globalmoto_duben_nolan




Motosalon živě: Na jaké motorky se letos v Brně můžete těšit?

Ač ještě na začátku týdne nebylo jasné, jestli se Motosalon bude vůbec konat vzhledem k celosvětové zdravotní situaci, nakonec to dobře dopadlo a v Brně motorky jsou. A rozhodně jich je dost, navíc jelikož se dá očekávat, že spousta lidí zůstane preventivně doma, ti odvážnější budou mít více prostoru na jejich prohlížení. Co vás na brněnském výstavišti v pavilonech P a F čeká? Vezmeme to podle abecedy.

Kapitoly článku

Aprilia

Pokud se stejně jako my nemůžete dočkat nového malého supersportu RS 660, potažmo Tuona 660, máme pro vás špatnou zprávu. Ani jeden z těchto strojů v Brně není, ještě se totiž nevyrábějí. Nicméně těšit se můžete jak na Tuono 4V 1100, tak superbike RSV4, oboje ve verzi Factory se semiaktivním podvozkem, devítistovky Dorsorudo a Shiver nebo malorážku SX 125. Tuono navíc stojí upevněné ve speciálním stojanu před fotostěnou tak, aby si každý mohl zkusit "dát kolínko".

Benelli

Tady je největší hvězda jasná, a je jí scrambler Leoncino ve své nové největší verzi 800, která sdílí motor s naháčem 752S, jenž samozřejmě nemůže chybět. Tohle budou pro Benelli určitě do budoucna hodně důležité motorky. Výstavní premiéru zažívá také retro naháč Imperiale 400.

Jinak ale samozřejmě základ nabídky Benelli u nás tvoří řadové pětistovky, přičemž k vidění jsou i pro letošek inovované adventury TRK. Zejména ta žlutá z limitované edice vypadá moc pěkně. Mlaďochy zaujme malá TRK 251.

 

BMW

 

Dovozci modrobílé vrtule se podařilo zajistit všechny letošní novinky, takže se můžete těšit jak na sportovní adventuru S 1000 XR vybavenou agresivním čtyřválcem, tak především na dvojici nových řadových dvouválců F 900 R a F 900 XR. Test jsme vám již přinesli tady, za nás rozhodně zajímavé stroje.

Pokud rádi nahlížíte do budoucnosti, určitě si nenechte ujít jeden zajímavý exemplář. Tím je vystavený Big Boxer, tedy vzduchem chlazený plochý dvouválec s rozvodem OHV a objemem 1802 kubíků, který BMW již co nevidět nasadí do svých nových cruiserů R18.

Böhmerland

Po loňském šoku na pražském veletrhu pokračuje maličká turnovská značka Petera Knoblocha ve vystavování i letos. Ovšem tentokrát si již můžete prohlédnout funkční stroje, a to jak v elektrickém (pro budoucí výrobu neplánovaném), tak benzínovém provedení. Tady bude asi hodně plno...

Ducati

Hlavní hvězda stánku boloňské značky je pochopitelně jasná, Streetfighter V4 S. Tahle zběsilost, kombinující nahatý design s 208 koňmi, vypadá zlá už na obrázcích a naživo to není jinak. Velký adept na vítězství ankety Motocykl roku, která tady na Motosalonu vrcholí - hlasovat můžete do pátku.

Tak trochu ve stínu Streetfighteru jsou superbiky Ducati, a přitom byly pro letošní rok také upraveny. Panigale V4 má upravený podvozek a lepší elektroniku (a také aerodynamická křidélka), Panigale V2 je potom nástupkyní staršího modelu 959, ovšem s trochu jinými úkoly. Rozhodně žádná chudá příbuzná.

Chybět nemohou ale ani méně agresivní stroje. Cestovatelé si mohou prohlédnout novou Multistradu 1260 S ve verzi Grand Tour, pohodáři zase letošní Scramblery - osmistovku Icon Dark a jedenáctistovkU PRO Sport.

F.B Mondial

Na stánku znovuzrozené italské značky F.B Mondial najdeme pět kousků, ale bohužel jen stroje českému zákazníkovi již známé, s výjimkou HPS 125i v černé barvě, která je nová. Tu nejočekávanější novinku, tedy model Flat Track, se českému dovozci nepodařilo získat, výstavní kousek je na jiné evropské akci a sériovky budou až na konci dubna. Což je ale vlastně super zpráva, za nás rozhodně lepší varianta než prototyp na výstavě a sériovka možná za dva roky.

Harley-Davidson

Expozici americké klasiky z Milwaukee by si letos neměli nechat ujít ani ti, kdo jinak cruiserům neholdují. Protože už to tady jen o cruiserech není. Kromě elektrického naháče LiveWire, který se prodává od loňska, se totiž českému dovozci podařilo na Motosalon zajistit oba prototypy úplně nových modelů, které již nějakou dobu hýbou motocyklovou komunitou i mimo H-D. Jde o adventuru Pan America a streetfighter Bronx, které ukazují, kterým směrem se Američané v blízké budoucnosti budou chtít vydat. Pan America naživo zdaleka není tak kontroverzní jako na fotkách, vlastně je zejména v té černé tak jako zajímavě americky elegantní. Bronx zase vypadá jako opravdu pěkný sportovní naháč, na což od H-D také nejsme zvyklí.

Skalní fanoušci H-D se ale nemusejí bát, že by přišli o to, co na své značce milují. Toho "železa" je na stánku dost a dost, a to včetně novinek pro sezónu 2020. Sportovně založení jezdci mohou prozkoumat Low Rider S, milovníci komfortního cestování zase novou Road Glide ve verzi Limited. A pokud se vám zdá ten červený Fat Boy nějaký zvláštně kostičkovaný, tak se vám to nezdá - je to motorka kompletně postavená z Lega.

Honda

Japonská jednička je tradičně špičkou i na Motosalonu se svým stánkem zabírajícím plochu přes 500 m2, na níž je vystaveno přes 50 motocyklů. Prim z pohledu prestiže a technologií hraje samozřejmě nový Fireblade, s nímž chce Honda dobýt ztracené pozice v kategorii těch nejostřejších kapotovaných motocyklů. A po letech to vypadá, že tahle verze by na to opravdu mohla mít.

Z pohledu komerčního ovšem pro Hondu samozřejmě bude mnohem důležitější rodina nových jedenáctistovek Africa Twin (test najdete tady), které si můžete prohlédnout i v zajímavé expozici na písku. Super je, že jsou tady vlastně všechny modely, standardní i Adventure Sports, s nožním i automatickým řazením DCT. Pokud by náhodou u Afrik bylo narváno, my máme na stánku "naši" Adventure Sports, kterou budeme testovat celou sezónu, tak se můžete podívat u nás...

Velký zájem veřejnosti se očekává o faceliftovanou pětistovku Rebel (na Motosalonu 2017 při premiéře předchozí generace to byla hodně obletovaná motorka), stejně jako o evropský bestseller SH125i v inovované verzi. Upravený Super Cub potom připomíná loňský výlet cestovatelky Dominiky Gawliczkové po Japonsku.

Husqvarna

Na stánku švédsko-rakouské klasiky sice pořád převládá offroad, ale už ne tak dominantně jako dřív a je znát, že se Husqvarna mění. Velké i malé Svartpileny a Vitpileny jsou čím dál oblíbenější, sedmsetjedničky Supermoto a Enduro jsou také spíše onroad. Chybět nemůže tradiční FMX speciál Libora Podmola, lahůdkou je TE300i ve speciálním provedení Jarvis Edition.

 

Indian

Americká značka slaví letos 100 let modelu Scout, k čemuž připravila hned dva výroční modely - a oba si můžete na Motosalonu prohlédnout. Což o to, Scout Bobber Twenty je relativně masová záležitost, ovšem modelu Scout 100th Anniversary bude vyrobeno pouze 750 kusů, takže je celkem pravděpodobné, že jej uvidíte opravdu jen tady na Motosalonu a potom už nikdy.

Z novinek vás čekají ještě třeba FTR ve verzi Rally a samozřejmě všechny cruisery, které pro modelový rok 2020 dostanou zvětšený motor Thunder Stroke 116, ovšem tím hlavním důvodem, proč byste měli navštívit stánek Indianu, je samozřejmě nový Challenger. Bagger s moderním kontroverzním designem je vybavený novým agregátem PowerPlus, nejsilnějším cruiserovým motorem V2, který je aktuálně na trhu - 122 koní, 178 newtonmetrů.

Jawa

A tady máme bezpochyby jeden z největších taháků celé výstavy - už jen fakt, že na Motosalonu najdeme stánek Jawy, stojí za povšimnutí, ovšem ještě důležitější je informace, že tady stojí indická Jawa 300! Motorka, která rozdmýchala vášně v Česku i mezi nemotorkáři. Vůbec nezávidíme zástupcům značky na stánku, až budou v neděli po čtyřech dnech odpovídat pořád dokola na stejnou otázku - kdy bude v prodeji a kolik bude stát.

Kvůli jedné třístovce by ovšem bylo nefér zapomínat na ostatní motocykly. Jawa vystavuje kompletní řadu 350 OHC, tedy jak nahatou klasiku ve stylu 634, tak retro závoďák Special a do offroadu laděný Scrambler, ten hned ve třech barevných provedeních. Zajímavostí je 350 OHC s přívěsným vozíkem.

Kawasaki

Velký stánek nabitý motorkami má Kawasaki a snoubí se tu sport, cestování i klasika. A především jsou tady všechny novinky, které zelená značka pro letošní rok přichystala, v čele s ďábelským naháčem Z H2, vystaveném v tom nejhezčím vyráběném barevném provedení. Dvě stě kompresorových koní, z toho jde mráz po zádech! Pokud byste neměli adrenalinu dost, můžete si prohlédnout superbike mistra světa Jonnathana Rey nebo další modely kompresorové rodiny H2.

Prodejně ovšem daleko důležitější budou nové modely Z650/Ninja 650, které přijíždějí se svěžejším vzhledem a novou elektronikou v čele s barevným TFT displejem. Ten dostaly i další novinky, jmenovitě Z900 a sportovní cestovatel Ninja 1000SX, dříve známá pod názvem Z1000SX.

Milovníci retra by si určitě měli s sebou vzít dostatek kapesníků na otírání slin kapajících z úst (v dnešní době zejména aktuální), neboť třetí a nejspíše poslední verze klasiky W800 v té zelené metalíze je obrovská paráda. A tak trochu retro je i lehkonohé levné endurko KLX230.

Keeway

Na společném stánku s ostatními značkami společnosti Nevima Group (kromě Benelli a Symu také malé motocykly Lem nebo pitbiky a malé čtyřkolky JJM) na první pohled Keeway zaujme novou čtyřventilovou stopětadvacítkou RKF vyvedenou ve stejné žlutozelené barvě jako Benelli a i celková inspirace v designu je velká, ostatně jde o stejnou továrnu. Najdete tady také celkem roztomilý elektrický skútr E-Zi.

KTM

Letošní rok by se dal nazvat rokem nahatých bestií. Vedle Streetfighteru od Ducati a Z H2 od Kawasaki je dalším vysněným produktem všech pacientů KTM 1290 Super Duke R, který přijíždí opět v inovované verzi. Pokud vám přijde dost podobný jako doposud, tak se nenechte zmást, jak potvrdil i Zajochův test z Portugalska.

Hodně zvědaví jsme na to, jak v našich podmínkách bude fungovat přiostřený Skalpel, tedy model 890 Duke R, ovšem z obchodního hlediska bude pro KTM asi ještě důležitější úspěch dlouho očekávaného dobrodruha nejen pro mladé, tedy 390 Adventure. Velké varování pro rodiče, u malých krosáků hrozí velká láska k nové elektrické SX-E 5.

U milovníků okruhů zase zaboduje speciál RC16 z MotoGP, ale tam vaše peněženka může zůstat v klidu, tu si stejně nekoupíte.

Kymco

Tchajwanský skútrový specialista přivezl celou řadu modelů ze svého širokého portfolia, kde nyní frčí implementace infotainmentu NOODOE. Ale nechybí ani skutečná novinka, kterou je model Agility 300i. Ten by pro Kymco mohl být obchodně velmi zajímavý. Městský skútr dnes již legendární modelové řady přijíždí na velkých kolech v kombinaci 16/14 palců, pod sedlo vměstná dvě integrální helmy a v základu nabídne i plexi a kryty rukojetí. Zapalko je bezklíčkové a NOODOE samozřejmě nechybí.

Malaguti

Na českém trhu má premiéru znovuzrozená italská značka Malaguti, najdete ji na stejném stánku s Lambrettou. Pojí je totiž jak stejný "znovuzroditel" (rakouská společnost KSR), tak importér do ČR, pražská společnost G-moto.

Moto Guzzi

Ač jsou vystavené modely napříč celou nabídkou, od V7 přes V9 po čtrnáctistovky řady California, ten největší zájem bude jistě o adventuru V85 TT a nejvíce určitě o její vybavenou verzi Travel. Ta má všechny prvky výbavy, které bychom si sami (po loňských zkušenostech se standardní V85 TT, kterou jsem měli na test na celou sezónu) na tuhle motorku dali - boční plastové kufry, vyhřívané hefty, přídavné mlhovky a především vyšší plexi, navíc je Travel v moc pěkné barvě. Tohle bude super cesťáček. Pěkné jsou i vystavené přestavby.

Moto Morini

Italská značka se pod čínským vedením začíná dostávat do laufu a bude to vidět i na Motosalonu. Koho by napadlo, že se do Česka podaří dostat horkou novinku Super Scrambler, představenou teprve na podzim v Miláně? Dokonce půjde o první vyrobený kus s doplňky v rámci kolekce One-Off. Hodně obletované bude jistě nové cenduro X-Cape s řadovým kapalinou chlazeným motorem o objemu 650 kubíků, to je zde ale zatím vystavené jen ve formě prototypu, sériová výroba má začít až ke konci léta.

Kromě motocyklů Moto Morini a Zontes (viz dále) je na stánku společnosti MR43, která tyto značky dováží, k vidění ještě trojice exkluzivních motocyklů - Vyrus 987, Brough Superior SS 100 a Bimota Tesi 3D. Takové malé obývákové porno :-D

MV Agusta

Přehlídka psychopatických naháčů pokračuje také na stánku italských krásek z Varese, nechybí totiž nová Brutale 1000 se čtyřválcem o výkonu 208 koní. Ale ono je tam na co koukat všude a taková F4 ve verzi LH44 sice není novinka, ale pozornost přitahuje pořád velikou.

 

Norton

Ačkoli to momentálně s britskou značkou vypadá všelijak, český dovozce motocykly má a najdete je i na Motosalonu. Běžnější Commando ve verzi Sport je doplněno o luxusní kafíčko Dominator v netradiční variantě s britskou vlajkou na nádrži.

Peugeot

Francouzská značka specilizující se na skútry chce na svém stánku zaujmout především inovovaným skútrem Django, tříkolovým modelem Metropoli ve verzi Ultimate Business nebo silnou stopětadvacítkou Pulsion, ovšem u návštěvníků bude mít jistě největší úspěch sportovní Speedfight upevněný do stojanu, který simuluje jízdu po zadním. Na blbiny prostě lidi užije...

Piaggio

Také Piaggio je skútrovým specialistou, v jejímž portfoliu nechybí tříkolky, nicméně tím největším lákadlem letošního stánku je určitě významně inovovaný model Medley 125. Zvnějšku to tedy až tak moc vidět není, ovšem pod kapotou se ukrývá hotová revoluce - 15 koní v této kategorii nikdo jiný nenabízí!

Royal Enfield

Už loni byl stánek indické značky hodně velký a letos tomu není jinak. To proto, aby se tam všechny ty motorky vešly, když se kromě sériovek dovozce angažuje také v oblasti přestaveb. Z jeho dílny je scrambler z modelu Interceptor, zajímavě vypadá upravený Continental GT, což je studentský projekt vzniklý ze spolupráce plzeňské fakulty designu a Ladislava Sutnara a ze stejného modelu je potom ještě další ultimativní kafáč pro změnu zase od importéra.

Tohle všechno ale byly projekty týkající se novějších dvouválců 650, ovšem rok 2020 bude u Royal Enfieldu ve znamení loučení se s jednoválci Bullet a Classic, kterých je vystavených také dost a především tady vrcholí první ročník customizérské akce Royal KickStart Battle, v níž se upravovaly právě tyto dva modely.

Suzuki

Tahle japonská značka nás novinkami v posledních letech moc bohatě nezásobuje, ale když už, tak jsou to většinou hodně zásadní modely. Loni to byla Katana a letos se celá expozice Suzuki nese ve znamení nových V-Stromů 1050 a 1050XT. Druhá jmenovaná varianta, která přijíždí vybavená vyplétanými ráfky, je obzvláště zajímavá svými barevnými kreacemi, které dávají vzpomenout na původní modely DR Big, z nichž ostatně vychází i celkový design s hranatým světlem a zobákem pod ním. Ač jsme zprvu po odhalení novinek v Miláně v listopadu byli trochu zaskočeni, teď musíme říct, že se nám tenhle trend Suzuki, vracet se ke klasikám let minulých, vlastně docela líbí.

Příjemným bonusem je, že ona tam ta klasika let minulých stojí také. Vojta Vlasák z České Lípy několikrát denně vystupuje u své staré sedmpade DR Big, která je přesně v tom stavu, v jakém přijela loni z cesty do Japonska. Ta měřila 42 806 km a během 133 dní se Vojta dostal až do města Toyokawa, kde byl před 30 lety jeho DR Big vyroben, a zase zpátky. Pěkný příběh, přijďte si poslechnout.

SYM

Tchajwanský výrobce pro letošek žádnou zásadní novinku nepřichystal a vystavené je tak ověřené portfolio. To je široké a mezi ty nejoblíbenější stroje patří městský Jet 14 ve verzích se vzduchem i vodou chlazeným motorem a maxíky Cruisym nebo Maxsym.

Triumph

Britská značka má pro letošek novinek nasekaných spoustu a českému dovozci se podařilo na Motosalon dostat vlastně všechno alespoň v jednom kousku. To je příklad třeba nových Tigerů 900 (zde k vidění terénní varianta Rally, ostatní přijdou v dubnu) nebo streetfighterů střední třídy Street Triple, z nichž je k vidění ta nejvoňavější verze RS. Mimochodem jak Tigery, tak Street Triple RS jsme přes zimu již podrobili redakčním testům.

Otestovali jsme už i další horkou novinku, a tou je nový Rocket 3. To je u Triumphu velká a zákazníky hodně chtěná věc a na Motosalonu jsou vystavené obě varianty, tedy sportovní roadster R a cruiser GT. Pokud vás to táhne ještě sportovnějším směrem, ale chcete zůstat u klasiky, rozhodně byste si neměli nechat ujít nový Thruxton RS. Tomu bychom také rozuměli...

Zpátky k moderním motocyklům, resp. novinkám z této oblasti. Cestovatelé si určitě rádi prohlédnou dvanáctistovky Tiger ve speciálních edicích Alpine a Desert, okruháři zase otřou slinu u nové Daytony Moto2 765 Limited Edition. Pro Evropu je určeno pouze 765 kusů a na české zákazníky ještě nějaké dva-tři kousky čekají.

Ural

Po nějaké době se na Motosalon vrátily motocykly Ural a s nimi sajdkáry, k vidění je nejlevnější provedení cT i to nejdražší Ranger. Třetí vystavený stroj vzbuzuje největší zájem, nejde však o Ural, nýbrž o čínský motocykl ChangJiang vybavený dvouválcem CFMOTO 650. Jde samozřejmě o cenu, zatímco Uraly se pohybují řádově v rozmezí 400-450 tisíc, Číňan vyjde na něco přes 320.

Vespa

Elettrica sice vypadá stejně jako loni, ovšem pro letošek je tady podstatně rychlejší varianta, která má maximálku 70 km/h, což je proti těm dosavadním 52 km/h dost velký posun. Jen ta cenovka, ta je prostě krutá. Rozhodně více zákazníků si najde další novinka, Vespa GTS 300 ve speciální edici Racing Sixties, která je inspirována světem závodů z 60. let.

Yamaha

Přes tři desítky strojů má na svém stánku výrobce se třemi ladičkami ve znaku. Mezi nimi najdete třeba lehce inovovanou YZF-R1, ale ty hlavní taháky jsou jiné. Jste spíše na skútry? Potom vám nemůže uniknout ikonický Tmax, jenž je nově v nabídce s motorem 560, který plní normu Euro 5 a vydoluje ze sebe 48 koní. Hodně očekávaná je Tricity 300, tedy model, s nímž se Yamaha v tříkolových skútrech konečně dívá i do vyšších objemových pater. Piaggio MP3 vyrostla hodně tvrdá konkurence.

Hlavně na mladé jsou zacíleny nové naháče MT-125 a MT-03, oba vystavené v té pěkné barevné kombinaci Ice Fluo, ovšem daleko největší nával se dá čekat kolem Traceru 700, sportovně cestovním stroji střední třídy, který kromě motoru předělaného také na Euro 5 přichází především s úplně pozměněným designem. Na test se můžete těšit již brzy, máme za sebou intenzivní testování na Kanárech!

Yuki

Průhonická značka jde do letošního roku s osvědčeným portfoliem z loňského roku, které také vystavuje vlastně kompletní. Největší zájem je tradičně o adventuru 125i XTR, která soutěží i v anketě Motocykl roku, bohužel letošní nové šedé provedení ještě k vidění není, protože první kusy dorazí k dealerům až těsně po Motosalonu - orkán Sabine zamával i s lodní dopravou. Dobře vypadá i scrambler Vox v méně známé modré barvě. A dobře vypadá samozřejmě i Michaela Šmejkalová, finalistka České Miss 2017, kterou na stánku Yuki budete potkávat :-)

Zontes

Čínská značka Zontes měla loni svou premiéru v České republice a náš trh ji přijal velmi dobře, i my jsme byli mile překvapeni. Pro letošní rok dovozce zdvojnásobil počet nabízených modelů. Pořád jsou to jednoválcové třistadesítky, ovšem vedle naháče R a adventury T (na Motosalonu k vidění ve snížené verzi s kratšími tlumiči a výškou sedla 795 namísto 830 mm) přibyla ještě druhá adventura T2, která má vyplétané ráfky, větší nádrž a barevný TFT displej, a sportovně laděný cruiser V.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 81 Kč od 14 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jarda přispěl 6 Kč
Mark09 přispěl 6 Kč
pp377 přispěl 6 Kč
delfuegos přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 6 Kč
Din00 přispěl 6 Kč
atv1 přispěl 6 Kč
RadekPCX přispěl 6 Kč
Vendis přispěl 6 Kč
Petr7474 přispěl 6 Kč
Hydropes přispěl 6 Kč
ZdenalH přispěl 6 Kč
Bogodar přispěl 6 Kč
spike-cz přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist