Poslední novinka 2021 od Hondy: inovovaný Gold Wing

Jelikož jsme loni kvůli koronaviru přišli o všechny tradiční podzimní veletrhy, museli výrobci motocyklů novinky představovat online. Mělo to své výhody, namísto velkého nářezu v jediný říjnový či listopadový den dokázali totiž premiéry rozložit do několika měsíců a my se tak každému modelu můžeme věnovat hlouběji. Tedy i těm, u nichž jsou změny pouze decentní. To je přesně případ poslední novinky od Hondy pro modelový ročník 2021, modelu Gold Wing. Tedy vlastně modelů…

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Honda říká, že Gold Wing je poslední, a to 23. novinkou pro letošní ročník, přičemž mezi novinky počítá jak úplně nové, tak i jen inovované modely. Jelikož pro letošek už bylo nutné bez pardonu přejít na normu Euro 5, tak ty novinky naskakovaly celkem snadno, ovšem ruku na srdce, ty opravdu nové modely jsou vlastně jen dva – Forza 750 a Rebel 1100. V ostatních případech jde jen o větší (X-ADV, NC750X, CB125F, CRF300) či menší úpravy, byť ke cti Hondě musíme přičíst, že se opravdu snažila každému modelu něco malého přidat nebo pozměnit, nešlo čistě jen o předělání motorů na novou normu čmoudíků.

Co se Gold Wingu týče, tahle cestovní ikona s plochým šestiválcem (původně čtyřválcem, ale to jsme až v roce 1975) prodělala v roce 2018 tak radikální operaci, že s předchozími dvěma modely (patnáctistovka od roku 1988, osmnáctistovka od 2001) toho má více rozdílného než společného. A nejde jen o to, že motor dostal vůbec poprvé čtyřventilové hlavy. Jde o celkové „mentální naladění“. Dříve to byla pojízdná almara, pohodlíčko non plus ultra, všechno v rozměrech XXL. Technika sice dřevní, ale betelná. Novinka se pokusila vymanit ze stereotypu, že Gold Wing = motorka pro páprdy. Motor volitelně se sedmistupňovým automatem DCT, paralelogramové přední zavěšení, maximum elektroniky (bezklíček, start-stop, jízdní režimy, elektronicky nastavitelný podvozek u verze Tour…) a zeštíhlení o desítky kilogramů. I rozměrově, už to není ten rozšafný koráb na měsíční dovolené, nýbrž vlastně i docela sportovně laděná motorka spíše na víkendové výlety – kufry jsou o dost menší. A především jsou Gold Wingy dva: pod označením Gold Wing najdete bagger, jako býval dříve model F6B, a Gold Wing Tour je klasický cesťák s velkým plexi a topcasem, tedy to, co jste dříve dostali pod názvem Gold Wing.

Zatímco u předchozích generací byly inovace u Gold Wingů věcí neznámou, poslední dvouventilová osmnáctistovka si musela vystačit s airbagem od roku 2006 a lehkým faceliftem o pět let později, tak tahle poslední hlásila drobné novoty už loni – jinak naladěné vstřikování i převodové poměry v automatu DCT, trochu vylepšený infotainment se dvěma USB-C zásuvkami a u verze Tour jinak nastavené odpružení, větší madla pro spolujezdce a mlhovky ve standardu. V průběhu roku potom přišla kromě integrované technologie Apple CarPlay, kterou měl Gold Wing jako první motorka na světě, ještě Android Auto pro majitele neovocných smartphonů. A samozřejmě nechyběly barvičky, Tour dostal novou černo-bílou perleť a bagger hodně pěknou matnou šedou s rubínově červenými doplňky – test téhle verze si můžete přečíst zde.

Další ročník, tedy čtvrtý pro novou generaci, a máme tady další drobnosti. Určitě nejsou tak zásadní, abyste prodávali loňskou motorku a rychle běželi pro „jednadvacítku“, ale nové majitele určitě potěší. Bagger dostane novou barvu, perleťově šedou s oranžovými akcenty na předním blatníku, krytu motoru, na lemu světlometu, na palivové nádrži i na zádi stroje a musím říct, že vypadá fakt skvěle. Zase trochu jinak než ta loňská matná, ta byla taková přísná sportovní. Shodnou inovací pro obě verze jsouvylepšené lehké reproduktory s mimořádně kvalitním a věrným zvukem“ – takhle to píšou v tiskové zprávě, žádné další detaily. U baggeru jsou dva v kokpitu vedle přístrojovky, verze Tour má ještě další dva v topcasu, přičemž spolujezdec má nově na vrchní straně pravého bočního kufru vlastní ovládací panel audiosystému: nastavení hlasitosti, přepínání zdroje a rychlý posun v přehrávaných skladbách. Až se vám bude zdát, že to audio nějak blbne, tak to si jen vaše draze milovaná polovička z nudy hraje s čudlíčky…

Co se čistě verze Tour týče, tak její tři změny spolu úzce souvisejí a pro posádku budou poměrně citelné a jistě k lepšímu. Jde totiž o komfort. Zaprvé sedlo zůstává sice stejně tvarované, ovšem je čalouněné bude nyní v kombinaci kůže a veluru, a to pro řidiče i spolujezdce. Tomu by se mělo sedět ještě pohodlněji, neboť namísto dosavadních 16° je jeho opěrka zad na vrchním kufru skloněna v úhlu 23°. Zejména ti poctivci, kteří nosí páteřák, byli u dosavadní verze trochu víc tlačeni dopředu, teď by měli mít možnost se rozvalit pohodlněji. Ono to souvisí také s tím, že ten topcase je jiný. Nejen jinak tvarovaný, ale především objemnější. Nabídne o 11 litrů úložného prostoru více než doposud, tedy nově 61 (přesně tolik míval model 2001 s instalovaným měničem CD), a když k tomu přičteme ještě 60 litrů v bočních kufrech, dostaneme se na hodnotu 121 litrů. Tento druh změn je u cestovní motorky vždycky vítaný!

Zatímco bagger bude k dispozici v jediné barvě, pro verzi Tour jsou psané dvě - černá metalíza Gunmetal Black Metallic a pouze pro verzi DCT dostupná červená Candy Ardent Red. Ovšem ve fotografiích, které Honda dala k dispozici, jsou černé dvě! Jedna je tedy spíše šedo-černá, každopádně doplněná o světlý motor, ráfky a chromované výfuky, a druhá opravdu černočerná jako noc včetně motoru, laufů, ráfků, prostě všeho. Div, že i plexi není černé. Jestli tedy budou nakonec tři barevné varianty, to se teprve ukáže. Každopádně už známe i české ceny, kde je mírný nárůst proti loňskému roku: za bagger Gold Wing zaplatíte 709 900 Kč, za cestovní Gold Wing Tour potom 919 900 Kč. A pozor, v obou případech jde o provedení s automatem DCT, u varianty Tour navíc s airbagem! Verze s nožním řazením se v Česku vůbec oficiálně prodávat nebude, zákaznická reakce v uplynulých letech byla jasná...

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist