globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řidičák na moto od 24 let
 
20.11.2009 v 08:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

24.11.2009 v 23:07 | Nahoru | #151

kov>Já vím jak to myslíš, ale fakt nevidím jinou možnost jak zabránit mladíkům aby ničili životy sobě, nepřímo tím i svým blízkým a taky těm, co vezmou sebou a jejich rodinám. Motorka stojí ročně pěkný balík a tři tisíce jednou za 2-3 roky za rozšíření už to nevytrhnou. Bylo by to pro jejich dobro.
Syn má za měsíc 21 let. Při představě, že sedne na 150-ti konovou motorku na mě jdou mrákoty. S jeho rozumem a zkušenostma.... On to samozřejmě vidí jinak. V jeho věku bych nebyl jiný. Mladší má 18 a tlačí mi do hlavy kolik kamarádů jezdí na papírově zavřených R6-kách a proč prý on nemůže. To samé co se starším. Do těch 50Kw bych to ještě zkousnul.
Až ti jednou bude hrozit, že se ti děti rozsekají na motorkách, tak začneš přemýšlet jinak a nějaké tři tisíce jednou za tři roky ti nebudou připadat tak hrozné.
Edit: hledím, že máš v nicku 44 let, tak to už asi nějaké děti máš. Už mají litry a jezdí hlavou?

mám dceru 22,jezdí na hondě 500CBF a řidičák si rozšiřovat nechce,že jí to stačí,má jí fakt zavřenou,kupoval jsem jí k osmnáctinám funglovku s 25kw,potom mám třináctiletý dvojčata a ty mají kawu kx 85 a čtyřkolku hondu 250,lítáme jen tak po polňačkách,holka se motorky bojí,kluk už tu kawičku umí prohnat tak,že mi ujede,je to sice 85ccm ale jede to jako urvanej vagon,možná jedinej problém by byl s klukem,ten už se těší až mu bude 15 a vyrazí na silnici,holky v pohodě,ta starší jezdí v klidu i autem má auto který docela jede ale nevím o tom,že by se někde předváděla,asi bych jí šestku v klidu svěřil,jezdí v pohodě. Podle mě je to kus od kusu.ještě bych rád dodal,že mám špatnou zkušenost s tím,co se dělá pro něčí dobro

Naposledy editováno 24.11.2009 23:15:07

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

24.11.2009 v 23:23 | Nahoru | #152

Cosmogagy>pises ze kazdy ma moznost volby autoskoly.. bohuzel Kolin je vetsi mesto nez treba nase sestitisicova prdelka, kde si nemuzem moc vyskakovat... a co se tyce okresniho mesta za rozkem (Hodonin), tak tam je to uplne nastejno motorky prakticky stejne - porad ty same rozhrkane triapulky, instruktori na to serou (pripad kdy v jedne nejmenovane autoskole intruktor mlati rukou zaka zezadu do prilby protoze neco udelal spatne neni zadna novinka a vzacny ukaz), odjezdi to protoze musi a protoze za to dostanou penize, vetsinou ani nemaji motorkarske rukavice a prilbu xx let starou, a sami na motorce jinak nejezdi.. a je to tady stejne jak v Hodonine, tak v prdelkach okolo... az teda neomezena se dela na postarsi, trosku rozhrkane Suze GS500, ale porad s tema samyma instruktorama, za stejnych podminek... potom mi rekni jak si mam vybirat autoskolu vybral sem tu v miste bydliste, protoze to vyjde v porovnani s ostatnima v okoli nastejno, a nebudu platit jeste penize navic za dopravu napriklad do brna, kde bych mel lepsi podminky, ale za dopravne na jizdy (auto+motorka, takze kvantum jizd) a na teorii bych dal silene prachy... nekdo holt tu moznost vyberu ma stizenou a nemuze si piskat... a tady je dle mne chyba, zak by mel mit moznost (a situaci na silnicich by to podle mne velice prospelo) delat aspon v blizke vzdalenosti od bydliste motoskolu na odpovidajicim stroji s proskolenym, veci znalym instruktorem ktery motorku nema jako bokovku ale jako specializaci, a sam je zkuseny motorkar... jak se k tomuto stavu ovsem dopracovat, tot otazka, a jiste za nemale penize...



Na Tvojí úvahu musím reagovat - buhužel je pravdou, že v autoškolách jsou letité stroje, učitelé sami ni nemají moc zájem o výcvik, často odjedou jen pár hodin s ím, že se to každý naučí sám apod. Vše je ale dáno podmínkami u zkoušek - pokud je komisař náročný a chce vidět, že žák něco umí, tak není možné výcvik ošidit. A je jedno, zda děláš kurz v malém městečku nebo v krajském či okresním městě. V takovém případě musí být výcvik kvalitní, v AŠ by měli mít moderní stroje a ne vysloužilé třipade a pod.

Je jasné, že vše se odvíjí od náročnosti při zkouškách. Podle mne by prospělo (a nejen u motorek), pokud by se zkoušky dělali např. ve zkušebních centrech řízených státní institucí (ne soukromou firmou), kde by byly vytvořeny potřebné podmínky pro náročné zkoušky. Pak by se každá AŠ, která by chtěla dělat výcvik na moto, musela hodně snažit, aby žáky kvalitně připravila. A mohla by být klidně např. v Hodoníně nebo i u vás. Určitě by takových AŠ nebylo moc a v neposlední řadě by se základní výcvik nedělal za 3 - 5 tisíc, ale stál by i několikrát více. V případě rozšíření na další skupiny motorek by pak mohla být cena nižší. Zájemci by pak opravdu museli třeba i do jíždět do takové AŠ, ale měli by kvalitní přípravu.

Dokud ale nebude motivace ze strany systému na žadatele dostatečná, mnoho se toho nezmění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

24.11.2009 v 23:26 | Nahoru | #153

HonzaČ>Na Tvojí úvahu musím reagovat - buhužel je pravdou, že v autoškolách jsou letité stroje, učitelé sami ni nemají moc zájem o výcvik, často odjedou jen pár hodin s ím, že se to každý naučí sám apod. Vše je ale dáno podmínkami u zkoušek - pokud je komisař náročný a chce vidět, že žák něco umí, tak není možné výcvik ošidit. A je jedno, zda děláš kurz v malém městečku nebo v krajském či okresním městě. V takovém případě musí být výcvik kvalitní, v AŠ by měli mít moderní stroje a ne vysloužilé třipade a pod.

Je jasné, že vše se odvíjí od náročnosti při zkouškách. Podle mne by prospělo (a nejen u motorek), pokud by se zkoušky dělali např. ve zkušebních centrech řízených státní institucí (ne soukromou firmou), kde by byly vytvořeny potřebné podmínky pro náročné zkoušky. Pak by se každá AŠ, která by chtěla dělat výcvik na moto, musela hodně snažit, aby žáky kvalitně připravila. A mohla by být klidně např. v Hodoníně nebo i u vás. Určitě by takových AŠ nebylo moc a v neposlední řadě by se základní výcvik nedělal za 3 - 5 tisíc, ale stál by i několikrát více. V případě rozšíření na další skupiny motorek by pak mohla být cena nižší. Zájemci by pak opravdu museli třeba i do jíždět do takové AŠ, ale měli by kvalitní přípravu.

Dokud ale nebude motivace ze strany systému na žadatele dostatečná, mnoho se toho nezmění.

lidi neblázněte,s takovou by komplet řidičák včetně profesáku přišel na milion

(reakce na) Řidičák na moto od 24 let

24.11.2009 v 23:27 | Nahoru | #154

HonzaČ>Na Tvojí úvahu musím reagovat - buhužel je pravdou, že v autoškolách jsou letité stroje, učitelé sami ni nemají moc zájem o výcvik, často odjedou jen pár hodin s ím, že se to každý naučí sám apod. Vše je ale dáno podmínkami u zkoušek - pokud je komisař náročný a chce vidět, že žák něco umí, tak není možné výcvik ošidit. A je jedno, zda děláš kurz v malém městečku nebo v krajském či okresním městě. V takovém případě musí být výcvik kvalitní, v AŠ by měli mít moderní stroje a ne vysloužilé třipade a pod.

Je jasné, že vše se odvíjí od náročnosti při zkouškách. Podle mne by prospělo (a nejen u motorek), pokud by se zkoušky dělali např. ve zkušebních centrech řízených státní institucí (ne soukromou firmou), kde by byly vytvořeny potřebné podmínky pro náročné zkoušky. Pak by se každá AŠ, která by chtěla dělat výcvik na moto, musela hodně snažit, aby žáky kvalitně připravila. A mohla by být klidně např. v Hodoníně nebo i u vás. Určitě by takových AŠ nebylo moc a v neposlední řadě by se základní výcvik nedělal za 3 - 5 tisíc, ale stál by i několikrát více. V případě rozšíření na další skupiny motorek by pak mohla být cena nižší. Zájemci by pak opravdu museli třeba i do jíždět do takové AŠ, ale měli by kvalitní přípravu.

Dokud ale nebude motivace ze strany systému na žadatele dostatečná, mnoho se toho nezmění.

lidi neblázněte,s takovou by komplet řidičák včetně profesáku přišel na milion

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

24.11.2009 v 23:35 | Nahoru | #155
motocvok> Holky bývají trošku rozumnější jak kluci. Počkej až kluk doroste. Až ti bude odjíždět od baráku po zadním, protože se ,,všichni dívají" a on je za borce...

Situace z mého života: Syn odjíždí od domu a asi za 10 minut ze směru kam odjel jdou dvě babky a baví se, že kousek od nás leží na křižovatce motorkář po čerstvé bouračce. Krve by se ve mně nedořezal. Manželce tečou slzy, já hop na kolo a letím tam. Když vidím na zemi cizí motorku, je mi přes vážnost situace dobře. Byl to můj bývalý spolužák. Nějaký 18-ti letý kluk v autě mu nedal přednost. Rozdrcená kyčel. Památka na zbytek života.
Situace jiná: Syn se chtěl svézt na silnější motorce. Udělal jsem hodného tátu, vybral slepou silničku, kde nic nejezdí. Starší na mém Fazerovi mladší vzal bráchovo GS500. Dostali kázání a pak s řevem motorů vyrazili. Vzali to několikrát v pohodě tam a zpátky. Pak říkám tak kluci naposledy. Oni zajeli za roh a dlouho nic, a pak se vrací jen starší. Kurňa, to jsem měl v krku knedlu. Naštěstí jen menší pád na mokrém listí.
Pak ještě jednou na své motorce přepálil zatáčku a skončil ve škarpě. Zaplatpánbuh, že jel na 125-ce s 8-mi kw. Sto koňová motorka by mu to dala sežrat.
To jen pro ilustraci, že vím o čem mluvím. Nebo aspoň že mám pro svůj pohled na věc pádný argument.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

24.11.2009 v 23:40 | Nahoru | #156
HonzaČ> Částečně máš pravdu o starých strojích. Pokud ale někdo udělá pod dohledem autoškolu a pak si myslí, že zná provoz, sedne na nějakou raketu na dvou kolech a neudrží se při tahání za plyn, tak je v tom okamžiku jedno na čem v motoškole jezdil.

(reakce na) Řidičák na moto od 24 let

24.11.2009 v 23:46 | Nahoru | #157

motocvok>lidi neblázněte,s takovou by komplet řidičák včetně profesáku přišel na milion



Nevím, proč by měl stát milion, ale např. v Německu stojí A 700 - 1100 €, B 1300 - 1900 €, tedy dohromady 2000 - 3000 €. Ale jezdí se tam mnohem více hodin než u nás (průměr na B je zde 72 hodin po 45 minutách), zkoušky se dělají v centrech a úspěšnost u první zkoušky je cca 60%. Samozřejmě není možné vše jen přepočítávat platným kurzem, ale ve vyspělých státech EU stojí kurz v AŠ na B kolem 60 - 70 % jejich průměrného platu. Takže tady u nás by měla být cena za kurz B 14 - 16 tisíc Kč a ne 5000, jak je to v některých místech normální. Pak se nemůžeme divit, že se na silnicích děje to, co se tam děje.

A kolik si myslíš, že by stál řidičák ma motorku, když budě žák jezdit sám a učitel za ním? Takový výcvik bude určitě finančně náročný.

Co se týká komplet řidičáku, tak ten určitě bude stát dost - dnes stojí C + CE + profesák v seriozní AŠ, která chce něco žáka neučit, kolem 50 - 60 tisíc. K tomu ještě D za cca 15 - 18 tisíc. Ale takový výcvik si nedělá každý. V budoucnu se počítá s tím, že budou učňovské obory "řidič", které budou připravovat nové řidiče NA, a ty budou mít kurz na C včetně profesáku hrazen školou (alespoň částečně). Již dnes jsou takové obory v nabídce některých škol. Bude to něco podobného, jak byl uváděn někde výše příklad branecké přípravy řidičů v době Svazarmu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

24.11.2009 v 23:59 | Nahoru | #158

kov>HonzaČ> Částečně máš pravdu o starých strojích. Pokud ale někdo udělá pod dohledem autoškolu a pak si myslí, že zná provoz, sedne na nějakou raketu na dvou kolech a neudrží se při tahání za plyn, tak je v tom okamžiku jedno na čem v motoškole jezdil.



Souhlasím, ale opět je to jen o tom, jak je výcvik prováděn. Pokud se jezdí na moto se 17 kW, tak není možné, aby se žák naučil zvládat moderní silnější stroj. Vím, o čem mluvím. Sám provozuji AŠ a dělám i motorky. Dříve jsem jezil také na "350" a když jsem ji vyměnil za CB 500, tak to byl velký rozdíl.

Ve Směrnici EU 2006/126/ES je již stanoveno, že zkoušky bude možné dělat pro skupinu A2 (do 35 kW) na motorce o objemu min. 400 ccm a výkonu 25 - 40 kW. Takže to nebude možné jezdit na "350". Pro A bet omezení pak je stanoven minimální objem na 600 ccm a výkon min. 40 kW. Z toho jasně plyne, že bude muset být provedena obměna cvičných motocyklů a zájemci by se měli naučit zvládat moderní motorky. Další otázkou je pak počet hodin při výcviku. To ale záleží na MD a pak na Parlamentu, co připraví a schválí. Pro někouho, kdo na moto nikdy nejezdil, je jednoznačně 13 jízd po 45 minutách málo. Nehovořím zde o rozšíření na další skupiny, ale výhradně o prvním výcviku na moto.

V uvedené Směrnici jsou také určeny podmínky pro komisaře, které budou muset splnit, a jak by mělo probíhat jejich další vzdělávání. Takže uvidíme, jak to vše dopadne, až to MD zpracuje.

(reakce na) Řidičák na moto od 24 let

24.11.2009 v 23:59 | Nahoru | #159

kov>motocvok> Holky bývají trošku rozumnější jak kluci. Počkej až kluk doroste. Až ti bude odjíždět od baráku po zadním, protože se ,,všichni dívají" a on je za borce...

Situace z mého života: Syn odjíždí od domu a asi za 10 minut ze směru kam odjel jdou dvě babky a baví se, že kousek od nás leží na křižovatce motorkář po čerstvé bouračce. Krve by se ve mně nedořezal. Manželce tečou slzy, já hop na kolo a letím tam. Když vidím na zemi cizí motorku, je mi přes vážnost situace dobře. Byl to můj bývalý spolužák. Nějaký 18-ti letý kluk v autě mu nedal přednost. Rozdrcená kyčel. Památka na zbytek života.
Situace jiná: Syn se chtěl svézt na silnější motorce. Udělal jsem hodného tátu, vybral slepou silničku, kde nic nejezdí. Starší na mém Fazerovi mladší vzal bráchovo GS500. Dostali kázání a pak s řevem motorů vyrazili. Vzali to několikrát v pohodě tam a zpátky. Pak říkám tak kluci naposledy. Oni zajeli za roh a dlouho nic, a pak se vrací jen starší. Kurňa, to jsem měl v krku knedlu. Naštěstí jen menší pád na mokrém listí.
Pak ještě jednou na své motorce přepálil zatáčku a skončil ve škarpě. Zaplatpánbuh, že jel na 125-ce s 8-mi kw. Sto koňová motorka by mu to dala sežrat.
To jen pro ilustraci, že vím o čem mluvím. Nebo aspoň že mám pro svůj pohled na věc pádný argument.

mám jiný příklad,mám kamaráda,bývalý motocrosař,hrozně hodnej pohodovej chlap,kliďas,dokud nesedne na motorku,je schopnej sebou fláknout třikrát,než dojede do trfiky pro cigára,naposledy si v únoru na dětský motorce rozsekal rameno tak,že dodnes blbě hejbá rukou,před tím těžký otřes mozku,je mu pětačtyřicet a nic jinýho než plnej plyn nezná,je fakt hodně zkušenej,jezdí celý život,leta závodil a je to takový trotl,že mu není rovno,ve věku to není. o děti mám samozřejmě strach,to dá rozum,když holka někam jede tak musí volat že dorazila v pohodě a prťata bych samotný na pole nepustil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 00:03 | Nahoru | #160

HonzaČ>Souhlasím, ale opět je to jen o tom, jak je výcvik prováděn. Pokud se jezdí na moto se 17 kW, tak není možné, aby se žák naučil zvládat moderní silnější stroj. Vím, o čem mluvím. Sám provozuji AŠ a dělám i motorky. Dříve jsem jezil také na "350" a když jsem ji vyměnil za CB 500, tak to byl velký rozdíl.

Ve Směrnici EU 2006/126/ES je již stanoveno, že zkoušky bude možné dělat pro skupinu A2 (do 35 kW) na motorce o objemu min. 400 ccm a výkonu 25 - 40 kW. Takže to nebude možné jezdit na "350". Pro A bet omezení pak je stanoven minimální objem na 600 ccm a výkon min. 40 kW. Z toho jasně plyne, že bude muset být provedena obměna cvičných motocyklů a zájemci by se měli naučit zvládat moderní motorky. Další otázkou je pak počet hodin při výcviku. To ale záleží na MD a pak na Parlamentu, co připraví a schválí. Pro někouho, kdo na moto nikdy nejezdil, je jednoznačně 13 jízd po 45 minutách málo. Nehovořím zde o rozšíření na další skupiny, ale výhradně o prvním výcviku na moto.

V uvedené Směrnici jsou také určeny podmínky pro komisaře, které budou muset splnit, a jak by mělo probíhat jejich další vzdělávání. Takže uvidíme, jak to vše dopadne, až to MD zpracuje.

já vím uplně přesně jak to dopadne až to MD zpracuje,podmaže se to jako vždycky a jede se dál,jen to bude za víc peněz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 00:09 | Nahoru | #161

motocvok>já vím uplně přesně jak to dopadne až to MD zpracuje,podmaže se to jako vždycky a jede se dál,jen to bude za víc peněz



Nemá cenu zatím polemizovat, jak to bude či nebude. Ono to s tím podmazáním zase nebude tak horké. Pokud se nechceme pozabíjet, tak dřív nebo později se budeme muse začít chovat rozumě a dodržovat platné normy. Bude to asi ještě nějakou dobu trvat, ale určitě k tomu dospějeme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 00:13 | Nahoru | #162
HonzaČ> a nezname my se?? nechovate nahodou doma kralovske pudly??

(reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 00:14 | Nahoru | #163

HonzaČ>Nemá cenu zatím polemizovat, jak to bude či nebude. Ono to s tím podmazáním zase nebude tak horké. Pokud se nechceme pozabíjet, tak dřív nebo později se budeme muse začít chovat rozumě a dodržovat platné normy. Bude to asi ještě nějakou dobu trvat, ale určitě k tomu dospějeme.

s náma už to nevyhrajou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 00:15 | Nahoru | #164

Cosmogagy>HonzaČ> a nezname my se?? nechovate nahodou doma kralovske pudly??



Známe a chováme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 00:20 | Nahoru | #165

HonzaČ>Známe a chováme.



sem si rikal, podle Kolina a autoskoly.. tak to zdravim do Kolina taky bych bral kdybysme u nas meli takhle vybaveny autoskoly ja sem jezdil uz od sestnacti, a na A1 pousteli snad kazdyho.. ale kdybych ty dva roky do 18 neodjezdil na simalovi v provozu spousty kilometru tak bych to na te rozhrkane 350 nejspis nedal.. nemame tu nijak vysokou uspesnost, co vim tak z mojeho kurzu v 18 letech jsem jediny ja mel uz ridicak predtim a jen jsem rozsiroval, a byli tam 3 lidi co delali Acko k autu.. napoprve nedal jizdu ani jeden..

je pravda ze i cenove to trochu odpovidalo.. ja platil za B + rozsireni na Ao nejakych 7 a pul tisice.. za ty penize sem asi vic chtit nemohl.. bohuzel je to u nas po okoli vsude stejne..

Naposledy editováno 25.11.2009 00:22:45

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 08:10 | Nahoru | #166

kov>motocvok> Holky bývají trošku rozumnější jak kluci. Počkej až kluk doroste. Až ti bude odjíždět od baráku po zadním, protože se ,,všichni dívají" a on je za borce...

Situace z mého života: Syn odjíždí od domu a asi za 10 minut ze směru kam odjel jdou dvě babky a baví se, že kousek od nás leží na křižovatce motorkář po čerstvé bouračce. Krve by se ve mně nedořezal. Manželce tečou slzy, já hop na kolo a letím tam. Když vidím na zemi cizí motorku, je mi přes vážnost situace dobře. Byl to můj bývalý spolužák. Nějaký 18-ti letý kluk v autě mu nedal přednost. Rozdrcená kyčel. Památka na zbytek života.
Situace jiná: Syn se chtěl svézt na silnější motorce. Udělal jsem hodného tátu, vybral slepou silničku, kde nic nejezdí. Starší na mém Fazerovi mladší vzal bráchovo GS500. Dostali kázání a pak s řevem motorů vyrazili. Vzali to několikrát v pohodě tam a zpátky. Pak říkám tak kluci naposledy. Oni zajeli za roh a dlouho nic, a pak se vrací jen starší. Kurňa, to jsem měl v krku knedlu. Naštěstí jen menší pád na mokrém listí.
Pak ještě jednou na své motorce přepálil zatáčku a skončil ve škarpě. Zaplatpánbuh, že jel na 125-ce s 8-mi kw. Sto koňová motorka by mu to dala sežrat.
To jen pro ilustraci, že vím o čem mluvím. Nebo aspoň že mám pro svůj pohled na věc pádný argument.


JJ,přesně tak.
Ten argument mám ted ijá. PO 125 letech v terénu,kdy krom pár pádů a jedné komplikované zlomeniny bylo vše o.k. vyrazila moje dcera na silnici. Minulý týden totiž udělala řidičák. Tak nějak si nedovedu představit,kdyby podle motocvok tabulek měla neomezený,protože je přece romumná,ne?
Navíc má v off roadu 12 let praxe,což tu polovina lidí nemá. I tak je to k hovnu,silnice je silnice.
Proto tvrdím- i když by byla autoškola na 5x,má to svůj vert!

(reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 08:40 | Nahoru | #167

prackarr>JJ,přesně tak.
Ten argument mám ted ijá. PO 125 letech v terénu,kdy krom pár pádů a jedné komplikované zlomeniny bylo vše o.k. vyrazila moje dcera na silnici. Minulý týden totiž udělala řidičák. Tak nějak si nedovedu představit,kdyby podle motocvok tabulek měla neomezený,protože je přece romumná,ne?
Navíc má v off roadu 12 let praxe,což tu polovina lidí nemá. I tak je to k hovnu,silnice je silnice.
Proto tvrdím- i když by byla autoškola na 5x,má to svůj vert!

to je debata jako hluchej s blbým,já netvrdím že je dobrý mít supersport jako první motorku,samozřejmě že se má začínat postupně,jen by to mělo být na zodpovědnosti dospělých svéprávných plnoletých lidí a státní úředník by do toho neměl mít co kecat,to je všechno. To že má někdo neomezený řidičák neznamená,že si koupí R1,já ho mám 28 let a nikdy jsem neměl supersport,nikdy jsem nejel na motorce víc než lehce přes 200 a to jen chvilku,moje holka by mohla mít neomezený řidičák a nechce ho,že jí stačí 25kw,dokonce ani ten,kdo si tu silnou potvoru koupí,nemusí nutně jezdit jako magor a naopak,hazardovat se životem se dá i na půllitru

(reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 09:15 | Nahoru | #168

prackarr: Navíc má v off roadu 12 let praxe,což tu polovina lidí nemá. I tak je to k hovnu,silnice je silnice.


Já si naopak myslím, že krosová průprava se může hodit i na silnici. Jasně, silniční provoz je něco jiného, než sólo jízda na poli. Ale když se holka potká s rozházeným štěrkem nebo jí ulítne kolo na mokrém listí, má slušnou šanci, že to ustojí, protože má na to z krosu trénované reflexy.

Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 10:05 | Nahoru | #169
Ja si myslim ze by se to nemelo delit podle veku ale spis podle zkusenosti ne? Ten kdo nema aspon dva roky na 35kW nema narok na velkou machnu. Myslim si ze tak by to bylo spravny. System ve kterym ja nemam porad narok na velkou masinu i kdyz mam najety na motorce desetitisice a nekdo kdo je o par let starsi a ma najeto kulovi na tu motorku narok ma je spatne nastavenej.

2 reakcí na tento příspěvek Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 10:12 | Nahoru | #170
Největší problém je podle mě škrcení motorek, nevím o nikom kdo by měl 25kW motorku opravdu zavřenou a upřímně je problém ji i koupit. Kamarád kupoval horneta, chtěl 25kW jak v papírech tak na motoru a jednalo se o naprosto nesehnatelnou záležitost. Skutečně škrcený byl tak 1 z 10ti.
Další věc je, že 5-7 jízd v autoškole (nevím kolik je uzákoněno ale tohle je u nás běžná praxe ve všech autoškolách) je pro někoho kdo nikdy na motorce nejezdil žalostně málo. Za tu dobu se stihne maximálně naučit jak se řadí a kde je spojka o jistotě ovládání se u většiny lidí nedá vůbec mluvit. Tady bych hledal největší rezervy, je jasné, že řidičák bude stát víc, ale myslím si že příplatek je v tomto případě na místě.
Další oblíbený nešvar je, že A neomezené se jezdí na 350 nebo na MZ a velkou motorku si půjčují pouze na zkoušky a nemám iluze, že s novou směrnicí se na tom něco změní.
Taky mám docela dost kamarádů co mají A omezené, na motorce seděli poprvé a naposled v autoškole a teď hromadně rozšiřují a kupují si motorky jako R6. Na tuhle skupinu zákon a další odklad nemá žádný vliv a nevidím velký rozdíl jestli na takovou motorku sednou bez praxe v 18 ti nebo bez praxe v 21.

(reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 12:03 | Nahoru | #171
No, mlada ted delala ridicak, a vsechny jizdy jezdila na yamaze - ted si nevzpomenu ktere...

Jako - jezdil jsem hodne dlouho na CZ125. Ted mam novyho Haryka (sportstera). Jasne, ze to ma vetsi silu - ale furt je to motorka. Skoro bych rekl, ze je jednoduzsi na tom jezdit, protoze se mi nestane, ze bych neodjel z krizovatky, kdyz mi to chcipne.

No, v odstate jsem chtel napsat toliko, ze nevim, co kdo ma proti delani autoskoly na 350. Je to uz motorka. Vazi to stejne, jako cokoli jinyho. 50 ve meste to jet umi ; 90 to umi jet taky. Z krizovatky odjedu fakt rychle, pokud budu potrebovat. Kdyz pustim spojku moc rychle, tak to stoji na zadnim.

Podle me maji ty prvni jizdy na 350 stejnou vahu jaku na jakykoli jiny motorce ...

Jinak k tem velkejm motorkam - sef (v praci) ma takovou peknou hlasku, ze nejjednoduzsi legalni zpusob, jak nekoho zabit, je dat mu k osumnactinam R1 Neco na tom bude Ale osobne myslim, ze je to hodne o zodpovednosti - jsou paka, ktery se zabijou na 250 ve triceni - a jsou lidi, co muzou v 18-ti ridit litra a nic se nestane ani jim ani nikomu jinymu. Jenom je potreba si uvedomit, ze mam mit z te motorky ze zacatku trochu respekt...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 13:26 | Nahoru | #172
Jasná je jedna věc-nejvíc mrtvých a zmrzačených není při povolené rychlosti 50/90/130, ale v pořádně přešvihlé. Pokud někdo jede v obci 100, tak si koleduje. To samé mimo obec 150 v nepřehledných úsecích, a tak podobně. Určitě se shodneme, že na toto ani tak nemá vliv počet hodin v autoškole, případně typ motorky při vyuce, ale věk(s věkem roste strach a zvyšuje se odpovědnost-u většiny lidí) a výkon stroje( svádí k rychlejší jízdě a rychlejšímu předjíždění s krátší dobou posouzení rizika).
Ušít nějaké omezení na míru pro všechny asi nejde, takže se to musí řešit plošně. Bohužel pro ty zodpovědnější mlaďochy je to zbytečná motoškola navíc. Ale takto je to v mnoha ohledech. Poplatky za televizi taky musí platit i ti co ji nemají. Je to nespravedlivé, ale jiný systém taky asi udělat nejde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 13:38 | Nahoru | #173

kov>Jasná je jedna věc-nejvíc mrtvých a zmrzačených není při povolené rychlosti 50/90/130, ale v pořádně přešvihlé. Pokud někdo jede v obci 100, tak si koleduje. To samé mimo obec 150 v nepřehledných úsecích, a tak podobně. Určitě se shodneme, že na toto ani tak nemá vliv počet hodin v autoškole, případně typ motorky při vyuce, ale věk(s věkem roste strach a zvyšuje se odpovědnost-u většiny lidí) a výkon stroje( svádí k rychlejší jízdě a rychlejšímu předjíždění s krátší dobou posouzení rizika).
Ušít nějaké omezení na míru pro všechny asi nejde, takže se to musí řešit plošně. Bohužel pro ty zodpovědnější mlaďochy je to zbytečná motoškola navíc. Ale takto je to v mnoha ohledech. Poplatky za televizi taky musí platit i ti co ji nemají. Je to nespravedlivé, ale jiný systém taky asi udělat nejde.

já nevidím důvod nedat mladým důvěru,kolikrát mají víc rozumu než my a už vůbec nevím,kdo by měl mít právo posuzovat odpovědnost a neodpovědnost druhých,jediné co vím,že státní zkorumpovanej státní úředník bez zábran by to být rozhodně neměl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 13:56 | Nahoru | #174
motocvok>
Já ten důvod vidím. Dva takové ,,důvody" mám doma a zatím mi ještě slouží paměť jaký jsem měl rozum před 25-ti lety. Sem tam se sice najde i někdo rozumnější, ale jsou to spíš vyjímky-ale to je furt dokola...
O jaké korupci to mluvíš? Je daný předpis o zkouškách pro všechny stejný. Sem tam se najde nějaká klička, když je moc dobrá známost, ale ne u zkorumpovaného státního úředníka, ale u zkorumpovaného soukromníka-majitele motoškoly.
Právo posuzovat zodpovědnost? Takže dáme zbraň každému, kdo si o ni řekne nebo se bude přece jen posuzovat odpovědnost a schopnost žadatele? Můžeš si postavit dům apod. jaký chceš nebo to přece jen někdo bude posuzovat?
Nezapomeň, že heslem ,,moje soukromá demokracie končí tam kde začínají práva jiných" se spousta lidí neřídí a dělali by si co chtějí bez ohledu na zbytek světa.

(reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 14:28 | Nahoru | #175
kov> No, kdyz nic jinyho, tak bych se hadal, jestli je nebezpecnejsi zbran 2.5l plechovka nebo 1l moto. A kdyz uz muzu dostat tu plechovku, tak proc nemuzu dostat moto ...

Jinak souhlas, ze neni mozny vymyslet system tak, aby fungoval dobre - takze se delaji kompromisy, ktery fungujou aspon prijatelne. Pokud tenhle zakon snizi pocet nehod, tak splnil ucel.

Druha vec je, ze bych mozna misto vymysleni podobnejch zakonu spis poustel lidem "instruktazni" videa s utrhanejma koncetinama + trocha teorie k tomu. Docela na me treba zapusobilo, kdyz nam v autoskole vysvetlili, jak velka je ploska, ktera drzi motorku na silnici (o neco mensi nez prumerna dlan) - je to uz vic nez 10 let, ale pamatuju si to do dneska obcas mi to bleskne hlavou, kdyz jedu do zatacky ...

Jsem presvedcenej, ze nikdo se nechce zabit - a ani ohrozit nekoho jinyho - takze by uplne stacilo lidem natlacit do hlavy, co vsechno se muze a nemuze stat...

Zase - z pohledu toho urednika - je jednoduzsi vydat podobnej zakon, kterej (snad) s tema statistikama trochu pohne. Nez vymyslet nejakej system vzdelavani, kterej by treba pohnul statistikama jeste vic - ale to by se nestihlo to kafe

Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 16:03 | Nahoru | #176
Mi se to docela líbí, v 18-ti do 35kW (bude větší výběr) a po dvou odjezděných sezónách neomezeno. I když na to bych kašlal protože do 35kW se vleze dost endur které se mi líbí. Jen by mohly nějak posunout A1 - aby se využily MZ 150 a ČZ 175.

Naposledy editováno 25.11.2009 16:06:29

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 19:09 | Nahoru | #177
Já třeba nechápu proč to vůbec omezujou...dyť je to každýho věc jestli se zabije nebo ne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 19:14 | Nahoru | #178

boban01>Já třeba nechápu proč to vůbec omezujou...dyť je to každýho věc jestli se zabije nebo ne...



jenze na silnici je vcelku velka pravdepodobnost ze nezabije nebo nezrani jen sebe

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 19:16 | Nahoru | #179
Cosmogagy> Taky pravda...ale i tak...je jedno jestli někoho sestřelím na gs 500 bo třeba cbr1000rr...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let

25.11.2009 v 19:36 | Nahoru | #180

boban01>Cosmogagy> Taky pravda...ale i tak...je jedno jestli někoho sestřelím na gs 500 bo třeba cbr1000rr...



jenze u GS500 je mnohem mensi pravdepodobnost ze si to nekde pohrnes 250 s rykem posledniho mohykana
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist