Téma: Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690
23.8.2021 v 21:39
současná HQ 701 = KTM 690
Tak jsme jezdili tak trochu po albánii, v horách bylo nad 30 stupňů a když se jede nějakou dobu na jedničku, pomalu a trochu se i spojkuje a zastavuje tak teplota časem vylejzá až nad 120°C , při 122°C jsem raději zastavil a nechal vychladnout. A když se ještě víc oteplilo, asi na 36 tak to lezlo ke 120 i při pomalý jízdě na jedničku i bez spojkování.

V manuálu teda píšou že uvedená teplota 125°C je přípustná, aniž by se muselo počítat s funkčními poruchami. Takže to nemám řešit a jezdit i kolem těch 120 nebo to chce přidat druhej větrák.
Akorát nevím kam bych ho dal, páč tam není moc místa.

KTM se teda zase předvádí.
Předchozí
1 2
Následující

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

24.8.2021 v 08:46 | Nahoru | #1
Ahoj, to že inženýři z KTM udělali chybu souhlasím, ten teploměr tam neměl být :-$ a byl bys happy. Já bych zavolal dealerovi a zeptal se ho na max. teplotu oleje. Problém je, že podobný motor měl před 20r o 30% nižší výkon a kde je výkon tam je teplo. Pokud i olej “přehřeješ”, tak to vyřešíš kratším servisním intervalem. Moje KTMka má servis po 15K km, ale pokud budu jezdit hodně v terénu a budu hodně spojkovat, tak vyměním olej po 7-8K km a kapalinu ve spojce po roce, místo 1x za 2r. Hodně pohodových km.

1 reakcí na tento příspěvek Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

24.8.2021 v 09:02 | Nahoru | #2
to je téma na dlouhou diskuzi - řeší se to na víc fórech - s tlakem na emise a obecně chudší směs (vyšší teplota spalin) je ten motor víc tepelně namáhám, ale v rámci nákladů nebyl konstruován nový motor s větším chlazením - samotný motor je relativně OK čerpadlo tu kapalinu stíhá tlačit kolem, ale vetší chladič tam není a chladič oleje taky ne (na dakarských speciálech a na stavbách je a dost to pomáhá)

někdo přidává druhý větrák nebo větší větrák z LR + nižší teplotu sahary nebo rovnou ruční spínač

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

24.8.2021 v 09:07 | Nahoru | #3
já si tam ten teploměr přidal, protože tam nebyl, přístrojovej panel je jak od sekačky na trávu, docela se hodí vidět, co se v motoru dějě

jedná se mi o chladící kapalinu, olej mi nikdy nepřelezl 125 a ten vydrží mnohem vyšší teploty

kontrolka chlazení se rozvěcuje docela brzy a při pomalý jízdě, nebo i delším stání s motorem a větších teplotách svítí skoro pořád, přičemž teplota u pumpy-výpustnej šroub vody, nedosáhne ani 115°C, což by podle manuálu mělo bejt OK
akorát nechápu proč se přehřátý chlazení rozsvítí už při 110°C a v manuálu je napsáno okamžitě zastavit
to si ale odporuje s další hodnotou v manuálu, kde píšou 125°C jako max trvalá přípustná teplota, kdy se nic neděje

tak jsem se chtěl jen zeptat jak to mají ostatní jezdci
mě osobně je fuk, jestli má voda pořád 80 na dálnici nebo 120 v terénu, jen aby se s motorem časem něco nepřihodilo, protože manuál je takovej zmatenej

(reakce na) Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

24.8.2021 v 09:13 | Nahoru | #4

Honza-TA950 píše: chladič oleje taky ne (na dakarských speciálech a na stavbách je a dost to pomáhá)

někdo přidává druhý větrák nebo větší větrák z LR + nižší teplotu sahary nebo rovnou ruční spínač



klidně bych na chladič přidělal druhej větrák, ale na pravý straně, kde byl kanystr s uhlím a klakson není místo, nejmenší větrák 10x10cm se tam nevejde, nemůžu ho nechat 2cm od rozžhavenýho kolene, navíc tam je takovej držák chladiče k rámu a ten taky vadí

ruční spínač mi nepomůže, protože teplota stoupá i když běží větrák nonstop a spínání při nižší teplotě taky ne
větrák to evidentně nestíhá

nemáš nějakej odkaz kde je popsaný jak tam přidělat druhej větrák a na olejovej chladič ? klidně bych ho tam přidělal, protože v hlubším písku, kdy ten motor fakt zabírá, je do dvou minut teplota na 115-120 a to se bavíme o teplotách kolem 30°C

na poušti jsem s tím zatím nebyl, ale tam se se seriovou motorkou snad ani nedá jezdit, protože by se za chvíli uvařila

Naposledy editováno 24.08.2021 09:20:41

1 reakcí na tento příspěvek Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

24.8.2021 v 09:48 | Nahoru | #5
Chladič oleje na 690/701

tady je další info k radikálnímu řešení - větší větrák z LR + originál přesunutý - problém je že jak říkáš tam není místo takže šlo ven ABS
Chlazení 701

kluci byli několikrát s 701 v tunisku a problém s teplotou taky řeší - někdo doporučoval i fuel dongle nebo PC co trochu obohatí směs aby se snížila teplota spalin

nějaký stupeň za jízdy můžou udělat i víčka s žebra na obou olejových filtrech, ale problém to neřeší, spíš pro lepší pocit a delší kilometry k výměně olej na cestách

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

24.8.2021 v 10:13 | Nahoru | #6
abs se nevzdám, takže přesun ventilátoru nepůjde
vlezl by tam ventilátor o průměru 8cm, ale takovej jsem nenašel a dávat tam něco z počítače považuju za nesmysl

chápu správně, že u přídavnýho olejovýho, udělají vložku místo sítka, to by na fréze a soustruhu nebyl problém, pak to vedou do nějaký žebrovaný nádobky, která je před vzduchovým filtrem, tady nechápu na co to je a chladič pod světlem je ok, to by šlo bez problémů, místo tam je

jen si nejsem jistej, jestli to bude při pomalý jízdě na jedničku vůbec fungovat bez přídavnýho větráku na olejovým radiátoru
a jestli to reálně sníží teplotu vody motoru

chladícím víčkům bych nevěřil,protože když si srovnáš plochu motoru kde se pohybuje olej s malinkejma víčkama,tak to je jen pro dobrej pocit
to nebudu řešit
protože to bude to dohromady vážit nejmíň kilo a půl, nebude to úplně zadarmo a aby to nakonec znatelně pomohlo

Naposledy editováno 24.08.2021 10:14:23

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

24.8.2021 v 10:18 | Nahoru | #7
ABS se taky nevzdávám s donglem funguje dobře, na silnic hlídá přední kolo a zadní se dá smykovat

zkusím objednat ten větší větrák a uvidím, zatím to řeším tím, že tam nemám teploměr

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

24.8.2021 v 10:27 | Nahoru | #8
abs nechám raději jak je, něco se stane a budou akorát problémy s pojišťovnou

já to zatím řeším tak, že jedu do 122°C a pak zastavím, zas tak často se to neděje aby to nějak výrazně otravovalo
ale je fakt, že v poušti při vyšších teplotách a hlubším písku to může už otravovat, tam bych věřil, že se to dá uvařit docela rychle

každopádně se potvrzuje že ktm jsou nedodělaný motorky, pořád nějaký problémy a továrna s tím nic nedělá¨
viz přehřívání, spojka, čerpadla atd. atd.

zkusím jít cestou chlazení oleje s tlačným ventilátorem pod světlem, ale bude to teda vypadat fakt divně

Naposledy editováno 24.08.2021 10:29:36

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

24.8.2021 v 10:52 | Nahoru | #9
Ono asi při konstruování této motorky nebylo pomýšleno na to, že by na to sedli dva lidé s báglama a jel se trial na jedničku se spojkou.

(reakce na) Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

24.8.2021 v 10:54 | Nahoru | #10

Honza-TA950 píše: Chladič oleje na 690/701



ZdendaZB píše: ...
jen si nejsem jistej, jestli to bude při pomalý jízdě na jedničku vůbec fungovat bez přídavnýho větráku na olejovým radiátoru
a jestli to reálně sníží teplotu vody motoru



Fungovat to bude, protože i ten malý olejový chladič má poměrně velkou teplosměnnou plochu, pokud bys znal plochu a průtok oleje, tak se nechá spočítat o kolik stupňů ochladí olej, vezmi si že budeš ochlazovat olej o vstupní teplotě 110-120°C vzduchem o teplotě 35-45°C, jasně že přídavný ventilátor by tomu ještě pomohl.

Honza-TA950 píše:
zkusím objednat ten větší větrák a uvidím, zatím to řeším tím, že tam nemám teploměr



někde je více informací spíše na škodu

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

24.8.2021 v 12:01 | Nahoru | #11
Ja bych to řešil prodejem ktm a nákupem motorky ktera takove zacházení zvládne uz v sérii

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

24.8.2021 v 12:02 | Nahoru | #12
Já zkoušel i trial sólo a stejně to stoupalo ke 120 docela rychle takže to není tím spolujezdcem.

Informace na škodu sice ano, ale když se ti po chvíle jízdy rozsvítí červený světlo tak co budeš dělat ? zastavíš a nikam nedojedeš, ačkoliv teplota je hluboce pod kritickým bodem. Takže proto teploměr.

Kdyby měl někdo ten olejový chladič vyzkoušenej, tak bych neváhal ale takhle vůbec nevím jak a jestli to reálně to pomůže. Je jasný, že když budu chladit navíc olej, tak klesne i teplota vody, ale o kolik. To je ta otázka.

Jiná motorka než ktm v daný hmotnostní kategorii (160kilo) na který se dá jet i ve dvou neexistuje. Teda nevyrábí se a starou vránu určitě nechci. PR7 je jen pro jednoho, tím pádem vypadla. A ostatní jsou buď ostrý endura, na cestování nepoužitelný, navíc opět pro jednoho nebo těžký stroje začínající od tenere700. Tam je napytel ta hrozná hmotnost a zdvihy a světlá vejška a vůbec.

Naposledy editováno 24.08.2021 12:06:21

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

25.8.2021 v 07:23 | Nahoru | #13
Ten chladič oleje dělá TWINAIR.Teda dělaj to trochu jinak,ale princip stejnej.Mam ho na EXC a dost mi prodlužuje výměnu oleje,ale o kolik to sníží teplotu motoru sem nezjištoval.Ale mam jen minichladič.Možná nejjednodužší řešení je sehnat malej chladič a dát ho do série s tim původnim.
A úplně nejlepší je ve zkurvenym vedru do terénu nejezdit.Proto do albošky jezdim na jaře nebo na podzim!

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

25.8.2021 v 10:03 | Nahoru | #14
35 stupňů ještě nepovažuju za vedro, to je zatím jen teplo
a 25 tisíc za olejovej chldič teda nedám, to bych si vyrobil vedení svoje + nějakej univerzál a vyjde to na pár tisíc
ale mít jistotu, že to znatelně pomůže., kvůli intervalu oleje bych to neřešil, to raději měním častěji

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

26.8.2021 v 23:55 | Nahoru | #15
To je taky nápad v takovym hicu se škvařit v terénu někde na balkáně. Lidi maj divný chutě... Vem to k moři a tam si užívej ve vodě. Do kopců v albánii až tak v říjnu listopadu. Ale kdo chce kam..

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

27.8.2021 v 08:11 | Nahoru | #16
No je fakt , že letos bylo v Balkánově " tak trochu tepleji " . Od Srbska níž teploměr vandroval na 37 - 38 st. , průjezdy měst ještě výživnějších kolem 44st. .

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

27.8.2021 v 12:25 | Nahoru | #17
mě to u moře baví tak 3-4 hodiny, pak už se nudím, ale je fakt, že kdybych byl v hotelu s plnou neomezenou penzí, výhled na pláž a dámskou obsluhou v ceně tak bych tam možná vydržel i dýl, ale zatím mě nikdo na takovou akci nepozval, bohužel a platit za to teda nehodlám, páč sem chudej a lakomej k tomu navíc

v říjnu a listopadu je v horách fakt kosa, navíc ten přesun po dálnici by byl smrtící, fuj, do toho bych nešel
leda to tam dovýzt autem, ale to je pak o ničem

já si na počasí nestěžoval, za 3 tejdny ani kapka deště, hlavně aby to tak podobně bylo příští tejden v BIHu

Naposledy editováno 27.08.2021 12:25:32

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

27.8.2021 v 12:34 | Nahoru | #18
Jinak jsem zkusil posadit na motorku před světlo chladič oleje, dát na něj větrák a naaranžovat hadice k motoru. Hele pod dvě kila se nedostanu, vypadá to jako nějakej divnej marsochod a vůbec, to by mě nevadilo, ale za takovou navíc hmotnost na čumák mi to teda nestojí. Už takhle je těžkej.
Zkusím udělat nějakou krabici na pravou strnu chladiče a někam tam zapíchnout větrák, protože když uchladím vodu, tak to vyřeší i olej. Navíc olej snese klidně i 150°C a mě olej víc jak přes 130 nešel.

Naposledy editováno 27.08.2021 12:35:03

1 reakcí na tento příspěvek Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

27.8.2021 v 17:32 | Nahoru | #19
Tyjo neomezená penze u moře v hotelu včetně letenky tě vyjde nastejno jak tejden u prašivýho Lipna. Já jsem v moři skoro furt, šnorchluju na korálovym útesu, kde je furt na co koukat, pak jdu na beach bar dát pár panáků bourbonu a limo a pak zas pod vodu nebo jdem s pani šukat na cimru. Nemá to chybu. Škoda, že to všechno politici zkurvili v zájmu jejich covidu..

(reakce na) Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

27.8.2021 v 17:48 | Nahoru | #20
SuperSic58> Hele jako dobry, preju ti to, ale jakou to ma vazbu na tu prehrivajici se 701?

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

27.8.2021 v 21:21 | Nahoru | #21
Assassin - je to jednoduchý. Protože když pojedeš k moři do hotelu, budeš snorchlovat, opíjet se a trpět obžérstvím, užívat si zvrácenejch radovánek kde to jen půjde, tak motor v horách ani omylem nepřehřeješ. To dá snad rozum ne.

Jen tiše slintám u výměny upečenýho klaksonu při tý představě

Naposledy editováno 27.08.2021 21:21:41

1 reakcí na tento příspěvek Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

10.9.2021 v 10:38 | Nahoru | #22
pro změnu černá hora, sám, 20 kilo náklad na motorce+já, teplota vzduchcu cca 22 stupňů , pomalá jízda, výjezdy, ani jsem moc nespojkoval a teplota leze přes 120°C a to se mi stalo na jednom trailu 2x za hodinu, vyloženě to je výrobní vada chlazení a nejsem sám, na zahraničních fórech jsem na to našel už několik přízpěvků a na českým foru někde taky

takže montuju druhej ventilátor napravo, uříznu ten držák čehosi co je napravo od originál větráku, přivařím k tomu jinou packu a tím pádem tam budu mít místo 11x11 cm a tam nějakej větrák prostě narvu a kdyby vadil plast, tak ho nahřeju a trochu vyboulím a kdybych náhodou na ten plast spadl a větrák zničil tak novej spal stojí litr, takže to nebudu řešit, a navíc se snažím nepadat což se daří tfu tfu tfu

kdyby to mělo najeto 50 tisíc tak prosím, ale novej stroj 2021 ?

a navíc kydyž jsem se vracel, tak přestal fungovat úplně originál ventilátor, to je dobrý ne, po 7 tkm na nový motorce a ještě k tomu praskla pružinka na sklápění řadící páčky, ktm opět nezklamalo, je to fakt šmejd protože to už je třetí závada u novýho stroje a tohle se nedá svalit na špatný používání

Naposledy editováno 10.09.2021 10:39:12

1 reakcí na tento příspěvek Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

10.9.2021 v 12:45 | Nahoru | #23
Takže jsem to rozkuchal a externí čidlo na ventilátor jako dřív na chladiči není, ale ventilátor je napojený na počítač a využívá se čidlo teploty motoru. Tak zrovna na tomhle ušetřit tak to je už naprostá parodie. Ze spolehlivýho zařízení udělali opět nespolehlivej článek. Odpojil sem eku a po zapojení to začalo fungovat. A prej že jsou eku spolehlivý, to určitě.
Takže druhej větrák udělám na externí čidlo do hadice chlazení a k tomu extra vypínač natvrdo.

(reakce na) Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

10.9.2021 v 13:13 | Nahoru | #24
ZdendaZB> Co je EKU?

(Jo už asi chápu. Mluvíš o ECU, diktuješ to do telefonu hlasem a on to přepisuje foneticky.)

Naposledy editováno 10.09.2021 13:15:42

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

10.9.2021 v 13:33 | Nahoru | #25
jo ECU, řídící jednotka

Naposledy editováno 10.09.2021 13:33:14

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

14.9.2021 v 21:56 | Nahoru | #26
Možná kdybys oddelal ty kraviny co máš kolem motoru tak by to možná i líp chladilo když bude mít ten vzduch možnost líp odcházet

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

14.9.2021 v 22:09 | Nahoru | #27
Opět se nechám rád poučit od znalce, nahoď fotku svýho cestovního stroje, jak to má vypadat, abych se poučil.

Tvůj pokus mě opět dokázat, jak to mám nedořešený opět nevyšel, protože ty kraviny vzduchu od chladiče vůbec nebrání. Všechno jde spodem pod plastama, vrchem těma dírkama v plastech nejde nic a duše už jsou daleko, ty tomu taky nevadí.

No nic, zkus to zase jinde.

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

14.9.2021 v 22:29 | Nahoru | #28
Zmer si to teploměrem s těma kravinama co tam máš a pak bez nich, určitě uvidis rozdíl

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

14.9.2021 v 22:32 | Nahoru | #29
Měřil sem to teploměrem co mám dodělanej do motoru a vůbec to nepomohlo. Ještě než jsem tam ty jak ty říkáš kraviny pověsil.
Proud vzduchu jde spodem a když zapneš větrák a stojíš tak vrchem nejde vůbec nic, ani molekula. Všechno fučí na koleno vejfuku a spodem. A mě se jedná o chlazení když jedu jak s hnojem, nebo někde spojkuju v bahně nebo písku, ne během rychlejší jízdy 20km a vejš. To se pak chladí samo.

Naposledy editováno 14.09.2021 22:33:24

Max provozní T chladící kapaliny HQ701 KTM690

14.9.2021 v 22:34 | Nahoru | #30
Ale to už asi bude passé, protože zejtra montuju druhej větrák a ten to už musí pořešit za všech okolností.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brždění motorem při vypnutém zapalo... [1 ... 6, 7] Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 183 15.9.2021 v 14:37 TomElefant750
Husqvarna 701 + KTM 690 2019- dop... [1, 2] Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 49 31.8.2021 v 23:10 ZdendaZB
OBD BT připojení k androidu Husqvar... [1, 2] Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 34 25.8.2021 v 14:30 ZdendaZB
odstranění SAS secondary air system Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 27 2.8.2021 v 09:45 Honza-TA950
KTM 690 Enduro [1 ... 39, 40] KTM 690 Enduro wimpi 1191 31.7.2021 v 20:04 beba

TOPlist