bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 - spojka
23.6.2009 v 08:54
Zdarec,koupil jsem nový lamely,ale stále nepracuje.Tak jsem to rozebral a ptám.Nemá mezi těma dvěma tyčkama být ještě kulička,jak je to u fichtla? díkes


Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 09:09 | Nahoru | #1
u 350 má být kulička mezi tyčkou a štelovacím šroubem, zkusím ještě dohledat výkres 250

Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 09:15 | Nahoru | #2
Kuličku tam dát můžeš, ale myslím že tam není nutná. V mojí číze je kulička jen na konci v tom vypínacim mechanismu. Nemáš tu tyčku moc krátkou? Máš to dobře naštelovaný tim štelovacim šroubem?

Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 09:22 | Nahoru | #3
Tak u 250 by kulička měla být taky u štelovacího šoubu

Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 09:25 | Nahoru | #4
.

Naposledy editováno 23.06.2009 09:25:42

Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 11:15 | Nahoru | #5
kulicka urcite..jinak to nemaka a kdyz jo,tak se ti bude povolovat a nebude zabirat. aspon mam takovyho tucha.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 11:23 | Nahoru | #6
Kuličku mezi těma dvěma tyčinkama mít musíš !!!!!
Vůbec o tom neuvažuj,250 i 350 jsem půlil snad 50x a mám ještě pár motorů doma.
Ty tyčinky jinak rozšmajdáš a budeš je muset pracně obrušovat nebo shánět jiné.
Přes kuličky v celé délce od poloautomatu až k lamelám se eliminuje
otáčení spojkového koše.
Dej jí tam !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 12:09 | Nahoru | #7
BlackDevil: Proč tam teda nedal kuličku už výrobce? Poněvadž v originálu mezi tyčkama kulička fakt není, je jen uvnitř vypínacího mechanismu.
Stačí se podívat do mikrofiší a je jasno, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 12:46 | Nahoru | #8

1100Virago>BlackDevil: Proč tam teda nedal kuličku už výrobce? Poněvadž v originálu mezi tyčkama kulička fakt není, je jen uvnitř vypínacího mechanismu.
Stačí se podívat do mikrofiší a je jasno, ne?



?????? sorry ale nevím z čeho to čteš,já jsem ji vždycky mezi tyčkama měl....
Možná někde najdu ještě starý řezy na kývačku abych mrkl,ale fakt je určitě tam.
Je to sice už hodně dávno (minulé století) co sem ty motory dělal, ale vím, že sem
jí tam několikrát zapomněl dát a musel sem znova sundávat víko, poloautomat a kuličku
tam šoupnout. Měl sem jich tenkrát v krabičce asi 20 jelikož to uhlídat aby se
někam neztratila v garáži s několika rozebranýma motorkama a motorama byl pro mně
zásadní problém...
Fakt bych se vsadil, že na 100% tam musí být !!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 13:11 | Nahoru | #9
BlackDevil: Nesázej se, proděláš kalhoty

Kývačka


Panelka


Ani jedna mezi tyčkama kuličku nemá Tam ji měly fichtly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 13:21 | Nahoru | #10
1100Virago>
hezké obrázky...
Hele, já se fakt vsadím.( 1/2 litru domácí slivovice... )
Doufám, že nás někdo kdo to běžně ještě skládá rozsoudí...
Mám doma ještě určitě 2-3 složený motory a kdyby to nebylo 350 km, tak si dám tu práci a to víko s poloautomatem odšroubuju....
Já si opravdu pamatuju, že bez té kuličky ta spojka nefakala na 100%, jakoby tahala,
byla tvrdá a strašně to škrábalo....
Vždyť je to nesmysl, aby byly na sebe tlačené dvě tyčky, z nichž se jedna točí
aby mezi nima nebyla kulička !!!!

Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 13:21 | Nahoru | #11
no,ja ji tam mam a to vim na tuty..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 13:23 | Nahoru | #12

BlackDevil>1100Virago>
hezké obrázky...
Hele, já se fakt vsadím.( 1/2 litru domácí slivovice... )
Doufám, že nás někdo kdo to běžně ještě skládá rozsoudí...
Mám doma ještě určitě 2-3 složený motory a kdyby to nebylo 350 km, tak si dám tu práci a to víko s poloautomatem odšroubuju....
Já si opravdu pamatuju, že bez té kuličky ta spojka nefakala na 100%, jakoby tahala,
byla tvrdá a strašně to škrábalo....
Vždyť je to nesmysl, aby byly na sebe tlačené dvě tyčky, z nichž se jedna točí
aby mezi nima nebyla kulička !!!!



Jo a fichtla sem nikdy neměl a motor neskládal, od 14 sem lítal na 250...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 13:53 | Nahoru | #13
BlackDevil: Jedna kulička je přímo v automatu, pod seřizovacím šroubem. A jestli mě paměť neklame, je to vyřešené tak, že jedna z tyček má půlkulaté zakončení, což funguje jako kulička.
Sázku nepřijmu jen z toho důvodu, že spousta lidí ty motorky dostala do rukou po různých samodomo vylepšovačích. Díky tomu tam ty kuličky mít můžou a budou přesvědčení, že to tak má být, ale v oficiálních katalozích výrobce ani na obrázcích řezů motorem ty kuličky prostě nejsou.

edit: Pro srovnání - spojka z fichtla


Kulička mezi tyčkama s číslem 14 je jasně vidět.

Naposledy editováno 23.06.2009 13:56:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 14:17 | Nahoru | #14
1100Virago>
noooooo,
uzavřem to tak, že kulička tomu neškodí...

Jinak, my se tu možná o něco přeme a 125CCM ji neumí seřídit
.... Toč tím šestihranem tak dlouho, až dojde do tlaku a pak seřiď lanko tak,
Aby bylo napnuté, s cca 2MM vůlí....
No asi tak nějak.
Pokud Ti pořád nepůjde, asi si něco složil blbě,i když to ani nějak jinak složit
nejde, jak je to jednoduché a geniální...
Leda by si tam dal lameli i meziplechy se stejným záběrovým vybráním...
Prostě zaměníš lamely s kývačky za panelkové....
čau...
Boby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 14:49 | Nahoru | #15
Tak abych to upřesnil.Nejsem žádnej super mechanik,ale spojku seštelovat umím.A stejně to nepomáhá.Moto už jsem takhle koupil s tím,že je něco se spojkou.Dal jsem tam tedy nové lamely.Podotýkám,že správné a stejně to nejde řadit.Je to jakoby "přes zuby".Měl jsem taky pár motorů na fichtlu rozdělanejch a když jsem rozdělal tenhle,tak ve mě začalo šťourat,jestli tam ta kulička má být nebo ne....co tedy radíte?

(reakce na) Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 15:05 | Nahoru | #16

125ccm>Tak abych to upřesnil.Nejsem žádnej super mechanik,ale spojku seštelovat umím.A stejně to nepomáhá.Moto už jsem takhle koupil s tím,že je něco se spojkou.Dal jsem tam tedy nové lamely.Podotýkám,že správné a stejně to nejde řadit.Je to jakoby "přes zuby".Měl jsem taky pár motorů na fichtlu rozdělanejch a když jsem rozdělal tenhle,tak ve mě začalo šťourat,jestli tam ta kulička má být nebo ne....co tedy radíte?



Jestli jak píšeš jde přes zuby, tak Ti správně nevypíná....
Máš krátký krok na páčce,špatně seřízený poloautomat....
Jestli dáš poloautomat do pozice kdy je těsně nebo malinko v tlaku,(šestihranem...jak jsem už psal výš) a potom normálně pokud máš seřízené lanko na páčce za tu páčku zatáhneš,
vzhledem k přenosové délce přes páku by měly být lamely od přítlačných plechů v
pohodě oddělené tak, že nemůžou být v záběru !!!!
Pokud zařadíš za "1" a při vymáčklé spojce má snahu motorka jet, jenom přitáhni šestihranný šroub až spojka úplně vypne.
Pokud nemá snahu jít motorka (spojka)při zařazené rychlosti do záběru, tak je spojka v pořádku a pokud řadíš jakoby přes zuby, máš ohlé, nebo jinak zdeformované vidličky nebo předlohovku...
Jestliže spojka vypíná, musí tam jít kvalty úplně z lehka.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 15:34 | Nahoru | #17
A co je předlohovka?

Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 15:36 | Nahoru | #18
Nebo co a jak přesně míniš teda zkontrolovat a popřípadě jak dát dohromady?

(reakce na) Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 15:43 | Nahoru | #19

125ccm>A co je předlohovka?


....
Joooo, tak dál....
Jesli si neviděl převodovku, tak to bude těžké...
Jestli Ti "1100 Virago" pošle tak pěkný obrázek převodovky jako spojky,
třeba to pochopíš....
V převodovce jsou dvě hřídele, jedna má kolečka natvrdo a na druhé jsou
nasunuté a vidličkama se posouvají proti jednotlivým kolečkům na hnací hřídeli.
Na předlohovce jsou drážky a kraje bývají oštípané, nebo jsou ohlé nebo prodřené
vidličky a prostě ti vidlička nezasune kolečka přesně proti sobě.
Co ta spojka, vypíná ????

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 15:50 | Nahoru | #20
Převodovku jsem viděl kolikrát,ale neznám to pod tím tvým názvem...Spojka vypínala.Dalo se na ní i rozjed tuším,když tam byl kvalt,co jsem dal nový lamely

(reakce na) Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 16:07 | Nahoru | #21

125ccm>Převodovku jsem viděl kolikrát,ale neznám to pod tím tvým názvem...Spojka vypínala.Dalo se na ní i rozjed tuším,když tam byl kvalt,co jsem dal nový lamely



Pokud Ti spojka vypíná a tzv. Netahá při zmáčklé páčce, budeš
mít ASI problém v převodovce.
Říkám ASI protože sem to neviděl....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 20:52 | Nahoru | #22
125ccm> Kulička tam bejt nemá.už sem toho rozpulil tako docela dost ale v žádným motoru nebyla a ani není nutné jí tam dávat.napiš mi pořádně to to přesně dělá a uvidí se,A jestli tě to bude srát tak to sem dovez a já ti to posprávně poskládám i sešteluju,(motor).

Jawa 250 - spojka

23.6.2009 v 22:01 | Nahoru | #23
Tím velkým šestihraným šroubem se seřizuje to poloautomatické vypínání spojky.
Kulička mezi tyčkama bejt nemusí, jedna je až u toho šroubu a ta stačí. Tyčka je ze dvou kusů, ale neni mezi nima žádný protáčení, protože se točej stejně. Proč by se měli protáčet vůči sobě když ta tyčka je uložená v předlohové hřídeli která je dlouhá od spojky a k výstupnímu kolečku, na konci je jen to kulatý těsnění s o-kroužek. Ale ta kulička tam asi ničemu vadit nebude.
Jinak návod na seštelování spojky je třeba zde: Neni na tom žádná věda. Povolit zcela lanko, velkym seřizvacim šroubem seřídit vůli na vačce poloautomatu a pak lanko seřídit aby mělo vůli 3 až 5 mm. Seřízení spojky

(reakce na) Jawa 250 - spojka

23.2.2023 v 19:49 | Nahoru | #24
lewisss> Zdravím , je to stará téma, ale nedá mi nereagovať. Ta gulička medzi tyčkami má byť preto, aby sa pri zmačknutí spojky neotáčala tyčka, ktorá vychádza von z kartra a nevydrela fibrové tesnenie, ktoré je v ozubenom kolese 4 rýchlosti. Potom tadiaľ vyteká olej. Niekedy som mal starú servisnú knižku, kde táto gulička bola znázornená.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - spojka

14.3.2023 v 08:18 | Nahoru | #25
Sice je to téma už starší, ale i tak rád zareaguji. Jestli si to pamatuji dobře, tak jedna kulička je v poloautomatu a druhá mezi tyčkama v motoru, kdyby ta kulička mezi tyčkama nebyla tak by to nedělalo hezké věci.

Naposledy editováno 14.03.2023 08:20:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - spojka

14.3.2023 v 16:26 | Nahoru | #26

Jirk_K píše: Sice je to téma už starší, ale i tak rád zareaguji. Jestli si to pamatuji dobře, tak jedna kulička je v poloautomatu a druhá mezi tyčkama v motoru, kdyby ta kulička mezi tyčkama nebyla tak by to nedělalo hezké věci.



Kulička gde?

(reakce na) Jawa 250 - spojka

15.3.2023 v 09:51 | Nahoru | #27
kafeacigaro> Také jsem viděl fotky kde kulička není namalována, ale logicky kdyby tam nebyla tak by to nedělalo dobrotu, myslím že se tu páni o tom i více rozepsali.

Našel jsem i fotku kde vypadá že kulička je namalována.



Naposledy editováno 15.03.2023 09:53:52
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 44 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba Fidlous 32 24.10.2018 v 06:34 MartinED250
Nová Jawa 1000 [1 ... 20, 21] Jawa Přestavba drrath 606 27.5.2016 v 09:14 HonzaHus
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba Roman2bk 239 18.5.2015 v 00:03 markus
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba wrag 33 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973


TOPlist