globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji
30.10.2022 v 18:01
Vzhledem k tomu že Exc 500 nepřichází v úvahu, rozhodl jsem se alespoň odlehčit stroj. ( Baterku mám vyřešenou, ubyly 2 kila. )
Hledám proto karbonový výfuk jako náhradu za originál. Origo 4.2 kg karbon by měl vážit 1.8kg Ale chci, aby byl tichý a měl homologaci, nepotřebuji zvedat výkon. A také nechci, aby byl zbytečně drahý.

Mistr Elektronik mi poupraví mapy a všechno pošteluje. V tom problém není a rovnou se vyhodí sonda a vypne ventil vzduchu.

Jestli o něčem víte, tak poraďte.
Dík.

Naposledy editováno 31.10.2022 12:03:11
Předchozí
1 2
Následující

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

30.10.2022 v 22:11 | Nahoru | #1
Karbon je na drsný terén hlavně super praktický v tom, že se nepromáčkne, ale praskne

E: Takže osobně bych volil titan

Naposledy editováno 30.10.2022 22:16:38

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

31.10.2022 v 12:03 | Nahoru | #2
Já mám tlumič schovaný za nosičem, takže je chráněný proti proražení.

Titan karbon, asi bych to neřešil, jen by mě zajímla cena

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

7.11.2022 v 20:22 | Nahoru | #3
Takže nikdo nic konkrétního opět neporadí. Asi všichni jezdí štok, nebo nehomo mx vejfuky.

1 reakcí na tento příspěvek Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 10:30 | Nahoru | #4
Asi ti neporadím přímo s konkrétním výfukem, snad jen, že homologace je něco, s čím bych si asi až tak hlavu nelámal, to se dá vždycky nějak vyřešit "náhradním řešením". Stejně tak případná hlučnost. Jestli máš výfuk (tlumič) schovaný pod nosičem, pak bych se karbonového nebál, záleží jen jak bytelný nosič máš. Takže pokud nenajdeš přímo na svou motorku, nezbyde ti nic jiného, než zvolit tlumič jiný, homologaci "doladit" a případně dodělat tlumící vložku, pokud by to bylo nutné.
Pročetl jsem si téma, kde řešíš výrazně lehčí alternativu tvé aktuální motorky. Vzhledem k tomu, že jakýsi závěr diskuze byl, že nejspíš nic lepšího nenajdeš, tak snad jediné řešení v tvém případě zůstává snažit se odlehčit tvou Husqvarnu kde to ještě jde. Vzhledem k tomu, že už tak je motorka dost osekaná a relativně lehká, tak už asi půjde o docela extrémní řešení, ale všechno jde, když se chce. Záleží jak moc se chce a kolik na to člověk má. Nebude se jednat asi o desítky kilogramů, ale pokud budeš "ořezávat" gramy na každém dílu, myslím si, že se s tou hmotností ještě bude dát slušně pohnout dolů. Samozřejmě se bude jednat převážně o zakázkové výrobky. Nevím jak moc chceš do motorky zasahovat nebo co přesně na ní zrovna je, ale pár konkrétních tipů, kde nahnat hmotnost bych snad měl:
-duralový/titanový spojovák (zejména co drží jen plasty a jiné málo namáhané části)
-ocelové (i nerezové) díly nahradit duralem/titanem/karbonem - všemožná lešení, držáčky a podobné drobné blbosti
-podsedlová část rámu montovatelná a z hliníkových/titanových trubek, případně karbon
-plasty (kapotáž) pryč a to nutné nahradit karbonkevlarem
-řídítka z titanu (uhlíkovým vláknům bych zrovna tady pro tvé použití moc nevěřil)
-nosič brašen opět z duralu/titanu/kompozitu
-duralová (případně titan, ale s tím nemám zkušenosti) rozeta na zadním kole, pastorek netuším, jestli se dá nahradit něčím jiným
-výfukový svod z titanu
-občas se dá najít i zbrusu nové konstrukční řešení určitého dílu nebo funkčního celku, které pro konkrétní využití může být výhodnější, než sériové, a které ve výsledku může být i lehčí
-v úplném krajním případě co nejlehčího výrobku je fajn kombinovat více materiálů (např. uhlíkový kompozit a titanová/duralová závitová část apod.), ale tak daleko zajde málokdo
Určitě by se toho našlo víc. No a pak jedině odlehčovat vybavení v nákladu nebo přímo na sobě. Ale jak jsem psal, záleží jak moc času/peněz/práce tomu chceš věnovat.
Do extrémního terénu jako ty nejezdím, nemám na to jak stroj, tak zkušenosti, ale problematice odlehčování se už nějakou dobu věnuju, tak proto to píšu. Odlehčování totiž není fajn jen v terénu, ale i jinde.

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 10:53 | Nahoru | #5
bohuzel hledas techniku pro jizdu stylem a na mista kam nikdo jinej nejezdi - takze ti ani nikdo nemuze poradit. V mem okoli vsichni kdo maji ladak tak na motorce co se vozi na trat na voziku nebo se s ni jezdi jen souteze prevazne v CR... takze jejich a moje zkusenosti jsou do Pamiru nepouzitelne...

kvalitni veci jsou temer vzdy zbytecne drahy...

Naposledy editováno 08.11.2022 10:54:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 11:48 | Nahoru | #6
MEK0TA> Problém karbonu, titanu nebo duralu je následná (ne)opravitelnost takového dílu. Když se uklepe nebo urazí ocelové lešení, podsedlák nebo nosič, skoro všude to nějakou svářečkou z vyřazeného trafa opraví. Ale čím fajnovější materiál, tím větší problém.

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 12:55 | Nahoru | #7
No tak titanový šrouby a karbonový kryty za desetitisíce, abych ušetřil dohromady kilo teda měnit nebudu. Mě se jednalo o akb a vejfuk. To hodí dohromady snad 5 kilo a to je dostatečný. Ostatní řešit nebudu. Protože titanovej nosič nikde, bez tigu nesvařím. Sice v civilizaci je tig už dneska skoro všude, ale kdo jezdí po civilizace, že. Navíc kdo vařil malým tigem titan tak ví jak to může bejt křehký, když se něco nepovede.

Naposledy editováno 08.11.2022 12:56:18

1 reakcí na tento příspěvek Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 12:57 | Nahoru | #8
Co si mám představit jako podsedlovou část rámu ?

(reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 13:01 | Nahoru | #9
vilemx> Ano, to je samozřejmě jedno z úskalí, která se odlehčování skrze tyto materiály týkají. Pouze jsem uvedl možnou cestu jak snížit hmotnost stroje, což zakladatel řešil a patrně i řeší. Vše má svá pro a proti, je na každém, jak se k tomu postaví a co si zvolí.

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 13:04 | Nahoru | #10
Když totiž přidáš pořádný světlo, gel do sedadla, nosič, blástry, vyhřívaný rukojeti a další, tak kila zase naskočí nahoru pak nahodíš brašny dozadu, nářadí a díly na bok motoru, vodu dopředu a v tom okamžiku už ten titanovej spojovák a karbonový plasty fakt nemají smysl.

U samotný motorky by to mohlá pomohlo, to ale neposoudím, ale u plně naložený kilo nepoznáš, 5 kilo ale už jo. Hodně pomohlo odlehčení výbavy a zbavení se těžkejch přídavnejch nádrží - náhrada petky v kapsách z kordury a lehký vaky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 13:51 | Nahoru | #11

ZdendaZB píše: Co si mám představit jako podsedlovou část rámu ?


Podsedlová část rámu je přece ta část pod sedlem. Nevím jak přesně to má řešeno tato Husqvarna, ale kamarádovi jsme spravovali rám na motardu (typ už si nepamatuju, ale nějaké SM...?) a tam to bylo vše v hliníku, takže to asi stejně nic neřeší, jestli je to stejně.
Každopádně už asi narážíš na limity jak to tak vidím. Asi už se dá vymýšlet jen s hledáním odlehčení na detailech a případně snižováním těžiště nějakým přesunem zavazadel atd.

Naposledy editováno 08.11.2022 13:51:31

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 14:25 | Nahoru | #12
Za dobrý peníze Leovince, s tlumivkou je i docela tichý

(reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 14:44 | Nahoru | #13
MEK0TA> U této Husy je místo podsedlového rámu nádrž, která má funkci nosné konstrukce.

(reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 15:06 | Nahoru | #14
MEK0TA> hqv je v tomhle trosku exot... u ostrych je podsedlak plast vyztuzenej uhlikem

2023 modely uz jsou stejne, ktm i hqv, plast s alu vyztuhou...

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 15:27 | Nahoru | #15
aha, už chápu, podsedlovka jako taková tady není, sedí se přímo na plastový nádrži a rovnou je do ní zakotvenej nosič přes matice zalitý přímo v těle nádrže, drží i zadní světlo a spz, tady se neodlehčí

no a těžiště už taky víc nesnížím, protože co šlo je na bocích motoru, vybavení v brašnách vzadu dole a nahoře je jen nový světlo, přístrojovka a držák tabletu
asi jsem fakt už na limitu

leda vzít ul stan, karymatku a spacák, ale to jsme řešili, upředmnosňjůju mít bytelný vybavení a taky nechci aby mi v noci byla zima, spát oblečenej jak sněhulák a jíst instatní polívky a studenej salám sejr a starej chleba celej měsíc a půl, jak to dělají ostatní (oni v reálu stejně jí po hspodách a takhle jen frajeří, že nemusí tahat vařič)

takže to kilo a půl mám oproti ostatním navíc a s tím už nic nenadělám
no a ještě další kilo sebere fotak, kamera a tablet místo telefonu

zase nevozím další boty do města, plavky, ručníky a další kraviny, co vozí ostatní

Naposledy editováno 08.11.2022 15:28:27

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 19:02 | Nahoru | #16
Ještě je možné zkrátit všechny zbytečně dlouhé šrouby a odvrtat tam, kde je to možné. Sice je to málo, ale bez dalších peněz, jen vlastní práce.

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 19:38 | Nahoru | #17
701 má rozetu přes gumu nebo přímo na náboji? To udělá docela dost, ale zase dostává na zadrk celý pohon. Další kila jsou dole, pokud je zadní tlumič napřímo bez přepákování. Jeden kotouč je jasný. Ale i gumy jsou různě těžké

1 reakcí na tento příspěvek Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 19:40 | Nahoru | #18
A vyhodit plasty, blatníky, přední brzdu a celej fejfuk. A za chvíli máme krosku.

(reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 20:48 | Nahoru | #19
ZdendaZB> Hele nevim, ale ja mam na krosce vse co pises

Vilem: myslim, ze je tam tlumic razu. Tlumic naprimo maji jen exc. A za me to neni ok reseni.

Naposledy editováno 08.11.2022 20:49:49

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 21:02 | Nahoru | #20
no proto jí taky vozíš na vozejku na svý expedyce , páč bys tam ani jinak nedojel

takže zase jsem se dozvěděl o vejfuku, proto jsem založil téma, každopádně ani jedna rada k tématu a za chvíli se opět dozvím že jsem nevděčnešj a nevážím si rad, jako vždy

takže poradíte nějakej konkrétní vejfuk nebo ne ?

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 21:08 | Nahoru | #21
Pro tvoje ucely zadnej spravnej neexistuje, vsechny ladaky delaj pro curce a hlavne - aby to bylo lehky, tak se to dela z predrazenejch materialu…

Ja na expedyce nejezdim. Sam nekde v daleke prdeli - tam nikdo neoceni jak dobre u toho vypadam a o to jde v motokrosu predevsim…

1 reakcí na tento příspěvek Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

8.11.2022 v 21:55 | Nahoru | #22
Tlumič napřímo bez přepákování má třeba 950 i 990 Adv. Právě kvůli redukci hmotnosti. Když na gumě pro MTB se dá ušetřit 30 deka, tedy 60 na celý bicykl, tak u motorky může jít o celá kila!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

9.11.2022 v 08:01 | Nahoru | #23
vilemx> Ja teda zrovna obdivovatelem tlumicu naprimo nejsem. Obetovat funkci za “par” gramu mi neprijde jako dobra cesta. A PDS je dukaz toho, ze ta progrese je potreba. Jen nahrazovat chování pruziny dodatečným tlumenim je z principu spatne…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

9.11.2022 v 08:39 | Nahoru | #24
assassin> Trojúhelník, kosti a 3 čepy vč. ložisek znamená několik kilo navíc oproti přímému uchycení. Bohužel to nejsou gramy ani deka :(

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

9.11.2022 v 09:27 | Nahoru | #25
na 500 EXC bych rozdíl tří kilogramů rozhodně neřešil, obzvlášť pokud nechceš výkon navíc

(reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

9.11.2022 v 10:17 | Nahoru | #26
vilemx> asi by se to dalo vysledovat z rozdilu hmotnosti EXC vs FE ... ale je fakt, ze huska ma i tezsi ten plastovej podsedlak...

1 reakcí na tento příspěvek Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

9.11.2022 v 10:24 | Nahoru | #27
vo motokrosu víme svoje, proto taky to klaunský oblečení ale ono i na ty drsný expedice ho všichni vozí, aby dodali svejm 250 kilovejm megakroskám ještě drsnější mx look, ale to sem nepatří

takže novej tlumič bez přepákování za 35 tisíc předpokládám + ještě něco na uchycení dole a kolik kilo ted ušetříme ?

něco konkrétního, nebo zase jen obecná teorie jako vždy ?

(reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

9.11.2022 v 12:05 | Nahoru | #28
ZdendaZB> Nevím jestli jsem to našel správně, ale Arrow má homologovaný tlumič + nějakou spojovací trubku: Arrow Podle toho, co tam píšou, je ale výsledná hmotnost obojího cca 2,9 kg. Tlumič samotný má 2,2 kg.

Jinak k tomu přepákování - neřešil bych a nechal jak je. Kosti, čepy, ložiska, šrouby a ten hlavní hliníkový element budou mít +- 1 kilo (na takto lehké motorce třeba i míň) a to podle mě opravdu nemá smysl. Navíc by se muselo laborovat s uchycením nového tlumiče a kdoví, jestli ten, co jde napřímo, nemá robustnější (těžší) konstrukci...

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

9.11.2022 v 15:28 | Nahoru | #29
2,9 je nějak moc, když originál s katem má 4,2 to už nemá cenu

takže kosti několik kilo jak psal Vilém nebo kilo ? to je jak někdo ušetřil výměnou vejfuku za 15 tisíc 4 kila a pak se ve finále ukázalo, že neušetřil ani dvě. Dokonce tady kdosi psal, že originál s katem má 7 kilo. Nevím kterej tajtrlík to byl, ale to mě fakt pobavilo. A ještě se hádal. Nebo zakrytí otvorů v bočních plastech má vliv na chlazení motoru, nebyl to přímo Assassin, kterej tomu tak náramně jako vždy rozumí ? Vliv na chlazení je nulovej, což mám odzkoušeno.

Hele a pak prej že si nevážím cennejch rad

MEKOTA nevíš o něčem fakt lehčím ?

Naposledy editováno 09.11.2022 15:30:38

1 reakcí na tento příspěvek Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

9.11.2022 v 18:01 | Nahoru | #30
Přepákování muže být řešeno konstrukčně různě. Stejně tak je z různě těžkých materiálů a dimenzováno také na různé zatížení.

Zrovna jsem v garáži, tak jsem ti jedno nekompletní přepákování z AT zvážil:
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husqvarna 701 - garanční servis Husqvarna 701 Enduro Ezy96 3 18.4.2024 v 15:37 dva_hrnce
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... La_micka 25 18.4.2024 v 13:49 strive
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06
Černá hora + Bosna 29-9 až 8-10 Honda XL 650V Transalp, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 4 28.9.2023 v 11:07 ZdendaZB
Max provozní T chladící kapaliny HQ... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 53 25.9.2023 v 20:18 ZdendaZB


TOPlist