renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DabluvJezdec
Vloženo 12.12.2021
Aktualizováno 6.5.2022
Zobrazeno 2 508x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Stará poctivá škola Žádné ABS, žádný protiprokluz, prostě mašina pro řidiče. Spolehlivá, mrštná, skvěle ovladatelná a k tomu krásná

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZS 1000 Fazer: Na litr je ještě čas :-) Přesedlat z 60Hp na 150Hp mi nepřišlo jako nejlepší nápad :D

První dojmy - Přijel jsem, viděl jsem, koupil jsem..:D Na první dojem byla vyšší a pohodlnějsí, než jsem čekal (co jsem zkusil R6, čekal jsem to trochu podobné, ale opak je pravdou). Hned při zkušební jízdě jsem věděl, že to bude následovnice trůnu, padla mi jak ušitá na míru :-)

Motorku bych doporučil pro - Moto NEdoporučuji kupovat po 125ce, chce to mít něco málo naježděno na něčem trochu silnějším. Motorka sice odpouští, ale budete se trápit. Doporučuji těm, co hledají nějaký mezistupeň mezi 35kw a dělem s obsahem litr a výš. Také těm, co se chtějí lišit, jen tak to nepotkáte a ten motor už vůbec ne.

Doplňky na motorce - K motorce jsem dostal nosiče a 3 kufry GIVI, vyšší plexi, origo výfuk (na motorce italský MASS) a kapličku na zadní sedlo, se kterou to vypadá super.

Recenze

Jednoho srpnového dne si tak jdu z práce po parkovišti a najednou vidim zajímavou mašinu na pohled. Přišel jsem blíže, na boku nápis VFR, říkám si že to neznám. Okouknul jsem, usoudil že to vypadá dobře a že se možná doma mrknu, co to vlastně je. Po přečtených recenzích a zjištění, že se finančně krásně vlezu, letěla myšlenka na Fazera 1000 daleko pryč, a nastoupila myšlenka, že VFR prostě musím mít! :D

A jaká náhoda, že jsem zrovna vybíral z inzerátů, když v tom přijel zájemce na auto mého otce. Jaká náhoda, že zájemce zrovna prodává jedno krásný VFR? Druhý den jsem hned letěl za pánem (tímto zdravím Dane). Prohlédnul, provedl zkušební jízdu, srdce zaplesalo a podání rukou stvrdilo obchod. Za 2 dny už se vezla domů, a na Diversi co byla, se našel zájemce a šla dělat radost dál. Krásně se to sešlo, ale teď k motorce samotné...

Vyzvedávám ŘP na úřadě, letím domu, obléknu se a sedám na připravenou Hondici. Rozjedu se, řadím 2,3,4... S loupákem na xichtě se pomalu seznamujeme. Motor táhne krásně v celém spektru otáček, je to jiné než R4, a oproti V2 taky. Od 3tis. do 12tis táhne jak tank, s narůstajícími otáčkami to táhne víc a víc, loupák se zvětšuje..
Převodovka dobře odstupňovaná, hydraulická spojka funguje dobře, duální systém brzd je skvělá vymoženost, ale je to asi jediný ''pomocník'', což mi nevadí. Z podvozku jsem hotovej i po půl roce, a každý kdo se svezl, byl hotový taky. Neuvěřitelně ochotně jde do zatáček, to se jen podíváš a najednou tam jsi, a pokud ti proběhne, že jsi to trochu přepískl, tak ji jen prostě naklopíš o kousek víc, a pokračuješ. Spotřeba? Kolik je potřeba.. zatím jsem nezjišťoval, ale v klidné jízdě je to něco mezi 5-6l, když se tahá za heft, muže to být okolo 8-10l, ale jistý si nejsem, každopádně to za to stojí.
A zvuk? S origo výfukem standard, spíš je slyšet rachot rozvodových koleček, k moto mám laďák od MASSe, a to je panečku pastva, taková malinká V8, a když se točí, to je jak Nascar.. :D

Letos se najelo krásných 5 tisíc km (moto koupena v červenci), krom horských průsmyků také výlety, a to i za hranice (3dny dovolené v Německu, cca 1200km), na cestování musíte být trochu srdcař s ocelovou zadnicí, ale dá se to zvládnout, s cesťákem nelze srovnávat, ale oproti GSX-R nebo R6 celkem pohodlné.

Teď nás čeká zimní údržba - výměna filtrů a oleje, kolečka půjdou do bílé Lambo barvy, nové ložiska s předním kole, zatmavit plexi a výměna spojky, občas proklouzla když se tahalo

06.05.2022 UPDATE
Moto poskládaná po zimní údržbě.
Kola v bíle, čiré blinkry, přečalouněné sedlo, spojka a ložiska v kolech, filtry a nový olej - hotovo.
Mašinka je nyní k obrazu mému, designově přesně podle představ, a krom sedla vše uděláno doma svépomocí, mám radost!
Po zimě jsem jen nabil baterku (startováno 1x v prosinci a jinak vůbec), nastavil sytič, a po 2 vteřinách točení hned krásně chytla. První jízda mě utvrdila, že jsem si loni opravdu vybral správně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Nakamito
Nakamito napsal 17.12.21 v 12:06

Zdar,
Pěkné,myslím že budeš max spokojen. Až se dáš do té spojky,změř si lamely, ale většinou bývají jen slabé pružiny, které stoji pakatel. Já ji budu mít 10 let,93 tis.Km na tach. Z toho 40 tis. Km já. A měnit nebudu.

bertold
bertold napsal 16.12.21 v 17:32

Paráda a díky za vzpomínku! Ještě teď mi ta rozvodová kola pískají v uších . Hodně radosti a užívej! Btw šli jsme stejnou cestou - diversion-VFR. FZS je pak úplně z jiného těsta, více cestovního.

H123
H123 napsal 16.12.21 v 11:09 10b.

jóóóóóó VFR
tož vítej mezi Honďáky , určitě jsi udělal dobře a ... no je parádní
Já mám VFR , ale 1200 Crosstourera , páč už jsem starší člověk ... a možná Ti malilinko závidím
Užívej ... a hlavně žádný blbiny , ty karamboly bolí na tělě , na duši i v peněžence

Myschan
Myschan napsal 15.12.21 v 19:06 10b.

Pěkně napsané. Přeji hodně radosti

Jenick
Jenick napsal 15.12.21 v 11:52

Mojeeeeee!!! Divím se, že se jí Dan tak rychle zbavil, ale je pořád stejně krásná. A ten zvuk americké V8 z roku 1969 slyším ještě dneska... Ať Ti slouží stejně dobře, jako mně

Více komentářů



TOPlist