globalmoto_kveten





Téma: Podřazování - Rev-matching
10.1.2023 v 18:51
Ahoj! Tak mistři, jsem zvědav na názory a postřehy. Před nějakou dobou jsem měl rozhovor o stylu jízdy s par přáteli a narazili jsme na téma podřazování.

Jaký dle vás ten správný postup.

A) stisk spojky - drknout do plynu - šlápnutí nižšího kvaltu - uvolnění spojky

B) stisk spojky - šlápnutí nižšího kvaltu - drknuti do plynu - pusteni spojky.

Já osobně jsem zastával postup dle B) ovšem v poslední době jsem narazil na názor, ze správný postup je dle A). Na internetových tématech je to tak 50/50. Tak co myslíte?

Díky a čáu

4 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 09:23 | Nahoru | #91
Bežným symptómom u tzv. praktikov je podceňovanie až absencia teoretických znalostí, prípadne spojené s podivnou hrdosťou na tento fakt. Assassin je len jeden zo živých príkladov.
Dá sa to chápať, keď musel vyroniť 69K príspevkov len na tejto diskusii, nezbyl čas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 09:30 | Nahoru | #92
marna: a muzes mi teda rict jake nedoststky v mem vzdelani a teoretickych znalostech jsi tu odhalil?

Mozna byste si to meli sjednotit, jeden pisete, ze jsem teoretik a druhej, ze praktik…

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 09:31 | Nahoru | #93

marna píše: Bežným symptómom u tzv. praktikov je podceňovanie až absencia teoretických znalostí, prípadne spojené s podivnou hrdosťou na tento fakt. Assassin je len jeden zo živých príkladov.
Dá sa to chápať, keď musel vyroniť 69K príspevkov len na tejto diskusii, nezbyl čas


Amen….zase jeden který neví nic o tom druhem a plká

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 10:04 | Nahoru | #94
marna> V některých věcech máš určitě pravdu. Lidi ale obecně nemají rádi, když někdo píše tak, že sežral všechnu moudrost světa a na ostatní se dívá shora. Nezlob se, ale ty tak působíš. Čtu všechny diskuze tady a ten pocit mám nejen z tohoto vlákna. Přilítneš sem a všem tady rozdáváš svoje moudra. I když budeš mít někdy pravdu, tak ten styl, kdy se v podstatě ostatním vysmíváš a děláš z nich blbce, tady velké zastání mít nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 10:24 | Nahoru | #95
assassin> U té Pragy jsou použity k pohonu komponenty, převodovka jsem četl Hewland, tam se asi k vývoji nebo konstrukci moc nedostaneš ne, nebo máte možnost (Praga) zasahovat i do software motoru/řazení?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 10:32 | Nahoru | #96

Ferfi píše: assassin> U té Pragy jsou použity k pohonu komponenty, převodovka jsem četl Hewland, tam se asi k vývoji nebo konstrukci moc nedostaneš ne, nebo máte možnost (Praga) zasahovat i do software motoru/řazení?



Prevodovka neni moje oblast, ale vzhledem k tomu jak malo nas je, tak neni mozné o tom “nic nevedet” - prevodovku mame “custom” - hewland nam ji sklada na zakázku podle nasich pozadavku a probiha na tom “spolecnej” vyvoj. Software motoru i prevodovky mame svuj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 10:40 | Nahoru | #97
jandaxx> To bude tým, že účasť v diskusii neberiem ako súťaž v dokazovaní si obľúbenosti svojej osoby Ostatní asi áno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 10:41 | Nahoru | #98
assassin> proč tam je vlastně na Lejdy tak velký logo Praga? Vy na tom děláte za sebe, nebo to Loprajs platí?
Spodek je Tatra, motor Iveco, převodovka Hewland.
Ta koncepce s čumákem je lepší pro sevis nebo je to lepší pro rozložení váhy auta?

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 10:44 | Nahoru | #99

assassin píše: Prevodovka neni moje oblast, ale vzhledem k tomu jak malo nas je, tak neni mozné o tom “nic nevedet” - prevodovku mame “custom” - hewland nam ji sklada na zakázku podle nasich pozadavku a probiha na tom “spolecnej” vyvoj. Software motoru i prevodovky mame svuj.


Až tak jo,pak je to ještě celkem levný ne , tichá závist....

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 10:51 | Nahoru | #100
jandaxx> veľmi výstižne napísané ďakujem

2 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 10:55 | Nahoru | #101
V tý převodovce jsou sice kola pořád v záběru, jenže do toho vstupujou ještě čelní spojky a drážkování hřídelů. Aby šlo dát jinej kvalt, tak musí při přeřazení nastat okamžik, kdy není zařazenej žádnej rychlostní stupeň. To je ten falešnej neutrál. Kdyby tam nebyl, tak se převodovka zablokuje ( "zakvaltuje") , případně rovnou rozletí. No a vrknutí plynem mi i přes rozepnutou spojku pomůže srovnat otáčky a kvalt líp zapadne. Když nevrknu, kvalt tam taky nacpu. Ale už je to mírný násilí. Vrkání plynem po přeřazení jako k roztočení motoru plynem a ne přes spojku je fajn ale podle mě už "post mortem"....

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 11:32 | Nahoru | #102
marna> tady nejde o oblíbenost. Jde jen o to, jak to podáváš. Můžeš mít pravdu, to ale neznamená, že se můžeš ostatním vysmívat a dělat z nich hlupáky. To normální rozumný člověk nedělá. Nebo když jsi chodil do školy a něco jsi nevěděl, dělal z tebe učitel pitomce? Když mi odpovíš že ano, tak všichni učitelé? Doma taky? Myslím že ne. Víc k tomu není co dodat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 11:44 | Nahoru | #103
honzabiker> Ajaj, dalsi teoretik(nebo praktik) co vubec netusi jak takova prevodovka funguje - vítej v klubu

P_B: Praga ma spoustu “divizi” a my jsme jen jedna z nich. S Truckama je to trosku složitější a nebudu to pitvat veřejne, zvlast kdyz mam omezené info.

Ferfi: to je taky na delsi soukromou diskuzi

Naposledy editováno 12.01.2023 11:47:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 11:50 | Nahoru | #104
assassin> Mám tam něco špatně ?

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 11:51 | Nahoru | #105
assassin> i tak díky za info

Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 12:03 | Nahoru | #106
Dobrá, zůstaneme u toho, že:

Some kinda black magic in there makes the chain turn....

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 12:42 | Nahoru | #107

honzabiker píše: assassin> Mám tam něco špatně ?



Budes muset pockat na odborníka ze Slovenska…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 12:45 | Nahoru | #108
P_B> Čumák sa na najbližšom dakare kvôli zlepšeniu výhľadu konať nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 13:03 | Nahoru | #109

marna píše: P_B> Čumák sa na najbližšom dakare kvôli zlepšeniu výhľadu konať nebude.


Seděl jsi někdy v náklaďáku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 14:17 | Nahoru | #110
zatr> Já jo, ale jsem asi nějakej vadnej, haubna mně celkem omezuje výhled

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 14:36 | Nahoru | #111
honzabiker> Ďakujem za váš príspevok 10,55 Výstižne ste dianie v prevodovke opísali. Nechcel som to už rozoberať, no sme pri jadre veci.

Časť motocyklistov nepoužíva pre akt zmeny prevodu termín zaradiť/preradiť prevod/rýchlosť/stupeň, uprednostňujú označenie kopnúť kvalt. Časť motorkárov s prevodovým mechanizmom skutočne tak zaobchádza – niektoré stroje síce vyžadujú dôraznejšiu manipuláciu, no je rozdiel medzi plynulým dotlačením ovládacej páky do konečnej polohy a medzi barbarským kopnutím. K tomu ešte pribúdajú kadejaké pochybné mýty a povery o zaobchádzaní s prevodovkou – nebudem sa im na tomto mieste venovať.

Ja som naučený s mechanizmami zaobchádzať tzv. s citom, čo sa mi plne osvedčilo

Ale naspäť teda k mechanickému usporiadaniu prevodového ústrojenstva motocykla a dejom v ňom – hoci viacerí prejavili znalosť, predstavivosť im pokrivkáva ak nemám rovno povedať že zlyhala

Prečo môžem preraďovať prevody na motocykli za jazdy v nejakom normálnom tempe tohto úkonu pri voľnobežných otáčkach motora (tj. ani rýchlo a zbesilo, ani prehnane pomaly) bez akéhokoľvek rizika poškodenia?

Dámy a páni, pozor, prichádza rozuzlenie!

Z povahy veci vyplýva, že v momente stlačenia spojky pred podradením motor nemá voľnobežné otáčky a týmto otáčkam zodpovedá aj rýchlosť otáčania lamiel v spojke na strane prevodovky, a s nimi spojených prvkov (vždy vstupný hriadeľ + prípadne ozubené koliečko) v prevodovke.

(Odporúčam v tejto chvíli zapnúť meditačnú hudbu, stlmiť osvetlenie, zapáliť vonnú sviečku, zatvoriť oči a chvíľu si to predstavovať... áno som súčasť prevodovky, kúpem sa v oleji medzi ozubenými kolesami a lamelami... mmmmmmmmmmmm)

Keď v tomto momente zaklapnem plyn a otáčky motora sa znížia na úroveň voľnobehu, táto skupina lamiel v spojke a prvkov v prevodovke si zachováva určitú kinetickú energiu a pokles ich otáčok bude pomalší než pokles otáčok motora, ktorý už beží na voľnobeh. Keď rozumným spôsobom zasuniem nový prevod, teda nie ako Toprak s Alvarom za zadkom, žiadne násilné procesy v prevodovke nenastávajú. Dôvodom je, že rozdiel medzi otáčkami v cieľovom páre súkolí nie je taký veľký, akoby bol, ak by sa vyššie spomenutá mechanická sústava medzi rozopnutou spojkou a prevodovkou dočasne v neutráli (t.j. okamih medzi vyradením východiskového a zaradením cieľového prevodu) otáčala na úrovni voľnobežných otáčok motora, alebo dokonca zastala.

Z vyššie uvedeného si možno aj vyvodiť, prečo pri radení jednotky na stojacom motocykli hrkne. Čelné ozubenia na jednom roztočenom ozubenom koliečku prvého prevodu musia zapadnúť do ozubení na stojacom hriadeli prevodovky.

destroyer – jug a jig sú 2 iné veci v AJ
Kalasnikov – úplne mimo ako vidíš
Ferfi – nie ste vadnej, to len niektorí vadní tu majú bulvy z edície X-rays ;)

BTW Čépa85 je kto, nebodaj motokrosár p. Čepelák?

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 14:55 | Nahoru | #112
marna> Motorka je tak trochu sportovní náčiní, proto nemají dodnes synchronizovanou převodovku, ale takovou která umožní zařadit rychle i při nedokonalé synchronizaci obvodových rychlostí zubové objímky, tzn co píšeš je krásné, přesto blbost.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 15:10 | Nahoru | #113
marna> a stale ti z toho vychazi. Ze je lepsi “vrknout” plynem po přeřazení nez pred ? Tak si tam asi dopln alespoň nejake otacky prvku ktere do sebe zasouvas s nějakými indexy nebo čísly a znaminky ktera rychlost je vetsi ci mensi…

Zubove spojky půjdou do sebe nejspis zasunout lepe, pokud rozdíl otacek spojovaných prvku bude maly nez kdyz bude velky …

Tak pak prijd s tim, v jakem pripade je ten rozdíl mensi, vetsi, ci stejny…

Jelikoz jsi teoreticky o level dal nez my, asi nebude problem tohle v nejakem SW nasimulovat, setrvacnosti, treni v rozpojene spojce, treni v ložiscích… to neni az tak slozita úloha a da se i docela solidně validovat na nejake skutečne prevodovce…

Naposledy editováno 12.01.2023 15:11:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 15:23 | Nahoru | #114
Ferfi> tak víš že i bez haubny se ti skoro dokáže na předku u čela schovat člověk kterej ti jde z boku blízko auta natož v takovém terénu co tam jeli, dokonce bych i řekl že v tu chvíli by mu nepohodlo ani to na co ten pašík poukazoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 15:26 | Nahoru | #115
assassin> Otázka tazatele znela A alebo B. Z toho je správnejšie B. Ako to reálne robím ja som napísal asi 3 strany dozadu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 15:34 | Nahoru | #116
assassin> hele nechci v tom vrkání plynem dělat ještě větší bordel ale ještě by se vše dalo začít rozlišovat zda podráždění je v agresivní fázi jako že podřazuješ abys dost brzdil motorem a to jemné jako že zadní guma ani neví že si podřadil což při rozpojení spojkou je mezi oběma variantami kurva rozdíl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 15:39 | Nahoru | #117
marna> jedine co mluvi pro správnost jednoho nebo druhého je rozdíl v otáčkách tech dvou spojovaných dílu - a k tomu ses nedopracoval.

Proste jsi jen rekl, ze jedno je správnější a ja tvrdím, ze je to opacne…

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 15:44 | Nahoru | #118

zatr píše: assassin> hele nechci v tom vrkání plynem dělat ještě větší bordel ale ještě by se vše dalo začít rozlišovat zda podráždění je v agresivní fázi jako že podřazuješ abys dost brzdil motorem a to jemné jako že zadní guma ani neví že si podřadil což při rozpojení spojkou je mezi oběma variantami kurva rozdíl



Ve chvili kdy se “mrdas” a cele přeřazení trva 2s nebo co tu psal pan odborník tak nema smysl srovnávat otacky čehokoliv vrkanim, protoze si pred pustenim spojky otacky dorovnas citlivým přidáváním plynum, nebo jemnou praci spojky, kdy se otacky srovnaji prokluzem spojky.

Pokud se resi nejake “vrkani” plynem tak ma smysl to resit jen pro rychle sportovni přeřazení, protoze jedine pak to funguje. A ono to pak dost splyva do jednoho, ale rozhodne se ta sekvence blíží více variantě A

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 16:06 | Nahoru | #119
assassin> problém s porozumením textu? ja viem, asi moc rozsiahle na teba, daj ešte jeden pokus

BTW Príspevky kde si niečo tvrdil si si dodatočne zeditoval, zrejme v dôsledku toho že ta Valve nachytal na základnej neznalosti. Prosto charakter

Ja som svoje tvrdenia ozrejmil čo najdôslednejšie, ty si sa neunúval, čiže nemám sa ako dobrať k tomu že máš pravdu a ja nie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

12.1.2023 v 16:12 | Nahoru | #120
marna> a na jake neznalosti me nachytal? Je tam uvedeny cas editace, takze se da jasne rict kdy to bylo. Edituji jen pravopisne chyby hned po napsání příspěvku.

Takze sup sem s tim, kde je ta neznalost co jsem editoval?

Valve psal svuj prispevek v 18:50 - zadny z mých příspěvku pred jeho příspěvkem nebyl editován nasledne - takze klasickej ulhanej cobolak coz?

Naposledy editováno 12.01.2023 16:15:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist