globalmoto_duben_nolan




Intermot 2004

Kapitoly článku

Yamaha MT-01


Téměř až na samotný závěr novinářského dne přišla Yamaha se svým dílkem do mnichovské skládačky jak a na čem v roce 2005. Kdo si však počkal, rozhodně nelitoval. Celá tisková část se nesla v neformálním duchu televizní show, kde živé komentáře bleskurychle střídaly prostřihy do historie ověnčené vavříny až po současné úspěchy a produkci značky. Avšak všem přítomným bylo jasné, že vše směřuje k jedinému cíly a to k MT-01. Ve stále hustší atmosféře objektivů podpořené nejednou třetinkou výtečného bavorského piva to jen vřelo. Neúnavný a stále profesionálně optimisticky naladěný komentátor představoval plejádu významně vyhlížejících řečníků, jak na běžícím páse a jadrné komentáře nebraly konců. Všichni se tak dozvěděli nejen nové barevné kombinace všech modelů, ale také např. o značně inovované R6, která dostala do výbavy radiální třmeny a poprvé v historii vidlici upside down. Avšak všechny tyto více čí méně významné informace byli v tu chvíli v očích za objektivy zastřeny tím jediným a to shlédnout ve vší parádě toužebně očekávanou novinku.




Když už vše vypadalo tak, že přítomná masa vyhlížejících objektivů požene komentátora uličkou smrti, kdosi zvedl oponu a se vší parádou se k lačným novinářům vřítily do arény dvě naleštěné MT-01 s patřičným doprovodem dlouhonohých krasavic ve stylu Lara Croft. Prostě vstup na scénu jak se patří. I když je námět MT-01 již z roku 1999 na realizaci projektu se dostalo až nyní. Osobně jsem neměl ještě tu čest setkat se ani s prototypem a tudíž jsem byl také velmi zvědavý, co nám to ty kluci japonský zas připravili. Mnohé komentáře hovořily o novém V-MAX. Já bych byl po shlédnutí poněkud střízlivější co se technické stránky týče, nicméně po stránce obchodní bude tento stroj asi stejně kontroverzní jako byl "MAX" v počátcích. Každopádně Yamaha uvedením MT-01 získala po jeho zařazení na Black list s hlavičkou emise zcela určitě maximálního nástupce.


Celý motocykl nepůsobí zas tak robustně, jak jsem z prvních fotografií očekával. Nicméně zadní pneu o rozměrech 190 nad kterým ční dvě koncovky výfuku z titanu ve tvaru cigár působí opravdu monstrózně. Mimochodem jeden z modelů byl osazen koncovkami od Akrapoviče. Motor je skutečně vzduchem chlazený dvouválec pocházející s Road Star Warriora, nicméně je vyšlechtěnej ještě na trochu větší výkon a krouťák. Konečné hodnoty dle presskitu se ustálily na vcelku rozumných 66,3 kW(90k) při 4750ot/min. Motocykl bude zcela určitě od nízkých otáček tahat jako bejk, hodnota točivého momentu 150,1 Nm při 3750 ot/min hovoří zcela jasně. Kupodivu se suchou hmotností je to celkem v klidu a předtuchy, že se s tím nebude dát hnout, jsou zřejmě zažehnány jelikož konečná cifra činí 240 kg, což je při výšce sedla 825 mm myslím ještě přijatelné. Kromě motoru jsou i některé další části z osvědčených modelů. Například přední vidlice se vzhlédla i včetně radiálních třmenů v současné R1. Ačkoliv se to tak na první pohled nezdá, klasická nádrž pojme 15 litrů paliva.




Vcelku pěkně vypadá i kulatý budík, který je vkusně doplněn dnes již o nezbytný LCD panel. Výrobce avizoval rovněž ucelenou řadu doplňků a vylepšení za příplatek. Jedním z těch reálných a hmatatelných byly již zmiňované koncovky a svody od Akrapoviče. Konečná cena by alespoň podle přepočtu měla být někde kolem 437 950 Kč. Celkové hodnocení vzhledu nechám asi tentokrát na každém z Vás. Za sebe mohu říci vcelku dobré, jen si nedokážu představit spolujezdce nad těmi výfuky. Každopádně o MT-01 zcela určitě ještě hodně uslyšíme.
Lukáš Růžička


Další foto:





Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist