renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki SV 650 (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník TomekOva
Vloženo 24.7.2015
Aktualizováno 8.4.2024
Zobrazeno 1 991x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorky se mi vždy líbily, tak jsem si řekl, že na jaře vyhledám nějakou autoškolu. Nejdříve jsem vlastně ani nevěděl do čeho jdu, protože jediná moje zkušenost na motorce bylo 10 minut lítání po poli na crossce :D

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZS 600 Fazer: Vysoká cena
Kawasaki GPZ 500: Původně jsem se chtěl na jednu podívat, ale bohužel už byla v té době prodaná
Kawasaki ZZR 600: Nebyla žádná poblíž

První dojmy - Oproti GSX 750 a CBF 600 z autoškoly bylo SVčko neuvěřitelně lehké. K pánovi co ji prodával vedla docela rozbitá cesta, měl jsem proto trochu strach, že v nízké rychlosti ztratím na těch hrbolech rovnováhu, ale k mému překvapení jsem se akorát párkrát pohoupal :D Po vyjetí na normální cestu mi to přišlo jako sedět na splašeném poníkovi, motor po puštění plynu docela dost brzdil a po přidání se i v nízkých otáčkách dostavil celkem solidní kopanec do zadku :D

Motorku bych doporučil pro - Pokud někdo začíná, ale má to v hlavě srovnané a rád se kochá místo toho aby závodil, myslím že SVčko je dobrá volba. Ovšem je třeba dávat pozor v malých rychlostech a otáčkách na pohyby pravé ruky, i při relativně malé změně polohy škrtící klapky se dostaví cukanec, který může být v dané chvíli i docela nevhodný, to se třeba u čtyřválce ve stejném objemu nestává. Při trochu sportovnější jízdě to už neplatí a na vyšší kvalty při vyšších rychlostech můžete heftem kroutit jak se vám zlíbí. Osobně z toho mám rozporuplné pocity, protože na jednu stranu se zdá že má výkonu až přebytek a ve chvíli, kdy ten výkon potřebuji se zas tak moc neděje :) Ale pro začátek na vyježdění naprosto dostačující ;) Když to po těch 3 letech shrnu, pokud se oproti sériovému stavu zainvestuje do podvozku (minimálně přední progresivní pružiny, hustší olej a plně nastavitelný zadní tlumič), kvalitního obutí, brzd (pancéřové hadice, případně měkčí desky), celá motorka je najednou daleko vyváženější jako celek (zbytek konečně stíhá hravému motoru). Je s ní zábava při ježdění po městě, točitých cestách mimo město, na okruhu (Brno je ale pro ni už moc rychlé..) a i při cestování (spousta prostoru pro uchycení zavazadla, rozměrný podsedlák, lešení a pod.). Jediné v čem nevyniká jsou rovinky (výkon, aerodynamika, je to naháč...)

Doplňky na motorce - Vyměnil jsem tuning zrcátka od původního majitele, protože v nich nebylo absolutně nic vidět a nahradil jsem je klasickými kulatými. Je tam nainstalována 12V zásuvka, plexi, zvýšení řídítek + širší řídítka. Dále dokoupený laděný výfuk (imitace Akrapa), samo-domo držáky brašen a kryt pod chladičem, blastry. Přední progresivní pružiny YSS , olej 15W, zadní tlumič GSX-R a padací protektory.

Průměrná spotřeba - 4.75769 l/100km

Recenze

Zatím jsem najel něco kolem 200 km. Při jízdě kolem 50 km/h po městě a okreskách se to ovládá jako kolo. Prakticky nemusím pohnout sebou ani řídítky a zatáčí kam potřebuju :) Výkon mi na začátek zcela dostačuje. Brzdy už jsou ale slabší, nicméně se to dá částečně kompenzovat současným podřazením o pár kvaltů dolů a občas na tu brzdu ani nesáhnu. Nad 6-7 tis. otáček už jsou cítit dost silné vibrace, ale není to nic strašného.

Po pár kilometrech, kdy se člověk naučí pracovat se spojkou a plynem, cukání při řazení a jízdě zmizí. V nižších otáčkách nejsou vibrace skoro cítit a motorka si jen tak pobublává, ovšem na rozdíl od těch motorek v autoškole není dobré jít pod 2500 otáček - i při lehčím přidání plynu motor začne dost pocukávat a pokud to samé udělám pod 2000 otáček... radši to už neudělám :D (možná by to chtělo pročistit a seřídit karburátory, kdo ví - v budoucnu doplním)

Při těch prvních 200 km jsem dosáhl průměrné spotřeby cca 4l/100 km , což se mi zdá výborné. Ovšem jel jsem zatím dost opatrně :)

Měkký podvozek jako dělaný na naše "krásné" cesty, nízká spotřeba, zátah z nízkých otáček a příjemný bublavý zvuk, to jsou tak klady tohoto stroje. Co mi ale vadí je ergonomie sedla - chtělo by to ho trochu jinak vytvarovat, protože mé pozadí už po 50 km jízdy celkem bolí :D, zároveň bych si asi časem pořídil vyšší a trochu širší řídítka, protože i přesto že se jedná o naháče, je jezdec (175 cm) docela nakloněný dopředu.

29.9.2015
Tak mám za sebou cca 1500 km. Moto bylo po předchozím majiteli trochu ztuhlé, zejména podvozek a řetěz (a ten asi bude čekat brzy výměna) ale už se všechno pěkně hýbe. Na delší trase jsem se při dodržování rychlostních limitů (Ostrava - Jeseník a zpět) dostal na cca 3,6 l/100 km, jinak kolem 4-4,5 l/100 km.

Po dosazení štítku a zvýšení řídítek se na ní dá celkem cestovat, ale pohodlnější sedlo by jistě bodlo. Řídítka jsem mimo jiné vyměnil za širší a rovnější - zlepšila se ovladatelnost i pocit jistoty, je to pro mě daleko přirozenější.

Co se týče sportovního využití, zatím jsem tomu příliš nedal. Podle mého známého co ji projel jsou gumy už nějaký ten pátek po smrti a nechci riskovat, že mi to v ostrém náklonu ustřelí mimo cestu.
Koupeny Metzeler sportec M5 - guma má sice tvar jako sportovní lepidla a motorka lehce padá do náklonu, ale je docela tvrdá a dlouho se zahřívá (sem tam ujede zadek i bez plynu!), výhodou je, že se moc nesjíždí.

4.8.2018
Za tři sezóny zažila motorka menší pád a následnou opravu, výměnu předních pružin za progresivní včetně hustšího oleje, výměnu zadního centrálu z GSX-R 600 /750, instalaci laděného výfuku, několik vícedenních výletů a taky motoškolu na okruhu v Brně





kde jsem měl dva dny nové gumy, které jsem rozhodně nešetřil...






...a dá se použít i jako příležitostný minikaravan :D






Aktuálně najeto něco okolo 35 tis. km, takže přes 10 tis. km už je za mnou. Poslední výměna gum za Michelin 2CT (zatím nadmíru spokojen, drží na vodě, asfaltových hadech, mašina se na nich valí stále vpřed jak tank) Kromě oxidace na některých kontaktech (např. přepínač blinkrů) jsem neměl jakoukoliv závadu, jenom jsem měnil olej, brzdovku, chladící kapalinu a doléval benzín. Nicméně i to si vybralo svou daň (tak 5 let se na tom nic jiného nedělalo) a bude třeba se podívat na vůle ventilů a seřízení karburátorů, protože po ubrání plynu nadměrně střílí do výfuku. Než se to vyřeší (servisy přes léto komplet plné), nechal jsem zatím babku spát v garáži a přikoupil jsem "náhradní" a mladší stroj SV1000 :)







Tak po roce odkladu jsem pořídil nový tachometr. Původní to nějáký čas zpátky schytal a otáčkoměr přestal fungovat. Řekl jsem si, že těch 6 stovek oželím, pokud to nepojede, ale nakonec to funguje :)












Duben 2024 - Sbohem příteli, rozdávej svou radost dále...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jiřikgsr
jiřikgsr napsal 10.11.15 v 15:15 10b.

Tak Suzuki dobrá volba,dvouválec supr na spotřebu i dostatečný výkon Ať to lítá Třeba se potkáme

Více komentářů



TOPlist