PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rudolf
Vloženo 19.4.2017
Aktualizováno 24.11.2021
Zobrazeno 4 975x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Byl to již dlouho vybraný následovník mojí Hondy CBF1000

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:PDCP (Praha 9-Letňany) - Co prodejce slíbil, to splnil. Po cca 1 měsíci od zakoupení motocyklu mne kontaktoval, že již pro mne má zdarma autorizační chip pro odemknutí profilu Enduro Pro, který ve výbavě motorky chyběl.

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS Adventure: Cena. Sedlo řidiče je ještě výš než u normálního GS.

První dojmy - Úžasný "polykač kilometrů". Super podvozek a posez, mnoho vychytávek ( změna palivových map a jízdních profilů, podvozek dynamicky se přizpůsobující jízdnímu povrchu, LED osvětlení, řazení bez nutnosti mačkat spojku, atd.). Nelíbí se mi zařazování neutrálu - řadící krok mezi jedničkou a dvojkou je velmi malý. Jinak ale všem doporučuji si GSo alespoň na chvíli "osedlat". Je to rozdíl, který "vidíte i cítíte :))".

Motorku bych doporučil pro - Super na dlouhé cesty a to jak pro řidiče, tak i pro spolujezdce.

Doplňky na motorce - Motorka byla mimo alarmu (edit - alarm již mám) a bezklíčového startování v plné "palbě".
4/2017 k motocyklu jsem od prodejce přikoupil starší orig. topcase kufr BMW Vario, který je na běžné ježdění praktičtější než AL. Když vezu jen drobnosti, mám jej snížený a pokud potřebuji vézt více věcí, není problém jej zvětšit. Doplněno ještě o opěrky pro komfort spolujezdce a vnitřní originální tašku (edit - namontována na víko topcase zahrádka na lehké věci)
5/2017 SW-Motech padací rámy, spodní i horní, v barvě černé. Vybíral jsem ještě ze stříbrné barvy a z nerezu. Nakonec jsem vzal černé, vypadaly k mojí barvě nejlépe.
5/2017 AL kufry SW-Motech Trax ADV ve stříbrném provedení. Měl jsem na výběr starší orig. hliníkové kufry BMW Adventure bez nosičů, ale když jsem si připočetl cenu origo nosičů, už nebyly zajímavé. Také nosiče od SW-Motechu jsou systém Quick-lock, takže pokud nejedu s kufry, není problém je do cca 20 vteřin sundat - prostě super.
5/2017 krytka senzoru ABS předního kola z Číny




5/2017 krytka nádržky brzdové kapaliny z Číny, kopie Wunderlich




5/2017 nainstalován deflektor kardanu z Číny




5/2017 rozšíření bočního stojanu z Číny






6/2017 expanzní 15L tašky na boční kufry od SW-Motech




7/2017 prodloužení "zobáku" předního blatníku (Čína)




8/2017 instalace základnových ploten na zadní části AL kufrů. Jsou určeny pro úchyty na kanystr, láhve, popř. malý batůžek - vše od Touratechu (zakoupeno starší, přes inzerát)




5/2018 zvýšení řídítek + schránka na nářadí pod levý boční kufr (vše od Marseluse). Popis a druh nářadí je napsán ZDE

6/2019 tankvak GS EVO Electric od SW Motech s uchycením na podkovu + zahrádka na topcase + originál přední BMW Adventure stupačky + original Adventure páčka zadní brzdy (starší z eBay) + prodán BMW Navigator V a zakoupen BMW Navigator VI (dobře jsem prodal a dobře koupil, takže rozdíl byl "jen" 1500Kč:) )


8/2017 černé plastové "mračítko" nad hlavní reflektor (Touratech). Nahrazuje originální průhledné plexi. Edit 2 / 2021 - bohužel následně není možné použít na stejném místě držák akční kamery :(




06/2018 instalace originálního alarmu. Bohužel se jedná o "inovovanou" verzi, ke které již není možné dohrát dálkové ovládání, takže se pouze aktivuje v setup menu a následně ovládá zapnutím / vypnutím klíčku zapalování

06/2019 zakoupení předního a zadního sedla Sargent Special Edition DTX v Touratechu za brutální cenu - ale posez je to perfektní, zadek nebolí ani při velmi dlouhých přejezdech

08/2019 instalace originálních přídavných LED mlhovek

10/2020 Ovladač doplňkového elektropříslušenství HEX ezCAN + dálk. světla Denali D4 2.0 + dvoutónový klakson z Aliexpressu (kopie Denali Soundbomb dual tone) + original plexi z Adventure verze + rozšíření blástrů (Touratech)

Recenze

Jízda - po předchozím čtyřválci má samozřejmě boxer zcela jinou charakteristiku. Možnost řazení bez spojky (řadicí asistent Pro) výrazně zvyšuje dynamiku jízdy - používám jej pro řazení rychl. st. 4-6.
Dost mne "vytáčí" problém zařadit neutrál při zastavování. Většinou ze dvojky převodovka nevyřadí, ale přeskočí na jedničku a opačně (jako kdyby spojka stále trochu zabírala - vyjádření BMW = je to normální). Problém se vyskytuje prakticky pouze po zahřátí na provozní teplotu. Kdyby to byl fichtl s korkovou spojkou tak se nad tím ani nepozastavím, ale u motky za půl mega je to docela ke vzteku... Spojkový váleček byl u některých starších ročníků důvod ke svolávačce, ale na moje moto se tato akce nevztahovala.
Brzdy - dávkování brzdného účinku je bezproblémové. Zadní brzda brzdí pouze zadní kolo, ale pokud se použije přední brzda, brzdový asistent přibrzdí nejdříve zadní kolo, jednotka vyhodnotí brzdný účinek a následně začne brzdit přední kolo.
Podvozek - kvůli podvozku a kardanu jsem ji kupoval, prostě SUPER ;). Možnost přepínání intenzity tlumení a zdvihu tlačítkem na levém heftu v závislosti na aktuální povaze vozovky a zatížení motorky (mód řidič, řidič s kufry, řidič a spolujezdec + u každého módu ještě výběr Soft, Normal, Hard)
Ovladatelnost - široká řídítka sice trochu vadí při kličkování mezi plechovkáři, ale není to nic na co by se nedalo zvyknout. Překvapivě bych řekl, že se mi s ní na místě a při malých rychlostech manipuluje lépe než s mojí předchozí motorkou.
Pozor na zpětná zrcátka - ať se snažím jak chci, mají mrtvý úhel - dost nepříjemné.
Úložný prostor - jestli se dá té komůrce pod sedadlem spolujezdce říkat úložný prostor, tak je opravdu skromný, max. na lékárničku. Jak jsem zjistil, tento prostor je primárně určen pro instalaci továrního alarmu.
Spotřeba - cca 5 - 6L / 100km.
Servis a poruchy - motorku jsem zakoupil s 50t. km a v servisní historii u BMW má zapsány dvě drobné poruchy elektroinstalace. Časem uvidím. Ale už teď je jasné, že mne v autorizovaném servisu jen tak neuvidí. Opravdu jim za výměnu 4L oleje a filtru 5000Kč nedám... Z Číny mám přechodku na klasický OBD konektor + zakoupil jsem aplikaci pro Android (Motoscan od WGSOFT.DE). Na skenování poruch, vymazání neaktivních závad, reset servisu + další servisní úkony to stačí.
5/2017 při zakoupení jsem zjistil nefukční roller na levém heftu pro ovládání navigace - vyměněno ještě na dvouletou BMW záruku.
5/2017 při jízdě na nerovnostech cítím občas rány do stupaček. V servisu BMW mi řekli, že je to "normální", že to dělá hlavní stojan. Po demontáži hlavního stojanu už vím, že kecají a sami neví... nic se nezměnilo. Řeší se to na různých fórech, ale bez většího výsledku. Údajně problém způsobuje zadní tlumič (dle poslední nepotvrzené informace pomáhá zaměnit origo tlumící jednotku za verzi od Touratechu). Demontoval a zkontroloval jsem kardanovou hřídel - kříže jsou jako nové a také vše ostatní je ok a bez vůlí. Dost mne zarazilo, že i když datum výroby moto je 3/2015, na kardanu je výroba 11/2015! Neštve mne ani tak ta výměna jako skutečnost, že tato výměna není zapsána v online servisní historii v BMW!!
Takže stále zjišťuji příčinu - pokud by někdo věděl, velmi rád se přiučím. K tématu je diskuse na www.baworak.cz, kde ale také nic nezjistili - výsledek řešení z fóra zní "Neřeš to a jezdi"





V průběhu demontáže kardanu jsem také objevil malou dírku v zadní manžetě, způsobenou třením kardanového kříže o vlnovec manžety. Nová manžeta má v těchto místech vloženou ocelovou výztuhu, takže by se již tento problém neměl opakovat. Čísla BMW dílů najdete na www.realoem.com,originální díly za nejvýhodnější ceny kupuji na www.adv1.cz (jejich ceník originálních dílů najdete na www.bmw-parts.cz).








06/2018 podařilo se mi zakoupit málo jetý originální Dynamic ESA přední a zadní tlumič za super cenu. Vzhledem k tomu, že motocykl má na tacho téměř 60000km, výměnou jsem nic "nezkazil"

06/2019 Přetěsnění pravého kluzáku (přední vidlice) - začal lehce prosakovat olej - preventivně přetěsněny oba kluzáky. Zároveň jsem vyměnil ložiska předního kola (začínaly "šustit"; 20x47x14 typ 6204) + symerinky př. kola (AS25x47x7)

08/2019 před dovolenou pro jistotu vyměněn orig. akumulátor za nový (Motobatt MBTX12U, 12V, 14Ah, 200A)

12/2019 výměna originálních heftů za hefty Ariete 02624/LN. Dost mizerná práce, staré se musí opatrně odřezat bez poškození topné spirály. Po odřezání jsem spirály preventivně zafixoval vrstvičkou transparentního tmelu Soudal Fix All. Po zaschnutí tmelu jsem nasadil nové hefty Ariete - není potřeba je nijak lepit, drží perfektně. Originální hefty se samostatně neprodávají, pouze celé rukojeti s vyhříváním a na můj model by tato "oprava" stála téměř 8500Kč

03/2020 prolínání mot. oleje mezi blokem a startérem. Vyměněn o-kroužek na startéru. Zároveň jsem chtěl provést repasi startéru, protože jej na cestě muset demontovat, asi bych šel domů raději pěšky.., ale po rozebrání byl po cca 70t.km uvnitř jako nový - takže jen lehce vyfoukat prach z uhlíků a nainstalovat zpět do motorky

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
findejs1310
findejs1310 napsal 16.01.21 v 14:55 10b.

Stále pěkná

Honza-K
Honza-K napsal 25.05.20 v 11:14 10b.

Hezký popis a cenné zkušenosti...

raser
raser napsal 13.09.17 v 16:29 10b.

Rudolf
Rudolf napsal 24.05.17 v 22:57

Díky

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 24.05.17 v 22:54 10b.

moc hezké

Více komentářů



TOPlist