paolo_novy Přidat reklamu

Téma: KTM 1290 SA vs 890
Ahoj, najde se tu nekdo, kdo mel primou moznost porovnat 1290 SAS s 890 nebo i R verze a dokazal by zhodnotit/porovnat v cem kera vynika, na co je lepsi, plusy minusy atd. Mam toho uz dost nacteno i nadivano, ale damozrejme vlastni zkusenost je k nezaplaceni. Sam mam rad vyssi objemy, ale napr otazka je, jesi ten vykon navic a vyssi vaha u 1290 uz nejsou zbytecne, jestli je na pohodlne dlouhe cestovani 890 v pohode a dostacujici nebo proc vzit radsi prave 1290 atd. Diky moc za jakekoliv nazory, pripominky a postrehy. Doted sem jezdil jen kategorii chopper/cruiser, tak nemam moc zkusenosti
Předchozí
1 2
Následující

KTM 1290 SA vs 890

13.11.2022 v 12:07 | Nahoru | #1
To si musis vyzkouset. Ja jel jen na 890 dukovi, tzn trochu jine baleni, ale jede to az dost… po chopperech budes mit nejspis plny ruce i te 890ky…

KTM 1290 SA vs 890

13.11.2022 v 13:46 | Nahoru | #2
Ahoj,měl jsem možnost se svézt na 890 r a motorka má výkonu a všeho až až!!Jedine co mě odradilo od koupě,byla ochrana jezdce při delších přesunech které jezdím.Resilo by to samozřejmě dát turistické plexi,ale to se mi už zase moc nelíbilo..Nakonec jsem zase skončil u BMW...asi jsem už rozmazlený.Nyni přemýšlím o 690.

KTM 1290 SA vs 890

13.11.2022 v 17:56 | Nahoru | #3
Ahoj, fakt se na tom sám svez. Dvanáctka chopper a dvanáctka ve sportovním podání je opravdu veliký rozdíl. Jak to popsat, jel jsem například na dvanáctce HD a moje stará 625 jednoválec je mnohem výbušnějsí v reakci na plyn. Prostě to si musíš osahat a taky si srovnat jestli ti sportovní projev motoru sedne.

Naposledy editováno 13.11.2022 17:56:54

1 reakcí na tento příspěvek KTM 1290 SA vs 890

Skvělá odpověď, děkuji! 13.11.2022 v 17:57 | Nahoru | #4
ahoj, jazdil som obe KTM 1290 Adv S '21 a 890 Adv R '21
Sú to odlišné kategórie. Tiež 1290 R mi príde s tým svojim prejavom nebezpečná na 21" kolese v predu, aj celkovo zmysel stráda 170 HP v teréne...
Pohodlné cestovanie vo dvojici je na 1290 prípadne ak chceš pohodlne cestovať aj sám tak 1290 alebo BMW 1250 GS je úplne iný level pohodlia.
890 R je motorka ktorá má zmysel, S veľmi nemá zmysel, lebo to asi radšej Duke? aspoň takto mi to prišlo. 890 R nakoniec zakotvila v garáži, je to omnoho menej pohodlné vozenie ako BMW F850 (pri ktorom som zomrel nudou počas jazdy) je to s BMW 1250 GS neporovnateľné a dosť výrazne menej pohodlné vozenie ako KTM 1290.
Ale aj tak som bol schopný spraviť 1.400 km na záťah. Hlavný problém je že na teba dosť fúka, čo je celkom dobre vyriešené na ostatných cestovných motorkách. 890 je v teréne ako doma a prejdeš nezmysly ešte si to užiješ. Skočiť a dopadnúť nieje problém a 120 po šotoline dá aj úplný off-road lamer. Výborne sa dajú jazdiť technické úseky kde s 250 kg mašinami končíš. Takže ak chceš jazdiť offroad a cestovať prevažne sám, občas vo dvojici, tak 890 optimál.
1290 je na jazdenie okolo komína príšerne výkonná a mal som problém ísť aspoň 70 v obci. Mimo obce som skúšal 90 ale kým som sa pozrel na tacho tak tam bolo 160.
Určite si zváž na čo chceš a plánuješ motorku používať, podľa toho vyberaj. Čo sa týka jazdy tak 890 a 1290 majú do 150 veľmi podobné zrýchlenie a 0-100 je vraj lepšie na 890, ale na 1290 som šiel 235 za chvíľku, na 890 som dal max 180 a potom dom sa cítil nekonfortne.
pokojne sa pýtaj čo chceš vedieť a čo budem vedieť ti rád zodpoviem, z môjho pohľadu relevantne a bezosobne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 08:12 | Nahoru | #5
Destroyer> díky moc za odpověď, tak nějak sem si to představoval. Já budu převážně jezdit silnicu, offroad jen velmi výjimečně. Chci to převážně na cestování a delší vyjíždky. I teď, když se du projet, tak pokud bych věděl, že nedám aspoň 200-300km "kolem komína", tak moto ani nevytahuju. Celkem si mě překvapil s tím BMW 850, na to sem se díval taky, ale pravda slyšel sem, že je to takový nudný lenoch. Právě proto, že chci spíš jezdit silnici sem vybíral spíše verzi S, myslíš že ta u 890 nemá moc smysl? Jo a taky su prcek 175cm, takže bych si tam musel dat nejspíš i nižší sedlo a verze R ho má zase o dost výš

KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 08:24 | Nahoru | #6
BMW F850GS není na cestování vůbec špatná motorka. Dává mi o dost větší smysl jak velký GS.
Je to asi jediný BMW, za který bych se vůbec nezlobil.
Dojedeš s tím pohodlně všude, je to pěkně vybavený a je to tak spolehlivý a nenáročný, že to jde provozovat i jako mulu - motorku pro každý den.

Naposledy editováno 14.11.2022 08:24:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

Skvělá odpověď, děkuji! 14.11.2022 v 09:18 | Nahoru | #7
Kalanis> myslím tým že 890 S-ko je dobrá motorka ale ja by som priplatil za lepší podvozok ktorý má R, na cestovanie má celkovo 890 jednu nevýhodu, že pokiaľ naložíš 20 kg bagáže, tak výrazne zmení ťažisko.
Preto hovorím že ak máš dilemu medzi 890 a 1290, tak v prípade on-road použitia a občas nejakú nespevnenú cestu prejsť, tak 1290 S je jasná voľba. Navyše 890 má také drobné detaily (napríklad problém so studeným štartom, praskajúci úchyt svetla, alebo katalyzátor pri tlmiči ktorý dosť trpí teplom a mení charakteristiku...) a tak celkovo to podľa mňa nieje tak dobre postavená motorka ako celok oproti 1290.
Čo sa týka BMW 850 GS tak ten motor sa mi nepáčil ani v prvej generácii a to čo s ním spravili teraz je len veľmi malý krok dopredu. Teda každý čaká od motorky niečo iné, ja chcem aby som sa zabavil počas jazdy, aby ma motorka bavila, to sa nestalo ani v jedinej generácii nestalo, nuda nad nudu. Ale ako hovorím, niekomu to vyhovuje.
ešte taký malý hint, keďže si jazdil na Chopper/cruiser tak popravde, jazdil som aj na HD alebo Triumph s objemami 1600 ccm a teda výkonom ma nič neoslovilo. Kdežto KTM 890 ma skutočne milo prekvapila, výkon žiadneho chopper-cruisera ma neoslovil, zato jedna jazda na Ducati 900 SS je úplne iný pocit výkonu...

(reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 13:15 | Nahoru | #8
Destroyer> Díky za postřehy a rady. Tím pádem je to asi jasný a 1290 snad časem zaparkuje v garáži. Jinak u těch ch/c to máš těžký. HDčko prostě nejede. Tam pokud nemáš motor Screaming Eagle s power commanderem a naladěný na brzdě, tak je to fakt mrtvý. Zkoušel sem HD Road Kinga 2018 a byl sem překvapené, jak to fakt nejelo. Oproti tomu můj XV1900 Midnightstar o 9 let starší je uplně někde jinde. Ale jasny, těžko se může rovnat s nějakým naháčem, cesťákem nebo natož se supersportem. Přece jen 350kg je váha

1 reakcí na tento příspěvek KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 13:16 | Nahoru | #9
Jak to myslíš že 160koni s 21kolem je nebezpečné?

KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 15:05 | Nahoru | #10
Pokud ti nejde vyloženě o terén, tak bych určitě šel do 1290. Nebál bych se toho výkonu, pokud máš už něco najeto, dá se to zvládnout, klidné můžeš ze začátku jezdit na mírnější palivovou mapu rain. Mám KTM 1190 (ve srovnání s 1290 ty motorky jedou skoro stejně) a taky jsem přecházel z podstatně slabší moto.
Ten výkon se dá zvládnout a je na tom fakt zábava.

(reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 16:38 | Nahoru | #11
KubaLC8> no vychádzam z toho, že som mal na mojej 1150 GSA obe varianty, aj 19" aj 21" pričom pri ostrej jazde bola trakcia s 21" v predu celkom kritická v prípade použitia chlpatého dezénu. A to nie som žiadna bábovka že by mi nejaké šmyky v zákrute nejak extrémne vadili. V prípade cestného dezénu všetko ok. Ale mať motorku na 21" s tým že tam mám cestný dezén nemá zmysel. Celkovo ten koncept 250kg motorka + terén ma akosi prestal baviť. Aj Chris Birch jazdí na 890 napriek tomu že propagačné videá robí aj na 1290. Aké kto z nás vie jazdiť ako Chris?

2 reakcí na tento příspěvek KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 17:16 | Nahoru | #12
Chlupatej dezén přesereš i na 60k motorce na silnici, to není umění, to je blbost.
1290 se 160 koňma jede tak, jak jí dáš plynem nažrat. Stejně jako každá jiná motorka.
I 1290 se 160 kobylama může jezdit na chlupatejch gumách, jen to nesmí řídit guma.
Zrovna v týhle kombinaci nevidím problém.

Stejně si tu 1290R zase jednou koupím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 17:18 | Nahoru | #13

KubaLC8 píše: Chlupatej dezén přesereš i na 60k motorce na silnici, to není umění, to je blbost.
1290 se 160 koňma jede tak, jak jí dáš plynem nažrat. Stejně jako každá jiná motorka.
I 1290 se 160 kobylama může jezdit na chlupatejch gumách, jen to nesmí řídit guma .
Zrovna v týhle kombinaci nevidím problém.

Stejně si tu 1290R zase jednou koupím



... tos posrals!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 17:39 | Nahoru | #14
KubaLC8> aj s tebou súhlasím aj nie. 1290 aj 1190 vidím viac použiteľné ako S verziu oproti R, myslím že som všetko vysvetlil. 890 mi príde optimálna vzhľadom na to, že nemusím jazdiť vkuse 2x rýchlostný limit a v teréne je s ňou väčšia sranda.
1290 SAR je overall s triezvou hlavou omnoho horšie využiteľná ako SAS
samozrejme ako som písal, každý to máme nastavené inak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 17:41 | Nahoru | #15

MedWed píše: ... tos posrals!



woe potrefená....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 17:43 | Nahoru | #16

Destroyer píše: KubaLC8> aj s tebou súhlasím aj nie. 1290 aj 1190 vidím viac použiteľné ako S verziu oproti R, myslím že som všetko vysvetlil. 890 mi príde optimálna vzhľadom na to, že nemusím jazdiť vkuse 2x rýchlostný limit a v teréne je s ňou väčšia sranda.
1290 SAR je overall s triezvou hlavou omnoho horšie využiteľná ako SAS
samozrejme ako som písal, každý to máme nastavené inak



to ať si každej nastaví po svým jestli chce 50koní+ vs 30kg (nebo kolik) mínus

Po čopru ho vyleká výkonem i ta 890ka. Váhou zase překvapí obě

(reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 17:47 | Nahoru | #17
KubaLC8> pravda-pravdoucí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 17:50 | Nahoru | #18

KubaLC8 píše: woe potrefená....



... tos musels čekat... že se ve vlákně o 890 objevím

Destroyer> byť Cobol, tak dekuju moc za info o závadach 890... je dobrý slyšet i názory, že to není bezchybnej stroj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 18:01 | Nahoru | #19
MedWed> najhoršia na 890 je prevodovka. Totálšit. Vyskakuje dvojka keď radíš so spojkou, falošné neutrály...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 18:02 | Nahoru | #20
MedWed> snad jsi nečekal, že by se KTM nesrala

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 18:08 | Nahoru | #21

Destroyer píše: MedWed> najhoršia na 890 je prevodovka. Totálšit. Vyskakuje dvojka keď radíš so spojkou, falošné neutrály...



a jednička je v poho? V terénu je to stejně spíš na jedničku...

(reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 18:08 | Nahoru | #22

KubaLC8 píše: MedWed> snad jsi nečekal, že by se KTM nesrala



Tak popravdě nejakej posun čekám... ale otázka je, jakým směrem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 18:13 | Nahoru | #23
MedWed> v teréne vpoho, občas by to chcelo vymeniť primár na 15z aby šla ľahšie na zadné, keď radíš s QS tak je to väčšinou bezproblémové.
... ale je to tak dobrá motorka, že jej nakoniec všetko odpustíš je s ňou obrovská zábava

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 18:20 | Nahoru | #24
Destroyer> psal jsem si s Mig35, kterej má jak moji 950, tak 890... a z toho srovnání vychází 890 jako nudná a sterilní motorka...
Ale nevím, budu se na 890 muset projet...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 18:25 | Nahoru | #25
MedWed> myslím si že MIG značne preháňa. Mám na 890 zopár úprav a napríklad stačí Rotweiler Full intake a motorka ide na 3. plynom na zadné.
950 je stará klasika ale keď ju chceš používať tak je to o nervy s karburátormi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 18:56 | Nahoru | #26

Destroyer píše: MedWed> myslím si že MIG značne preháňa. Mám na 890 zopár úprav a napríklad stačí Rotweiler Full intake a motorka ide na 3. plynom na zadné.
950 je stará klasika ale keď ju chceš používať tak je to o nervy s karburátormi...



... tak ja si zase nemyslim, ze by prehanel... nebo ze by nemel srovnani... jinak 950 ma svoje mouchy, o tom zadna...

(reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 19:48 | Nahoru | #27

Destroyer píše: MedWed> myslím si že MIG značne preháňa. Mám na 890 zopár úprav a napríklad stačí Rotweiler Full intake a motorka ide na 3. plynom na zadné.
950 je stará klasika ale keď ju chceš používať tak je to o nervy s karburátormi...



Co za nervy? Na 950 se mi karbecy vysraly jen jednou, když se přes zimu zalepily benzínem. Teď na 990 si ta stříkačka žije vlastním životem i po návratu ze servisu

KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 20:08 | Nahoru | #28
jestli nechces jezdit do terenu tak jeste mozna superduke je taky varianta?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 21:07 | Nahoru | #29
MedWed> napísať že nejaká motorka je "nudná a sterilní" je úplne nerelevantné, pretože každý to má nastavené inak, neskúsiš nevieš, však pre niekoho má aj Varadero alebo Honda Transalp 700 kopu zábavy, pričom sa jedná o jednu z vôbec najnudnejších motoriek aké som kedy jazdil (top 10 nudy má u mňa Honda v malíčku).
Navyše každý má to odosobnenie sa od prežitého / zažitého úplne inak.
Hlavne KTM 890 je postavená úplne inak ako 950/990 pričom vôbec si nemyslím že ktorýkoľvek z nich je nudný stroj.
A niekoho baví blbá stará Afrika 750 čo ide prd a váži pol tony, stačilo mi na to prvých 10 km a potom som dal ešte 100 aby som pochopil že toto trápenie už nechcem zažiť. Ale niekto na ňu nedá dopustiť.
Rozumieš mi čo chcem povedať....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1290 SA vs 890

14.11.2022 v 21:17 | Nahoru | #30
Destroyer> jasny, chapu... mozna jsem to podal prilis ve zkratce... zase kdyz ma obe najednou, tak muze porovnat pocit z kazde... ale tim rozhodne nechci vyzdvihovat 950 a shazovat 890....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 30 30.1.2023 v 09:48 Metric
Mitas E07+ vzadu a na co předek [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 G... MiKas004 38 25.1.2023 v 20:54 Slávek-TDM
Máte Zkušenosti s Motoz Tractionato... KTM 890 Adventure CloudJumper 20 8.1.2023 v 21:17 Palomoto
Michelin Anake Wild KTM 890 Adventure Vamir 17 19.12.2022 v 18:27 Mr.Dreamer
KTM - dostupnost náhradních dílů [1, 2] KTM 1190 RC8, KTM 1190 RC8R, KTM 1190 Adventure R, K... Kalanis 38 14.12.2022 v 20:42 tenere

TOPlist