ktm_srpen




Inovovaná Kawasaki Versys 650 a Ninja H2 SX SE s protikolizním systémem

Jediný cestovně sportovní přeplňovaný motocykl na trhu, který umí z litrového motoru v klidu vymáčknout 200 koní, bude v nové verzi ještě sofistikovanější a dostane kompletní radarovou výbavu. Druhou velkou novinkou je Versys 650, který dostane design zděděný od litru a další drobná vylepšení.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Kawasaki Versys 650

Začneme tímto populárním modelem, který zajímá skoro všechny příznivce silničně-cestovních endur střední třídy. Díky příznivé ceně i podmanivému projevu řadového dvouválce si našel spousty majitelů, kteří pečlivě sledují informace o nových verzích a inovacích. Pro ty bude dobrou zprávou, že podstata modelu 2022 bude téměř stejná, tedy paralelní dvouválec o objemu 649 cm3, shodný rám a sedmnáctipalcová kola, ale k tomu širší nabídka technologií díky převzetí řady funkcí od staršího bráchy, modelu Versys 1000.

Před jezdce se nastěhoval nový barevný TFT displej a konektivita s chytrými telefony, takže si tu může jezdec pustit navigaci z telefonu. Na panelu si teď můžete nastavit dvoustupňovou kontrolu trakce KTRC a rozšířil se také rozsah a možnosti nastavení plexi štítu, což půjde nově jednou rukou z kokpitu. Příjemným bonusem je i sjednocení nabídky příplatkových kufrů v barvě motocyklu s řadou Versys 1000. Jak je to u Kawasaki zvykem, v nabídce budou různé pakety výbavy, kromě již zavedených Tourer Plus a Grand Tourer budou představeny verze Urban a Tourer.

Hlavní změnou je nový design přední části, který kopíruje základ z modelu Versys 1000. Větší světlomet s výraznějšími hranami doplňují LED světla a směrovky. Celá mašina najednou vypadá zase o kousek robustněji a pocitově jde o větší stroj. Vodou chlazený dvouválec 649 cm³ zůstává na hodnotě maximálního výkonu 67 koní/49 kW při 8500 otáčkách, v nabídce je přitom i verze se sníženým výkonem na 35 kW pro řidičáky A2. Nezměněný zůstává i rám z ocelových trubek a zůstala také příznivá hmotnost (219 kg). Stojí za to připomenout odpružení se slušnými zdvihy 150 mm u přední obrácené nastavitelné vidlice a 145 mm pro zadní odpružení s jednotkou přepákovanou na bok motocyklu.

Podívejte se na video z výstavy Eicma:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kawasaki Ninja H2 SX SE

Nová cestovní střela H2 SX se vrací na trh v novém modelu splňujícím Euro 5. Má ještě menší světlomet než předtím, ostatně o osvětlení se tu starají ještě světla na stranách bočních kapotáží. Už tak malý a ostrý projektor v dolní části nahradilo čidlo radarové jednotky, který je hlavní změnou proti předchozí verzi tohoto přeplňovaného modelu. Rovnou dvěma radary řízený systém ARAS ovládá adaptivní tempomat, oproti konkurenci ale navíc nabízí ještě detekci mrtvého úhlu v zrcátkách a systém varování před čelní srážkou.

Systém varování před srážkou si může jezdec nastavit ve třech úrovních, zásah do řízení ale vždy musí provést řidič, systém jen upozorňuje na blížící se překážku pomocí výrazné světelné signalizace. Naopak adaptivní tempomat po dosažení nastavené vzdálenosti aktivně řídí rychlost a automaticky zabrzdí a sníží otáčky motoru natolik, aby se udržela předem zvolená vzdálenost. Druhý radar vzadu hlídá jen mrtvé úhly v zrcátkách. Tou hlavní specialitou modelu ale zůstává přeplňovaný litrový čtyřválec, s výkonem 147,1 kW (200 koní) už při 11 000 otáčkách a točivým momentem 137,3 Nm při 8 500 otáčkách. Kdo zažil ten zátah a speciální charakter motoru s kompresorem, má jasnou volbu, kterou u žádné konkurence prostě nenajde.

Pro rok 2022 je motocykl standardně vybavený informačním systémem Kawasaki SPIN, který umožňuje jezdci připojit se ke svému chytrému telefonu a využívat desítky speciálních aplikací. Jinak se model Ninja H2 SX liší od předchozí verze hlavně nasazením elektronického odpružení a širší nabídky výbavy: kufry, bezklíčové zapalování, LED světlo do zatáček a monitorování tlaku v pneumatikách prostřednictvím TFT displeje. K dispozici je také asistent rozjezdu do kopce a signalizace nouzového brzdění, která při prudkém zpomalení zabliká brzdovým světlem.

Kawasaki Z900 SE

Oblíbený naháč Z900 bude od roku 2022 v nabídce i ve vymazlené verzi SE. To znamená zadní odpružení Öhlins S46, zesílená zlatá přední vidlice většími možnostmi nastavení, pancéřové brzdové hadice, brzdiče Brembo M4.32. a na odlišení taky speciální dvoubarevné provedení s kombinací černé a zelené. Více jste si mohli přečíst v článku zde.

Kawasaki Z900RS SE

Také devítistovku RS ve verzi SE představila Kawasaki již dříve, ale patří mezi novinky modelového ročníku 2022 a naživo je to teda velká paráda!

 

Kawasaki Z650RS

A do třetice další novinka, kterou už jsme dopředu znali, ale v Miláně si ji konečně mohli prohlédnou naživo. Ereso postavené z malého Zeda vypadá jako velká dospělá motorka a bude dobrou variantou pro ty, kdo na větší devítistovku nemají buď peníze, anebo ruce.

Podívejte se na video z výstavy Eicma:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
 

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist