husqvarna_svartpilen_801_2




Husqvarna za dva týdny představí Svartpilen 801

Co ji převzala rakouská KTM, neměla Husqvarna nikdy dvouválcový čistě silniční model. A po krátké epizodě s modely Vitpilen a Svartpilen 701 jí velký naháč chybí úplně, evropskou nabídku tvoří akorát malé 125 a 401. To se ale teď má změnit, v úterý 19. března značka představí doposud největšího Svartpilena.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Skoro se až nechce věřit, že tahle švédsko-rakouská značka vydržela bez velkého silničního modelu tak dlouho. Vlastně od doby modelu Nuda, který vznikl a prodával se v době, kdy Husku vlastnilo BMW. Již zmiňované Vitpileny a Svartpileny 701 ji nahradit nemohly, ty stály vždycky mimo hlavní proud, i když se nám na nich vždycky jezdilo dobře. Byly to prostě stroje pro vyhraněné individualisty. Nový Svartpilen 801 bude také pro individualisty, protože na tom si svým designem Husqvarna zakládá, avšak přinese čistě mainstreamovou techniku.

Husqvarna si sice zatím téměř všechny údaje hlídá, ale ty nejdůležitější už nám prozradila, navíc člověk nemusí být raketový inženýr, aby pochopil, že Svartpilen bude převlečený Duke. Co možná trochu překvapí, že to bude převlečená 790 a nikoli 890, resp. nová 990. Husqvarna vždycky v Piererově impériu hrála roli takové té „lepší“ značky, tentokrát však nepůjde úplně tím nejprémiovějším směrem a sáhne po sedmsetdevadesátce, která se na evropský trh vrátila vlastně loni, a to nikoli z Rakouska, nýbrž z Číny. Je velice pravděpodobné až prakticky jisté, že fabrika KTMR2R-CFMoto bude i rodištěm Svartpilenu. Jak jsme si ale vyzkoušeli při testu znovuzrozeného Duka 790, ta země původu na něm znát opravdu není.

Co o novém Svartpilenu tedy víme s výjimkou toho, že oficiálním datem jeho představení bude 19. březen? Že bude mít svůj dvouválec KTM LC8c naladěný na 105 koní, což je trochu změna proti kátéemce, protože v Evropě prodávaný Duke má koní 95. Je to logické, jde o možnost seškrcení na 35 kW pro řidičák A2, a když KTM nabízí i větší a silnější motorizace, nemělo smysl, aby dělala zákazníkům větší zmatek i s „plným“ výkonem 77 kW, který na některých trzích tento model má (a který míval v době svého příchodu na trh v roce 2018). Jelikož u Husqvarny zákazník po ničem silnějším už sáhnout nemůže, dostane tedy těch 77 kW alias 105 koní. I když ještě si počkáme, jak to vlastně celé bude, protože třeba kolem Duka bylo zmatků požehnaně. Každopádně výkonu bude na udávaných 181 kg ažaž (hmotnost to bude nejspíše suchá, Duke má 174 kg). Husqvarna dále ve své stručné tiskové zprávě zmiňuje tlumič řízení a nastavitelné odpružení WP, ale jestli půjde jenom o základní možnost naladit si zadní pružinu, nebo plnou nastavitelnost předního i zadního zavěšení, to zatím netušíme. Jo a bude tady v základu obousměrný quickshifter, takže by Svartpilen 801 opravdu měl být „lepším“ Dukem 790. Značka také zdůrazňuje, že součástí testování byly i jízdy na flat-tracku a na ledovém oválu. Tak jestli to je pro vás při výběru silničního naháče důležité…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist