globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji
30.10.2022 v 18:01
Vzhledem k tomu že Exc 500 nepřichází v úvahu, rozhodl jsem se alespoň odlehčit stroj. ( Baterku mám vyřešenou, ubyly 2 kila. )
Hledám proto karbonový výfuk jako náhradu za originál. Origo 4.2 kg karbon by měl vážit 1.8kg Ale chci, aby byl tichý a měl homologaci, nepotřebuji zvedat výkon. A také nechci, aby byl zbytečně drahý.

Mistr Elektronik mi poupraví mapy a všechno pošteluje. V tom problém není a rovnou se vyhodí sonda a vypne ventil vzduchu.

Jestli o něčem víte, tak poraďte.
Dík.


Naposledy editováno 31.10.2022 12:03:11
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

9.11.2022 v 18:32 | Nahoru | #31
Tak Africa Twin je větší a těžší motorka, tudíž předpokládám, že bude mít adekvátně dimenzované komponenty podvozku. Husqvarna je výrazně lehčí, takže zde naopak předpokládám i lehčí (subtilnější) komponenty i na podvozku. Když budu vycházet z těchto předpokladů (které samozřejmě mohou být mylné, to netvrdím), jelikož přesnou hmotnost komponent Husqvarny neznám, tipoval bych to na 1 až 1,5 kg. Ale jak jsem již psal, překopávat konstrukci podvozku s přepákováním na variantu bez něj nebude, dle mého názoru, zrovna jednoduchá záležitost.
K tomu výfuku - lehčí varianty s oficiální homologací jsem nenašel. Neříkám, že nejsou - jsou, ale bez homologace, respektive homologaci mají, ale ne pro EU trh (viz třeba výfuky GPR). Pak už jedině vzít závodní nebo jiný nehomologovaný, tam jsem narazil i na hmotnosti 1,6 kg (bavím se o +- "běžné" konstrukci tlumiče, ne o "duté rouře") a homologaci vyřešit dodatečně.

3 reakcí na tento příspěvek Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

9.11.2022 v 18:39 | Nahoru | #32
a jak chceš vyřešit homologaci dodatečně ?

(reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

10.11.2022 v 11:41 | Nahoru | #33
ZdendaZB> Jsou na to metody, ale o takových věcech se veřejně nehovoří.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

10.11.2022 v 14:01 | Nahoru | #34
MEK0TA> Třeba alu kyvka z AT z let 88-92 (ale i větší nádrž, komplet předek, palubka, plasty, celý motor, dodatečný olejový chladič atd.) jde namontovat na Transalpa 600, který má obyčejnou z ocelového jeklu. Proto je možné, že by na 701 pasovala kyvka s PDS z nějaké KTM, když je to v podstatě taky jen jedna “fabrika”. Všichni se snaží katovat kosty, takže některé výchozí body konstrukce jsou stejné.

(reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

10.11.2022 v 14:02 | Nahoru | #35

ZdendaZB píše: a jak chceš vyřešit homologaci dodatečně ?


Třeba tu homologaci tam nechat gravírovat

(reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

10.11.2022 v 14:10 | Nahoru | #36
vilemx> Ano, pokud by to šlo přímo přehodit z jiné moto bez nějakého zásadního zásahu do konstrukce/geometrie apod., tak věřím tomu, že to není taková laboratoř. Jen vědět z čeho by to pasovalo. Já to spíš myslel jako přímou konstrukční změnu se zásahem do konstrukce, ne pouze úpravu výměnou.

(reakce na) Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

10.11.2022 v 16:05 | Nahoru | #37
ZdendaZB> K čemu potřebuješ homologaci? Však jedeš na expedici na konec světa, do divočiny, kam lidská noha nevstoupila mnoho a mnoho let. Tam nikoho homologace trápit nebude. Stejně tak výfuk, prostě vjezdem do divočiny sundej koncovku a zakopej ji do země, abys ji pak mohl znovu nasadit až se budeš vracet do civilizace. Ušetříš celých 4.2 kg.

Naposledy editováno 10.11.2022 16:05:42

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

11.11.2022 v 14:59 | Nahoru | #38
Je tady 16 registrací téhle mašiny. Kolik z nich má laďák, a kolik z těch co má laďák ho vybíralo podle váhy? Zrovna tento údaj by měl mít každý z prodávaných výfuků k dispozici. Takže pak Gúgl a hledat, Obecně je to tak, jak tu bylo napsáno- výrazně nižší váhy docílíš pouze exotickým materiálem nebo velmi ochuzenou konstrukcí. Ani jedno se nehodí na hrubé zacházení. Navíc, i když máš výfuk krytý, tak třeba karbon velmi trpí na rázy z velkého objemu válce. Takže se rozsype zevnitř.

Naposledy editováno 11.11.2022 16:45:47

Karbonový/titanový výfuk 701 690 homolog a tichý, odlehčuji

1.10.2023 v 22:23 | Nahoru | #39
Podařilo se něco vybrat? Taky se dívám po lehkém homologovaném výfuku a není to zrovna snadné, minimálně půlka váhu vůbec neuvádí
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husqvarna 701 - garanční servis Husqvarna 701 Enduro Ezy96 3 18.4.2024 v 15:37 dva_hrnce
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... La_micka 25 18.4.2024 v 13:49 strive
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06
Černá hora + Bosna 29-9 až 8-10 Honda XL 650V Transalp, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 4 28.9.2023 v 11:07 ZdendaZB
Max provozní T chladící kapaliny HQ... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 53 25.9.2023 v 20:18 ZdendaZB


TOPlist