husqvarna_svartpilen_801_2




Honda, KTM, Piaggio a Yamaha spolu budou vyvíjet vyměnitelné baterie

Situací, kdy by velcí výrobci chtěli spolupracovat, není mnoho, ale někdy je prostě nejvýhodnější táhnout za jeden provaz. A to je přesně případ, kdy se elektromobilita stává velkým tématem i v jedné stopě a hlavní problém je pro všechny stejný: baterky.

Honda Motor Co., Ltd., KTM AG, Piaggio & C SpA a Yamaha Motor Co., Ltd., to jsou celé názvy společností, které dnes oznámily podpis prohlášení o společném záměru vytvořit konsorcium pro vývoj vyměnitelných baterií pro motocykly a lehká elektrická vozidla. Není to poprvé, před dvěma lety totiž něco podobného ohlásili všichni čtyři japonští výrobci, ale je dost možné, že zůstalo jenom u slov. Toto nové konsorcium zahájí svou činnost v květnu a tipnuli bychom si, že se objeví i další členové (čekali bychom třeba BMW či Kymco), protože elektromobilita je velké téma pro všechny motocyklové výrobce. Ono když vám velké evropské země začnou jedna po druhé vyhlašovat, že na svých silnicích za pár let nechtějí vidět nic spalujícího ropné produkty… Můžete si o tom myslet, co chcete, ale jakožto výrobce motocyklů musíte být připraveni i na eventualitu, že by to nakonec skutečně nastalo.

Jelikož nám přišly tiskové zprávy od všech členů, nebylo by fér vypíchnout komentáře jenom od jedné značky, zejména když jsou vlastně všechny ve stejném duchu: největším problémem, který zákazníky (u motocyklů zejména) odrazuje od elektrického pohonu, jsou baterky – moc daleko s nimi nedojedete a nabíjení trvá absurdně dlouho. Dobrým řešením jsou baterie vyjímatelné, prakticky každá značka už nějaké má, často i s nějakým parádním projektem, jak budou ve městech k dispozici něco jako „bateriové bankomaty“, kde si akumulátor vyměníte, ovšem každá značka má baterky svoje, které jinam nepasují. A právě tady by standardizace mohla zásadně změnit názor zákazníků na elektrické motocykly – pokud přijedete na benzínku a budete vědět, že tam najdete nabitou baterku, kterou jenom vyměníte za tu svou vybitou, ať už sedláte jakýkoli stroj, rázem je to úplně jiná situace, než v jaké jsme teď. Benzín také konzumují všechny motocykly se spalovacím motorem stejný.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
L6L přispěl 5 Kč
RnDr.Johnny přispěl 5 Kč
Zdenek54 přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist