bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa 1000
24.4.2009 v 09:54
Dočetl jsem se, že týnecká Jawa za peníze EU vyvíjí nový motocyklový motor o objemu 1000 ccm. Máte někdo nějaké podrobnosti? Mně osobně to přijde jako vyhazování peněz oknem, výrobců motorů je po světě hafo a Jawa na tom zase není tak dobře, aby s tím nějak významně prorazila. To samé si myslím i o motoru FGR 2500 za peníze ze státního rozpočtu. Při vší úctě, kterou chovám k těmto nadšencům oboru - kdo to ve finále zaplatí??? Nebo se najde někdo, kdo si koupí za podobné peníze radši Jawu 660 než Yamahu se stejným motorem? Určitě se pár fandů najde, ale z ekonomického hlediska to nevypadá reálně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

27.4.2009 v 15:39 | Nahoru | #61
Dave81> Prosím tě, vždyť by po nich nikdo nechtěl zázraky. Ale oni dnes neumí vyrobit kvalitně ani motorku, která by měla jen 2 kola a řídítka, žádné další požadavky. Už jsem to tu psal v reakci na nějaký článek o Jawě. Ať se nesnaží o nic exkluzivního, ale vyrobí úplně normální, obyčejnou a standartní japonskou motorku, stačí dvěpade .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

27.4.2009 v 16:06 | Nahoru | #62

Itall>Dave81> Prosím tě, vždyť by po nich nikdo nechtěl zázraky. Ale oni dnes neumí vyrobit kvalitně ani motorku, která by měla jen 2 kola a řídítka, žádné další požadavky. Už jsem to tu psal v reakci na nějaký článek o Jawě. Ať se nesnaží o nic exkluzivního, ale vyrobí úplně normální, obyčejnou a standartní japonskou motorku, stačí dvěpade .



Kolik dnes stojí nejlevnější japonská dvěpade?
Kawasaki Ninja 250 - 109 tisíc.
Yamaha YBR 250 - 109 990
Honda - oficiálně není zrovna nic v nabídce. Prý bude VTR 250 za cca 120 tisíc.

Ty koupíš Jawu dvěpade třeba za 99 tisíc?
Když nebudou mít čínský motor, tak budou mít prostě problém s cenou.
On ten problém je i s čínským motorem, protože třeba Kentoya Bloow Up 250 je za 54 990,-

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

27.4.2009 v 17:03 | Nahoru | #63
V kategorii pod pul litru nemuze nikdo cenove konkurovat Cinanum, kde maj pilnou a peclivou pracovni silu za pytel ryze mesicne, zadna ekologicka omezeni (chromovani, lakovani) a vubec je nic netrapi. Proto uz to v tehle kategorii vzdavaj i Japonci. Moznost uspet v tehle kategorii Jawa zaspala v 90-tych letech, kdy Cinani byli uzavreni pro sebe, japonci si nechavali kvalitu zaplatit a nase platy (vyrobni naklady) byly daleko za zapadem.

Od pul litru vejs zase nelze konkurovat technickou dokonalosti a kvalitou Japoncum, aniz by nebyla uplne mimo i prodejni cena. V litrech jim jde konkurovat jen cenou, ale za cenu mizerne kvality i technickych parametru. Nevim jestli se Jawa snazi prorazit timhle smerem a predbehnout Cinany....

Ono Jawe asi fakt nezbyva zadna dira na trhu. Snad jen pro CR udelat kejvacku 353/354 z nejakym slusivym modernim motorem a brzdama, pro Rusko a Ukrajinu zas model 634 obdareny timtez. Jenze k tomu by museli byt schopni udelat peknou a dobrou motorku. Kdyz jsem videl novou Jawu 660, kde zadne casti spolu neladej dohromady v trochu vkusny celek, navic to hrozne zpracovani, ktere je hrozne i pro vyvojovy vzorek, natoz pro ukazatelny prototyp....

(reakce na) Nová Jawa 1000

27.4.2009 v 21:55 | Nahoru | #64
Želva_1>HarryPotter>
Máš pravdu. Ten ostrov snad vyhrál nějakou cenu za nejabsurdnější projekt, na který kdy EU dala prachy

HarryPotter>Želva_1>
Já vím, já mám vždycky pravdu

Vsak ja taky

Naposledy editováno 27.04.2009 22:04:26

Nová Jawa 1000

27.4.2009 v 22:16 | Nahoru | #65
No comment ...

Ale že má Jawa krásné stránky - sice je moc neaktualizují, ale vypadají mnohem, mnohem lépe než podnik a to je dobře.

www.jawa.eu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

27.4.2009 v 22:32 | Nahoru | #66
650ccm> Honda měla vloni 250 za 79900,-. Takže Jawu 250 za 99tis. bych určitě nekoupil, stejně jako nikdo jiný. Yamaha YBR 250 je trochu jinde (vstřikování), takže ani tam by cena 99000,- za Jawu neseděla. Problém Jawy není cena, ale technická úroveň. To už jsme si snad za těch 20 let přiznali (myslím od doby, kdy se o tom nesmělo mluvit). Cena už je jen třešnička na dortu (pardon, na ho..u). Zdá se mi, že v Jawě není nikdo, kdo by dobrou motorku chtěl postavit; už vůbec nikdo, kdo by to uměl a také nikdo, kdo by znal požadavky uživatelů. Nebo tam je, ale nemůže nic dělat. To je to samé, jak kdyby tam nebyl. Spíš ale myslím, že tam není. Zajímalo by mě, co Jawu živí. Že by teď ta dotace? Nebo vývoz 350 do rozvojových zemí? Nebo to celé má jiný účel? Kdo ví.

(reakce na) Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 08:35 | Nahoru | #67

Itall>650ccm> Honda měla vloni 250 za 79900,-. Takže Jawu 250 za 99tis. bych určitě nekoupil, stejně jako nikdo jiný. Yamaha YBR 250 je trochu jinde (vstřikování), takže ani tam by cena 99000,- za Jawu neseděla. Problém Jawy není cena, ale technická úroveň. To už jsme si snad za těch 20 let přiznali (myslím od doby, kdy se o tom nesmělo mluvit). Cena už je jen třešnička na dortu (pardon, na ho..u). Zdá se mi, že v Jawě není nikdo, kdo by dobrou motorku chtěl postavit; už vůbec nikdo, kdo by to uměl a také nikdo, kdo by znal požadavky uživatelů. Nebo tam je, ale nemůže nic dělat. To je to samé, jak kdyby tam nebyl. Spíš ale myslím, že tam není. Zajímalo by mě, co Jawu živí. Že by teď ta dotace? Nebo vývoz 350 do rozvojových zemí? Nebo to celé má jiný účel? Kdo ví.


Pokud mám správné informace, tak Jawu nad vodou drží Fidel Castro a spol., vloni údajně vyvezla Jawa na Kubu 1200 třistapadesátek.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 09:03 | Nahoru | #68
Itall> Jawu drzi nad vodou prani spinavych penez pro Charouze. Vyroba motorek tam funguje jen jako zasterka.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 10:21 | Nahoru | #69
Třeba tajně vyvíjí nové endúro pro českou armrdu a časem se bude vozit i do Švédska!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 11:31 | Nahoru | #70
Itall> Koukám, že pán je znalec. Jawa dělá dvěstěpadesátku už dva roky. Sice vzhled 350tky, ale mně setřeba takvoej vzhled líbí. Stejně tak má v repertoáru 125tky, 50tky, 650tku. A klasickou třistapade (nejlepší je spešl verze pro ruskej trh )
V JAwě je bohužel všechno špatně. Al enevím, zda je lepší mít skomírající značku s dlouholetou tradicí, než žádnou (viz. ČZ, tam se už motorkytěžko budou vyrábět). A model Škodovky bych asi taky nepřekous. Vždy't co je na dnešní 'Skodovce českýho, teda kromě toho, že se to vyrábí v ČR? O všem rozhoduje VW a taky většina zisků jistě míří tam. To jen tak pár věcí k zamyšlení...Jisstě by si hodbně z nás přálo, aby JAwa byla tam, kde dřív. Bohužel se na ní komunistickej režim podepsal víc, než je zdrávo- nejdřív debilní názory vedení strany, který zamezovaly rozvoji a po revuloci se k ní dostali lidi, kteří díky kamarádíčkům z dob minulýcvh přišli za směšný peníze k továrně, kterou dodělali. Takže už zbejvá už jen značka samotná. Uvidíme, jak to dopadne.

Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 11:49 | Nahoru | #71
já bych to jawe strašně přál ale asi to nevyjde z výše zminovaných důvodů

(reakce na) Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 11:53 | Nahoru | #72
Hofner> Bez starosti, všiml jsem si. Dokonce i ten motor je z Asie (skoro z Japonska) , takže, co bych vlastně ještě chtěl, že? O Jawě končím diskusi. Ztráta času.

Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 11:55 | Nahoru | #73
itall :d lol nějak tak :D

2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 12:59 | Nahoru | #74
Až na pár výjimek tu převládly 2 názory:
1. Nic nemá cenu.Jawa je odepsaná.
2. My víme jak na to. Je to úplně jednoduchý. Jen těch pár blbců v Jawě svojí existencí tomu brání .

A ještě jen tak mezi řečí - někteří diskutující se ani nenámahali si zjistit, co vlastně dnes Jawa vyrábí a prodává. V tomto kontextu jejich nápady působí jako Krtečkova metoda stavby automobilu.

Howgh

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 13:31 | Nahoru | #75
650ccm> Nemusíš hned lidi škatulkovat do dvou skupin, tady to je od toho, aby každej prezentoval svůj názor. Ale jakej je ten tvůj? Co může Jawa nabídnout ve třídě litrů? Ve třídě kde má každej výrobce svoje TOP modely a kde jsou dle mě zákazníci nejnáročnější? Podle mě to je prostě velký sousto pro v současnosti "malou a nenápadnou firmičku" jako je Jawa. Nechci nikoho podceňovat, ale v Jawě dobře vědí jak těžký je prosadit motorku na trhu, proto se ptám, nepřijde ti spíš jejich vize jako Krtečkova stavba automobilu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 13:34 | Nahoru | #76
Dave81> Bílý bratr nerozuměl?
Velký náčelník řekl howgh!

(reakce na) Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 14:13 | Nahoru | #77
Dave81> Přesně tak.

(reakce na) Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 15:37 | Nahoru | #78
650ccm> dík za vysvětlení. btw: kdo je velkej náčelník?

(reakce na) Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 16:50 | Nahoru | #79
exxxi> tož dobré

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

28.4.2009 v 21:14 | Nahoru | #80

650ccm>Až na pár výjimek tu převládly 2 názory:
1. Nic nemá cenu.Jawa je odepsaná.
2. My víme jak na to. Je to úplně jednoduchý. Jen těch pár blbců v Jawě svojí existencí tomu brání .

A ještě jen tak mezi řečí - někteří diskutující se ani nenámahali si zjistit, co vlastně dnes Jawa vyrábí a prodává. V tomto kontextu jejich nápady působí jako Krtečkova metoda stavby automobilu.

Howgh


Hele, náčelníku, koukal jsem na ten web Jawy a zjistil jsem, že stále hledají nové zaměstnance. Co ty na to jako expert?

(reakce na) Nová Jawa 1000

29.4.2009 v 07:48 | Nahoru | #81

HarryPotter>650ccm>Až na pár výjimek tu převládly 2 názory:
1. Nic nemá cenu.Jawa je odepsaná.
2. My víme jak na to. Je to úplně jednoduchý. Jen těch pár blbců v Jawě svojí existencí tomu brání .

A ještě jen tak mezi řečí - někteří diskutující se ani nenámahali si zjistit, co vlastně dnes Jawa vyrábí a prodává. V tomto kontextu jejich nápady působí jako Krtečkova metoda stavby automobilu.

Howgh
Hele, náčelníku, koukal jsem na ten web Jawy a zjistil jsem, že stále hledají nové zaměstnance. Co ty na to jako expert?



Máš mne za masochistu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

29.4.2009 v 11:39 | Nahoru | #82
Deadman> Tady to nemusí být jen o Jawě, takže bych něco připodotkl. Pečlivá čínská pracovní síla, to je snad vtip. Stačí si přečíst některé zkušenosti s čínskými stroji. Takže tady a v celkové kvalitě se určitě konkurovat dá. Dále - že není díra na trhu. Z Číny se tu objevují motorky snad do 250, max. 300cm. Tedy vidím díru na trhu, a to díru jak hovado. Jednoválcové čtyřtakty 350,400,450,500 ccm. Ale i 250 nebo 300 - Čína tam má jen dvouválce. Osobně bych se zaměřil na lehké jednoválce 200-400 ccm. Takže normální motorky pro normální lidi. To, co se už jinde osvědčilo a střední a východní Evropu to minulo. Provedení enduro by se jistě chytlo - myslím typ lehkého endura, ale mohlo by být i cestovní, nebo klasická motorka. Zájemci jistě náhle nevymřeli a potencionálně tu jsou. Chce to jen vhodný typ dobré technické úrovně a kvality za přiměřenou cenu. Ještě tedy k té Jawě: v jednoválci tam má 125ccm pro náctileté a pak 650ccm klumpr. Důsledně se vyhýbá jednoválcům středních objemů, které by mohly mít úspěch. Že by obchodní strategie? Samozřejmě nejde jen o motor. Např. na podvozku - kyvku z obdélníkových profilů na jehlových ložiscích by si snad zasloužila každá jejich motorka - na co se čeká? Nebo alespoň něco, jako měl Tramp. Zdvih zadního pérování alespoň 120mm. Teď u 250 jsou stížnosti, že teče přední vidle. Jak to? U mé 350 z r. 1989 byla přední vidle ČZ jedním z nejkvalitnějších komponentů na celé motorce - k ní jsem neměl připomínky. Kam tedy spějí, když zkazí i to málo dobrého, co na těch motkách bylo? Howgh (náčelníku)

Naposledy editováno 29.04.2009 11:54:29

2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

29.4.2009 v 19:10 | Nahoru | #83
Itall: Čínská pracovní síla se za posledních 10 let zlepšila víc, než design jawy za 20 let.
Dovedu si představit, že by Jawa dělala něco jako Enfield (kterej dnes stojí v Anglii 80 000 Kč) v ceně do 100 000Kč. Ale zatim si hrajou na moderní design, o který v Českém prostředí nikdo nestojí, protože Japonci i Italové jsou prostě lepší. A stejně by japonský hovno smrdělo líp než český, i kdyby bylo stejný.

Naposledy editováno 30.04.2009 12:26:23

Nová Jawa 1000

29.4.2009 v 22:34 | Nahoru | #84
Z toho co jawa ted dela je jasne videt kdo rozhoduje o vyvoji - tzn. nekompetentni zastydnutej clovek nekde kdesi pred 30 lety, kdy bylo jedno jak novy produkt vypada a nas velky bratr vzal cokoliv v jakykoli kvalite

Naposledy editováno 29.04.2009 22:34:36

(reakce na) Nová Jawa 1000

29.4.2009 v 22:40 | Nahoru | #85
exxxi> Enfield nech indiánům (nebo Indům nebo kde se to dělá). Např. 350 Tramp neměla tak strašný design. Kdybych už s třipade neměl zkušenost, tak bych si myslel, jen tak od pohledu, že bych si to možná i koupil. Ale páč jsem už 350 měl (novou 638), tak vím, že bych si to už nekoupil. Jak říkám, problém je technická úroveň a ne nějaké designové fígle.

(reakce na) Nová Jawa 1000

30.4.2009 v 08:45 | Nahoru | #86

exxxi>Itall: Čínská pracovní síla se za posledních 10 let zlepšila víc, než design jawy za 20 let.
Dovedu si představit, že by Jawa dělala něco jako Enfield (kterej dnes stojí v Anglii 80 000 Kč v ceně do 100 000Kč.) Ale zatim si hrajou na moderní design, o který v Českém prostředí nikdo nestojí, protože Japonci i Italové jsou prostě lepší. A stejně by japonský hovno smrdělo líp než český, i kdyby bylo stejný.



Buď nejsi v Dublinu (a pěkně tu kecáš), nebo si jen hloupě vymýšlíš.
Nejlevnější Royal-Enfield (model Electra EFI) stojí Ł3999, t.j. ve stávajícím kurzu cca 120 tisíc Kč.
Model Clubman stojí Ł4999 (zhruba 150 tisíc Kč).
Ceny jsou s britskou DPH 15%. U nás je DPH 19%.

Kdyby technici v Jawě počítali s přesností plus minus 50 až 100%, tak by se vám to asi nelíbilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

30.4.2009 v 10:29 | Nahoru | #87

Pečlivá čínská pracovní síla, to je snad vtip. Stačí si přečíst některé zkušenosti s čínskými stroji. Takže tady a v celkové kvalitě se určitě konkurovat dá.


Bohuzel Číňani dělají kvalitní výrobky pod oficiální nálepkou západních značek.
Jiný případ jsou značky Yuki, Kentoya atd, kde požadavkem zákazníka (českého dovozce) je co nejlevnější sračka schopná nastartovat a ujet aspoň 10km. Tam je požadavek na výrobní cenu 5 tis. Kč, aby to tu mohli prodávat za 30. Podle toho vypadá i kvalita.
V čechách dokážeme vyrobit kvalitní motorku (to by ale Jawa musela vyměnit všechno výrobní zařízení a také všechny zaměstnance), nebude ale nikdy tak levná jako stejně kvalitní motorka z číny. Až na nějaké drobnosti, například u nás už není možné vyrobit tak kvalitní chrom jako dříve nebo jako v číně, protože je to neekologické, takže zakázané.

Z Číny se tu objevují motorky snad do 250, max. 300cm. Tedy vidím díru na trhu, a to díru jak hovado. Jednoválcové čtyřtakty 350,400,450,500 ccm. Ale i 250 nebo 300 - Čína tam má jen dvouválce. Osobně bych se zaměřil na lehké jednoválce 200-400 ccm. Takže normální motorky pro normální lidi. To, co se už jinde osvědčilo a střední a východní Evropu to minulo.


Jak v číně, tak v Japonsku se takové motorky vyrábějí, pouze je naši dovozci nenabízí, protože je o ně malý zájem. Já osobně bych si jednoválec nad 250ccm rozhodně nekoupil, dvouvalec má mnohem lepší vyrovnanější průběh krouťáku od nízkých až po vysoké otáčky, navíc netrhá řetěz. TO je taky důvod, proč mě Jawa 650 vůbec neoslovila.

Např. na podvozku - kyvku z obdélníkových profilů na jehlových ložiscích by si snad zasloužila každá jejich motorka - na co se čeká? Nebo alespoň něco, jako měl Tramp.


Ano, uložení zadní kyvky na jehlách má dokonce i můj Dněpr, přestože je technicky 70 let pozadu. Bohužel Jawa má kluzné uložení dokonce i u vidlice z Trampa, takže je ještě zaostalejší můžem být rádi, že nemá dodnes předválečné kluzáky místo kyvné vidlice. Ostatně zbytek motorky zůstal v Jawe u předválečné techniky.

Teď u 250 jsou stížnosti, že teče přední vidle. Jak to? U mé 350 z r. 1989 byla přední vidle ČZ jedním z nejkvalitnějších komponentů na celé motorce - k ní jsem neměl připomínky.


Přední vidlice u 638 a 639 netekla jen díky těm gumovým harmonikám, co ten olej podrželi a nechali natéct skrz gufero zpátky. Já v těch harmonikách vždycky nějaký olej měl. Jinak ta vidlice stála pěkně za hovno, hlavně díky těm horním brejlím bez jakékoliv pevnostní funkce se při brždění kroutila do vrtule. Plechová vzpěra do blatníku pomáhá jen trochu.
U mojí Jawy 639 by stačilo vyměnit komplet přední vidlici s brejlema, zadní vidlici, odpružení, rám, motor a kola, brzdy, aby z toho mohla být trochu dobrá motorka Na tý motorce by mohli zůstat původní snad jen řidítka a nápis Jawa, jinak je ta motorka komplet na hovno v porovnání s čímkoliv jiným na čem jsem kdy seděl.

(reakce na) Nová Jawa 1000

30.4.2009 v 11:16 | Nahoru | #88
Deadman> Já měl ještě 638 s bubnem a vidle se nekroutila, nebo jsem to nepozoroval. Kotouč je na straně a buben uprostřed, tak to asi má vliv. Jak říkám, přední vidle byla dobrá na ten účel použití. Měchy jsem nesundaval, nebylo proč, ale zvenku tam nebyla vůbec žádná mastnota a ty měchy mají snad malé otvory, aby se nenafukovaly, ne? Tak by při úniku oleje něco bylo vidět.

Nová Jawa 1000

30.4.2009 v 12:42 | Nahoru | #89
650cm: nejlevnější třistapadesátka stojí 2500 liber http://www.mcservicesweb.co.uk/ a když to srovnám s novou Jawou 250 za 65000Kč, tak vím , co bych si vybral. Samozřejmě, že z Indie bys Enfielda dovezl za míň, ale bez papírů k homologaci, který by poškodily evropský dovozce.A je taky rozdíl mezi kvalitními součástkami pro exportní modely a pro indiány.

nebo http://www.richards...50classic/4520724208
http://www.washbrook....aspx?productID=1351

Naposledy editováno 30.04.2009 12:52:05

2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

30.4.2009 v 12:50 | Nahoru | #90
Itall> Buben je sice uprostred, ale zachyt reakce ma na strane, jen na jednu stranu vidle. Nekrouti se to jen protoze to brzdi velmi nedostatecne. S kotoucem se to uz krouti, a to ten kotouc, ac brzdi 3x lip nez ta bubnovka, stejne brzdi malo. Ty mechy maji diru proti nafukovani, ale ta je inteligentne umistena nahore. Dole jsou stazeny paskem, takze pokud nejsou moc spuchrely, olej drzi. Ty mechy jsou dobre reseni, bohuzel nejsou v mode. Na Dnepru je mam taky a nevadilo by mi je mit ani na Honde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba 125ccm 27 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 44 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba Fidlous 32 24.10.2018 v 06:34 MartinED250
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba Roman2bk 239 18.5.2015 v 00:03 markus
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba wrag 33 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973


TOPlist