bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro
Zdravím,
je tu někdo, kdo přecházel z TTR na KTM 690 Enduro (701)? Vlastním velmi pěkný a udělaný TTR, ale chybí mi u něj výkon, vyšší cestovní rychlost (cca 120 km/h, s mým převodem je to reálně 85-90) a v neposlední řadě startér (otázka pohodlnosti a možnosti startu i v krkolomné situaci, jinak startuje na šlápnutí). Vadí mi i nedostupnost například zadního blatníku apod., kvůli čemuž se člověk k motorce musí chovat až moc ohleduplně. Začínám proto uvažovat nad výměnou za 690. Otázka ale je, zda ta motorka stojí za ten nemalý finanční rozdíl.
Jak je na tom 690 celkově oproti TTR? Vím že cestovní rychlostí i výkonem to bude jinde, jak je na tom ale ovladatelnost, podvozek atd?
Má cenu dívat se u 690 i po starších ročnících, který se dají sehnat kolem cca 150t, nebo když už, tak radši trochu přitlačit? Je třeba rally kokpit velkou výhodou, nebo je pro běžný toulání kolem komína spíš zbytečná zátěž?
TTR využívám jako dualsport - nutný přesun po silnici a jinak toulání krajinou, příležitostně např. Rumunsko apod., ale ne žádný extrémní enduro. Zároveň se ale díky nedostatku času už skoro nedostanu na krosku a proto bych rád našel malou náhradu na vyblbnutí i v té 690, protože tam mi to TTR trochu motorově nestačí.
Díky.

Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

26.11.2022 v 23:17 | Nahoru | #1
Nemám teda ani 690 enduro ani jsem nikdy nejel na TTR ale obecně 690-ky jsou "funbike" kategorie. Příliš těžký oproti ostrýmu náčiní a příliš lehká konstrukce na nějaký expedice do krajin kde se běžně cestuje na koni nebo bvpéčkem (viz. ZdendaZB a jeho "tunění 701").

Na cestování jsem asi měkej (rozumnej denní limit na cestu na cestovní moto po evropský silnici vidím tak na 800km, jednorázově to jde i okolo 1500km a na doraz jsem si zkusil i přes 2000km) ale jednou jsem na 690 SMC přelítl z Prahy do Opavy a příště bych si na to vzal asi dodávku (ty moje limity jdou s SMC na desetinu, možná s nějakým gelovým sedlem by to šlo líp).

A k těm starším ročníkům - do cca 2013 se dá použít pro diagnostiku a případný úpravy tuneecu přes K-line což je celkem snadný. Novější už jde volně dostupným softem jen diagnostikovat a pak u různejch ročníků a verzí přibejvaly "nutnosti" jako vyvažovací hřídel v hlavě (prej aby to nevibrovalo), ABS (to každej chce...), složitější pajšl v tlumičích (s nižším zdvihem) apod.
Jinak je tam taky rozdíl v motoru jako takovým - do 2013 to byl 654ccm (vrtání a zdvih jako u 660 SMC), pak to přes větší zdvih dali na 690 (což si vyžádalo ten vyvažovák v hlavě) a pak na 693 nebo tak nějak.
Čistě na cestování byla původně LC4 Adventure. Ta měla aspoň rám na kterej šlo dát rozumně kufry. 690 Enduro/SMC/R má na zadku jako nosnej prvek nádrž.

Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

28.11.2022 v 01:52 | Nahoru | #2
jezdil jsem na 690 s lehkýma...dá se, ale je "rozbitná"...je tu starší fórum, kde jsme si o tom před 10 lety psali (předělat horní úchyt chladiče, zabrousit spodní spony, vyřadit čidlo policajta, vyměnit brzdovou páku, jrdlo nádrže, zadní blinkry se v terénu uklepávaly...a původní "velké budíky" jsem také musel měnit")
dá se s ní i na silnici, ale já tam měl vždy ostré špunty s haltery a zpřevodované nakrátko...motor těch 120 dlouhodobě dá, ale chtělo by to jiné sedlo. také ten motor je - oproti starším jednoválcům typu xt, tt, nx - "ostřejší na vibrace" a líbí se mu spíše ve středních a vyšších otáčkách.

na 600 ttre (se startérem) jsem se jen jednou svezl, když jsem přemýšlel o podobné motorce...po všech stránkách, oproti 690, pohodová měkká (podvozkem i motorem) motorka

Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

28.11.2022 v 09:24 | Nahoru | #3
Nedávno jsem přesedlal z CRF 300 L na 690 z důvodu že mi chyběl výkon na cestě. Mám zatím njeto cca 700 km tak nemužu pořádně hodnotit, ale zatím si výměnu pochvaluju. Na cestě výkon úplně dostatečný. Tlumiče super. Na můj vkus asi tvrdší než bych chtěl, ale občas se rád projedu rychleji, takže to zase ocením. V terénu najeto možná 100 km. Pojezd po polních a lesních cestách zvládá s přehledem, ale na nějaké težší enduro bude horší. Je už docela těžká cca 160 kg natankovaná a také má nižší světlou výšku. Také motor asi nebude na bublání v nízkých otáčkách v technický pasážích.
Rally kokpit neplánuju. Jezdím to co ty a tam mi to přijde zbytečné. Budu dělat pouze malý štítek a držák na mobil jak jsme měl na CRF - to už vlasně takový malý kokpit je.
Uvažoval jsem jakou vzít jestli starší nebo novější nebo nejnovější. Starou verzi jsem zavrhl, protože odcházejí vahadla a musí se měnit celkem často - prý nic těžkého, ale stojí dost peněz.
Potom jsem uvažoval nad ročníky cca 16-17 - ty už vypadají líp, ale nejsem si jistý jestli jsou ty vahadla vyřešené a ceny od 180 - 200 už mi přišlo dost byť nemívají moc najeto.
Nakonec jsem skončil u poslední generace a nové motorky. Řekl jsem si, že bude lepší nová se zárukou kvůli pověsti spolehlivosti KTM a chtěl předejít tomu že koupím motorku za 170 a za chvíli bych třeba musel dělat motor za 40 - 50 a pak bych si ťukal na čelo že kdybch si připlatil tak jsem mohl mít novou bez starostí a s mnohem pokročilejší výbavou/technikou. Také mě přesvědčil druhý vyvažovací hřídel, takže už to není takový vibrátor a el. technika jako vypínací abs, mapy, trakce, quickshifter.

1 reakcí na tento příspěvek Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 08:34 | Nahoru | #4
Mám 690 r. 2014, ale nemůžu srovnávat s TTR. Každopádně můžu ti dál alespoň svůj pohled na věc. Mám Rade Garage kit s rally věží a pohodlná cestovní rychlost se zvýšila zhruba ze 100 na 110 km/h. Poslední dva roky jsem se vracel z Rumunska podobnou cestou po ose, jednou ještě bez věže, podruhé s věží a nějaký rozdíl tam byl. Pokud bych ale věž koupil primárně kvůli ochraně před větrem, byl bych zklamaný. Tím chci naznačit, že ani s věží nečekej nějakou převratnou cestovní rychlost. Jezdím na tom vepředu Mitas E13, vzadu E09 a nad těch 110 km/h je motorka hodně nestabilní. Jinak samozřejmě je reálné na tom dát za den i 1000 km, ale záleží, co je člověk ochoten snést

Co se týče zmiňovaných vahadel, tak mě čeká výměna teď v zimě. V materiálu je to za cca 6-7 tis. Kč. Novější verze vahadel, kterou budu dávat, už by neměla být tak problémová, ale stejně to chce občas zkontrolovat. Takže nebál bych se ani starších ročníků, pokud bude mít člověk dostatek informací, co se s motorkou dělo a co už je na ní vyřešené, protože třeba u r. 2014 bylo těch věcí, co ve fabrice úplně nedořešili, trochu víc.

2 reakcí na tento příspěvek Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 10:17 | Nahoru | #5
Každý kto má nejakú motorku, stará sa o ňu, piplá si ju, je s ňou v zásade spokojný a má ju rád nadobudne dojem, že je to snáď aj tá najlepšia motorka na svete. A bojí sa zmeny.
Na TT som nejazdil, ale mám 690 a viem čo je to za div sveta a tak si dovolím povedať, že výmenu neoľutuješ.
Ľahké enduro to nie je, ale to ani TT. Ale ak vieš aspoň trocha jazdiť (čo asi vieš) a máš aj nejaké gule a nie si permanentne posratý, tak s tým zvládneš aj riadne ťažký terén. A pritom dáš aj 1000km po asfalte.

"Také motor asi nebude na bublání v nízkých otáčkách v technický pasážích." - Ja to vidím inak. Ja práve využívam nízke otáčky, resp. krútiak.Za mňa je ten motor v nízkych otáčkach úžasný.

"Jezdím na tom vepředu Mitas E13, vzadu E09 a nad těch 110 km/h je motorka hodně nestabilní." - Treba zabudnúť na E09. Potrebovala 500-1000km kým si trocha sadla a bola stabilnejšia. Ale ak obuješ MT21 tak môžeš ísť 140 aj na novej.

Načo potrebuješ rely kokpit na enduro motorke? A čo sa všetci bojíte toho vetra? Šak sedíte na motorke, kurva. Jediný dôvod prečo jazdím tak 140 max po diaľnici je, že nechcem držať motor vo vysokých otáčkach hodinu-dve (do ďalšieho tankovania). Ale asi to budem riešiť predným reťazovým kolieskom... A ak mi vietor vadí, tak dám dole kšilt z prilby, štuple do uší a mám pohodu.

Mám ročník 2016. ostatná kontrola pri cca 41000km a ventilové vôle boli ešte pôvodné. Teraz nejakých 49000 a motor beží bez zaváhania. Zvažujem preventívnu výmenu váhadiel, nejakú väčšiu kontrolu - ale nemám ešte nič naštudované, čo by trebalo robiť.
Kamoš má 701/2018, motor mu odišiel pri cca 40000.Váhadlá. Ale bolo to dlhodobé, mal problémy asi 1,5 roka a v servise netušili čím to je. Takže neočakávam, že motor normálne funguje a zrazu buchnú váhadlá.
Nemenil som ani ložiská v kolesách a utesnenie ložísk v prepákovaní je dokonalé. Tam je ešte aj pôvodná vazelína.

A furt sa smejem ak niekto spomína vibrácie. Na motorke.
KLE500 je dvojválec a vibroval mi rovnako ako jednobuch na 660 Ténéré. No 690 je aj v tomto inde.

(reakce na) Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 10:46 | Nahoru | #6

jaro27 píše: .... Načo potrebuješ rely kokpit na enduro motorke? A čo sa všetci bojíte toho vetra? Šak sedíte na motorke, kurva...


Prostě tohle (spolu s širokou nádrží a maskou) dodává motorce komfort a pohodlí při delších přesunech - méně fouká, méně prší, není nutné se tolik přetahovat s protitlakem větru. Jeden z hlavních důvodů, proč jsem ZATÍM zůstal u velké těžké krávy. Měl jsem možnost jezdit na stejné motorce, jen s odstrojeným čumákem (malé světlo s kšiltem jen na tabulku se startovním číslem, pidi budík, bez plexi). Jedna a ta samá motorka je sice okamžitě pocitově daleko lehčí a rychlejší - intenzivněji se vnímá rychlost - ale zároveň je jízda dost vysilující.

(reakce na) Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 11:32 | Nahoru | #7

jaro27 píše: Načo potrebuješ rely kokpit na enduro motorke? A čo sa všetci bojíte toho vetra? Šak sedíte na motorke, kurva. Jediný dôvod prečo jazdím tak 140 max po diaľnici je, že nechcem držať motor vo vysokých otáčkach hodinu-dve (do ďalšieho tankovania). Ale asi to budem riešiť predným reťazovým kolieskom... A ak mi vietor vadí, tak dám dole kšilt z prilby, štuple do uší a mám pohodu.


A jel jsi na tom nekdy? porovnaval jsi?
minimalne to, ze prijemna cestovni rychlost se ti zvysi o 20 - 30km/h a to je pri presunech hodne

1 reakcí na tento příspěvek Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 11:35 | Nahoru | #8
Díky všem za komentáře. Určitě bych na motorce neplánoval nějaký dlouhý cesty, takže jestli se na ní dá nebo nedá ujet za den 1000 km je mi opravdu jedno, protože i když jedem vícedenní trip, tak je to stejně kolem 200 km/den maximálně. Stejně tak celodenní vyjížďka. Silniční přesuny u mě znamenají třeba 10 km někam popojet a šup na polňačku, maximálně si umím představit třeba přejet rychle 100 km po silnici na nějakou jinou lokalitu, něco objet a zase zpátky, tam už by ten přesun byl výraznější a na TTR si to už moc představit nedovedu. Jinak jezdím prakticky pořád na drapácích a je pravda, že to na větší rychlosti nebo delší přesuny stejně není.
Rally kokpit mi po pravdě nepřijde jako nutnost, ale na druhou stranu s ním motorka vypadá dobře a určitě je to dobrý např. pro umístění navigace atd. Nevíte, o kolik cca se s kokpitem zvýší hmotnost?
U starší motorky bych určitě hned provedl kontrolu vahadel a případně je preventivně vyměnil, není to zas tak zásadní položka. Byl například nějakej ročník (když nepočítám poslední generaci) zásadně vylepšenej nebo naopak ošizenej, aby stálo za to se po něm dívat nebo se mu vyhnout? Co třeba zmíněný tlumiče? Co jsem našel, první R měly vyšší zdvih a menší hmotnost, otázka jak reálně fungovaly...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 11:49 | Nahoru | #9
pospa5> zde najdeš mezigenerační rozdíly které vypsal u své motorky Honza-TA950

https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=127307

Ještě dodám že 701 měly myslím do roku 2017 zdvihy 275mm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 12:03 | Nahoru | #10
Fic6> ty tlumiče to je u KTM vždy rébus jak to různě v různých ročnících mění

u 701 je 275mm tuším do 2019/2020

u 690 u prvních modelů to bylo rozdělnín na 690 a 690 R, u 2012 to kleslo na 250 ale neměl jsme počt že by mě to limitovalo - 701 s 275 bylo moc vysoká takže jsme měl vzadu stejně snížení - pak je otázka zda těch 250 není lepší rovnou

(reakce na) Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 12:28 | Nahoru | #11
Honza-TA950> je pravda že s 250 zdvihy je v sedle už hodně vysoká natož s 275

(reakce na) Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 13:38 | Nahoru | #12

pospa5 píše: Určitě bych na motorce neplánoval nějaký dlouhý cesty, takže jestli se na ní dá nebo nedá ujet za den 1000 km je mi opravdu jedno, protože i když jedem vícedenní trip, tak je to stejně kolem 200 km/den maximálně.



Vieš ako sa kedysi kupovali počítače (a možno to platí stále)? Aký výkon potrebuješ dnes a to krát dva.
Nenechaj sa obmedziť tým, čo jazdíš dnes. Ísť po vlastnej osi do Bosny by ťa na TT možno ani nenapadlo., ale so 690 to je iné...

tricetsest píše: Mám Rade Garage kit s rally věží a pohodlná cestovní rychlost se zvýšila zhruba ze 100 na 110 km/h. Poslední dva roky jsem se vracel z Rumunska podobnou cestou po ose, jednou ještě bez věže, podruhé s věží a nějaký rozdíl tam byl. Pokud bych ale věž koupil primárně kvůli ochraně před větrem, byl bych zklamaný..


Nad plexi štítkom som mal takú 15cm nadstavbu z plexi, samodoma robenú. Perfektne to pomohlo na dlhých presunoch a cena vlastne zadarmo.
V Rumunsku mi motorka spravila salto, pristála na to prídavnom plexi štítku a zrušila ho. Ak by som tam mal rely kokpit, tak dovidenia.
Preto opakujem, že motorku si treba vystrojiť na to čo chcem jazdiť. A enduro nie je rely.
Fotky ako to vyzeralo pred a po v tomto cestopise
Takýto plexi štítok si zadarmo môžem vyrobiť zas, ale nemá to pre mňa význam. Pomohlo to, ale furt na teba fúka a furt na teba prší. A tých 140 aj viac dám aj bez neho. Ale na drapákoch viac aj tak nepôjdem.

Kúpil som moto s upravenými tlmičmi, majú zdvih 280 mm. Myslel som si, že sú v nich iné črevá, ale minule som narazil na video, kde zdvih tlmičov na 690 sa upravuje len jednou dištančnou trubkou v pumpe tlmiča. Preto asi bolo u 701 275mm a u 690 "len" 250. Myslím, že tlmiče sú identické, u 690 je to len "priškrtené".
Z mojich skúseností môžem povedať, že na túto motorku a jej určenie 250 mm stačí.
Niektorí (a patrím k nim aj ja) sa sťažujú, že tlmiče veľmi nefungujú. Áno aj nie. Začínajú fungovať pri 40-50 km/h. Ale fungujú aj v ťažkých enduro až trialových pasážach. Skrátka nefungujú len pri pomalej jazde na kamienkoch/šotolinkách. Ale ak ich úplne povolíš, tak za mňa OK.

Naposledy editováno 29.11.2022 13:39:56

1 reakcí na tento příspěvek Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 18:17 | Nahoru | #13
Tady je veselo :)
Jen se přidám - jezdím 640 v konfiguraci Enduro (bez kokpitu) a moje běžná cestovní rychlost je 120 GPS. Mám skoro dva metry. Jezdím zásadně v MX helmě a brýlích. Ano fouká. No a?
Plavací guma Mitas - mě to dělá přední (aktuálně Rockrider), zadní E-09 nikdy neplavala. Přední hlavě když je podhuštěná- J epravda že na Pirelli Rallycros jsem tohle nepozoroval, ale taky jsem jezdil víc nafoklou..
Ke kokpitu mám podobný vztah jako jaro27, zbytečnost, kterou rozjebu. Co tam není, to se neurazí ;) Na druhou stranu držák telefonu (mám v profilu) mnohokrát vyzkoušen a přežil.
Tlumiče - např. Farryn standardně klukům s 990 tlumiče prodlužje, to asi nebude zvláštní problém.

Naposledy editováno 29.11.2022 18:18:24

(reakce na) Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 18:36 | Nahoru | #14
stnd> Ty jo. Si mi teraz nabil na päsťovku. Faryn. Kurva s ním. On totižto upravoval tie moje tlmiče ešte pôvodnému majiteľovi.
Jak som to rozobral keď som menil olej, tak ma z tej jeho roboty išlo pozvracať. Humus, hnoj, fuj! Neviem či to bola jeho prvá zákazka alebo čo, ale toto čo on tam spravil, tak za to teda môže hanbiť. Ak by som vedel čo za paškvil v tom je, tak ani tú motorku nekupujem.
Samozrejme, aj keď som mal tlmič rozobratý prvý krát v živote, zorientoval som sa v tom a opravil som to.

Sorry, mimo tému, ale fakt ma to "nabilo"...

1 reakcí na tento příspěvek Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

30.11.2022 v 18:27 | Nahoru | #15
V pohodě, nepotřebuju ho nějak hájit, jen samolepky na vidlích ještě neznamenají, že byl tím posledním kdo do nich lezl ;)

(reakce na) Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

1.12.2022 v 08:57 | Nahoru | #16
stnd> Pôvodný majiteľ ani nevedel, kto tie tlmiče upravoval. Info som dostal od dílera, ktorý tú motorku predal (ako novú).

Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

1.12.2022 v 19:24 | Nahoru | #17

Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

14.6.2023 v 20:11 | Nahoru | #18
Zdarec vím že už je asi pozdě ale nedá mi to jelikoz jsem jako asi jeden z mála tady fakt z TT R 2001 na KTM 690 enduro 2010 přecházel tak jestli můžu poradit tak to nedelej aspon teda me osobne to prvni rok bavilo a druhej rok sem prisel na to ze to je vlastne jen o neco silnejsi TTerko se starterem a ze uz me to vlastne ani nebavi a ted uvazuju o 2válcovym enduru ale to je ciste muj názor samozrejme.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 39 1.10.2023 v 22:23 Firecracker
Max provozní T chladící kapaliny HQ... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 53 25.9.2023 v 20:18 ZdendaZB
Sedadlo KTM 690R enduro -náhlada za... KTM Duke 690 R, KTM 690 Enduro R, KTM 690 SMC R Majkee 2 22.9.2023 v 18:10 MedWed


TOPlist