Logo Piaggio Piaggio
  • Ostatní

Informace o značce

Historie PIAGGIO & C. s.p.a. začala rokem 1884, kdy Enrico Piaggio a jeho syn Rinaldo založili společnost Society Piaggio s úmyslem vyvíjet aktivity v loďařském průmyslu. Postupně se na začátku 20. století přes výrobu železničních vozů firmě podařilo razantně proniknout do světa aeronautiky, přičemž se Rinaldo Piaggio obklopil špičkovými techniky.
O vysoké úrovni výroby firmy svědčí i skutečnost, že v letech 1937 až 1939 získal za své letadlo a motory vyráběné v novém závodě v Pontedeře 21 světových uznaní ...

Historie značky


Po 2. světové válce se Enrico Piaggio rozhodl věnovat vývoji a výrobě cenově dostupných dopravních prostředků pro obyvatele válkou zničené Itálie. Výsledkem byl v roce 1956 milióntý skútr Vespa. V šedesátých letech minulého století se Vespě podařilo proniknout do světa, za prvních 20 let (1946 - 1965) bylo vyrobeno až 3 milióny kusů. 
 

V roce 1967 přišel na svět moped Ciao, který znamenal výrazný skok v technologii a stylu v oblasti "ultra-lehké" dopravy. Díky originálnímu a stylovému řešení se postupně skútry a mopedy mohly stát ideální alternativou motorek a aut ...
Vraťme se ještě na chvíli do poválečného období. Vyplnění tehdejšího nedostatku užitkových vozidel znamenalo dostat na trh motocykl van s malým motorem, nízkou spotřebou, nízkými počátečními a provozními náklady a samozřejmě lehce ovladatelný v husté městské dopravě. Závod v Pontedeře proto v roce 1948 začal vyrábět užitkovou trojkolku APE, přičemž této výrobě se společnost úspěšně věnuje dodnes ...

1948 - Ape 125
První tříkolka Piaggio byla vyráběna od roku 1948.

Jednomístná otevřená nákladní tříkolka s motorem umístěným vzadu, pohonem zadních kol a vzduchem chlazeným dvoudobým motocyklovým jednoválcem. Objem 125 ccm, nosnost 200 kg.
Přední část vozidla byla použita ze skůtru Vespa, za sedadlem řidiče byl nákladní prostor a na nápravě odpružené zkrutnými tyčemi. Zadní kola byla poháněna motorem, který vznikl zvětšením původního motoru skůtru Vespa (objem 98 ccm). Tříkolka se vyráběla ve verzi s otevřeným a uzavřeným nákladovým prostorem. Po čtyřech letech - v roce 1952 byl poté objem motoru zvýšen na 150 ccm.

Současnost PIAGGIO

Piaggio je v současnosti jeden z předních světových výrobců dvojkolových a tříkolových vozidel a v tomto odvětví má i pevnou pozici evropského lídra. Prezentuje se také na poli výroby motorů a lehkých užitkových vozidel se třemi a čtyřmi koly. Od svého vzniku společnost vždy demonstrovala své mimořádné schopnosti v oblasti technologického vývoje a lidské tvořivosti. Piaggio jako soukromá firma byla od svého založení v roce1884 do prosince 1999 vlastněná rodinou Piaggio, dnes je kontrolovaná konzorciem Morgan Grenfell (Deutsche Bank Group). Společnost v současnosti disponuje následujícími značkami a má takto jeden z nejširších sortimentů v tomto sektoru,čímž je schopná uspokojit poptávku širokého okruhu zákazníků



V červenci 2001 se podařilo společnosti Piaggio získat 20% akcií společnosti MV Agusta, která od roku 1978 se pod jménem Cagiva Motor stala jednou z hlavních evropských motocyklových výrobců se značkami jako MV Agusta, Husqvarna a Cagiva. Ve spolupráci s francouskou společností Ligier je také producentem malých příměstských vozidel Nova 500, které jsou v zemích EU velmi populární, protože k jejich řízení se v těchto státech nevyžaduje řidičské oprávnění. Vedení společnosti se nachází v městě Pontedera (provincie Pisa). Závod Piaggio v Pontedeře se rozkládá na ploše přibližně 600 tisíc m2 a zaměstnává víc než 4000 pracovníků. Výzkumné a vývojové oddělení společnosti disponuje 500 odborníky, kteří úzce spolupracují s výrobou a marketingovými stratégy firmy. V kontextu svého vývoje společnost klade své priority na neustálou inovaci svých produktů a to z hlediska jedinečného designu, bezpečnosti, funkčnosti, maximální spokojenosti zákazníků a neustálého snižování dopadů na životní prostředí, aby tak přispěla k řešení rostoucích problémů projevujících se hlavně v městské dopravě....

Piaggio
: mopedy a skútry
: mototříkolky
: motočtyřkolky
: lehké užitkové vozidla N1

Gilera
: skútry a motocykly

Vespa
: skútry

Puch
: skútry

Derbi
: skútry a motocykly

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist