globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn při podřazování
 
8.7.2010 v 11:33
Zdravím všechny,

mám takový dotaz, na který se mi tady zatím nikde nepodařilo najít jednoznačnou odpověď, a tak zakládám nové téma.

Jde o to, že když jsem v autoškole jezdil na suzuki GS500 a při podřazování jsem házel meziplyn, tak jsem dostal od učitele pojeb, že jezdim jak na simsonu a že tim meziplynem ničim motor.

Teď mám týden svoje GSko a chci se zeptat, jak to s tim meziplynem je, protože když podřazuji a otáčky spadnou na 2 tis. a kopnu tam nižší rychlost a vylítnou třeba na 7 tis. tak mi to příjde, že to pro ten motor je pecka nebo se mýlím?

Předem všem díky za rady a přeji hodně km bez problémů
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:38 | Nahoru | #1
Ahoj, musím říct za sebe, že bez meziplynu bych na mým dvouválu šel do smyku, už se mi to jednou nepovedlo úplně srovnat a docela jsem se podivil jak se mi zadní kolo bloklo.

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:39 | Nahoru | #2
učitele v autoškole ber s rezervou... většinou jsou to lidi kteří technicky zaspali v době simsonů a třistapadin...

pokud meziplyn umíš, rozhodně tím nic nezkazíš. pokud ho neumíš, tak se ho nauč a není to kvůli motoru, ale kvůli převodovce, která u motorek není sychronizovaná - "meziplyn" má sloužit k tomu, aby se co nejvíc přiblížily otáčky obou kol než do sebe zaskočej. obecně platí že v čím vyšších otáčkách podřazuješ, tím víc je ten meziplyn potřeba, protože tím vyšší jsou rozdíly v otáčkách těch kol.

pokud podřazuješ až když se otáčky motoru blíží volnoběhu, tak to řešit nemusíš...

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:44 | Nahoru | #3

FiZzeR>učitele v autoškole ber s rezervou... většinou jsou to lidi kteří technicky zaspali v době simsonů a třistapadin...

pokud meziplyn umíš, rozhodně tím nic nezkazíš. pokud ho neumíš, tak se ho nauč a není to kvůli motoru, ale kvůli převodovce, která u motorek není sychronizovaná - "meziplyn" má sloužit k tomu, aby se co nejvíc přiblížily otáčky obou kol než do sebe zaskočej. obecně platí že v čím vyšších otáčkách podřazuješ, tím víc je ten meziplyn potřeba, protože tím vyšší jsou rozdíly v otáčkách těch kol.

pokud podřazuješ až když se otáčky motoru blíží volnoběhu, tak to řešit nemusíš...



u motorkovejch prevodovek si moc "meziplynem" nepomuzes, ono to taky neni meziplyn jakej se k tomu co popisujes pouziva u nesynchronizovanejch prevodovek nakladaku treba.. tam das pri prerazeni neutral, pustis spojku, vrknes plynem a preradis...

tady je to spis jen zvyseni otacek motoru na ty jaky tam budou pri podrazeni.. aby se po prerazeni motor prilis neroztacel a necuklo to...

vrknuti plynem pri podrazovani je normalni a nicemu nevadi. ale obcas nechapu lidi na modernich masinach co dojizdi ke krizovatce a "vrkaj" plynem asi 100x nebo kdyz stoji na svetlech tak to furt turuji jako fichtla, kde se to muselo protoze nedrzel volnobeh...

meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:52 | Nahoru | #4
to už se tady mám pocit probíralo několikrát ale..

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:53 | Nahoru | #5
assassin>

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:54 | Nahoru | #6
assassin> jo, meziplyn neni až tak moc meziplyn, to vim, ale pro účely této diskuze to není směrodatné

a že si nepomůžeš... no já nevim, já bych bez meziplynu asi vyčesal zuby v převodovce... u stříkačky padají otáčky hrozně rychle. já měl tu kliku, že s meziplynem umím podřazovat odjakživa tak mi to ani moc problémy nedělalo, ale občas se stane že dám příliš malej, a to jsou rány jak hovado, chudák převodovka prostě s vrknutím je to plynulejší.

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:55 | Nahoru | #7
Tak děkuji mnohokrát za odpovědi, už v tom mám tak nějak jasno, spíš mě děsilo to, co mi říkal učitel v autoškole, mlel něco o tom, že tim vrknutím plynu se motor ničí, že prý je to proti pohybu pístů nebo co

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:59 | Nahoru | #8

horcicka.o>Tak děkuji mnohokrát za odpovědi, už v tom mám tak nějak jasno, spíš mě děsilo to, co mi říkal učitel v autoškole, mlel něco o tom, že tim vrknutím plynu se motor ničí, že prý je to proti pohybu pístů nebo co


by me zajimalo jak muze byt neco proti pohybu pistu pist se hybe s klikovkou takze i kdyz jde zrovna z horni uvrate dolu tak pujde dolu akorat o to rychleji jak vrknes plynem,pokud se nemylim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:59 | Nahoru | #9

assassin>u motorkovejch prevodovek si moc "meziplynem" nepomuzes, ono to taky neni meziplyn jakej se k tomu co popisujes pouziva u nesynchronizovanejch prevodovek nakladaku treba.. tam das pri prerazeni neutral, pustis spojku, vrknes plynem a preradis...

tady je to spis jen zvyseni otacek motoru na ty jaky tam budou pri podrazeni.. aby se po prerazeni motor prilis neroztacel a necuklo to...

vrknuti plynem pri podrazovani je normalni a nicemu nevadi. ale obcas nechapu lidi na modernich masinach co dojizdi ke krizovatce a "vrkaj" plynem asi 100x nebo kdyz stoji na svetlech tak to furt turuji jako fichtla, kde se to muselo protoze nedrzel volnobeh...



Mě zase dokážou pabavit ti, kteří si myslí, že volnoběh je při stání zbytečný a konstantně tam drží 4 tis otáček, hned po tom, co když přijíždějí ke křižovatce dají 100 meziplynů jak píšeš.

meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 12:02 | Nahoru | #10
Hele, mne se to kdysi v autoskole tak snazil jeden chytrak namluvit....."co to delas s tim plynem?"
"Davam meziplyn pri podrazovani". "To neni mustang, nedelel to, nicis motor". Podotykam, ze jsem jezdil na skoro odrovnany trinde, uplnej srot. Bylo to v roce 2001.

Meziplynem rozhodne nic nezkazis, ale podle myho je spis dulezitejsi pred podrazenim zpomalit natolik, aby ti tam neskocilo ze 4 tisic 10 tis. ot.

Ja radim podle sluchu a s meziplynem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 12:03 | Nahoru | #11

NickSlaughter>Mě zase dokážou pabavit ti, kteří si myslí, že volnoběh je při stání zbytečný a konstantně tam drží 4 tis otáček, hned po tom, co když přijíždějí ke křižovatce dají 100 meziplynů jak píšeš.



pripadne pak pres mesto jedou trvale 1 a 8tis rpm... protoze to ma voe racing zvuk... coz bude asi podobnej smysl jako u toho 4tis volnobehu:)

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 12:04 | Nahoru | #12

assassin>pripadne pak pres mesto jedou trvale 1 a 8tis rpm... protoze to ma voe racing zvuk... coz bude asi podobnej smysl jako u toho 4tis volnobehu:)



Koukám, že známe stejné borce

2 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 12:05 | Nahoru | #13
ja sem v autoskole jezdil v okoli.. kde sem to mel najezdeny.. a z jednoho kopce sem tu 350 vyradil (n mezi 4a3) a to se ucitel moh zblaznit:) ale tenkrat se na tech strojich tak jezdilo, mel sem stopetasedmu jako dopravni prostredek, na kopci jsem vyradil a jel sem zadara:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 12:33 | Nahoru | #14
assassin> on se taky 2T při jízdě z kopce bez plynu nemaže dvakrát nejlíp

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 12:39 | Nahoru | #15
assassin> Myslel jsem, že mluvíte o mě (100x vrknout, vyřazování při dojíždění do křižovatky, brnkání do plynu na světlech, ...) až dokud jste nenapsali, že drží konstantně 4 tisíce jako volnoběh a po měste jezdí za jedna na 8 tisících To se vymyká mým možnostem

K tématu - Já vymáčknu spojku, vrknu plynem, šoupnu nižší rychlost, pustim spojku. Přijde mi to prostě tak nějak normální.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 12:43 | Nahoru | #16

Číkus>assassin> on se taky 2T při jízdě z kopce bez plynu nemaže dvakrát nejlíp



v tom pripade by moje vyrazeno a beh na volnobeh bylo lepsi nez zavrenej plyn, otacky a brzdeni motorem....

nickslaghter: hele jak to maj ty lepsi 2t reseny mazani pri brzdeni motorem? ja sem tu TDR prodal driv nez sem ji nejak do detailu nastudoval:)

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 12:44 | Nahoru | #17

Pavouk106>assassin> Myslel jsem, že mluvíte o mě (100x vrknout, vyřazování při dojíždění do křižovatky, brnkání do plynu na světlech, ...) až dokud jste nenapsali, že drží konstantně 4 tisíce jako volnoběh a po měste jezdí za jedna na 8 tisících To se vymyká mým možnostem

K tématu - Já vymáčknu spojku, vrknu plynem, šoupnu nižší rychlost, pustim spojku. Přijde mi to prostě tak nějak normální.



jo to je normalni. to neres.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 12:51 | Nahoru | #18
assassin> však bylo, proto měl taky wartburg na posledním kvaltu volnoběžku

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 12:52 | Nahoru | #19
Nikdy sem z meziplynem nepodrazoval..mam jednovalec a nikdy mi to nic neudelalo..zkratka neradim ze 4 na 3 pri 5 tis otackach..ale az kdyz je to potreba..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 12:53 | Nahoru | #20
Woko_O> co když potřebuješ akcelerovat, třeba při předjíždění ?

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:02 | Nahoru | #21

Číkus>assassin> však bylo, proto měl taky wartburg na posledním kvaltu volnoběžku



wartburg na vsech kvaltech, trabant jen na poslednim. jestli me pamet neklame.
proto mi prave peskovani ucitele v autoskole neslo do hlavy.. proc by tam jinak neutral mezi 3-4byl....
ale tak tohle neni moderni 2t. zajimalo by me jestli to u novejsich nejak resej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:04 | Nahoru | #22

Číkus>Woko_O> co když potřebuješ akcelerovat, třeba při předjíždění ?



s DR650 toho dneska moc nepredjedes:) a navic k cemu podrazovat kdyz to na posledni kvalt jede 140:)

woko, neber to moc vazne, je to jen takovy rejpnuti:)

kamos taky kdysi moje TL popisoval slovy "jo na V2 nemusis radit, teda muzes, ale neni to nic platny" :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:08 | Nahoru | #23
assassin> aha, tak jsem si to možná popletl, trabanta ani wartburga jsem nikdy nevlastnil a ani neřídil

no, třeba když bude chtít předjíždět cyklistu nebo traktor...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:11 | Nahoru | #24

Číkus>assassin> aha, tak jsem si to možná popletl, trabanta ani wartburga jsem nikdy nevlastnil a ani neřídil

no, třeba když bude chtít předjíždět cyklistu nebo traktor...



to bys mel napravit.... je to dobrej zazitek:) proti dnesnim pretechnizovanejm autum je to takove "pure"

DR600 byla prvni vetsi motorka na jaky sem jel(po CZ175), tenkrat sem z toho byl slusne vyplesklej:) pak az zase asi z gsxr1000

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:13 | Nahoru | #25

assassin>to bys mel napravit.... je to dobrej zazitek:) proti dnesnim pretechnizovanejm autum je to takove "pure"



ještě lepší zážitek je řídit trabiho s nabastleným motorem z warťáka... třívál cvajtakt s dvakrát takovým výkonem jako má trabi v sérii, zlo zlo

Naposledy editováno 08.07.2010 13:13:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:13 | Nahoru | #26
assassin> včera mi definitivně dojezdil escort 1.6 rv 1990 třídveř (krom posilovače brzd to nemá nic) - to bylo taky docela pure tím jezdit

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:17 | Nahoru | #27

Číkus>assassin> včera mi definitivně dojezdil escort 1.6 rv 1990 třídveř (krom posilovače brzd to nemá nic) - to bylo taky docela pure tím jezdit



to já dal fiestu 89 ještě oživit do servisu Poslední jízdy z drhnoucím kloubkem řízení byly docela hardcore

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:17 | Nahoru | #28

assassin>vrknuti plynem pri podrazovani je normalni a nicemu nevadi. ale obcas nechapu lidi na modernich masinach co dojizdi ke krizovatce a "vrkaj" plynem asi 100x nebo kdyz stoji na svetlech tak to furt turuji jako fichtla, kde se to muselo protoze nedrzel volnobeh...



no... von ten volnoběh.. občas zlobí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:19 | Nahoru | #29

illMedvědGuzzin>no... von ten volnoběh.. občas zlobí



vsiml sis toho na modernich masinach ??

meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:21 | Nahoru | #30
já třeba "meziplyn" nedávám bo jsem se to nenaučil a nějak s tím nemám problémy
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist