Ducati Monster S4R Testastretta
Text: Martin Kabátník (in memoriam) | Foto: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 20.8.2007 | Zobrazeno: 49 317x

Motor je do 4 tisíc otáček nervózní a svoji neochotu zrychlovat dává najevo silnými vibracemi – při zařazeném vyšším rychlostním stupni s vámi doslova lomcuje. Pokud ale držíte otáčky výš než je zmiňovaná hranice, odmění se vám mohutným zátahem, který ukončí až omezovač. Já jsem si nejvíce užíval právě nástup síly a do vyšších otáček jsem se dostával většinou jen při předjíždění. Decentní štítek, i přes nízké plexi, funguje překvapivě dobře a rychlost vysoko přes 200 km/h není velký problém. Maximálka asi u takového stroje málokoho zajímá, snad postačí jen fakt, že i za poslední číslicí na tachometru (260 km/h) projevuje motor ochotu zrychlovat.
Převodovka je stejně drsná, jako zbytek motorky – o každém přeřazení víte díky „kovové“ ráně a silnému zaklapnutí rychlosti. Několikrát se mi podařilo zařadit falešný neutrál, takže je potřeba být důsledný a dotlačit vždy řadící páku až nadoraz, pak je vše jak má být. Podvozek je tak akorát – přiměřeně tvrdý, aby měl v zatáčkách potřebnou stabilitu a přitom si zachoval dostatečnou míru pohodlí. Přední vidlice by sice snesla lepší odezvu, ale počítám, že by to spravilo pár kliků v nastavení odskoku a komprese. Tady asi vyvstává otázka, jestli se vyplatí investovat do „železa“ od Öhlinse u top verze Rs - vidlice Showa i tlumič Sachs odvádějí i při ostřejší jízdě dobrou práci a při pomyšlení na ušetřených cca 70 000 Kč jim určitě i leccos odpustíte, ale na druhou stranu pokud na to máte schopnosti (a samozřejmě peníze), tak investice do podvozku určitě nebudete litovat a můžete pak beze zbytku využít potenciálu silného motoru i tuhého rámu.
Krátké stupačky jsou za jízdy nepohodlné a když chcete opřít celou botu, drhnete o kryt výfukových svodů. Ale to co vadí při běžné jízdě, oceníte při řádění v zatáčkách – o krátkou stupačku si naprosto přirozeně opřete podrážku při vysedání a najednou to dává smysl – tohle je motorka stvořená pro zatáčky a ne žádný polykač kilometrů. Trápit se trochu budete i ve městě – tuhá spojka udělá z popojíždění v kolonách peklo, takže jeho pole působnosti bude spíš na zatáčkovitých silničkách s kvalitním povrchem, pokud možno lemovaných kavárnami s italským capuccinem :)

Velmi příznivá je průměrná spotřeba 6,5 litrů - i při malé nádrži to stačí na dojezd cca 150 km do rezervy. Poté ujedete ještě dalších 40km, ale víc už ani metr (osobně vyzkoušeno :o)
Cena za tento osobitý stroj je určitě odpovídající – konec konců, je to nejlevnější 999.
Mnoho potenciálních zájemců o Ducati možná odrazují vyšší náklady na servisní prohlídky - to by se mělo letos změnit, servisní intervaly byly prodlouženy na 12 000 km a výdaje na servis by tak měly klesnout až na polovinu.

Informace o redaktorovi
Martin Kabátník (in memoriam) - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz