za ten RP?

Více komentářů



TOPlist