První novinka Kawasaki 2022: klasika Z900RS ve speciální verzi s lepší výbavou

Na ten hlavní nápor velkých novinek si ještě pár měsíců počkáme, nicméně už teď jednotliví výrobci začínají polehoučku ukazovat, na co se v příštím roce můžeme těšit. U Kawasaki to budou třeba klasiky Z900RS a W800 v nových retro barvách a především krásná speciálka Z900RS SE.

Kapitoly článku

Z900RS SE

Začneme tím nejdůležitějším, tedy eresem ve verzi SE. Kawasaki varianty SE nabízela (a nabízí) již u více modelů a teď přichází na řadu i klasik RS. Ačkoli ono s tím označením „klasika“ je to u RS vždycky takové na pováženou, protože vnější vzhled sice klasicky vypadá, ale pod ním ukrytá technika je čistě soudobá. SE půjde ještě dál.

Tuhle speciální edici poznáte hned na první pohled, a to podle krásného žluto-černého lakování. U Kawasaki jej nazývají Yellow Ball a našli jste ho už na první Z1, představené v roce 1972. Mimochodem, napřesrok bude 50 let od příchodu legendárního Zeda, takže bychom se nedivili, kdyby Kawa kromě téhle speciálky přišla i s nějakou další výroční edicí. Ale to je jen spekulace, teď se soustřeďme na SE, jež se od standardních verzí kromě laku opticky liší ještě zlatou přední vidlicí a stejně barevnými ráfky.

Ovšem nezůstane jenom u vzhledových úprav, i tohle SE, jako každé další od Kawy, má také technická vylepšení. Ta se týkají podvozku. Již zmiňovaná 41mm přední USD vidlice sice zůstává, ale dostane jiné nastavení, aby lépe korespondovalo s novým zadním tlumičem. Pohyby zadní hliníkové kyvné vidlice totiž krotí nastavitelná centrála Öhlins S46 s hydraulickým štelovákem předpětí, velkým 46mm pístkem a oddělenou olejovou a vzduchovou komorou, která eresu zase trochu přilepší po stránce jízdních vlastností. A ruku na srdce, taky moc dobře vypadá. Další výměna proběhla u přední brzdové soustavy, radiální pumpa je sice pořád Nissin, ale s menším průměrem pístku (17,5 namísto 19,1 mm) a skrz opletené hadice posílá kapalinu do radiálních čtyřpístkových monobloků Brembo M4.32, tlačících destičky na 300mm kotouče stejné značky. Jo, tohle od motorky s označením SE chcete. Že se to promítne na ceně, je nabíledni, ta oficiální ještě nebyla stanovena, my bychom si tipnuli nárůst kolem 30-40 tisíc proti standardu, tedy kolem 350 000 Kč. Na to je ale ještě čas, první kusy by se na náš trh měly dostat stejně až zkraje příštího roku.

Z900RS

Standardní Z900RS jde do modelového ročníku 2022 bez technických změn a že tím nápadem, udělat klasicky vypadající stroj obdařený upravenou a vylepšenou technikou základní Z900, se Kawasaki trefila do vkusu opravdu velké skupiny lidí, potvrzuje i další spokojený majitel. Tím není nikdo jiný než šestinásobný mistr světa superbiků Jonathan Rea, který si minulý měsíc konečně ve svých 34 letech udělal papíry na motorku a jako první začátečnický (velký, ale fakt velký vtip) stroj si vybral právě Z900RS.

Johnny si vzal černou se zeleným a šedým pruhem, tohle provedení bude napřesrok trochu jiné, když zelený proužek vystřídá modrý. Tohle je taková hodně decentní varianta, Kawa se ovšem pro rok 2022 opravdu vytáhla s dalšími barvami, pro které si sáhla do minulosti Z1 a sami nevíme, jestli je hezčí ta tmavě zelená s bílým pruhem, nebo tmavě modrá se zlatým. To už potom člověka ani tolik nemrzí, že z nabídky pro Evropu vypadla verze Cafe s kapotkou, nízkými řídítky a jiným sedlem.

W800

Znovuzrozené wéčko je další klasikou od Kawasaki, u níž už víme, jak bude napřesrok vypadat. Technické úpravy žádné, jenom barvička, a to červená v kombinaci s černou. Tu určitě bude zajímavé vidět naživo, protože studiové a „on location“ fotografie se poměrně dost liší. Také u W800 platí, že v celé řadě wéček zůstala osamocená, Cafe už není a Street jsou pouze doprodeje.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 20 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist