renocar_unor



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TombaRider
Vloženo 28.3.2012
Aktualizováno 17.7.2017
Zobrazeno 9 352x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Když jsem měl maly GS, myslel jsem že prinzeznu nic nepřekoná..jenže přišla královna, dámy a pánove, r 1200 GS v barwach BMW Motorsport!!! :)

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Má podvozek ESA, ABS, ESP, vyhrivany hefty, bla bla.Krasne zataci, lehce jako kolo, neuveritelna ovladatelnost.. motor je silny, vyrovnany, setrny, jen nadrz by mohla byt vetsi.. brzdy jsou velky skok dopredu. Ochrana proti vetru skoro dokonala. Az bude vice KM pridam poznatky a hlavne poradny fotky. :)

Motorku bych doporučil pro - Každému,kdo chce dokonalý univerzál.

Doplňky na motorce - Kufr, padáky, přídavné led světlomety, vyhřívané hefty,chráníče motoru, ESA, stavitelný větrný štít,boční kufry...permanentní úsměv :D

Recenze

Takže přátelé první sezona za mnou, cca 6000 km, Byla i na slovensku, jezdile v +35 i v -5, a porad platí co jsem psal výše, motor, brzdy, ochrana před větrem, všechno naproste úžasné. Zvládá jak rýchlé dálniční přesuny, tak lehkou krossovou trat, ráda si hraje na okreskách, a když se nesnažíte srát mezi auta, i město jí sedí.. spotřeba kolem 5 litrů, přibyly světlomety a padáky.příští rok si dávám závazek kouknout se k moři :D

Je tu jaro, pár set km a červené pruhy na kolech přibyly, a navíc to vypadá že závazek moře dodržim.. plán ne jet přes rakousy do benátek, pak chorvaty, slovinsko, a zas nahoru.. tak držte přátelia palce :D
---
Plán byl dodržen. Jeli jsme ve dvou před šumavu na Grossglockner, pak dolu na jih do Itaské Padovy, Benátek, přes slovinsko do chorvatské Puly, a na ostrov KrK. Potom zase pěkně zpět na jeden zátah. Celkem 7 dní, asi 2800Km, a miliarda krásných zážitků, proto doufám, že na cestování bude i v dalších sezonách čas a chuť. Pokud se mi podaří sepsat co jsme zažili aspoň trošku vtipně, hodím to sem také.
Stroj bez jediného zaváhání šlapal jako hodinky, a to jak v úrovni moře tak na vrcholcích alpských hřebenů. Rozmezí teplot za výlet bylo mezi 3 a 38 stupni, i stím si moto krásně poradila, kryla před větrem a deštěm a nezničila mi prdel jeli jsme velmi klidným tempem, což se odrazilo i na průměrce, která byla okolo 4,2 litru. kdybych jel sám, myslím že by asi byla vyšší. Maximum na nádž bylo 390 km. I s plnými kufry se na ní řádilo v serpentýnách jedna báseň. Jediné mínus bylo topení nohou, o která se i ve vedrech staral boxer. Moto má asi 13000Km a na pneu Metzeler tourance EXP je to už znát, dlouho už nevydží. Na druhou stranu jsem díky nim neměl nikdy problém ve styku s vozovkou. Kufry Vario pojmou velkou spoustu věcí, víc než člověk potřebuje, ale škoda plnění z boku.Palubní počítač je dobrá věc, zaplať pánbůh za něj.
---
Tak další sezona a další rakousko za námi. Mnohokrát šumava atd. Měl bych napsat trochu víc k chování stroje. GS jezdí hodně, ale kromě popisů typu: šlape skvěle, s málo kdy dá dočíst přesněji jak...

Začnu motorem : Boxer s notoricky známým uspořádáním válců, poslední rok s čistým vzducháčem. Motor má 110 Koní, což na váhu motorky kolem 215 kg bohatě stačína silnici rozhodně brzdou v provozu nebudete, udávané zrychlení 0-100kmh je kolem 3,5 s. Na dvouválec je velmi pružný, myslím, že to je asi spolu se spotřebou jeho největší plus. na šestku se dá pohodlně jet 60 stejně jako 180. Maximálka končí někde za 200 kmh, upřímně, jel jsem tolik asi třikrát, motorka na závodění vypadá jinak. Cestovka je potom pohodlná tak do 170 kmh, nejvíc dle pocitu motoru svědčí cestovka mezi 120-150. Na dvouválec trpí minimálními vibracemi a má velmi vyrovnaný průběh výkonu. Narozdíl od velkých Vček bych řekl, že je poměrně nezáludný, ikdyž nic pro začátečníka. Co mě překvapilo je spotřeba, při klidné jízdě pod pět litrů, při splašení koní kolem 6. Průměr se drží kolem pěti, což je na takový stroj a objem prostě paráda! Motorka dole bublá, téměř jako chopper, a nahoře řve jako lokomotiva, opravdu povedený pohon.

Podvozek a chování stroje Podvozek je stavitelný ESA, a má tři režimy od Sportu po Comfort. Není to tam pro mačkání od dětí a fakt to funguje. Motorka znatelně poklesne a ztuhne, dá se to užívat i za jízdy, což je geniální. Telelever a Palelever jsou všem asi známé, jen doplním že v předu i vzadu jsou nezvykle centrální tlumiče, které si umí poradit s každou situací, a ikdyž nerovnosti to filtruje na jedničku, řekl bych že je jí líp na silnici než v terénu, ostatně na to je už celkem těžká. Mít na tom ale drapáky, tak díky světlosti zvládne asi dost. Od předku bych bral malinko lepší odezvu, mám pocit, že si to motorka prostě vše hlídá sama, což není na škodu, ale někdy bych do toho i rád promluvil:) Celkově se ale jedná o špičku ve své třídě co nechá starosti daleko za mnou a mě nechá si opravdu bezstarostně užívat jízdu. Zbývá jen dodat že o primární převod se stará kardan, který by měl mít při údržbě cca 1x za 25 tis km životnost kolem 100-150 tis km. žádný olej, žádná starost.

Brzdy CBS DUAL je systém, který při stisku páky přední brzy brzdí i zadek, a to je dle mého opravdu geniální, ve spojení s ABS mi to pomohlo zvládnout už nejednu krizovku. Stavění motorky na přední je v provozu opravdu pro kretény, a proto jsem z důvodu bezečí moc rád že to tam je. krom toho se dá obojí vypnout. Brzdy mají pozvolný nástup, pro agresivní brzdy je třeba vyvinout značný tlak, potom je, při správném obutí a tlaku v pneu, motorka brzděná velmi účinně. S předchozí 650 kterou brzdil ve předu jen jeden kotouč se to opravdu nedá srovnat, je tam rezerva i ve dvou pasažérech.

ovládání, výbava Motorka se ovládá jako kolo. Je to až k nevíře že takto vysoký a těžký stroj je možné ovládat tak snadno. Tohle se fakt povedlo a upřímně je to pro mě to nejdůležitější na této krasavici. Do zatáček jde poslušně a na nových Tourance Nextkách drží až ke stupačce. Ostatně fotky z tímto mastodontem v náklonech patřících spíš to sportovních tříd jsou celkem známy:) Je třeba počítat s vetším rádiusem při klopení, kdy se hlava může opravdu dostat do protisměru (moto je vysoká) a taky s tím, že velký krouťák může při náhlé změně polohy plynu trochu pozlobit zadní kolo, ale nic extrémního. Těžiště je hodně nízko a na ovládání je to znát. Navíc jsou tam extrémně široká řídítka v základu, a to je určitě dobře.
Za kapotou se pohodlně schová celý člověk, nohy chrání válce a plexi při rychlosti nad 100 kmh odvádí vítr a mouchy na špičku helmy. Je to pohodlné, moci sedět i při 150 kmh vzpříměně. Vedle toho se o komfort staraj vyhřívané rukojeti, centrální počítač to vám řekne vše od stavu oleje po tlak v pneumatikách, tři origo kufry, zásuvka a všechny ty vychytávky co jsem už popsal (ESA, stavitelné plexi, ABS, CBS, blabla). Co je zajímavé je zvuk. V origo výfuku, který jí sluší, je krom jiných věcí i klapka, která se otevírá dle potřeby, proto je plynulé jízdě je motorka klidným dunivých parníkem, a pri plném plnu začne ryčet. Víc bych ani nemusel, a tak laďáky neřeším. Beztak je to po pár km spíš otravný.

Sečteno podtrženo, je to stroj se kterým se v klídku produníte krajinou s chopperama, zařežete si zatáčky s kámošema na Hornetech, Banditech a spol., a pak narazíte kufry a pohodlně cestujete třeba do Afriky, když jednomu hrábne. To vše se super spotřebou a dobrým výkonem. Navíc má vyjímečný barvy, který se dělali jen jednu sezonu a neskutečně ji sluší! Krom dorbností v textu na ní nevidím mínus. 90 let vývoje Boxera je prostě znát, a GS je to nejlepší, co BMW prodává. Svědčí o tom i prodejnost, což je zárověň nevýhoda, protože se jich dá na silnici potkat docela dost (aspoň že ne v těch barvách) což je u moto za ty peníze škoda.
Všem ji opravdu doporučuji!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jardakovarik
jardakovarik napsal 07.04.20 v 20:40

Ta bílá ji sluší! Taky jsem zvolil bílou a stejnou značku.

vsw
vsw napsal 09.10.19 v 13:15 10b.

jesřáb
jesřáb napsal 11.07.19 v 21:17 10b.

SUPER

raser
raser napsal 13.09.17 v 16:26 10b.

TombaRider
TombaRider napsal 19.07.17 v 14:59

No kolik vydží nevím, mám tam 6 tisíc a jsou ok. myslím, že 10-12 dají, záleží co od nich čekáš. Sršeň tvrdil, že je celkem jedno, jak máš gumy, drží prý skoro všechny, jde o to, aby nebyly starý, starší tří let nekupovat. Tak dobře vyber!:)

Více komentářů



TOPlist