1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Pečlivá čínská pracovní síla, to je snad vtip. Stačí si přečíst některé zkušenosti s čínskými stroji. Takže tady a v celkové kvalitě se určitě konkurovat dá.
Bohuzel Číňani dělají kvalitní výrobky pod oficiální nálepkou západních značek.
Jiný případ jsou značky Yuki, Kentoya atd, kde požadavkem zákazníka (českého dovozce) je co nejlevnější sračka schopná nastartovat a ujet aspoň 10km. Tam je požadavek na výrobní cenu 5 tis. Kč, aby to tu mohli prodávat za 30. Podle toho vypadá i kvalita.
V čechách dokážeme vyrobit kvalitní motorku (to by ale Jawa musela vyměnit všechno výrobní zařízení a také všechny zaměstnance), nebude ale nikdy tak levná jako stejně kvalitní motorka z číny. Až na nějaké drobnosti, například u nás už není možné vyrobit tak kvalitní chrom jako dříve nebo jako v číně, protože je to neekologické, takže zakázané.
Z Číny se tu objevují motorky snad do 250, max. 300cm. Tedy vidím díru na trhu, a to díru jak hovado. Jednoválcové čtyřtakty 350,400,450,500 ccm. Ale i 250 nebo 300 - Čína tam má jen dvouválce. Osobně bych se zaměřil na lehké jednoválce 200-400 ccm. Takže normální motorky pro normální lidi. To, co se už jinde osvědčilo a střední a východní Evropu to minulo.
Jak v číně, tak v Japonsku se takové motorky vyrábějí, pouze je naši dovozci nenabízí, protože je o ně malý zájem. Já osobně bych si jednoválec nad 250ccm rozhodně nekoupil, dvouvalec má mnohem lepší vyrovnanější průběh krouťáku od nízkých až po vysoké otáčky, navíc netrhá řetěz. TO je taky důvod, proč mě Jawa 650 vůbec neoslovila.
Např. na podvozku - kyvku z obdélníkových profilů na jehlových ložiscích by si snad zasloužila každá jejich motorka - na co se čeká? Nebo alespoň něco, jako měl Tramp.
Ano, uložení zadní kyvky na jehlách má dokonce i můj Dněpr, přestože je technicky 70 let pozadu. Bohužel Jawa má kluzné uložení dokonce i u vidlice z Trampa, takže je ještě zaostalejší můžem být rádi, že nemá dodnes předválečné kluzáky místo kyvné vidlice. Ostatně zbytek motorky zůstal v Jawe u předválečné techniky.
Teď u 250 jsou stížnosti, že teče přední vidle. Jak to? U mé 350 z r. 1989 byla přední vidle ČZ jedním z nejkvalitnějších komponentů na celé motorce - k ní jsem neměl připomínky.
Přední vidlice u 638 a 639 netekla jen díky těm gumovým harmonikám, co ten olej podrželi a nechali natéct skrz gufero zpátky. Já v těch harmonikách vždycky nějaký olej měl. Jinak ta vidlice stála pěkně za hovno, hlavně díky těm horním brejlím bez jakékoliv pevnostní funkce se při brždění kroutila do vrtule. Plechová vzpěra do blatníku pomáhá jen trochu.
U mojí Jawy 639 by stačilo vyměnit komplet přední vidlici s brejlema, zadní vidlici, odpružení, rám, motor a kola, brzdy, aby z toho mohla být trochu dobrá motorka Na tý motorce by mohli zůstat původní snad jen řidítka a nápis Jawa, jinak je ta motorka komplet na hovno v porovnání s čímkoliv jiným na čem jsem kdy seděl.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba | 125ccm | 27 | 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K |
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba | derryn | 44 | 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA |
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba | Fidlous | 32 | 24.10.2018 v 06:34 MartinED250 |
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba | Roman2bk | 239 | 18.5.2015 v 00:03 markus |
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba | wrag | 33 | 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973 |