globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: JAK začít - NA ČEM A proč
 
16.1.2009 v 20:33
Fascinující svět motocyklů. Rychlost, zrychlení, náklony, adrenalin, sex, machrování, pocit vlády nad Strojem i okamžiky hrůzy, pády, havárie, pach nemocnic, pohřby, rodiče bez dětí a děti bez rodičů – o tom všem to bohudík a bohužel je.
Vzhledem k narůstajícím počtům adeptů jedné stopy, začínajících každoročně na českých silnicích, bych se chtěl na následujících stránkách pokusit rozebrat tuto problematiku – řekneme si něco o situaci na silnicích, konstrukci motocyklu, fyzice jízdy, brzdění a dalších věcech ve snaze zvětšit šanci začátečníka projít touto velmi nebezpečnou fází bez vážnější újmy.

Autor : nar. 1961, studoval motorová vozidla a spalovací motory v první polovině osmdesátých let na VUT v Brně – ŘP A1 od patnácti, A od sedmnácti let, praxe na různých typech motocyklů

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

21.4.2009 v 09:56 | Nahoru | #1

650ccm>Che> .............................Je tedy možné začít na litru?
Samozřejmě, že to lze.
A jezdit rozumně (= připosraně)?
No jistě - to je u začátečníka nutnost!
Ovšem pak je potenciál litru naprosto nevyužitý a takový "pilot" zraje velmi pomalu.
Kdo dvě sezony drtil dvacku se zaťatým zápěstím, pak dva roky honil čtvrtlitra k hranici jeho možností - ten po přesednutí na ostrou šestku či litra bude už během prvních pár set km lepší, než ten, kdo ty čtyři roky ničil litrový motor podtáčením
Howgh



pánové jsem rád, že tady na fóru taky občas napíše někdo něco nejenom vtipnýho, ale taky rozumnýho
řidičák na pionýra mám od roku 1989, motorku od 1990, první zkušenosti od 12 let (po loukách lesích polích ...), pak různé ČZ ..... rodina, malá pauza, na 650ccm jsem sedal s velikým respektem, jezdím ji čtvrtým rokem a trvalo mě asi 20.000 km než jsem se ji naučil využívat vážně na doraz, (kamaráda na ZX10R, který ji má 5 let a bojí se na tom, pořeším v provozu (s vyj. dálnice) s prstem v nose ), ale popravdě max. výkon v 95% případů nepotřebuju a těch 5% mě chybí jen při "blbnutí" s kamarády na litrech a víc

Che, tebe s volbou 500ccm na jednu stranu plně chápu, na pohodu to vážně stačí, na druhou stranu pro vyježděné veterány, kteří si občas rádi "zablbnou" v mezích možností se víc hodí něco s výkonovými čísly přes 100..... ale jak to vysvětli těm mladším, aby nechtěli mít všechno hned, že?

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

21.4.2009 v 10:05 | Nahoru | #2
PavelGT> Jo, na postupnym zvykani si na motorku neco je. Taky sem jezdila po vsi na vsech moznejch samohybech, od 15ti na simalu, ve 20ti najednou skok na CB450 a to bylo tak tak. Uz jen kvuli moji postave, naucit se ovladat 200kg byla dost fuska a jit rovnou na velkou, tak to rozhodne neprobehlo tak hladce. A kdyz sem konecne zjistila, ze petikila se daj vodit lehce jako jizdni kolo, tak sme poridili Dnepra a mam se zase co ucit

Edit: Tady pri cteni, jak muze holka v pohode zacinat na sestce, tise supim, ale nema to cenu resit tady, kde jsou vsichni hrozne chytri
Tak aspon myho brachu podporuju v motorkach uz od jeho 12ti, aby mu v puberte neruplo v makovici a nesednul rovnou na prekonovanyho sporta.

Naposledy editováno 21.04.2009 10:09:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

21.4.2009 v 10:49 | Nahoru | #3

PavelGT>650ccm>Che> .............................Je tedy možné začít na litru?
Samozřejmě, že to lze.
A jezdit rozumně (= připosraně)?
No jistě - to je u začátečníka nutnost!
Ovšem pak je potenciál litru naprosto nevyužitý a takový "pilot" zraje velmi pomalu.
Kdo dvě sezony drtil dvacku se zaťatým zápěstím, pak dva roky honil čtvrtlitra k hranici jeho možností - ten po přesednutí na ostrou šestku či litra bude už během prvních pár set km lepší, než ten, kdo ty čtyři roky ničil litrový motor podtáčením
Howgh

pánové jsem rád, že tady na fóru taky občas napíše někdo něco nejenom vtipnýho, ale taky rozumnýho
řidičák na pionýra mám od roku 1989, motorku od 1990, první zkušenosti od 12 let (po loukách lesích polích ...), pak různé ČZ ..... rodina, malá pauza, na 650ccm jsem sedal s velikým respektem, jezdím ji čtvrtým rokem a trvalo mě asi 20.000 km než jsem se ji naučil využívat vážně na doraz, (kamaráda na ZX10R, který ji má 5 let a bojí se na tom, pořeším v provozu (s vyj. dálnice) s prstem v nose ), ale popravdě max. výkon v 95% případů nepotřebuju a těch 5% mě chybí jen při "blbnutí" s kamarády na litrech a víc

Che, tebe s volbou 500ccm na jednu stranu plně chápu, na pohodu to vážně stačí, na druhou stranu pro vyježděné veterány, kteří si občas rádi "zablbnou" v mezích možností se víc hodí něco s výkonovými čísly přes 100..... ale jak to vysvětli těm mladším, aby nechtěli mít všechno hned, že?



Naprostý souhlas, jenže dnes si stále více lidí pořizuje motorku jako módní doplněk a součást image . A aby byli IN je třeba něco nejrychlejšího nebo nejsilnějšího nebo nejtěžšího... Na tyhle typy lidí jsou prostě jakékoliv racionální argumenty, byť jsou prezentovány Chem neobyčejně inteligentně, noblesně a trpělivě , jen házení hrachu na stěnu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist