ktm_srpen




Kawasaki nabídne Z900 také ve verzi SE

Téměř každá značka má ve své nabídce i nějakou tu vylepšenou variantu určitého standardního modelu a každá používá trochu jiné označení. U Kawasaki to jsou tradičně písmenka SE, která napřesrok najdeme i u bestselleru Z900. Co aktuálně největšímu Zedovi přinesou?

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Ono to není moc těžké odhadnout. S výjimkou Vulcanu S, kde se varianta SE liší pouze lakováním, jsou všechna SE především o vylepšeném podvozku, ať už jde o Z H2 či Versys 1000, které proti svým základním protějškům nabízejí semiaktivní odpružení. Plus samozřejmě také luxusnější lakování, bez něj by to nešlo. A to samé jsme našli i u novinky představené v srpnu, kterou byla nádherná retro kočka Z900RS SE, která nabídne vzadu tlumič Öhlins a radiální brzdy Brembo. Kawasaki dokonce už má i ceny všech RS pro nadcházející sezónu, když se oprostíme od nějakých těch stokorun, tak černá je za 300, modro-zlatá za 310 a černo-žluté RS za 345 tisíc.

A teď Kawasaki přichází s modelem Z900 SE, přičemž už i u něj známe cenu – 279 900 Kč, tedy o 30 tisíc víc, než za kolik byly letošní Z900. Jen pro porovnání, standardní Yamaha MT-09 stojí o bůra méně než Z900 a vylepšená MT-09 SP zas o bůra více než Z900 SE. Tyhle dvě motorky si prostě nic nedarují. Nicméně bylo by pošetilé si myslet, že Z900 SE vznikla jenom kvůli espéčku od Yamahy. Aktuálně největší Zed je totiž ultra oblíbeným strojem po celé Evropě a spousta zákazníků investuje ještě dále do úprav, přičemž ty podvozkové jsou poměrně časté. Než aby se Kawasaki dívala na to, jak chodíte odevzdávat své peníze prodejcům aftermarketových produktů, raději vám nabídne vybavenější model rovnou a je z toho výhra pro vás i pro výrobce. A když se tak na SE dívám, říkám si, že vzhledem k tomu (relativně) nevelkému příplatku spousta zákazníků půjde raději do něj než do standardu.

Co je tedy na SE jinak? Chtělo by se napsat, že vylepšenou verzi poznáte podle odlišného lakování, což je sice pravda, neboť ta černo-zelená kombinace je jiná než u standardního modelu, nicméně tady nemůžu skrýt lehké zklamání – když si vezmete, jak bombasticky (a odlišně od základu) vypadá Z900RS SE, je barevné schéma Z900 SE poněkud nevýrazné. Což neznamená, že by nebylo hezké, protože dost muziky tady udělají ty žluté podvozkové komponenty.

Z900 SE totiž svou výbavou logicky kopíruje dříve představenou Z900RS SE. Vpředu tedy najdeme stejnou přední obrácenou a plně nastavitelnou 41mm vidlici jako na standardu, ovšem se zlatými kluzáky. Tedy, to vlastně není jediná změna. Podívejte se dolů – aha! Dá se říci, že největší slabinou Z900 jsou přední brzdové třmeny. Ne snad proto, že by fungovaly špatně, protože to je přesně naopak, nýbrž proto, že nevypadají kdovíjak krásně. Staré axiálně uchycené čtyřpístky v době, kdy radiální brzdiče mají i stopětadvacítky, je nečekané faux pas, které moc smrdí úsporami. Z900 SE tohle řeší, tady najdete radiální čtyřpístky a dokonce hned monobloková Bremba M4.32! To je panečku pěkný skok kupředu. Je potom už jenom logické, že axiální brzdovou pumpu na řídítku vystřídá radiálka Nissin a že původní gumové hadice zde nahradily opletené. Dozadu se nastěhoval krásný žlutý tlumič Öhlins S46, jenž sice nabídne stejné možnosti nastavení jako u standardního modelu (předpětí a odskok), ale pyšní se lepší citlivostí díky velkému 46mm pístku a odděleným olejovým a vzduchovým komorám. Předpětí se samozřejmě šteluje hydraulicky. Podle Kawasaki by nové odpružení mělo přinést nejen celkově jistější jízdu v zákrutách, nýbrž především lepší chování v počátcích zdvihů a tím pocit lepšího kontaktu s vozovkou. Jo, tohle bude fajn motorka.

Spolu s novou Z900 SE ukázala Kawasaki i nové barvy pokračujících modelů pro rok 2022. Nevypadají zle, co říkáte?

Z900

Z650

Vulcan S

Ninja 1000SX

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist