renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 1000R (2020)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Bladerunner
Vloženo 18.3.2021
Aktualizováno 27.6.2022
Zobrazeno 5 162x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Stylová, elegantní, emotivní motorka se sportovním duchem na denní použití.

Více fotografii

Výška jezdce: 196 cm

První dojmy - Příjemná a fungující motorka ihned po usednutí za řídítka ostatně jako každá Honda.

Doplňky na motorce - Přes zimu už jsem pár věci poladil, pár věcí i vlastní výroby.
- zrcátka - origo tykadla šly dolů a přistály mi doma styl café - racer
- sedlo - alcantara - příjemné i pohodné
- držák spz - vlastní výroba vč. homolog. osvětlení neboť ten zadní lapač byl na mě moc
- alu doplňky a polepy vlastní výroby - kola, kryt řetězu, nádobky kapalin, držák SPZ, apod. prkotiny
- sportovní víčko nádrže
- vyleštěné svody i kat

Recenze

Pořízení této motorky byla spíše náhoda. Hledání zábavy na internetu při dlouhých zimních večer se otočilo v čistě adrenalinový zážitek. Honda avizovala nový model pro rok 2021 a zastoupení v Praze se rozhodlo zbavit se vlastních referentských motorek.
Neváhal jsem tedy a ihned ráno volal na čerstvý inzerát se zájmem o koupi. Měl jsem fakt štěstí a byl první. Aniž bych motorku viděl na vlastní oči, poslali mi fakturu. Motorku jsem zaplatil a za pár dnů už cestovala v dodávce domů.
Podmínkou prodeje byla evidenční kontrola čili jsem byl nucen při 1 stupni nad nulou absolvovat 20 km na STK. Šlo to dobře, jen mi mrzly palce na rukou i přes vyhřívání gripů.
Papíry přišly do 2 týdnů přepsané, náhradní klíček i serviska byla k tomu = značka ideál.
Zatím bylo jen pár možností to otočit kolem chalupy, ale zážitek neskutečný v porovnáním s předchozím modelem který jsem měl rok 2011.
Začnu netradičně, nevýhodami.
1. blinkry a klakson - nechápu proč je třeba po 30-ti letech měnit umístění těch ovladačů??? Jasně je to otázka zvyku, zatím celkem pravidelně namísto vypnutí blinkru prostě troubím.
2. osa zadního kola pro montážní stojan má menší průměr než původní model. Samozřejmě to jde stočit, to není problém ale je tak tenká že motorka stojí akorát sama o sobě. Nelze na moto při zvednutí na montážním stojanu sedět, osa by se ohnula.
3. další už jsou spíše drobnosti - menší průměr víčka nádrže stejně jako Fireblade 2018 a novější. Důvod - neznám. Nevadí to jistě ničemu, ale měnil jsem to za sportovní uzávěr bez klíčku a celkem je problém to sehnat.
4. kryt sedla - je nádherně zpracovaný a vypadá fakt skvěle (ten stříbrný pruh nahoře je skutečný hliník, žádný plast! Pro mě však nevýhodou je, že jezdím pouze s krytem a měřím 196cm. Ač se to nezdá, posez je kratší a nejde se posunout na sedle dozadu. Při jízdě s oběma sedly se jednoduše více natáhnu a pěkně se "schovám" i za tu malou kapličku.

A teď už jen samá pozitiva.
Zapomněl jsem zmínit, že je to model "plus" , kterých není zrovna mnoho. Zde je výčet rozdílů:
- vyhřívané gripy s ukazatelem na displeji (velmi praktické a jednoduché na ovládání, netřeba sundávat ruku z rukojeti jako jsem měl na starém modelu). Po vypnutí motorky a znovu zapnutí si pamatuje poslední polohu, což je fajn). Displej je v pohodě, viditelnost je skvělá.
- kryt sedla s alu dekorem
- kryty obou blatníků s alu dekorem
- nerezový kryt chladiče
- oboustranný quickshifter (toto je pecka která posune zážitek z motorky o 2 levely výše). Nejde jen o řazení nahoru, ale i dole v náklonu třeba o 2 kvalty. Jízda je rychlejší, klidnější, příjemnější, je více času na brzy a zatáčku. Při řazení nahoru ve vyšších točkách to při přeřazení potáhne za řídítka, zrychlení oproti staršímu modelu je absolutní 2, 3, 4 a 200km/h je tam skoro hned.

Brzdy jsou úplně jinde než na modelu předtím. Po první jízdě jsem si musel dát páčku blíže k řídítku. Opravdu jsou citlivé a mají dobrý záběr. U starší motorky jsem musel hodně mačkat aby to zabralo, tady to je jinde.

Jinak vyvážení motorky je skvělé. Už při manipulaci na místě je cítit nízko položené těžiště. Při jízdě se stačí trochu vyklonit horní polovinou těla a motorka letí přesně tam kam koukáš. Velmi dobrá je odezva od předního kola, řídítka lehce držíš v rukou a cítíš co se pod tebou děje. Mohu říci, že u staršího modelu to bylo jako zatáhlý tlumič řízení, prostě mrtvo.
Nádrž je příjemně tvarovaná, rozšířená u kolen. Koleny se lehce opřeš a zatáčíš. Další výhoda je opět proti předchozí motorce, že jsou kolena celkem slušně chráněná proti větru.
Jak jsem už psal, ovladače na řídítkách jsou trochu přeházené. Vlastně je jich tam podstatně více, čili se to chce více soustředit i na základní věci jako blinkry než si zvyknu. Výměr je velký, od nastavení zobrazení displeje, kontrola trakce, brzdění motorem atd. Novinkou je ukazatel spotřeby. Ocenil bych venkovní teploměr.
Gripy mají vyhřívání, 5 stupňů, zobrazuje se rovněž na displeji.
Spojka je nově ovládaná lankem, jde celkem lehce čili žádná křeč.
Jinak full led světla včetně blinkrů jsou fakt dobrý. Svítí to a je to i dobře vidět.
Motor je Fireblade 2006 a je to rebel. Po nastartování má hrubý zvuk i mechanicky i z výfuku. Nutno říci, že i s origo laufem to má skvělý sound. Krásně se to sbírá už odspodu a když tomu dáš, letí to jak šutr. Akcelerace oproti staršímu modelu je zde opravdu znát. Motor jde mnohem lépe za plynem, do toho ten řev z výfuku a kvalty tam padají jak do másla díky rychlořazení. Elektronický plyn je absolutně v pohodě, nejde poznat rozdíl proti lanku.

Co považuji za důležité zmínit je kvalita zpracování. Lak, povrchová úprava kovových dílů, eloxy hliníkových doplňků jsou fakt na top úrovni. Kabely pěkně uklizené, nic neruší dojem z motorky.

Podtrženo, sečteno, změna rozhodně k lepšímu. Vzhled je otázka vkusu každého. Motorka nevypadá sportovně, ale rozhodně umí podat sportovní výkon.

Jsme cca v polovině sezóny a mám cca ujeto cca 4000 km (na budíku celkem tedy 5 tis km).. Originální gumy Bridgestone S21 musely dole, vydržely necelé 3000 km. Váhal jsem zdali dát znovu sportovní gumy, ale nakonec jsem zvolil po zkušenostech z předchozího modelu kompromis Metzeler Roadtec SP a nelituji. Lépe se ohřívají při nižší venkovní teplotě a na vodě pecka. Vyzkoušeno v Rakousku v dešti a "jako ryba ve vodě", absolutní jistota.
Po prostudování chytré knížky jsem si nastavil vlastní palivovou mapu a indikátor řazení. Celkem fajn věcička.
Co musím říci, že já jako stará konzerva co vyrostla na klasice jsem byl proti takovýmto fyčurám jako jsou mapy a nevěřil jsem, že v tom je zásadní rozdíl. Myslel jsem si, že budu jezdit pouze sport a zbytek mě nezajímá, OMYL. Režim "sport" jezdím spíše na delší rovnější úseky anebo rychlé zatáčky tj. od trojky nahoru. Na zbytek volím "standard". Ptáte se proč? Jednoduše proto, že pomalé utáhlé zatáčky na dvojku (serpentýny např.) se na sport jedou prostě blbě. Motorka je dost ucukaná při potažení za plyn a v takové malé rychlosti není nic příjemného jet se stáhlou prdelí speciálně když k tomu je cesta hrbatá jestli se ti podaří správně nadávkovat plyn. V režimu sport to fakt letí jako šutr a motorka jde pořádně za plynem kdy otáčkoměr vystřelí nahoru. Se starým modelem se to nedá srovnat a těžko věřit že toto je motor z fároše 2006.
Jinak zvuk nádherný nato že je to origo lauf, v režimu sport si to občas odplivne do výfuku při přeřazení, za toto palec nahoru.
Mám poměrně široká ramena, řidítka mohla být o trochu širší. Budíky jsou krásně čitelné i v ostrém letním slunci, na ovladače jsem si celkem už zvyknul. Ocenil bych teploměr venkovní teploty. Co se týče podvozku, musel jsem to přitáhnout. Jak už tu někdo psal, je to měkké. Zadní pružinu mám skoro na doraz (ten zadek není plně nastavitelný, bylo s tím trochu trápení), předek je plně nastavitelný, rovněž jsem musel přitvrdit. Co mě ještě překvapilo při přezouvání pneu, když jsem vzal zadní kolo, je lehoučké tedy alespoň v porovnání se starým model.

Co se týká cestování, jezdím bez spolujezdce (asi jste si všimli že zadní stupačky jsou dole) a tašku mám na sedlo spolujezdce od SW motech. Kufr mi vadil kvůli vyvážení motorky. Brašna vzadu je dobrý kompromis, cca 35-40 litrů pro jednoho stačí i na týden. Upevňuju to za zadní blinkry 2x (opravdu to drží v poho) a 2x pod výplň blatníku z černého plastu pod sedlem spolujezdcem v nadkolí jsou tam 2 šrouby, které jsem vyměnil za delší anebo se tam dá namontovat háček.

Ještě drobnost a sice zadní kontroverzní držák SPZ + blatník. Chvíli jsem váhal jestli to nesundat. Řekl jsem si, že tomu dám šanci a uvidíme. Musím říci že po zkušenostech v dešti to tam nechám. Motorka v dešti skoro čistá, jen pár kapek na světle (za normálních okolností jsem měl zastříkané i záda)

Prozatím asi vše co mě tak napadá, mašina funguje zatím skvěle a případnými dalším postřehy to doplním. Třeba to někomu pomůže při výběru nové mašiny.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
delfuegos
delfuegos napsal 07.03.22 v 16:06 10b.

Super

Kerim17
Kerim17 napsal 24.09.21 v 16:12

Jj bez quickshiftru ani náhodou. Zatím díky moc až něco koupím písnu

Bladerunner
Bladerunner napsal 24.09.21 v 08:29

Ahoj, díky. Stříbrný pruh na nádrži je originál (2020). Ostatní věci jsem si dělal z folie. Na kolech jsem chtěl původně frézovat ty hrany pryč, ale z předního už není skoro co (příliš tenké paprsky). Ostatní doplňky jsem si dělal sám z hliníku - kryt řetězu, víčka kapalin, držák SPZ, kryt budíků - přes zimu na to byl čas. p.s. vem určitě s quickshiftrem!!!

Kerim17
Kerim17 napsal 23.09.21 v 09:06

Je krásná taky v zimě pořidim. Chtěl bych se tě zeptat na polepy kol nádrže stupacky to se dá kde sehnat ? Diky

Kerim17
Kerim17 napsal 13.09.21 v 10:22 10b.

Více komentářů



TOPlist