renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 1000R (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mikimi
Vloženo 24.3.2019
Aktualizováno 25.3.2019
Zobrazeno 4 823x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Návrat legendy, která navazuje na svého předchůdce a teď navíc vypadá lépe, než kdy předtím.

Motorka koupena od FIRMA:ACURA (Bečov)

První dojmy - Nová CB1000R mě ohromila svojí ovladatelností, vzhledem i motorem. Už předchozí model byl považován za jednu z nejlépe ovladatelných motorek a u nového modelu to stále platí. Vzhled je vždy otázka osobního vkusu, ale na živo je, i díky mnoha detailům, úžasná. A motor? Má cenu představovat inovovaný motor z Fireblade? Ze začátku krásně medovej, vše je plynulé, ve vyšších otáčkách je cítit síla a zlobivost.

Doplňky na motorce - Originální quickshifter, krovka na zadní sedlo.

Recenze

Evoluci nezastavíš - to se mi dere na mysl, když přemýšlím nad mou motorkářskou historií.

Vše začalo v roce 2013, kdy jsem si koupil skútr Honda PCX. Bylo to logické vyústění toho, že jsem chtěl motorku, ale měl jsem jen papíry na "béčko". Dodnes tvrdím, že PCX je do města skvělý. Obratný, rychlý, bezúdržbový, s nízkou spotřebou a úložným prostorem - fakt ideální dopravní prostředek do města, kterej zaparkujete kdekoliv. Bohužel na delší trasy mimo město už to není ono - chybí výkon i pružnost.

Proto jsem si hned další rok udělal papíry na velkou motorku a koupil svoji druhou Hondu. A protože mě to vždycky nějak táhlo k nahatým strojům, pořídil jsem NC700S. Měl jsem tu motorku rád - dávala mi něco z světa skútrů (úložný prostor místo nádrže), tak i velkých motorek. Jenže s jídlem roste chuť a jak člověk nabírá zkušenosti, tak zjistí, že i tady by ten výkon mohl být vyšší. Ale narozdíl od skútru u mě tahle Honda vydržela 2 roky.

Potom přišel rok 2016 a koupě Yamahy MT-09, což byl pro mě velkej skok hlavně výkonově - a v tomto ohledu bych asi ani nepotřeboval motorku měnit. Když jsem MT-09 přepnul do nejostřejší palivový mapy, tak jsem měl pocit, že motorka je pořád tak nějak nasraná. Pokud jsem chtěl klidnější jízdu, musel jsem zvolit jiný nastavení, ale tak trochu ucukaného plynu jsem se v žádném módu nikdy zcela nezbavil. Yamaha mi vydržela nejdéle - 3 roky. Potom jsem si řekl, že ji prodám z čistě pragmatických důvodů - motorka už měla najeto přes 16 tis. a 5 let od data výroby, tak jsem si řekl, že nejvhodnější doba na prodej je teď.

A tím se dostávám k nové Hondě CB1000R.





Jedná se o návrat k Hondě a taky je to podruhý v životě, kdy jsem si koupil úplně novou motorku. K tomuto modelu jsem došel v podstatě tak, že jsem si určil některé parametry, které chci, aby nová mašina splňovala a CB1000R jich splňovala nejvíc. Hned po prvním usednutí jsem s ní splynul - všechno bylo tak nějak důvěrně známé. Perfektní ovládání, posed, reakce plynu - vše mi naprosto sedělo. Jak jsem již zmínil, tak motor je prověřenej z Fireblade, akorát s cca 70 % nových dílů a upravený tak, aby dosahoval vyššího výkonu a krouťáku při nižších otáčkách. Motor zatím zajíždím, takže nemůžu psát nic o chování v blízkosti červeného pole otáčkoměru, ale v první polovině je motor úchvatnej. Plynulý, lineární, se super zvukem - čtyřválec mi asi vyhovuje. Nástup brzd tak akorát. Kam otočím hlavu, tam jde i motorka, vše je klidné, bez nějaké nervozity. Podvozek jsem nechal naladěnej tak jak to inženýři z Hondy nastavili při výrobě a zatím si nemůžu stěžovat. Hodně nadšenej jsem z displeje/přístrojovky. Fakt parádně zpracovaná záležitost! Mám na něm nastaven automatický jas, a vždy byl parádně čitelný a to nemluvím o ergonomii - letmým pohledem hned vidíte všechny důležité informace. Bonus je samozřejmě v možnosti nastavovat si výkon, kontrolu trakce nebo sílu brzdění motorem, taky kompletní LED osvětlení. Poprvé v životě taky zkouším quickshifter a je to hodně návyková věc. Ale stále mám pocit, že při řazení se spojkou tam ty rychlosti padají tak nějak jemněji. Vzhled je vždy subjektivní záležitost, ale motorka na živo vypadá ještě lépe než na fotkách. Hliníkové kryty, LED kulaté světlo, matná nádrž, letmáč, umístění SPZ na rameno, dokonce i ten tovární výfuk - všechno vypadá skvěle.
Přemýšlím nad nějakejma mínusama, ale nenapadá mě nic závažnýho. Asi by mohla být o pár litrů větší palivová nádrž, nebo o pár milimetrů nižší sedlo. Ale jakmile se s ní rozjedete, tak si na nic z toho nevzpomenete.

Když se na tu mojí historii podíváte, tak zjistíte, že evoluce u mě probíhá v navyšování počtu válců i let.
1. Honda PCX - 1 válec, 1 rok.
2. Honda NC700S - 2 válec, 2 roky.
3. Yamaha MT-09 - 3 válec, 3 roky.
4. Honda CB1000R - 4 válec, a uvidíme kolik let spolu vydržíme, ale tuším, že tady by ten svazek mohl vydržet i déle, než 4 roky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
VB79
VB79 napsal 01.03.21 v 10:30 10b.

Tak ať ti dobře slouží, koukal si jak teďka vyšla verze black edition??

Fešo
Fešo napsal 21.04.19 v 09:36 10b.

Ahoj, zmiňuješ malou nádrž. Jakej máš průměrnej dojezd a spotřebu? Dík, Fešo.

PaP57
PaP57 napsal 08.04.19 v 12:51 10b.

Jo jo můžu jen potvrdit nekecá. Chtěl jsem Hondu, mám Hondu SUPER

rudach
rudach napsal 27.03.19 v 10:11 10b.

nádherná motorka ! At slouzi a kolama dolu ! :)

JanBo
JanBo napsal 27.03.19 v 09:16 10b.

Ahoj,
taky považuji tuhle novou Hondu CB 1000R za v podstatě dokonalou motorku technicky i designově a to nejlepší od Hondy od poslední Afriky (což je ale moje srdcovka, takže zde jsem nekritický).
Btw, taky jsem šel od PCX k NC (v mém případě NC750X). Jezdím cca 2000Km/měsíčně a pokukuju po Africe (pokud vyhraju do příštího roku v loterii...). Ale kdybych měl vybrat naháče a tím dokonalou klasickou motorku, tak je to asi tohle (i designově bomba, tady si na design nemohou stěžovat ani zapřisáhlí odpůrci značky Honda) ... Moc Ti to přeju, bude s tím velký kopec zábavy a určitě si to užiješ.

Více komentářů



TOPlist