Ok, tak jo, zase jsem kecal sám sobě, že s motorkami končím...
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - První dojmy? Krásná(pro mne), neokoukaná a uživatelsky příjemná motorka vyrobená v Itálii od mého oblíbeného výrobce Moto Guzzi. Už při první jízdě jsem se na ní cítil příjemně, jistě a pohodlně. Zvuk mistralu je pro mne krásný a přitom neotravující hlukem.
Motorku bych doporučil pro - Pro mne :-)
Doplňky na motorce - vyhřívané rukojeti, vyhřívané sedlo řidiče i spolujezdce, padací rámy motoru i kardanu, vyšší štít, polohovatelný deflektor štítu, komplet hliníkové kufry Hepco-Becker, deflektory vidlice, kvalitní držák navigace -mobilu, svody Mistral, koncovka Mistral - vše s homologací. Centrální stojan, rozšíření bočního stojánku atd.atd.
Recenze
Sotva jsem prodal svou MG Sport 1200, nostalgicky jsem se porozhlédl po garáži s tím, že CRV bude mít pro parkování dost místa a zavřel vrata. Sportku jsem prodával, protože mě na ni vždy po cca hodině jízdy ukrutně brala má artrotická ramena a navíc mě sváděla k rychlosti, potvora. Jenže...prodal jsem ji v zimě a já se nedokázal zbavit zvyku v zimě louskat net a motoinzerce. Pak mi začalo být nějak smutno z té prázdnoty v garáži a představy, že už se nesvezu a bylo vymalováno.
Nejdříve jsem si ujasnil co že by to mělo být. Volba jasná, střední cendurko. Vzhledem k tomu, že často jezdím s „baťůžkem“ tak něco tak akorát, žádný mastodont, nic divokého, ovladatelné a ještě pohodlné, jednoduché a hlavně, MUSÍ SE MI TO LÍBIT . Vyzkoušel a obseděl jsem BMW 800 GS, Triumph XC 800, nového Transalpa a nakonec to vyhrála Moto Guzzi V85TT. Co rozhodlo? Láska ke značce, vzhled a ...světe div se, kardan (ale všechny zmiňované bych si uměl představit v garáži). Po V85TT jsem koukal od jejího příchodu na scénu i jsem se svezl ale tenkrát mne nijak neuchvátila jízdou. To se změnilo když mi půjčil jeden nadšenec svou, zajetou a mírně upravenou V85TT. To mne opravdu chytlo a bylo vymalováno. Ceny byly ještě nesmysl a tak jsem čekal a dočkal se. Náhoda a štěstí mi přálo a jel jsem si pro skvěle vybavenou, hezky zajetou a servisovanou servisem kterému věřím a za rozumnou cenu.
Koupil jsem ji na začátku května 2023 po krátkém seznámení jsem věděl, že je to prostě ono. Netrvalo dlouho a vyrazil jsem na ni sólo jízdu do Polska na Toruň, Malbork a Hel a podél pobřeží k Německu a přes nejvyšší sochu Ježíše Krista zpátky domů. Cestování na guzzině mě nadchlo, ani po celodenní jízdě mne nic nebolelo, ovladatelná, pohodová motorka kdy člověk nemusí řešit kvalitu silnice a nebojí se ani šotolinové cesty, K pohodlí přispělo i vyhřívané a upravené sedlo, vyhřívané rukojeti a sada skvělých kufrů HB. Poprvé jsem si i užil tempomatu a oceňuji ho na delších silničních cestách.
Do konce sezóny jsem stihl udělat 8000 km a to bez nejmenšího problému. Když jsem V85TT začal sledovat, odrazovaly mne trochu stesky některých majitelů na „klepání“ přehřátých motorů, malá olejová náplň u vzduchem chlazeného motoru, horší řazení neutrálu a jiné drobnosti. Musím říci, že zatím jsem moc spokojený, nic neklepe (v horkém létě jsem toho najezdil dost a bohužel i v kolonách a zácpách), řadí se skvěle a svítí jen co svítit má .
Jsem docela těžký a často jezdím ve dvou a nemohu si stěžovat ani na podvozek ani na nedostatek výkonu ( jen se v kopcovitém terénu musí víc řadit a víc to točit, což je ale motorkářova radost). Dálničních 130 km/h je na pohodu, ale je fakt, že pak už to víc žere a vezme si to i trochu oleje, takže na polských dálnicích po cca 3000 km jsem musel dolévat cca 2 dcl oleje. Motorka jde do zatáček skvěle a s jistotou, brzdy fungují s jistotou i při velkém zatížení stroje (váha + rychlost). Co se týká výjezdu mimo silnici...je to o pneumatikách a jezdci (já jsem jen takový postarší polojezdec bez terénních zkušeností) ale je to zábava... pokud se nepřecením... Pohodlí spolujezdkyně je na výborné úrovni a jízdu si pochvaluje. Jsem z motorky fakt nadšený a mám pocit, že Italové se přesně trefili do mých preferencí (zvolnit, pohodlí, ovladatelnost a univerzálnost použití a pro mne nááádherný vzhled)
Co se týká diskutovaných turbulencí za štítem, koupil jsem kryty vidlic, namontoval na štít nastavitelný deflektor a jsem spokojený. Ne že by tam už vůbec nebyly, ale jsou skoro nepostřehnutelné a jsme přece na motorce, ne? Na bástrech jsou celkem funkční nástavce proti větru ale je fakt, že pokukuji po něčem s hliníkovou výztuhou, kdyby náhodou, ať nejsem bez páčky... Elektronický plyn funguje zatím bezvadně. Miu nemám ani nechci a navigaci mám řešenou mobilem v perfektním držáku, uvažuji ale nad nějakým navigačním displejem. Vyhřívané a upravené sedlo je luxus. Jinak mi vybavení motorky maximálně vyhovuje.
Na téhle motorce je radost toulat se klikatými a třeba i rozbitými okreskami v místech o kterých jsem ani nevěděl, že u nás jsou a že jich tedy je. Moc se těším co ještě v té naší zemičce objevím než mě věk nebo zdraví sundá z motorky napořád...
Nevím jestli tahle motorka svými schopnostmi uspokojí mladší ročníky ale pro jezdce starší, vyklidněné, ale stále ještě hledající menší dobrodružství je podle mne prostě fajn a je jedno jestli chcete jezdit okolo komína nebo se vydat na cestu po Evropě.
O technických parametrech se nerozepisuji, na netu je jich spousta a stejně tak odborných recenzí. Tady jsem se momentálně vypsal jen ze svých pocitů a laických zkušeností, takže případný čtenář ať mi promine. Navíc...po první sezóně
Skvěle napsaná recenze :)
Krásný stroj 10B
No vida, jak se houf V85TT rozrůstá. Moje žena říká té tvojí barevné variantě "Stehlík".
Když V85 vyšlo na trh, byla právě žlutá ta první, kterou jsem viděl na živo, a byl jsem rozhodnut, že budu mít právě tu. Leč, po shlédnutí červené verze jsem verdikt změnil, protože červená měla v mých očích onen "bodík" navíc.
Na tom ale nesejde, barva nejezdí. Gratuluji ke skvělé motorce, ať slouží.