Ducati Monster S4Rs
Text: Jan Cihelka | Foto: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 14.6.2006 | Zobrazeno: 43 087x
Nejsem pravověrný Ducatista a srdcem ani duší „silničář“. A určitě jsou mému naturelu blíž motocykly schopné výletu mimo asfalt. Ovšem když jsem uviděl nového Monstera S4Rs, rozbušilo se mi srdce a rozzářily oči. Už jen perleťový lak s „rychlým“ červeným pruhem táhnoucím se středem nádrže a krytu spolujezdcova sedátka ve mně vyvolával velké emoce.
Ona ta motorka totiž není jen tak obyčejný Monster. Nejede obyčejně, nevypadá obyčejně, nejsou na ní použity obyčejné díly, a ani cena není až tak moc obyčejná. Toto všechno dohromady z ní dělá mimořádný stroj, plný nepopsatelného náboje, hodný zájmu a obdivu.
Kapitoly článku
Design
Vzhled je každopádně první věcí, která ho odlišuje od ostatních motocyklů. Ne snad že by nějak extra vybočoval z řady Monsterů, ale to co na něj technici namontovali, jej posouvá o třídu nebo dvě výš.
Jedna z nejmarkantnějších věcí je letmé zavěšení zadního kola. Krásný magneziový ráfek Marchesini velikosti 5.50 x 17 a guma 180/55 ZR 17.
Kolo stejného vzhledu je i na předku o velikosti 3.50 x 17 (120/70 ZR 17), nicméně uložené v „luxusní“ vidlici Öhlins 43mm upside-down TiN se zdvihem 130 mm. Samozřejmě stejně jako u zadní pružící jednotky Öhlins monoshock a zdvihem 148 mm plně nastavitelné.
Dokonalé komponenty spolu s tuhým příhradovým rámem z CrMo trubek, dávají řidiči perfektní kontrolu prakticky na každém povrchu, pokud vynecháme nejhorší „české tankodromy“. Stejně tak jízdní vlastnosti a ovládání motocyklu jsou v podstatě bez výhrad a souhrnem se dají popsat jako sportovní. Snad až v rychlostech hodně nad dvěstě kilometrů za hodinu se začíná projevovat určitý neklid, který je ovšem daný spíše tím, že se jedná o „naháče“ s minimem aerodynamických prvků a bez tlumiče řízení.
Brzdy

Informace o redaktorovi
Jan Cihelka - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)