globalmoto_duben_nolan




Ducati Monster S4R Testastretta

První Ducati Monster spatřil světlo světa před těžko uvěřitelnými čtrnácti lety a od té doby se rodinka příšer pěkně rozrostla. V charakteristickém příhradovém rámu se vystřídala celá řada motorů, zděděných od ostatních modelů – od malého M600 až po současný špičkový model S4Rs, který jsme vám představili loni (test najdete zde). Sportovnější řadu Monsterů odstartoval typ S4 s motorem z legendární 916 a po něm převzal úlohu vůdce smečky S4R - motor Desmoquattro ze superbiku 996 v atraktivním balení byl opravdovou lahůdkou.
Od loňska kraluje S4Rs Testastretta, který sdílí pohonnou jednotku s tehdejší vlajkovou lodí 999. S4R tak byl rázem odsunut do role komparsu, ale dodatek Testastretta najdeme i u modelu 2007, takže je hned jasné co nás čeká. 999 už sice není vlajkovou lodí továrny, ale její srdce ještě zdaleka nepatří do starého železa.

Kapitoly článku






Ani čtrnáctiletý design si netroufám označit jako retro, nadčasovost dokazuje i neustálý zájem kolemjdoucích. Monster přesto i v roce 2007 úspěšně odolává současným módním trendům - marně tak budeme hledat čirou optiku nebo LED diody na světlech, digitální tachometr nebo dokonce otáčkoměr. Červeně lakovaný rám svítí na šedém pozadí, jakoby se vysmíval všem moderním deltaboxům - těch pár trubek prostě pořád funguje a i přes vzrůstající výkony a požadavky potvrzuje skvělou práci konstruktérů.


Sportovní verzi poznáte už na první pohled podle letmo uchyceného zadního kola, dvojice nad sebou umístěných výfuků, dovolujících extrémní náklony nebo „rychlého“ pruhu přes celý motocykl.
Brutální vzhled má motor z 999 – prostě továrna na výkon, žádné krycí plasty, jen mohutný blok vidlicového dvouválce do L, obalený změtí drátů a hadic. Obrovský chladič, „přilepený“ k rámu sice část kolegů kritizovala, ale z mého pohledu naopak dobře dokresluje syrovost celého stroje. Všechno je prostě poskládané tak jak má být, bez zbytečných příkras a ozdob.




Novinkou pro S4R jsou lehčené ráfky Marchesini s pěti paprsky ve tvaru „Y“ - identické jako u S4Rs. Sportovní „look“ dále umocňuje odnímatelný kryt sedla spolujezdce v barvě laku.
Přístroje vypadají také jak jsme zvyklí – dva analogové budíky a malé displeje s informacemi o celkových a dílčích kilometrech, hodinách, teplotě motoru a ujeté vzdálenosti při jízdě na rezervu.


Charakteristický posaz s rukama nataženýma dopředu k širokým řídítkům je relativně pohodlný a zároveň dává pocit dobré kontroly nad strojem. Nízko umístěné sedlo evokuje dojem, že sedíte přímo na zadním kole a pokud vám zbývá v rozvibrovaném pozadí ještě nějaký cit, máte dobrý přehled o dění mezi pneumatikou a silnicí. Díky tomu nás pak už nepřekvapí, že pod sedlem nenajdeme žádný úložný prostor.




Informace o redaktorovi

Martin Kabátník (in memoriam) - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist