1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
HonzaČ>Souhlasím, ale opět je to jen o tom, jak je výcvik prováděn. Pokud se jezdí na moto se 17 kW, tak není možné, aby se žák naučil zvládat moderní silnější stroj. Vím, o čem mluvím. Sám provozuji AŠ a dělám i motorky. Dříve jsem jezil také na "350" a když jsem ji vyměnil za CB 500, tak to byl velký rozdíl.
Ve Směrnici EU 2006/126/ES je již stanoveno, že zkoušky bude možné dělat pro skupinu A2 (do 35 kW) na motorce o objemu min. 400 ccm a výkonu 25 - 40 kW. Takže to nebude možné jezdit na "350". Pro A bet omezení pak je stanoven minimální objem na 600 ccm a výkon min. 40 kW. Z toho jasně plyne, že bude muset být provedena obměna cvičných motocyklů a zájemci by se měli naučit zvládat moderní motorky. Další otázkou je pak počet hodin při výcviku. To ale záleží na MD a pak na Parlamentu, co připraví a schválí. Pro někouho, kdo na moto nikdy nejezdil, je jednoznačně 13 jízd po 45 minutách málo. Nehovořím zde o rozšíření na další skupiny, ale výhradně o prvním výcviku na moto.
V uvedené Směrnici jsou také určeny podmínky pro komisaře, které budou muset splnit, a jak by mělo probíhat jejich další vzdělávání. Takže uvidíme, jak to vše dopadne, až to MD zpracuje.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na moto od 24 let
motocvok>já vím uplně přesně jak to dopadne až to MD zpracuje,podmaže se to jako vždycky a jede se dál,jen to bude za víc peněz
Nemá cenu zatím polemizovat, jak to bude či nebude. Ono to s tím podmazáním zase nebude tak horké. Pokud se nechceme pozabíjet, tak dřív nebo později se budeme muse začít chovat rozumě a dodržovat platné normy. Bude to asi ještě nějakou dobu trvat, ale určitě k tomu dospějeme.