PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mig_35
Vloženo 17.5.2018
Aktualizováno 7.3.2019
Zobrazeno 6 067x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Ta šmoulová barva je prostě příšerná. A mám nutkání s ní jezdit jen po cestě. Ale to přejde:)

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Renocar (Brno-Slatina)

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Je to comeback k tomu, na co jsem u motorky zvyklý a co mi vyhovuje. Člověk musí někde dvakrát-třikrát zahnout, aby si uvědomil, že to co měl bylo vlastně to nejlepší co může dostat:)

Motorku bych doporučil pro - Minimálně pro mě je to nejvhodnější motorka:)

Recenze

Když jsem si pořídil Afriku, pod recenzi mi někdo napsal, že mi dává nejvíc dva roky, než se vrátím ke GS. No a nakonec to netrvalo ani dva týdny...
Ok, jsem členem stáda, uniformního a nudného, motorky, na které jezdí každý jedenapůltý Němec, profláknutého GS, na kterých jezdí jenom pózéři a zparchantělí podnikatelé před zahrádky na kafíčko:)
Faktem je, že když je něco dobrého, tak se to prodává, určité procento lidí má nakousnutý jabko a zbytek se jim směje, jací jsou to pitomci, ale oni vědí, že jsou určité hodnoty, které ta věc nabízí a nikdo jiný nic takového prostě "nevede".
A zrovna tak GS dělá spoustu věcí průměrně až nadprůměrně dobře a jako celek tvoří naprosto funkční výrobek.
Začněme tím nejdůležitějším, a to je motor. Mně prostě "dieselový" charakter naprosto vyhovuje, stojím pod výjezdem, trošku přidám plyn, točivý moment zafunguje a i když mám na začátku nulovou rychlost, v ničem mně to neomezuje, traktor to vyjede. Faktem je, že do drážky se s tímhle kladivounem prostě nepodíváte. Výkonu je podle mého pro cestovní enduro až až. BMW se chystá na příští rok přijít s výkonnější verzí boxeru ale pro mě to "není téma" jak by řekl náš premiér:) Spíš bych ocenil, kdyby osmistovkové modely dostaly prostorově méně výrazného, leč stále boxera. A co si budeme vykládat, konkurenti určitě nabízejí výkonnější motory ale podle mého je to vykoupeno kulturou projevu v nízkých otáčkách. Ale nemůžu to tvrdit stoprocentě, na 1290 Adventure jsem nejel, na nové Multistradě taky ne.
Další podstatnou kvalitou je podvozek. Pořizoval jsem verzi Rallye se sportovním podvozkem, tj. zdvihy 22 cm vepředu i vzadu. Spousta "rallyček" se prodá s obyčejným podvozkem ale podle mě právě zvýšený podvozek z Advíka křížený s nižší hmotností obyč GS je to, co dělá tenhle model zajímavým. Dynamická ESA umí spoustu věcí a ačkoliv spousta lidí na elektroniku v motorkách nadává, mě nevadí mít jednou motorku připravenou na sportovní jízdu natvrdo a podruhé měkčí do terénu díky dvěma zmáčknutím tlačítka... A když se podvozek po...e tak stejně dojedete domů, což je obvyklým argumentem odpůrců. Faktem je, že silně zvažuju upgrade na podvozek Tractive, který nabízí proti sériovému navíc změnu výšky podvozku za jízdy a větší kapacitu olejové náplně i menší zahřívání v náročném terénu.
Co dál? Elektronický plyn. Další věc, která milovníkům starých pořádků nejde moc přes pysky, ale já to oceňuju. Je fajn mít vlažnou a gumovou odezvu v těžším terénu a ostrou reakci na asfaltu. Vytahané ruce a nafouknuté předloktí z ostré motorky zná kde kdo. To tady prostě není. Není nervózní odezva na plyn. Já na to jezdím i na asfaltu, vlastně pořád, líbí se mi ten sametový projev, když chci dám plnej a ono to stejně pojede. Ale to co je na GS nejlepší je jeho univerzálnost a tohle je jedna z věcí, která z ní univerzála dělají.
Pojďme se zmínit ještě o brzdách. Na Africe jsem několikrát málem kruháč projel rovně, zvyklý na brzdy z předchozího Advíka. Na GS stačí brzdit jedním prstem a jemně a ve většině situací to opravdu stačí. Jde o kouzlo, které jiná motorka v kategorii nenabízí - a teď mě klidně opravte - a to jsou duální brzdy. Přední páčkou brzdí obě kola, nožní brzdou jen zadní kolo, což se hodí např. v terénu. Ovšem, já člověk s naprostou absencí citu v pravé noze v těžké botě oceňuju, když při sjezdu prostě jdu do stupaček, zadek dám co nejvíc dozadu, a prostě jen jedním prstem kontroluju situaci. Na jiné motorce musím brzdit nožní brzdou zvlášť a moc mi to nejde, takže tohle mi dost ulehčí situaci. Ok, měl bych se to naučit, ale tohle je prostě jedna z věcí, které na té motorce miluju.
Manipulace s motorkou a celková obratnost - těžiště nízko z toho stroje prostě za mě dělá nejsnáze ovladatelné těžké enduro v terénu. Osmičky, zatáčky, vracečky ve stupačkách jsou snadnější než s čímkoliv jiným. A nějaký ten stroj už jsem vyzkoušel. Samozřejmě, v terénu je výhodou mít vepředu větší kolo, než je 19ka, ale BMW připravilo pro magory poměrně příjemné překvapení, a sice to, že 21ka z chystaného modelu F850GS by měla jít bez úprav použít na velké GS a rozhodně jsem připraven to vyzkoušet, navíc cena bude velmi příjemná, protože reálně 21ku pro LCčko nabízí jen americký výrobce Woodys wheels, ani Alpina Raggi, ačkoliv konverzi nabízí, ji reálně neumí. Těším se moc:)
Jinak k mému konkrétnímu kusu, je to totální holota a chybí jí: quickshifter /ten mě u GS nikdy nepřesvědčil a hlavně v nižších převodových stupních to řazení mělo hodně daleko ke komfortu, navíc nová převodovka je už konečně sametová a zařazení rychlosti je daleko tišší, než bylo v případě mého předchozího GSA/, nemá bezklíčové startování motorky, což mi osobně vůbec nechybí, měl jsem a jestli mám klíč v kapse nebo na palubní desce je mi buřt, nemá ovládání navigace, kterou jsem na předchozím motocyklu použil asi dvakrát, protože umí jen asfalt, nemá tempomat, kterého se osobně na motorce docela bojím a na GSA jsem ho opět využíval jen velmi sporadicky, jeho přínos vidím asi jenom v nastavení padesátky v obci, kvůli všudypřítomným radarům. Mám výhřev rukojetí, ale taky je to věc, kterou bych klidně oželel, mít v chladném počasí zespod spálené ruce a nahoře vymrzlé klouby mi moc smyslu nedává, spíš bych zainvestoval do vyhřívaných rukavic, ale v zimě jezdím hlavně na ostrém enduru, než na velké motorce..
Doplňky jsem tentokrát pořídil jen padáky od Wunderlichu v efektní modré barvě, které budou po jednom odložení v terénu vypadat příšerně a pár protektorů od SW Motech... Stupačky ze série se zdají být v pohodě, vyměním jen páčky za kratší a dám nižší plexi a velmi pravděpodobně pořídím jednomístné Rallye sedlo. Jinak má motorka všechno, co od ní očekávám... A vyztužené blastry, málem bych zapomněl.

Takže ok, jsem součástí stáda:)

P.S. Jen tak pro zajímavost. Když jsem pořizoval padáky od Wunderlichu, jeden známý mi namítal, že stejně nemůžou barevně souhlasit s rámem motorky, protože BMW má tu barvu patentovanou. A faktem je, že barevně nesouhlasí, odstín je trošku jiný. Doteď jsem žil v tom, že barvu a tvar nelze patentovat. Jak to tedy je?

Nějaké změny. Výměna kol za 21+17 (vzadu šířka 140), dopředu Desierto kokpit plus plexi, trochu carbonu...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DeanNESTLE
DeanNESTLE napsal 30.10.20 v 12:29 10b.

Ty chlupatý pneu a 21" vepředu je fakt mazec..

MichalKimlo
MichalKimlo napsal 22.07.19 v 09:35 10b.

21" v predu jej slusi!

Radimbiker
Radimbiker napsal 15.04.19 v 13:38 10b.

MartinXL650V
MartinXL650V napsal 19.02.19 v 15:28 10b.

Barvu si lze patentovat zcela určitě - např. bezpečně vím že globální spedice UPS má patentovanou takovou tu jejich hnědo-zlatou a nikdo jiný jí nemůže pro komerční účely používat.
Tvar si lze patentovat rovněž - jeden ze známých patentů na tvar je např. lahev Coca-Cola

LuigiCB1300
LuigiCB1300 napsal 09.12.18 v 14:25 10b.

když ji miluješ neni co řešit .. tak ať slouží k Tvé radosti

Více komentářů



TOPlist