2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Itall>Dave81> Prosím tě, vždyť by po nich nikdo nechtěl zázraky. Ale oni dnes neumí vyrobit kvalitně ani motorku, která by měla jen 2 kola a řídítka, žádné další požadavky. Už jsem to tu psal v reakci na nějaký článek o Jawě. Ať se nesnaží o nic exkluzivního, ale vyrobí úplně normální, obyčejnou a standartní japonskou motorku, stačí dvěpade .
Kolik dnes stojí nejlevnější japonská dvěpade?
Kawasaki Ninja 250 - 109 tisíc.
Yamaha YBR 250 - 109 990
Honda - oficiálně není zrovna nic v nabídce. Prý bude VTR 250 za cca 120 tisíc.
Ty koupíš Jawu dvěpade třeba za 99 tisíc?
Když nebudou mít čínský motor, tak budou mít prostě problém s cenou.
On ten problém je i s čínským motorem, protože třeba Kentoya Bloow Up 250 je za 54 990,-
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
Od pul litru vejs zase nelze konkurovat technickou dokonalosti a kvalitou Japoncum, aniz by nebyla uplne mimo i prodejni cena. V litrech jim jde konkurovat jen cenou, ale za cenu mizerne kvality i technickych parametru. Nevim jestli se Jawa snazi prorazit timhle smerem a predbehnout Cinany....
Ono Jawe asi fakt nezbyva zadna dira na trhu. Snad jen pro CR udelat kejvacku 353/354 z nejakym slusivym modernim motorem a brzdama, pro Rusko a Ukrajinu zas model 634 obdareny timtez. Jenze k tomu by museli byt schopni udelat peknou a dobrou motorku. Kdyz jsem videl novou Jawu 660, kde zadne casti spolu neladej dohromady v trochu vkusny celek, navic to hrozne zpracovani, ktere je hrozne i pro vyvojovy vzorek, natoz pro ukazatelny prototyp....
Ale že má Jawa krásné stránky - sice je moc neaktualizují, ale vypadají mnohem, mnohem lépe než podnik a to je dobře.
www.jawa.eu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Itall>650ccm> Honda měla vloni 250 za 79900,-. Takže Jawu 250 za 99tis. bych určitě nekoupil, stejně jako nikdo jiný. Yamaha YBR 250 je trochu jinde (vstřikování), takže ani tam by cena 99000,- za Jawu neseděla. Problém Jawy není cena, ale technická úroveň. To už jsme si snad za těch 20 let přiznali (myslím od doby, kdy se o tom nesmělo mluvit). Cena už je jen třešnička na dortu (pardon, na ho..u). Zdá se mi, že v Jawě není nikdo, kdo by dobrou motorku chtěl postavit; už vůbec nikdo, kdo by to uměl a také nikdo, kdo by znal požadavky uživatelů. Nebo tam je, ale nemůže nic dělat. To je to samé, jak kdyby tam nebyl. Spíš ale myslím, že tam není. Zajímalo by mě, co Jawu živí. Že by teď ta dotace? Nebo vývoz 350 do rozvojových zemí? Nebo to celé má jiný účel? Kdo ví.
Pokud mám správné informace, tak Jawu nad vodou drží Fidel Castro a spol., vloni údajně vyvezla Jawa na Kubu 1200 třistapadesátek.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
V JAwě je bohužel všechno špatně. Al enevím, zda je lepší mít skomírající značku s dlouholetou tradicí, než žádnou (viz. ČZ, tam se už motorkytěžko budou vyrábět). A model Škodovky bych asi taky nepřekous. Vždy't co je na dnešní 'Skodovce českýho, teda kromě toho, že se to vyrábí v ČR? O všem rozhoduje VW a taky většina zisků jistě míří tam. To jen tak pár věcí k zamyšlení...Jisstě by si hodbně z nás přálo, aby JAwa byla tam, kde dřív. Bohužel se na ní komunistickej režim podepsal víc, než je zdrávo- nejdřív debilní názory vedení strany, který zamezovaly rozvoji a po revuloci se k ní dostali lidi, kteří díky kamarádíčkům z dob minulýcvh přišli za směšný peníze k továrně, kterou dodělali. Takže už zbejvá už jen značka samotná. Uvidíme, jak to dopadne.
2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
1. Nic nemá cenu.Jawa je odepsaná.
2. My víme jak na to. Je to úplně jednoduchý. Jen těch pár blbců v Jawě svojí existencí tomu brání .
A ještě jen tak mezi řečí - někteří diskutující se ani nenámahali si zjistit, co vlastně dnes Jawa vyrábí a prodává. V tomto kontextu jejich nápady působí jako Krtečkova metoda stavby automobilu.
Howgh
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Velký náčelník řekl howgh!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
650ccm>Až na pár výjimek tu převládly 2 názory:
1. Nic nemá cenu.Jawa je odepsaná.
2. My víme jak na to. Je to úplně jednoduchý. Jen těch pár blbců v Jawě svojí existencí tomu brání .
A ještě jen tak mezi řečí - někteří diskutující se ani nenámahali si zjistit, co vlastně dnes Jawa vyrábí a prodává. V tomto kontextu jejich nápady působí jako Krtečkova metoda stavby automobilu.
Howgh
Hele, náčelníku, koukal jsem na ten web Jawy a zjistil jsem, že stále hledají nové zaměstnance. Co ty na to jako expert?
HarryPotter>650ccm>Až na pár výjimek tu převládly 2 názory:
1. Nic nemá cenu.Jawa je odepsaná.
2. My víme jak na to. Je to úplně jednoduchý. Jen těch pár blbců v Jawě svojí existencí tomu brání .
A ještě jen tak mezi řečí - někteří diskutující se ani nenámahali si zjistit, co vlastně dnes Jawa vyrábí a prodává. V tomto kontextu jejich nápady působí jako Krtečkova metoda stavby automobilu.
Howgh
Hele, náčelníku, koukal jsem na ten web Jawy a zjistil jsem, že stále hledají nové zaměstnance. Co ty na to jako expert?
Máš mne za masochistu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Naposledy editováno 29.04.2009 11:54:29
2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
Dovedu si představit, že by Jawa dělala něco jako Enfield (kterej dnes stojí v Anglii 80 000 Kč) v ceně do 100 000Kč. Ale zatim si hrajou na moderní design, o který v Českém prostředí nikdo nestojí, protože Japonci i Italové jsou prostě lepší. A stejně by japonský hovno smrdělo líp než český, i kdyby bylo stejný.
Naposledy editováno 30.04.2009 12:26:23
Naposledy editováno 29.04.2009 22:34:36
exxxi>Itall: Čínská pracovní síla se za posledních 10 let zlepšila víc, než design jawy za 20 let.
Dovedu si představit, že by Jawa dělala něco jako Enfield (kterej dnes stojí v Anglii 80 000 Kč v ceně do 100 000Kč.) Ale zatim si hrajou na moderní design, o který v Českém prostředí nikdo nestojí, protože Japonci i Italové jsou prostě lepší. A stejně by japonský hovno smrdělo líp než český, i kdyby bylo stejný.
Buď nejsi v Dublinu (a pěkně tu kecáš), nebo si jen hloupě vymýšlíš.
Nejlevnější Royal-Enfield (model Electra EFI) stojí Ł3999, t.j. ve stávajícím kurzu cca 120 tisíc Kč.
Model Clubman stojí Ł4999 (zhruba 150 tisíc Kč).
Ceny jsou s britskou DPH 15%. U nás je DPH 19%.
Kdyby technici v Jawě počítali s přesností plus minus 50 až 100%, tak by se vám to asi nelíbilo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Pečlivá čínská pracovní síla, to je snad vtip. Stačí si přečíst některé zkušenosti s čínskými stroji. Takže tady a v celkové kvalitě se určitě konkurovat dá.
Bohuzel Číňani dělají kvalitní výrobky pod oficiální nálepkou západních značek.
Jiný případ jsou značky Yuki, Kentoya atd, kde požadavkem zákazníka (českého dovozce) je co nejlevnější sračka schopná nastartovat a ujet aspoň 10km. Tam je požadavek na výrobní cenu 5 tis. Kč, aby to tu mohli prodávat za 30. Podle toho vypadá i kvalita.
V čechách dokážeme vyrobit kvalitní motorku (to by ale Jawa musela vyměnit všechno výrobní zařízení a také všechny zaměstnance), nebude ale nikdy tak levná jako stejně kvalitní motorka z číny. Až na nějaké drobnosti, například u nás už není možné vyrobit tak kvalitní chrom jako dříve nebo jako v číně, protože je to neekologické, takže zakázané.
Z Číny se tu objevují motorky snad do 250, max. 300cm. Tedy vidím díru na trhu, a to díru jak hovado. Jednoválcové čtyřtakty 350,400,450,500 ccm. Ale i 250 nebo 300 - Čína tam má jen dvouválce. Osobně bych se zaměřil na lehké jednoválce 200-400 ccm. Takže normální motorky pro normální lidi. To, co se už jinde osvědčilo a střední a východní Evropu to minulo.
Jak v číně, tak v Japonsku se takové motorky vyrábějí, pouze je naši dovozci nenabízí, protože je o ně malý zájem. Já osobně bych si jednoválec nad 250ccm rozhodně nekoupil, dvouvalec má mnohem lepší vyrovnanější průběh krouťáku od nízkých až po vysoké otáčky, navíc netrhá řetěz. TO je taky důvod, proč mě Jawa 650 vůbec neoslovila.
Např. na podvozku - kyvku z obdélníkových profilů na jehlových ložiscích by si snad zasloužila každá jejich motorka - na co se čeká? Nebo alespoň něco, jako měl Tramp.
Ano, uložení zadní kyvky na jehlách má dokonce i můj Dněpr, přestože je technicky 70 let pozadu. Bohužel Jawa má kluzné uložení dokonce i u vidlice z Trampa, takže je ještě zaostalejší můžem být rádi, že nemá dodnes předválečné kluzáky místo kyvné vidlice. Ostatně zbytek motorky zůstal v Jawe u předválečné techniky.
Teď u 250 jsou stížnosti, že teče přední vidle. Jak to? U mé 350 z r. 1989 byla přední vidle ČZ jedním z nejkvalitnějších komponentů na celé motorce - k ní jsem neměl připomínky.
Přední vidlice u 638 a 639 netekla jen díky těm gumovým harmonikám, co ten olej podrželi a nechali natéct skrz gufero zpátky. Já v těch harmonikách vždycky nějaký olej měl. Jinak ta vidlice stála pěkně za hovno, hlavně díky těm horním brejlím bez jakékoliv pevnostní funkce se při brždění kroutila do vrtule. Plechová vzpěra do blatníku pomáhá jen trochu.
U mojí Jawy 639 by stačilo vyměnit komplet přední vidlici s brejlema, zadní vidlici, odpružení, rám, motor a kola, brzdy, aby z toho mohla být trochu dobrá motorka Na tý motorce by mohli zůstat původní snad jen řidítka a nápis Jawa, jinak je ta motorka komplet na hovno v porovnání s čímkoliv jiným na čem jsem kdy seděl.
nebo http://www.richards...50classic/4520724208
http://www.washbrook....aspx?productID=1351
Naposledy editováno 30.04.2009 12:52:05
2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba | 125ccm | 27 | 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K |
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba | derryn | 44 | 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA |
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba | Fidlous | 32 | 24.10.2018 v 06:34 MartinED250 |
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba | Roman2bk | 239 | 18.5.2015 v 00:03 markus |
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba | wrag | 33 | 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973 |