yamaha_demo_tour




Kymco MyRoad 700 vs Yamaha Tmax 530 vs Aprilia SRV 850

Kapitoly článku

Tentokrát se nám sešlo v redakci opravdu to největší a nejvýkonnější, co si lze v oblasti skútrů představit. Původně měla testovanou trojici doplnit ještě novinka (respektive dvě) od BMW v podobě loni představené C 600 Sport, ale nebyla ještě k dispozici (test aktuálně připravujeme). Všechny tři testované skútry se na našich stránkách již objevily a nás tedy samozřejmě zajímalo především to, jak si povedou ve vzájemném srovnání.
Zatímco Aprilia SRV 850 sází především na exkluzivní charakter a maximální požitek z jízdy, k čemuž mu napomáhá dvouválec (V-TWIN 90°) o výkonu 76 k, další dva soupeři tento kulturistický dýchánek neakceptují a vyráží ke svým zákazníkům s trochu jinou strategií.
Kymco Myroad 700i se snaží přesvědčit především velice komfortní výbavou v podobě sériově dodávaného systému ABS a elektronicky nastavitelným podvozkem ve třech jízdních režimech. Spolu s tím hraje ze všech třech aktérů nejvíce na cestovatelskou notu, což dokazuje mimo jiné třeba i velice komfortním úložným prostorem.
Naopak T-MAX vyráží do boje s opravdu vytříbeným charakterem. Z celé trojice je asi tahle novinka „nejvíce skútrem“ a nepouští se do výraznějších experimentů. Historicky má opravdu z čeho těžit, takže současná generace v podstatě piluje k dokonalosti dlouhá léta šlechtěný základ a myšlenku. Sází na velice vydařený vzhled, opravdu exkluzivní zpracování a v neposlední řadě na celou řadu nových vychytávek. Mezi ně bezesporu patří sekundární pohon řemenem, lehký rám ze slitin hliníku, či nově vyšlechtěný kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 530 ccm s 4-ventilovou technikou a výkonem 47 k. Kvalitní základ v podobě rámu a motoru posouvá o řád výše dobře odladěný podvozek, který spolu s výslednou hmotností 217 kg žene tohoto městského specialistu z hlediska ovladatelnosti opravdu do kategorie snů a tajně splněných přání.
SRV 850 je jako doma více na příměstských komunikacích a rychlých meziměstských přesunech, kde vynikají jeho výkonnostní parametry, dobrá ochrana jezdce a samozřejmě pohodlí. Nelze přehlédnou ani velká kola, která přispívající k dobré ovladatelnosti a doplňují celkově spíše motocyklový charakter tohoto velkého stroje. Paradoxně ve městě to pro SRV z testované trojice nedopadá úplně nejlépe. Celkové rozměry zde mohou být pro někoho již trochu problém a navíc z hlediska užitné hodnoty nenabízí tento skútr v základu příliš prostoru pro zavazadla. Za opravdový nedostatek považuji potom u takto velkého a koncipovaného stroje absenci alespoň minimalistické schránky na drobnosti v prostoru řidiče.
Kymco Myroad 700i plně vystihuje svůj název. Opravdu velkolepě pojaté rozměry ho tak v tomto testu pasují do role dálkového univerzálního „autobusu“. Z celé trojice pobere s přehledem zdaleka nejvíce zavazadel a nabídne v základu rovněž nejvíce komfortu pro řidiče. Na druhou stranu určité výhrady bych měl k některým prvkům zpracování a řešení především v oblasti plastů. To mu však zřejmě mnozí prominou, jelikož z této trojice disponuje totiž nejnižší pořizovací cenou. Vzhledem k celkové velikosti a parametrům, bych se rovněž přimlouval za větší přední kolo na místo současné patnáctky.
T-MAX se řadí se svým vytříbeným a vyváženým charakterem vcelku bezproblémově a logicky do role městského šinkanzenu a lídra. Optimálními rozměry, adekvátním úložným prostorem a celkovým poskládáním s 15“ koly ho v přeplněném městském provozu zbývající dva souputníci mají co dohánět. Velice kvalitní zpracování a pohodlné usazení je pro něho již řadu let naprostou samozřejmostí. Sportovně střižený vzhled je jeho velkou zbraní, nicméně  majitelé ocení především univerzální charakter a užitnou hodnotu. Mimo město při dálničních přesunech samozřejmě trochu ztrácí především podvozkově a motorově na výkonnější SRV, ale to mu rád prominu. Co je třeba vyzdvihnout je velice kultivovaný chod řadového dvouválce a opravdu výborné brzdy. Z hlediska uživatelského komfortu snad jen zamrzí v základu chybějící 12V zásuvka a vzhledem k vyšší pořizovací ceně ve standardu absence ABS.

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 188 cm
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist