Ducati Monster 1000S
Text: Jan Cihelka | Foto: Jan Cihelka , Lukáš Růžička | Zveřejněno: 4.8.2005 | Zobrazeno: 26 762x
Ducati. Proslulá značka s ještě proslulejší zarputilostí v používání desmodromických rozvodů, musí v každém motorkáři zvednout krevní tlak a touhu po svezení. Už ten zvuk při nastartování, hluboký, dunivý, osobitý doprovázený tradičním rachotem suché spojky, která však při zmáčknutí páčky a v tahu ztichne a my se můžeme potěšit čistým zvukem vidlicového dvouválce do eL. Stejně jako k této značce patří zvuk, tak i precizní jízdní vlastnosti společné všem modelům této firmy bez výjimky.
Kapitoly článku
Design

Už pohled na profil tohoto stroje třídy „naked“ je velmi zajímavý. Obrácená přední vidlice uchycená na příhradovém rámu z chrom-molybdenových trubek, protáhlá nádrž plynule přecházející v sedlo a krátký zadek tvoří dojem přikrčené šelmy připravené ke skoku. A takový i dokáže být. Živý, drsný, dravý. Ale také hodný a přívětivý, pokud se nechceme s ostatními rvát a pravým zápěstím zacházíme střídmě.
Motor, spojka, brzdy
Klíček tedy do spínačky a za pomoci "sytiče" nastartovat. Slovo sytič jsem dal schválně do uvozovek, jelikož motocykl má eletronické vstřikování a zde je o páčku na pootvírání klapek sání, která plní podobnou funkci jako sytič. Zajímavé a funkční. Ozve se již výše popsaný zvuk a po pár vteřinách lze sytič vypnout. Je vhodné nechat motor běžet než se prohřeje o čemž nás informuje nápis na displeji. Poté už můžeme řadit za jedna a hurá si užívat asfaltového eldoráda.
Vzduchem chlazený vstřikový motor s dvěma svíčkami na válec dobře táhne již od dvou tisíc otáček, a tak není třeba se nijak nervovat častým řazením. Ovšem pokud se přeneseme přes mírné vibrace, které ustávají v pěti a půl tisících a vytvářejí pod zadkem dojem přejížděných malých dlažebních kostek. Je tedy příjemnější jet nad touto hranicí a je to také zábavnější. Volnost máme někam k devíti tisícům, kde zasahuje omezovač. Tam se však netřeba honit, jelikož motoru to chutná i v podstatně nižších otáčkách a rychle zajedete i bez nutnosti pokoušet pomyslné červené pole. Suchá spojka funguje dobře, nijak ztuha a přitom velmi citlivě. Stejně i řazení, které je přesné a rychlé.

Informace o redaktorovi
Jan Cihelka - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)