PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mates2000
Vloženo 3.8.2022
Aktualizováno 19.8.2022
Zobrazeno 2 140x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dle mého pětiletého synovce - tlustý čmelák

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - První dojmy byly vcelku pozitivní. Hledal jsem motorku, u které nebudu při jízdě v předklonu a mít tak váhu těla na rukou. Hrozně mě po dlouhé cestě u předchozí motorky píchalo mezi lopatkama a brněly ruce, takže jsem hledal něco, kde budu sedět vzpřímeně nebo v mírném záklonu. Proto jako další volba byl Intruder.

Motorku bych doporučil pro - Asi fakt pro vyšší postavy nebo si bude muset menší jezdec zatraceně rozmýšlet, kde a jak zastavit. Jinak pro začínajícího klidně. Ovládá se mnohem snáz, než starší mašiny bez asistentů.

Doplňky na motorce - Full LED hlavní světlo
Přídavná potkávací světla
Padáky
Kufry
Vyhřívané hefty
Akrapovič
Ochranný dekl spodku motoru

Recenze

Na Bavoráka jsem se jel podívat do Jihočeského kraje a rovnou s dodávkou, kdyby náhodou. Po zkušební jízdě jsem si řekl, že to zkusím. Na BMW jsem natrefil tady na motorkářích v inzerci - už je to moje druhá mašina tady.
O stroji:
Prodejce si motorku upravil pro své firemní účely, takže motorka má na sobě nastříkaná jeho firemní loga. Kupoval jí z ciziny jako padlou s propíchnutým blokem motoru padacím rámem, takže motorka má jiný motor s menším nájezdem. Zvlášť jsem si od prodejce ještě dokoupil třetí kufr s plotnou, neprodával ho jako součást motorky. Motorka má ještě přídavná potkávací světla na padacím rámu a Full LED přední světlo. Potkávací svítí pěkně, ale dálkové je tedy mizérie. Svítí jen malá kostka do dáli. Má ještě vyhřívané hefty a takový polo tempomat (chvilku mi trvalo, než jsem si na něj zvyknul). Z motorky byl dán pryč origo výfuk a nyní má Akrapoviče (pěkně si pobublává po uvolnění plynu).

Jízdně je BMW oproti mé předchozí Suzuki samozřejmě zcela úplně jinde a je vidět, že pokrok prostě nezastavíš. BMW je mnohem líp ovladatelný než Suzuki GSX750f. Když si přesednu z BMW na tu starou babičku, je to jek tuhé nepoddajné dřevo. Nicméně i přes to má Suzuki své kouzlo a o prodeji z mnoha důvodů nepřemýšlím.

Motor je samozřejmě taky jiná liga. Jak jsem výše zmiňoval na zvyk s polo tempomatem, BMW má u plynu takový otočný kroužek, kterým si přitáhnu plyn tak, že se nevrací zpět. No a když jsem jel někam delší cestu, stalo se mi, že jsem si ten kroužek nevědomě přitáhl a v určité chvíli, kdy při posledním přidání plynu došlo k dotažení kroužku a chtěl jsem podřadit, motorka šla i na trojku na zadní. Poprvé to byl docela šok, co se to kruci děje? Motor má tedy dost slušný zátah a užívám si jeho buchot. Je to pecka.

Brzdy jsou tak nějak průměrné. Brzdí to v pohodě.

Podvozek je příjemný a jak jsem psal, jízdně je mnohem lepší než u mojí předchozí mašiny. Ač je toto pořádně vysoká koza, ovládá se dost slušně a jízdu si užívám.


Ovladatelnost na místě už je těžší. Se 186 cm dosáhnu na zem špičkama nohou a to mám sedlo nastavené co nejníž. Při koupi měl majitel nastavené sedlo na horní úroveň a to jsem nedosáhl ani těma špičkama. Kdyby mi neřekl, že jde sedlo dát níž, tak bych to nekoupil. V Poděbradech na kolonádě se mi stalo, že byla silnice mírně svažitá a při podélném parkování a vyklopení policajta jsem motorku začal pokládat. No a při dosažení určitého úhlu jsem zcela propadl a nebýt vyklopenýho policajta, motorka by mi padla na bok. Naštěstí se na něm udržela a ze sedla jsem málem vypadl jen já.


Jak se jede se baťůžkem nevím, zatím jsem s ní jel jen sám.

Úložný prostor? Co to je? ...naštěstí jsou tři stavitelné kufry, tak to něco převeze.


Spotřebu mám něco kolem 5,6 l/100km

Servis/poruchy Tak po dvou měsících ježdění mě stihla už vypéct. Po jednom z nastartování se mi při výletu rozsvítilo dobíjení tak jsem radši dál nepokračoval, otočil jsem to a jel domů. Během jízdy dobíjení zhaslo a říkal jsem si, snad dobrý, přes to ale pokračoval domů. Motorku po příjezdu normálně vypl, ale druhý den už nastartovat nechtěla a svítil servis. Momentálně je tedy v servisu a čeká na připojení na diagnostiku. Předběžný podezření je na alternátor. Tenhle model už nemá žádný pojistky a vše je řízený přes řídící jednotku, tak vidíme co z toho bude.

16.7.22 GS konečně doma. Příčina voda ve startéru a oxidace kabelů. Diagnostika nic neukázala, takže se hledalo, pokus omyl. Takže repase startéru, výměna kabelů. Prý jestli jsem s tím jezdil na vapku... Rozdíl je fakt znát. Líp startuje a celkově má klidnější chod. Kluci na tom strávili dost času a motorku měli téměř celou odstrojenou. Tak ještě jednou díky do Radimi u Kolína.
Ještě že jsem s hned po koupi nevyrazil někam daleko. Bylo by to fakt nepříjemný rozčarování, zůstat někde viset. Prodejce motorky radši tady ani zmiňovat a hodnotit nebudu. Nebylo by to pozitivní. Těch GS tam měl několik a konkrétně toto i nějaký čas vlastnil. Musel vědět, že to blbě startuje. Kdyby na to aspoň upozornil, že se na to má člověk hned zaměřit...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mark09
Mark09 napsal 05.08.22 v 17:51 10b.

Více komentářů



TOPlist