globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: JAK začít - NA ČEM A proč
 
16.1.2009 v 20:33
Fascinující svět motocyklů. Rychlost, zrychlení, náklony, adrenalin, sex, machrování, pocit vlády nad Strojem i okamžiky hrůzy, pády, havárie, pach nemocnic, pohřby, rodiče bez dětí a děti bez rodičů – o tom všem to bohudík a bohužel je.
Vzhledem k narůstajícím počtům adeptů jedné stopy, začínajících každoročně na českých silnicích, bych se chtěl na následujících stránkách pokusit rozebrat tuto problematiku – řekneme si něco o situaci na silnicích, konstrukci motocyklu, fyzice jízdy, brzdění a dalších věcech ve snaze zvětšit šanci začátečníka projít touto velmi nebezpečnou fází bez vážnější újmy.

Autor : nar. 1961, studoval motorová vozidla a spalovací motory v první polovině osmdesátých let na VUT v Brně – ŘP A1 od patnácti, A od sedmnácti let, praxe na různých typech motocyklů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

18.2.2009 v 14:17 | Nahoru | #61

nx9005>Che> ses posral,neee!! Nemohl bys mne udelat vycuc tak max. na 5 vet? Tohle v zivote neprelouskam



pár knížek už jsem v životě přečet, ale tohle se mi zdá taky až moc dlouhý :) ale lidi to chválí, třeba se někdy hecnu a dám to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

18.2.2009 v 14:24 | Nahoru | #62

dva_hrnce>nx9005>Che> ses posral,neee!! Nemohl bys mne udelat vycuc tak max. na 5 vet? Tohle v zivote neprelouskam

pár knížek už jsem v životě přečet, ale tohle se mi zdá taky až moc dlouhý :) ale lidi to chválí, třeba se někdy hecnu a dám to



dlouhý to je, ale stojí za přečtení
jiná otázka je, zda-li to není psáno školním inkoustem...

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

18.2.2009 v 14:26 | Nahoru | #63
Váňa> Jako školním inkoustem za trest a po vyučování?

JAK začít - NA ČEM A proč

18.2.2009 v 14:59 | Nahoru | #64
uff, tak jsem to zvládnul + celý elaborát z topicu "jak nezačít"

za prvé bych chtěl poděkovat Che - mu za to, že se snaží pro začínající něco udělat! Nebo spíš pro to, aby co nejvíc z nich v začátku neskončilo a mohli pokračovat..

za druhé si totok povinně přečte ta moja až večer dorazí dom, ptz já jí už půl roku nemůžu vysvětlit že je lepší začít na prdítku (jak ona nazývá motky 125 - 250ccm), snad stejná slova z klávesnice staršího a zkušenějšího motorkáře zaberou..

za třetí nevim co dodat, snad jen aby si to přečetlo co nejvíc lidí kteří to potřebují a mělo to smysl! Neznám tu na fóru nikoho, kdo by obětoval tolik svého času a sepsal tolik o bezpečnosti pro lidi, které vlastně ani nezná a tím by mu (dle typického českého myšlení) mohli být v podstatě u zadnice..

a naposled: souhlasím s tím, že v naší malé zemi to má začínající motorkář těžké opravdu od začátku - tím myslím nevyhovující vybavení autoškol, přístup některých "autoškol" (rozuměj ne instruktorů ale podnikavců) a absence jakéhokoliv dostupného polygonu, kde by si mohl jedinec vyzkoušet chování motocyklu v různých situacích, na různých površích a zažil si základní návyky jak se zachovat v krizovce..
Ano, ta možnost tu je, ale i mě osobně se zdá kurs motoškoly drahý a to už nějakou dobu nejsem student ale zaměstnanec..

Naposledy editováno 18.02.2009 15:00:38

JAK začít - NA ČEM A proč

18.2.2009 v 16:09 | Nahoru | #65
Taky jsem to s radostí přelouskal ... a moc děkuju za rady do motorkářského života...

JAK začít - NA ČEM A proč

18.2.2009 v 16:41 | Nahoru | #66
tady toto téma je fakt dobré a všechnu čest autorovi já jsem taky postupně sedlal od pionyra přes kývačku až na větší mašinu XJ 600 a zde si po roce ježdění připadám jak hubkař a dlouho budu, zatím mám za sebou jednu sezonu a řadím se mezi zelenáče, už jsem uvažoval i o něčem silnějšim (ale zase cestak) a po přečtení jsem si to nják rozmýslel a zůstanu u toho co mám za což jistě budu autorovi po každé zdárně zakončené projíždce vděčný takže: díky

JAK začít - NA ČEM A proč

19.2.2009 v 10:52 | Nahoru | #67
musí to být těžké snažit se propagovat rozumnou věc, pak se stejně stane že po stý jak napoprvé narazíme na podobné vlákno http://www.motorkar...amp;fid=17&pgr=1

JAK začít - NA ČEM A proč

20.2.2009 v 10:45 | Nahoru | #68
Ahoj , já začal hned na 1400 Introši. Mám ho druhou sezonu a řidičák na moto taky. Vlastně to je moje první motorka. V "mládí " jsem sice jezdil , ale po tom co jsem si utrhl kus nohy to moc nešlo . Dnes na tom sedim téměř po 30 letech. . Snažim se jezdit bezpečně s heslem , co nejvíce si to užít .Jsem takový krajinář . Myslim že je to hlavně v hlavě. Tedy styl jízdy a zkušenosti se dají sbírat i na silnějším stroji. Je důležitý respekt před tím co mám pod sebou.

JAK začít - NA ČEM A proč

20.2.2009 v 10:57 | Nahoru | #69
jj, pokud jsi kus chlapa, abys tu moto fyzicky zvládnul, tak proč ne.. Navíc ve Tvém věku už je menší pravděpodobnost že adrenalin vyžene rozum kamsi do ústraní ( kor na intrudrovi - nemyslím to špatně, ale přeci jen tahle moto svádí k rychlé jízdě méně než okapotovaný litr..)
další věc je, že máš určitě naježděno x tisíc kilometrů v autě, takže jsi zvyklý na provoz a všechno co s ním souvisí, řídíš už podvědomě a můžeš se víc soustředit na ostatní věci který souvisí s bezpečnou jízdou..

Ale doporučit mladýmu klukovi kterej jel na půllitru v autoškole, ať se vysere na šestku a koupí rovnou litr, to může jen nezodpovědný hlupák..

JAK začít - NA ČEM A proč

20.2.2009 v 11:11 | Nahoru | #70
to je fakt ,ja jezdim od 18 a uz jsem se vyblbnul.A mas pravdu , mladymu klukovi to doporucit nelze.

1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč

25.2.2009 v 10:18 | Nahoru | #71
Nejkrásnější na ježdění na motorce je pocit, když po návratu z vyjížďky je na motorce vše tam, kde to bylo na začátku vyjížďky, a jste schopni se vlastní silou přemístit od motocyklu k domovu. Když na to budete myslet, tak si jezděte na čem kdo chcete - pro mě budete motorkáři, když na to myslet nebudete, založte si vlákno - kolik ujedeš na plné nabití baterek, nebo čím jsi namazal řemínky na protéze, aby tolik nedřely.................všem přeji šťastný návrat na svůj výjezdní bod.

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

25.2.2009 v 10:25 | Nahoru | #72
Brůča> Tak to je jako by jsi napsal, že nejkrásnější na šukačce je, né sama činnost, ale to, že případný potomek nebude feťák.

1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč

17.3.2009 v 21:08 | Nahoru | #73
tak už jste to všechno přečetli?? Máte to v hlavě?? Tak do toho!! Načetla si to i Trinity a koukejte jak to rychle zažila....

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

18.3.2009 v 11:16 | Nahoru | #74
Zephyre-Rex> Tééééda fůůůůj - takle honit studenej motor

JAK začít - NA ČEM A proč

22.3.2009 v 20:07 | Nahoru | #75
Max.souhlas,ale ti frajeři co by to měli vzít v úvahu to ani číst nebudou,je to pro ně pouhá formalita.

JAK začít - NA ČEM A proč

21.4.2009 v 08:23 | Nahoru | #76
No necetla sem to cely, tak jestli to tu uz bylo, tak se omlouvam, ale to video me proste fascinuje

Tomu rikam jezdecky umeni, ne dveste v meste a po zadnim a mit silnejsi masinu nez soused.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

21.4.2009 v 09:56 | Nahoru | #77

650ccm>Che> .............................Je tedy možné začít na litru?
Samozřejmě, že to lze.
A jezdit rozumně (= připosraně)?
No jistě - to je u začátečníka nutnost!
Ovšem pak je potenciál litru naprosto nevyužitý a takový "pilot" zraje velmi pomalu.
Kdo dvě sezony drtil dvacku se zaťatým zápěstím, pak dva roky honil čtvrtlitra k hranici jeho možností - ten po přesednutí na ostrou šestku či litra bude už během prvních pár set km lepší, než ten, kdo ty čtyři roky ničil litrový motor podtáčením
Howgh



pánové jsem rád, že tady na fóru taky občas napíše někdo něco nejenom vtipnýho, ale taky rozumnýho
řidičák na pionýra mám od roku 1989, motorku od 1990, první zkušenosti od 12 let (po loukách lesích polích ...), pak různé ČZ ..... rodina, malá pauza, na 650ccm jsem sedal s velikým respektem, jezdím ji čtvrtým rokem a trvalo mě asi 20.000 km než jsem se ji naučil využívat vážně na doraz, (kamaráda na ZX10R, který ji má 5 let a bojí se na tom, pořeším v provozu (s vyj. dálnice) s prstem v nose ), ale popravdě max. výkon v 95% případů nepotřebuju a těch 5% mě chybí jen při "blbnutí" s kamarády na litrech a víc

Che, tebe s volbou 500ccm na jednu stranu plně chápu, na pohodu to vážně stačí, na druhou stranu pro vyježděné veterány, kteří si občas rádi "zablbnou" v mezích možností se víc hodí něco s výkonovými čísly přes 100..... ale jak to vysvětli těm mladším, aby nechtěli mít všechno hned, že?

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

21.4.2009 v 10:05 | Nahoru | #78
PavelGT> Jo, na postupnym zvykani si na motorku neco je. Taky sem jezdila po vsi na vsech moznejch samohybech, od 15ti na simalu, ve 20ti najednou skok na CB450 a to bylo tak tak. Uz jen kvuli moji postave, naucit se ovladat 200kg byla dost fuska a jit rovnou na velkou, tak to rozhodne neprobehlo tak hladce. A kdyz sem konecne zjistila, ze petikila se daj vodit lehce jako jizdni kolo, tak sme poridili Dnepra a mam se zase co ucit

Edit: Tady pri cteni, jak muze holka v pohode zacinat na sestce, tise supim, ale nema to cenu resit tady, kde jsou vsichni hrozne chytri
Tak aspon myho brachu podporuju v motorkach uz od jeho 12ti, aby mu v puberte neruplo v makovici a nesednul rovnou na prekonovanyho sporta.

Naposledy editováno 21.04.2009 10:09:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

21.4.2009 v 10:49 | Nahoru | #79

PavelGT>650ccm>Che> .............................Je tedy možné začít na litru?
Samozřejmě, že to lze.
A jezdit rozumně (= připosraně)?
No jistě - to je u začátečníka nutnost!
Ovšem pak je potenciál litru naprosto nevyužitý a takový "pilot" zraje velmi pomalu.
Kdo dvě sezony drtil dvacku se zaťatým zápěstím, pak dva roky honil čtvrtlitra k hranici jeho možností - ten po přesednutí na ostrou šestku či litra bude už během prvních pár set km lepší, než ten, kdo ty čtyři roky ničil litrový motor podtáčením
Howgh

pánové jsem rád, že tady na fóru taky občas napíše někdo něco nejenom vtipnýho, ale taky rozumnýho
řidičák na pionýra mám od roku 1989, motorku od 1990, první zkušenosti od 12 let (po loukách lesích polích ...), pak různé ČZ ..... rodina, malá pauza, na 650ccm jsem sedal s velikým respektem, jezdím ji čtvrtým rokem a trvalo mě asi 20.000 km než jsem se ji naučil využívat vážně na doraz, (kamaráda na ZX10R, který ji má 5 let a bojí se na tom, pořeším v provozu (s vyj. dálnice) s prstem v nose ), ale popravdě max. výkon v 95% případů nepotřebuju a těch 5% mě chybí jen při "blbnutí" s kamarády na litrech a víc

Che, tebe s volbou 500ccm na jednu stranu plně chápu, na pohodu to vážně stačí, na druhou stranu pro vyježděné veterány, kteří si občas rádi "zablbnou" v mezích možností se víc hodí něco s výkonovými čísly přes 100..... ale jak to vysvětli těm mladším, aby nechtěli mít všechno hned, že?



Naprostý souhlas, jenže dnes si stále více lidí pořizuje motorku jako módní doplněk a součást image . A aby byli IN je třeba něco nejrychlejšího nebo nejsilnějšího nebo nejtěžšího... Na tyhle typy lidí jsou prostě jakékoliv racionální argumenty, byť jsou prezentovány Chem neobyčejně inteligentně, noblesně a trpělivě , jen házení hrachu na stěnu...

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

21.4.2009 v 18:22 | Nahoru | #80
Váňa> Zase na druhý straně, lidí u kterejch inteligenční kvocient převyšuje datum pouze v první půli měsíce, není až taková škoda nezbejvá než doufat, že nevezmou někoho sebou

2 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč

26.5.2009 v 21:16 | Nahoru | #81
Che a ostatní smysluplní.. díky.. moc sem přemýšlel s čím v létě začnu - 6tka mi přisla akorát. ale po prostudování více vašich vláken jsem změnil názor. Napadlo mě jestli si nedat dohromady strejdovu ČZ 250 sport. Je to dobrá volba nebo už je to tak starý, že mě to zaučí "špatně"?

Naposledy editováno 26.05.2009 21:16:47

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

26.5.2009 v 21:32 | Nahoru | #82
Fofrer> Jestli to chces davat dokupy sam, naucis se dobre opravovat, jestli ne, stejne se nejaky drobnosti budes muset naucit. Ta 250 nejede az tak spatne, dveste v meste pochopitelne neda, ale beznymu mimodalnicnimu provozu by stihat mela. Na jedny dovoleny v Rumunsku sem byla s dvouma lidma na 250 (Jawa a CZ), nebyl problem ani v horach.
"Spatne" te to urcite nezauci, ale je to zas neco jinyho a nemuzes to srovnavat se "soucasnejma japonskejma" 250.

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

26.5.2009 v 22:47 | Nahoru | #83
Fofrer> Zase, je to otázka kolik chceš opravovat. Já bych šel asi do něčeho novějšího.

2 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč

27.5.2009 v 00:09 | Nahoru | #84
Me to napadlo z toho duvodu ze az na to "spraveni" bych mel tu motku zadarmiko - penize na novou tedka nemam .. na levnejsi ojety 5ti kilo jeste jo, ale netusim co se mi pak kde muze po***. Takhle bych do roka nasetril na neco lepsiho. Bohuzel nemam predstavu co na ty motce bude treba udelat - stoji 15 let ve stodole, ale pred tim mela vybrus valce a vse slapalo. (rocnik 1974, najeto cca 25000km).

Naposledy editováno 27.05.2009 00:10:40

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

27.5.2009 v 07:51 | Nahoru | #85
Fofrer> Pokud 15 let stala, tak jsou dve moznosti, bud tam das baterku, naslapnes a jedes, nebo nekde neco zarezlo a budes rozebirat. Tezko rict, s trabosem odjeli znami po 20ti letech stani ve stodole, tu CZ175 co ma v kulne tatka budem muset na sroubky rozebrat a vycistit.
Jinak pokud jde o Jawy a Cezety, doporucuju spis tyhle weby: CZmania a Jawamania.
Je otazka, co od toho stroje cekas, abys pak nebyl zklamanej...

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

27.5.2009 v 08:25 | Nahoru | #86
Fofrer> Zdarec, takhle jsme taky renovovali jednu Jawu s kámošem. Pročisti karbce - bývá v tom ledasjaký bordel od reze po pavouky, profoukni trysky. Nabij nebo vyměň baterku, vylij starý benzín a nalij nový (pozor s olejem!!!)a zkus to nahodit nebo roztlačit, ideálně poslat z menšího kopečku (ale bacha, může se ti stát, že to do toho kopečku udeš tlačit zpátky...).

1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč

27.5.2009 v 10:54 | Nahoru | #87
Suzuveverka> Díky za linky, ty se určitě hodí. A proč myslíš zklamanej? Moje idea je asi taková že se s tím zkusím co to umí, naučit se na mokru a tak - a pokud to položím, tak mě to zas tak nezamrzí. A podle toho jak to zvládnu tak buď příští nebo až další sezonu něco lepšího.

Generiq> oddělenýmu mazání nevěřit? No počítám že to bude chtít nový pneu , zrcátka, palivový ventil a možná někde trochu chromu. Ještě taky nevím jak je to s TP - cca před 4-mi roky se s tim "něco" dělalo, aby už se nemuselo platit povinný. Jinak jsem to přepočítal a stojí to 24let :) S tlumičema se nic neděje když se takhle ulejvaj? Pokud by mě oprava s přihlášením vyšla do 10tky tak není co řešit.

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

27.5.2009 v 11:10 | Nahoru | #88
Fofrer> No, zalezi v jakym je stroj stavu, taky se muze stat, ze ze zacatku budes vic opravovat nez jezdit. Doklady budou nejspis v depozitu, napred zjisti, na koho jsou psany a jestli pujdou znovu "zprovoznit". Jinak na tvym miste bych do toho sla

Edit: Treba tem dvoutaktnim smradochum propadnes, ja se po trech sezonach na japoncich taky udelala "krok zpatky"

Naposledy editováno 27.05.2009 11:11:48

1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč

27.5.2009 v 11:15 | Nahoru | #89
No já nevím - když sem stavěl a neměl sem prachy, tak sem lítal na japonský dvěpade a přišlo mi to o dost přítulnější než ty vykopávky na hranatejch gumách a s nebrzdícíma brzdama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

28.5.2009 v 00:26 | Nahoru | #90

Che>No já nevím - když sem stavěl a neměl sem prachy, tak sem lítal na japonský dvěpade a přišlo mi to o dost přítulnější než ty vykopávky na hranatejch gumách a s nebrzdícíma brzdama


to jen porovnáváš a nebo hodnotíš mojí myšlenku na tu vykopávku?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist