PROFIL MOTORKY

Suzuki SV 650 (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník fidlimydli
Vloženo 1.7.2013
Aktualizováno 23.12.2016
Zobrazeno 8 183x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Až po několika svezeních jsem zjistil, že jsem si čirou náhodou pořídil přesně to, co jsem chtěl.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto-GP (Kutná Hora) - Bezproblémové fér jednání. Dobrý obchodník. Neslevil, ale nebyl důvod, moto bylo jako nové a cena dobrá.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Monster 600: Nižší výkon, dal jsem přednost jistotě před srdcem.
Yamaha MT-03: Lákal design, ale dvojnásobná cena. Zbytečně uložené peníze.
BMW F 650 GS: Nebo jakékoliv 600 enduro - za moto v slušném stavu minimálně dvojnásobná cena jako za SV a mimo silnici se stejně nedostanu.

První dojmy - První dojmy? Zbytečně silná, zbytečně těžká, těžkopádná, jezdí jen rovně. To vše po přesednutí ze 100kg krosky, kterou otočíš kolem nohy. Na druhý dojem je to lehký obratný naháč s optimálním výkonem.

Motorku bych doporučil pro - Jestli ji doporučit jako moto pro začátečníky? Pro ně má nevhodnou vlastnost, že véčkový dvouválec není moc hodný. Při přidání vystřelí a při ubrání vás hodí na řídítka, zvlášť v této ještě karburátorové verzi. Na druhou stranu tohle zmáknete za pár vyjížděk a pak vám po zbytek sezóny doma nezůstane nezábavný bike. Naopak pro začátečníka hovoří nízká hmotnost, snadná ovladatelnost a nenáročnost. Takže za mne pro začátečníka ano, ale ze startu opatrně.

Doplňky na motorce - Spíš po koupi odinstalované doplňky: Větrný štítek - byl na dvě věci. Hnal turbulence přímo na hlavu a škaredil moto.
Vyrobil jsem si nosič na kufry a zakoupil za pár korun starší Krausery. Není to profi, ale náklady činily 1200 kč, tak za ušetřené peníze můžu procestovat třeba Balkán. Navíc na to, že to použiji třikrát do roka je to luxusní.

Edit 2014: Krausery spolu se mnou padly za vlast v Bosně, tak jsem si vylaminoval vlastní kufry přímo na míru. Více v deníku.

Recenze

Nudistické SVčko jsem si vybral pro nadčasový design, cenu a udávanou spolehlivost. Až později jsem zjistil, že jsem si vybral pro mne to nejlepší, co je v této sekci k mání. Poměr cena / výkon / hmotnost / spolehlivost , které jsou pro mne zásadní nenabízí žádná podobná motorka. Nejvíce podobný Monster kulhá výkonem a nutností měnit řemeny, naopak podvozek bude díky USD lepší. Byl to horký favorit, ale vsadil jsem na Japonskou jistotu. Výkonově lepšímu Banditu, Fazeru, či Hornetu zase přebývají kila, dva válce a chybí charizma příhradového rámu.
Po několika tisících km můžu říct, že je to obratná lehká motorka se sportovním duchem, která neomrzí sterilitou, ale nadchne dravým véčkovým dvouválcem. Její místo je na okreskách a v zatáčkových pasážích, kde se prohání mnohem raději, než při trhání rychlostních rekordů na dálnici. V městském provozu bude také štikou, ale já jsem rozmlsán 125ccm skútrem, který je díky variátoru, hmotnosti a ovladatelnosti pro město prostě nepřekonatelný. Pro ty, kteří zvažují koupi zkusím subjektivně popsat vlastnosti, klady a zápory.

Motor
Z motoru jsem nadšen. Je výbušný dávající k dispozici slušný výkon od 3500ot , takže jej nemusíte neustále točit jako vysavač. V 7000 pak ještě mírně nakopne a omezovač se ozve před 11000ot. Běžně použitelné cestovní otáčky jsou kolem 4 - 5500, kdy motor necuká a příjemně brumlá těch 100km/h. Pokud si chcete opravdu zasportovat a užít si maximálního výkonu, je lepší se držet mezi 7 a 9000ot. S rukojetí plynu je potřeba manipulovat jemně v obou směrech, protože rychlé ubrání plynu vás hodí na řídítka. Zkrátka nečekejte žádné působení setrvačných sil jako u čtyřválců. Od středních otáček jsou patrné mírné vibrace, které ale nejsou nijak zásadní a nepříjemné. Naopak když jsem se svezl na motorce bez vibrací, něco mi chybělo. Zkrátka jsem neměl ten pocit, že sedím na nasupěných konících. Ani zvuk motoru není žádný šepot, ozývá se z něj charakteristické SVčkové cvakání, ale není potřeba panikařit, to není závada, to je vlastnost. Výkon pro mne naprosto dostačující pro svižnou jízdu v serpentýnách i pro předjíždění. Velikou devizou je hmotnost motorky, takže se tváří silnější, než je v papírech. Příjemná je spotřeba, která při předpisové jízdě dokáže spadnout na 4,3l, ale nejčastěji se se svižnou jízdou budete pohybovat mezi 4,5 - 5l a za 6 pojedete jen po dálnici, nebo když tomu dáte pořádně do těla.

Podvozek
Robustně vyhlížející rám budí dojem tuhosti a asi i tuhý bude, ale v táhlejších rychlejších zatáčkách nerovnosti motorku rozhodí ze stopy a musí se dost dorovnávat. Podle mého názoru se na tom podílí přední vidlice, která mi připadá konstrukčně torzně měkká a nevede kolo tak dobře jak by měla. Vše by vyřešila USD vidlice s vyšší tuhostí. SV přenesením těžiště zvládá bez námahy krásně vykroužit kruhový objezd ve slušném náklonu, ale i táhlejší zatáčky pod plynem. Překvapivě dobře podvozek pobere i nekvalitní záplatované cesty, zahanbit se nenechá ani polňačkou a prudký kamenitý výjezd v lese dala díky nízké hmotnosti taky bez problému. Ovšem to vše za předpokladu, že nebudete sedět jako pecivál a trochu jí tělem pomůžete. Jako všechno, tak i SV má své mouchy a to v podobě měkčích pružin přední vidlice, jak udává spousta majitelů, ale předchozí vlastník to vyřešil 3cm distančními kroužky pod pružiny, čímž zvýšil předpětí a tím i tuhost, tak tato výtka padá i když USD by tam sedla lépe jak funkčně, tak vzhledově.

Brzdy
Tady k dokonalosti trošku chybí. Přední brzda není čitelně dávkovatelná ... prostě moc nebrzdí a mám při krizové situaci podvědomě strach zarvat tak moc, protože ovládací síla je pocitově za hranicí blokace předního kola. Na to, že to je dvoukotouč, předpokládal bych razantnější nástup. V běžném provozu je však dostatečná.
Zadní brzdě není co vytknout, kolo je při brzdění odlehčeno, tak je naopak potřeba si dávat pozor na zablokování.
EDIT: Včera jsem se po nějaké době svezl na své Jawě Kývačce a SVčko rázem brzdí jako ostrá okruhovka. SV zpomaluje více motorem, než Kývačka brzdí.

Závady, servis
Vyložené velké závady jsem prozatím žádné neměl, jen jsem měnil ložiska v krku řízení, ale s tím jsem to kupoval. Byla to položka cca 130kč a chvilka práce. Pro ty, kteří by se chtěli jako já vyhnout nákupu předražených originálních ložisek, je zde pěkné vlákno, kde je popsáno jak je lze nahradit kuželíky s mnohonásobně vyšší životností a zlomkovou cenou.
Občas se vyskytl problém, že se nespustil startér, což měl na svědomí senzor na spojce. Stačilo jej rozebrat, uvolnit jezdce snímače, který je tam dost na těsno a je po problému. Asi 15 minut práce. Jinak jen běžné spotřební věci jako olej, filtry, destičky, gumy, kontrola ventilů a nyní mne čeká řetězovka.
2013 - odešel regulátor dobíjení a protože silně přebíjel, zničil baterii a vzal si sebou i řídící jednotku. Aby to nebylo málo, tak pro jistotu v Bulharsku 2000km od domova.

Ostatní
Jedinou změnou proti originálu jsou vyšší a širší řídítka, která mohu jen doporučit, protože ovládání je vynikající a posez blížící se endurovému je pohodlný. Celodenní vyjížďka není utrpení ani pro tělo, ani pro trénovaný zadek. Ano, trénovaný. Je to jako se sedlem na kole. Pár delších jízd a pak si zadek zvykne. Pro netrénované cestovatele pak mohu místo spodního prádla pod motohadry doporučit cyklistické kraťasy s vložkou. Výrazně to pomůže a zpříjemní výlet. Pochytil jsem to od kluků jezdící šestidenní.

Ochrana proti větru? Co to je? Je to přece naháč, tak to musí přece pořádně foukat do ksichtu. Proto jste si to snad kupovali, ne? Výhodou je, že takto cítíte a užíváte si rychlost, nehledě k tomu, že to nesvádí k nepředloženostem.
Design je samozřejmě věc individuální, ale podle mého názoru po výměně klasického předního světla za nějaké modernější by jí žádný laik rozhodně nehádal takový věk . Naopak, design se mi líbí více jako u novější verze. Nevím proč, ale ta hranatost mi u ročníků 2003 + evokuje Bizona.
Drobným nedostatkem jsou zrcátka, kde přes půlku uvidíte svou paži a na přehled o provozu za vámi moc místa nezbude, nehledě k mrtvému úhlu. Asi je počítáno, že SV budou vlastnit jen superrychlí střelci, kteří se nepotřebují dívat za sebe.

Ještě je tu kolonka spolujezdec. Tak k tomu můžu napsat jen tolik, že jsem kvůli holkám odšrouboval zadní madlo. Jednak to vypadá víc machrovsky a taky se tím pádem musí držet mne, což je mnohem příjemnější. Jinak nárůst hmotnosti je znát na výkonu, ale standardní baťůžkovitá hmotnost okolo 60kg nechává ještě pořád rozumnou výkonnostní rezervu a který motorkář bude vozit nějakou 90kg krosnu. Co kdyby ho s ní někdo z kamarádů viděl.

Závěr
Podle mého názoru velmi povedený naháč nabízející skvělý poměr peníze - muzika. I když se po čase stejně jako u každé motorky dostanete na jeho hranice, nestane se z něj nudný bike.
Jinak výtky v podobě vlnícího se rámu při rychlostech 170km/h a více, nebo slabého motoru, protože to chce litra neberu jako chybu výrobce, ale jako chybu kritika, protože nezvolil motorku určenou pro tyto nároky.

Recenze Michelin Pilot Road 2 .
Ještě přidám drobnou recenzi pneumatiky Na gumě mám najeto vzadu 3000km bez zjevného úbytku vzorku, ale podstatnější jsou výborné jízdní vlastnosti. Pneu žehlí drobné nerovnosti a k vozovce se přímo lepí. Při neopatrném podřazení SVčko občas tak brzdí motorem, že zablokuje zadní kolo. Na předešlé Pirelli Diablo v zatáčce ihned pneu ustřelila a po srovnání otáček se zase chytla, ale tahle se jen mírně uveze jako by jste měli podhuštěné kolo a žádný dramatický úbytek gripu není patrný. Nemám to ověřeno a zkoušet to nebudu, ale napovídá to, že v mezních situacích dá dlouho dopředu vědět, že se pohybuje na hraně než definitivně ustřelí a to je velmi důležitá vlastnost.
EDIT 9000km: Projel jsem 6000km Balkánem se samými zatáčkami a díky dvousměsi je pneumatika sjetá převážně z boku, kde má 2mm vzorku. Na středu je ještě stále více než polovina běhounu s minimální ploškou. Nutno ale vyzdvihnout opravdu vynikající vlastnosti obzvláště při nečistotách na asfaltu. Do měkké směsi se kamínky zamáčknou a pneu mne podržela tam, kde jsem se už dávno viděl na zemi.
EDIT 10000km: Okraje pneu bez vzorku na středu ještě třetina dezénu. Docela nemile mne to překvapilo. Nejsem žádný střelec, ale ani se v zatáčkách neloudám.

Michelin Pilot road 2 na předním kole: Po 7000km téměř neznatelný úbytek vzorku, jízdní vlastnosti na různých površích OK.

2014 Avon Distanzia
Po loňském offroadu v Albánii jsem pro Rumunsko a Ukrajinu hledal nějaký terénější vzorek. Jediný výrobce v předepsaném rozměru je Avon. Motorka na hrubém vzorku vypadá drsně. Guma je v terénu opravdu poznat i když se tváří velmi silničně. Na asfaltu se dokáže zahřát a dobře přilepit, ale na okruhy to není, protože je guma placatější. I s mým sportovně turistickým tempem jezdím v zadu bez poserproužků. Při razantnější jízdě se rychle zahřívá a žmolkuje, ale drží výborně. Mám najeto 5000km a myslím, že zadní dalších 5 nedá. Je to jednosměsovka a sjíždí se klasicky do polovičního šestiúhelníku. Středem ojetá lehká ploška z rovin a kraje ze zatáček. Mezi tím nepříjemná hranka. Jízdní vlastnosti tedy dobré, jen bude asi nižší nájezd.

2014 Zvažuji prodej
Po letošním Rumunsku, Moldávii a Ukrajině s nemalým procentem terénu jsem ji cestou asi stokrát prodal s tím, že už fakt koupím enduro. Jenže mi najděte 168kg 50kw enduro mladší r. 2000 za 37 000kč, které bude jezdit za 4,2 - 5l. Prostě je to z 90% motorka na mé potřeby, tak jsem ji zase 100x odprosil a zůstává doma v garáži.

2015
Vyhrál jsem tady pneumatiky Dunlop Sport smart
a mám pozitivní zkušenost. Jsou to sportovní gumy s dobrou přilnavostí obzvláště na mokru. Jelikož jsou kulatější, motorka jde do zatáček úplně sama.Co mne nejvíce překvapil je nájezd 7000km a 2mm po celém obvodu ještě zbývají.

Stvořil jsem Scottoiler.
Koupil jsem kohout a hadičku úhrnem za 40kč a celé to zapíchnul do plastové 1dcl lahvičky s olejem PP90, co mi zbyl z Jawy. Na konec hadičky jsem nasadil elektrikářskou smršťovačku, která ji obepne a zůží se na požadovaný rozměr. Funguje to skvěle, škoda že není motoreceptář. Stačí jednou za čas během jízdy na minutku pustit kohout a namazáno. Jelikož nemám hlavní stojan, tak žádné popojíždění a sprejování půlky motorky. Řetěz je z venku čistý, nic se na něj nelepí a uvnitř je pořád namazán. Spotřeba 1dcl na celých 6000km. V jednoduchosti je krása.

Jinak letos to byly Athény přes oblíbený Balkán.
Cestopis zde. Najeto 6000km bez problému a na tachometru je celkových 60 000km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ORi_SV
ORi_SV napsal 22.07.18 v 00:17 10b.

Moc pěkné SV! :) a souhlasím s pasáži o nadcasovem designu a batuzkem a vlastne se vsim napsanym... :D
Nejde jinak nez dát 10/10!

At slouzi a přeji nespocet stastne najetych kilometrů :)

Rosi45
Rosi45 napsal 01.12.16 v 12:10 10b.

...a tak to má byť ...

rostislavhorky
rostislavhorky napsal 06.12.15 v 23:55 10b.

Jsi fakt super cestovatel i spisovatel. jasných 10b. Rád čtu tvoje cestopisy. Pokaždé je musím číst víckrát, protože přes slzy smíchu nevidím na monitor.

Olísko
Olísko napsal 28.10.15 v 15:30 10b.

Pěkná.

Nexmann
Nexmann napsal 30.05.15 v 21:02 10b.

Super

Více komentářů



TOPlist