měl bych technický dotaz. Několikrát se to tady už řešilo, ale nedostalo se mi jasné odpovědi v případě karburátorové motorky tak se omlouvám. Jedná se mi o to, že budu měnit vzduchový filtr - (vložka v airboxu-originál pěnový) za K&N který by měl přežít i mě podle výrobce :D. Moje konfigurace je karburátor+airbox+laďák, bude nutné kvůli tomuto filtru přetryskovat karburátory? Tady jsem se dočetl, že kvůli většimu přísunu vzduchu-(oprava: chudší směsi)? se to musí udělat ale přijde mi to jako nesmysl...
Naposledy editováno 28.08.2014 00:07:42
1 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
Výměna výfuku se ještě tolik neprojeví (i když záleží na konkrétním motoru), max. to bude trochu střílet při ubrání, ale nasazení průchodnějšího filtru už zpravidla dokáže směs dost rozhodit, takže přeštelování karbců je pak nevyhnutelné.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
Stav směsi nejlépe vypoví barva svíček, pokud se nezajede rovnou na brzdu s lambdou strkanou do laufu (jako na emisích), ale je mně jasné, že dostat se na ZX-10 ke svíčkám asi bude docela porod.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
to strileni je spis mensi, ale mistama to streli hodne (samo jen v pripade kdy zavru plyn, nejvic na prvnich par prevodovych stupnu, ale obcas i na 5,6ku ).
svicky sou trochu porod, ale uz sem u nich parkrat byl, takze vim co a jak a kdyz ma clovek nachystany naradi, tak to je v klidu (hlavne je treba vyhnuty ocko klic 13 na srouby co drzej zespoda pridavny drzaky ramu co sou zespoda ramu a branej vytazeni krajnich fajfek, a navic kolem sroubu je limec, takze bocnim klicem to nejde a orech se tam nevejde, malo mista; nevim jestli to nekdo dela jinak/jednoduseji, to se prip. rad priucim, ale jinej zpusob me zatim nenapadnul )
svicky mi prisly dycky nejak normalni, jsou tam iridiovy a na nich sem snad nikdy ani nic zvlastniho nepozoroval
Naposledy editováno 28.08.2014 19:18:35
1 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
Jina situace je, pokud bys vyskubnul airbox a nasadil filtry primo na hrdla karburatoru - tam uz se ladeni nevyhnes.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
Medved píše: jestli budes K&N filtr davat jako nahradu originalniho filtru do airboxu a bude to opravdu filtr, ktery je urcen pro tvoji motorku (neco takoveho), nemusis nic pretryskovavat. Inzinyri v americe nejsou debilove a vedi, ze musi ten filtr udelat aby mel kladl vzduchu stejny odpor jako origo filtr.
Jina situace je, pokud bys vyskubnul airbox a nasadil filtry primo na hrdla karburatoru - tam uz se ladeni nevyhnes.
já vím že to píšeš pokaždý, taky na to neodpovídám poprvý, ale fakt to není univerzální pravda. Liší se to motorka od motorky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
Stev píše: já vím že to píšeš pokaždý, taky na to neodpovídám poprvý, ale fakt to není univerzální pravda. Liší se to motorka od motorky.
Az se mi dostane do rukou motorka nebo auto, u ktere(ho) to platit nebude, prestanu to psat .Zatim moje zkusenost z nekolika desitek motorek i aut, s karburatory i vstrikovanim, s filtry urcenymi do airboxu i s totalne prekopanym sanim potvrzuje to, co pisu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
Děkuji za názor. Měním přesně jak si psal origo filtr v airboxu za K&N - přesně ten, který máš v odkazu a je pro moje ZZRko určený. Kdybych dával přímé sání tak je jasné že bude chtít motorka poladit, to bych sem ani nepsal. Mě právě zarazilo že tak obyčejná výměna filtru v boxu s sebou nese i další nemalou investici s přetryskováním. Každopádně filtr je objednaný a až bude vevnitř tak dám vědět jak to funguje. Takže pokud jsem dobře pochopil: Kdyby byla přiliš chudá směs - hodně velké střílení z výfuku při zavření plynu- bude nutné poladit, jinak uvařím ventily, správně?
Naposledy editováno 28.08.2014 09:58:19
Raďas95 píše: Medved>
Děkuji za názor. Měním přesně jak si psal origo filtr v airboxu za K&N - přesně ten, který máš v odkazu a je pro moje ZZRko určený. Kdybych dával přímé sání tak je jasné že bude chtít motorka poladit, to bych sem ani nepsal. Mě právě zarazilo že tak obyčejná výměna filtru v boxu s sebou nese i další nemalou investici s přetryskováním. Každopádně filtr je objednaný a až bude vevnitř tak dám vědět jak to funguje. Takže pokud jsem dobře pochopil: Kdyby byla přiliš chudá směs - hodně velké střílení z výfuku při zavření plynu- bude nutné poladit, jinak uvařím ventily, správně?
Pokud to prdi jenom pri zavreni plynu (a brzdeni motorem), lze to doladit bohatosti volnobezne smesi.
Pokud to opravdu strili pod plynem, musi se to ladit tryskou a/nebo jehlou. Bez motorove brzdy nerealizovatelne.
2 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
Nebo máte někdo zkušenost,že se toto stalo?
Naposledy editováno 28.08.2014 10:17:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
A s tím přístupem je mně to jasné, to člověk nepochopí, jak konstruktér kolikrát vůbec nemyslí na opraváře. Ale tohle je ještě docela pohoda, u některých verzí Daytony je jedna z krajních svíček přímo pod trubkou rámu! Před časem přesně toto se mnou řešil jeden klučina žijící v UK, snad se ptal i tady na fóru a co mi psal, tak se ptal i na autorizované dílně Triumphu a tam mu prý mechanik na férovku řekl, že tu motorku musel navrhovat ožralý konstruktér. A když nakonec svíčku vydoloval, bylo na ní vidět, že na rozdíl od zbylých dvou nikdy měněná nebyla - všichni majitelé před ním to raději vzdali.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
COMATIK píše: Tohle se řeší všude...práskání vs podpalený ventily.Ale nikdy nikdo toto neviděl,ani nikoho nezná,že by se mu to stalo.Podle mě je to strašák,kdysi kdosi dostal nápad,že v apokalyptickým scénáři by se to stát mohlo a všichni se toho chytáj.
Nebo máte někdo zkušenost,že se toto stalo?
edit: to se samozrejme tyka chude smesi v celem spektru otacek, pokud ti motorka poprdava pri zavreni plynu a brzdeni motorem, tak ti to ventil neupali (asi) .
Naposledy editováno 28.08.2014 11:54:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
J.M.K. píše: Bubrak-ZX10R> Mně osobě ty iridium svíčky připadají jako "placebo", možná mají význam u opravdu výkonných závodních motorů, ale pro "běžný provoz" je to zbytečná investice. Ale i o tom se dají vést nekonečné debaty. Jinak svíčky klidně vydrží i mnohem déle, než předepsaný interval a špatný stav se prozradí hlavně zhoršenými starty, vynechávání za chodu, doprovázené boucháním neshořelé směsi v laufu, většinou nastane až později a to už bude startování kor studeného motoru docela porod (zkušenost). Takže na svíčky bych to hned nesváděl, pokud motor necuká a dobře startuje.
No mám ve VTXce (Bubrák zná) předepsaný iridiovky, rovnou 2 na válec. A můžu říct, že po výměně (+- cca v intervalu dle výrobce) to bylo znát - motor šel líp, i když předtim nedělal vysloveně nějakou neplechu. Takže spíš měnit dle manuálu, ono se to plíživě horší a člověk si to ani neuvědomí. Naštěstí se mi místo NGKáček za nějakých 7-8 kilčo za kus osvědčily český Brisky za cca 5 kilčo za všechny čtyři - a to už je znát. A asi bych svíčky vyměnil před nějakým laborováním s karbcema a pod. - nemá cenu něco ladit když by nepálily jak maj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
COMATIK píše: Tohle se řeší všude...práskání vs podpalený ventily.Ale nikdy nikdo toto neviděl,ani nikoho nezná,že by se mu to stalo.Podle mě je to strašák,kdysi kdosi dostal nápad,že v apokalyptickým scénáři by se to stát mohlo a všichni se toho chytáj.
Nebo máte někdo zkušenost,že se toto stalo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
Samo že to nikomu nedoporučuju,lepší poladit,ale troufnu si tvrdit,že přes 50% starších motorek má po samodomo instalaci filtrů,svíček a laufu tak rozhazený směsi a neviděl sem tu nikdy téma podpalený ventil ze směsi benzínu.
Nechci se hádat,že se to stát nemůže,ale spíš nepravděpodobné-dřív se na to přijde při seřízení,nebo že to prostě dělá problém
J.M.K. píše: charlie.vtx1800> Pokud jsou přímo předepsané, tak je to pochopitelně jiná, ale jinak do motoru patří svíčka, jakou předepsal výrobce a montáž nějakých "supersvíček" ničemu nepomůže, leckdy dokonce naopak. S tím "plížívým zhoršováním" je to leckdy pravda a NGK bych nedával vůbec, jsou svými nectnostmi všeobecně známé.
Přesně tak, letos se jim v NGK asi nedaří, nebo tu máme už těžce na ho.no benzin, už tu mám třetí motorku co úplně nový NGK dělaj rotyku, tudíž měním za Denso nebo pokud je v náhradě tak Brisk Silver Racing
J.M.K. píše: Bubrak-ZX10R> Mně osobě ty iridium svíčky připadají jako "placebo", možná mají význam u opravdu výkonných závodních motorů, ale pro "běžný provoz" je to zbytečná investice. Ale i o tom se dají vést nekonečné debaty. Jinak svíčky klidně vydrží i mnohem déle, než předepsaný interval a špatný stav se prozradí hlavně zhoršenými starty, vynechávání za chodu, doprovázené boucháním neshořelé směsi v laufu, většinou nastane až později a to už bude startování kor studeného motoru docela porod (zkušenost). Takže na svíčky bych to hned nesváděl, pokud motor necuká a dobře startuje.
A s tím přístupem je mně to jasné, to člověk nepochopí, jak konstruktér kolikrát vůbec nemyslí na opraváře. Ale tohle je ještě docela pohoda, u některých verzí Daytony je jedna z krajních svíček přímo pod trubkou rámu! Před časem přesně toto se mnou řešil jeden klučina žijící v UK, snad se ptal i tady na fóru a co mi psal, tak se ptal i na autorizované dílně Triumphu a tam mu prý mechanik na férovku řekl, že tu motorku musel navrhovat ožralý konstruktér. A když nakonec svíčku vydoloval, bylo na ní vidět, že na rozdíl od zbylých dvou nikdy měněná nebyla - všichni majitelé před ním to raději vzdali.
vsecko jasny, ty iridiovy svicky mam predepsany primo v manualu a mam je za 330,-/ks tak to neni tak hrozny, startuje to v pohode a jezdi taky. prave u tech predepsanych je psana vymena po 12tis, coz mi prijde divny, kdyz by mely prave vydrzet vic
Naposledy editováno 28.08.2014 19:18:10
1 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
1 reakcí na tento příspěvek Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna vzduchového filtru za K&N - přetryskování?
e: nebo Denso, to dělá iridiovky na tvý žího
Naposledy editováno 28.08.2014 19:57:32
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce chyat za zepla. Kawasaki ZZR 400 | Frutt333 | 3 | 6.4.2017 v 09:26 Frutt333 |
Seškrcení Kawasaki ZZR400 na 35 KW Kawasaki ZZR 400 | Raďas95 | 4 | 19.6.2014 v 20:28 ja1 |
Jaká je nejvhodnější? Honda CB 600S Hornet, Yamaha XJ 600, Yamaha SZR 660,... | Orličan | 24 | 29.12.2013 v 18:59 Orličan |
ZXR 400 Kawasaki ZZR 400 | kubas12 | 23 | 15.4.2011 v 22:18 Stanford |