Jaký dle vás ten správný postup.
A) stisk spojky - drknout do plynu - šlápnutí nižšího kvaltu - uvolnění spojky
B) stisk spojky - šlápnutí nižšího kvaltu - drknuti do plynu - pusteni spojky.
Já osobně jsem zastával postup dle B) ovšem v poslední době jsem narazil na názor, ze správný postup je dle A). Na internetových tématech je to tak 50/50. Tak co myslíte?
Díky a čáu
4 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching
Dá sa to chápať, keď musel vyroniť 69K príspevkov len na tejto diskusii, nezbyl čas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
Mozna byste si to meli sjednotit, jeden pisete, ze jsem teoretik a druhej, ze praktik…
marna píše: Bežným symptómom u tzv. praktikov je podceňovanie až absencia teoretických znalostí, prípadne spojené s podivnou hrdosťou na tento fakt. Assassin je len jeden zo živých príkladov.
Dá sa to chápať, keď musel vyroniť 69K príspevkov len na tejto diskusii, nezbyl čas
Amen….zase jeden který neví nic o tom druhem a plká
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
Ferfi píše: assassin> U té Pragy jsou použity k pohonu komponenty, převodovka jsem četl Hewland, tam se asi k vývoji nebo konstrukci moc nedostaneš ne, nebo máte možnost (Praga) zasahovat i do software motoru/řazení?
Prevodovka neni moje oblast, ale vzhledem k tomu jak malo nas je, tak neni mozné o tom “nic nevedet” - prevodovku mame “custom” - hewland nam ji sklada na zakázku podle nasich pozadavku a probiha na tom “spolecnej” vyvoj. Software motoru i prevodovky mame svuj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
Spodek je Tatra, motor Iveco, převodovka Hewland.
Ta koncepce s čumákem je lepší pro sevis nebo je to lepší pro rozložení váhy auta?
assassin píše: Prevodovka neni moje oblast, ale vzhledem k tomu jak malo nas je, tak neni mozné o tom “nic nevedet” - prevodovku mame “custom” - hewland nam ji sklada na zakázku podle nasich pozadavku a probiha na tom “spolecnej” vyvoj. Software motoru i prevodovky mame svuj.
Až tak jo,pak je to ještě celkem levný ne , tichá závist....
2 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
P_B: Praga ma spoustu “divizi” a my jsme jen jedna z nich. S Truckama je to trosku složitější a nebudu to pitvat veřejne, zvlast kdyz mam omezené info.
Ferfi: to je taky na delsi soukromou diskuzi
Naposledy editováno 12.01.2023 11:47:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
marna píše: P_B> Čumák sa na najbližšom dakare kvôli zlepšeniu výhľadu konať nebude.
Seděl jsi někdy v náklaďáku?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
Časť motocyklistov nepoužíva pre akt zmeny prevodu termín zaradiť/preradiť prevod/rýchlosť/stupeň, uprednostňujú označenie kopnúť kvalt. Časť motorkárov s prevodovým mechanizmom skutočne tak zaobchádza – niektoré stroje síce vyžadujú dôraznejšiu manipuláciu, no je rozdiel medzi plynulým dotlačením ovládacej páky do konečnej polohy a medzi barbarským kopnutím. K tomu ešte pribúdajú kadejaké pochybné mýty a povery o zaobchádzaní s prevodovkou – nebudem sa im na tomto mieste venovať.
Ja som naučený s mechanizmami zaobchádzať tzv. s citom, čo sa mi plne osvedčilo
Ale naspäť teda k mechanickému usporiadaniu prevodového ústrojenstva motocykla a dejom v ňom – hoci viacerí prejavili znalosť, predstavivosť im pokrivkáva ak nemám rovno povedať že zlyhala
Prečo môžem preraďovať prevody na motocykli za jazdy v nejakom normálnom tempe tohto úkonu pri voľnobežných otáčkach motora (tj. ani rýchlo a zbesilo, ani prehnane pomaly) bez akéhokoľvek rizika poškodenia?
Dámy a páni, pozor, prichádza rozuzlenie!
Z povahy veci vyplýva, že v momente stlačenia spojky pred podradením motor nemá voľnobežné otáčky a týmto otáčkam zodpovedá aj rýchlosť otáčania lamiel v spojke na strane prevodovky, a s nimi spojených prvkov (vždy vstupný hriadeľ + prípadne ozubené koliečko) v prevodovke.
(Odporúčam v tejto chvíli zapnúť meditačnú hudbu, stlmiť osvetlenie, zapáliť vonnú sviečku, zatvoriť oči a chvíľu si to predstavovať... áno som súčasť prevodovky, kúpem sa v oleji medzi ozubenými kolesami a lamelami... mmmmmmmmmmmm)
Keď v tomto momente zaklapnem plyn a otáčky motora sa znížia na úroveň voľnobehu, táto skupina lamiel v spojke a prvkov v prevodovke si zachováva určitú kinetickú energiu a pokles ich otáčok bude pomalší než pokles otáčok motora, ktorý už beží na voľnobeh. Keď rozumným spôsobom zasuniem nový prevod, teda nie ako Toprak s Alvarom za zadkom, žiadne násilné procesy v prevodovke nenastávajú. Dôvodom je, že rozdiel medzi otáčkami v cieľovom páre súkolí nie je taký veľký, akoby bol, ak by sa vyššie spomenutá mechanická sústava medzi rozopnutou spojkou a prevodovkou dočasne v neutráli (t.j. okamih medzi vyradením východiskového a zaradením cieľového prevodu) otáčala na úrovni voľnobežných otáčok motora, alebo dokonca zastala.
Z vyššie uvedeného si možno aj vyvodiť, prečo pri radení jednotky na stojacom motocykli hrkne. Čelné ozubenia na jednom roztočenom ozubenom koliečku prvého prevodu musia zapadnúť do ozubení na stojacom hriadeli prevodovky.
destroyer – jug a jig sú 2 iné veci v AJ
Kalasnikov – úplne mimo ako vidíš
Ferfi – nie ste vadnej, to len niektorí vadní tu majú bulvy z edície X-rays ;)
BTW Čépa85 je kto, nebodaj motokrosár p. Čepelák?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
Zubove spojky půjdou do sebe nejspis zasunout lepe, pokud rozdíl otacek spojovaných prvku bude maly nez kdyz bude velky …
Tak pak prijd s tim, v jakem pripade je ten rozdíl mensi, vetsi, ci stejny…
Jelikoz jsi teoreticky o level dal nez my, asi nebude problem tohle v nejakem SW nasimulovat, setrvacnosti, treni v rozpojene spojce, treni v ložiscích… to neni az tak slozita úloha a da se i docela solidně validovat na nejake skutečne prevodovce…
Naposledy editováno 12.01.2023 15:11:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
Proste jsi jen rekl, ze jedno je správnější a ja tvrdím, ze je to opacne…
zatr píše: assassin> hele nechci v tom vrkání plynem dělat ještě větší bordel ale ještě by se vše dalo začít rozlišovat zda podráždění je v agresivní fázi jako že podřazuješ abys dost brzdil motorem a to jemné jako že zadní guma ani neví že si podřadil což při rozpojení spojkou je mezi oběma variantami kurva rozdíl
Ve chvili kdy se “mrdas” a cele přeřazení trva 2s nebo co tu psal pan odborník tak nema smysl srovnávat otacky čehokoliv vrkanim, protoze si pred pustenim spojky otacky dorovnas citlivým přidáváním plynum, nebo jemnou praci spojky, kdy se otacky srovnaji prokluzem spojky.
Pokud se resi nejake “vrkani” plynem tak ma smysl to resit jen pro rychle sportovni přeřazení, protoze jedine pak to funguje. A ono to pak dost splyva do jednoho, ale rozhodne se ta sekvence blíží více variantě A
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
BTW Príspevky kde si niečo tvrdil si si dodatočne zeditoval, zrejme v dôsledku toho že ta Valve nachytal na základnej neznalosti. Prosto charakter
Ja som svoje tvrdenia ozrejmil čo najdôslednejšie, ty si sa neunúval, čiže nemám sa ako dobrať k tomu že máš pravdu a ja nie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
Takze sup sem s tim, kde je ta neznalost co jsem editoval?
Valve psal svuj prispevek v 18:50 - zadny z mých příspěvku pred jeho příspěvkem nebyl editován nasledne - takze klasickej ulhanej cobolak coz?
Naposledy editováno 12.01.2023 16:15:56