globalmoto_duben_nolan





Téma: Přeměřování tachometrů
Kolik vám motorky přeměřují GPS vs tachometrová rychlost?
Doufám, že někdo trumfne KTM 1190 (ale i 1050, 1090 a 1290) přeměřování je 10 - 12% dle rychlosti.
tachometrová rychlost 268 = 238 GPS
kecy o "když to víš si to spočítáš" si nechte, to mě naposledy stálo 600 v pražských tunelech

(reakce na) Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 06:54 | Nahoru | #31

Deadman píše: Měřit rychost s přesností alespoň na celé kilometry není až takový problém. Kdyby to přeměřovalo o 3%, nikdo by to neřešil. Ale o 10%+4km/h je už moc.

Já bych ocenil, kdyby se u těch digitálních budíků dal nastavit obvod kola jako na cyklotachometru. V principu ten budík funguje stejně a ta hodnota je jen konstanta uložená někde v paměti.



proto to řeším, standardní odchylka, jaká je v autech kolem 5 - 7km je OK, ale 10% je fakt hodně

(reakce na) Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 07:08 | Nahoru | #32
KubaLC8> Taky jsem mu to chtěl napsat.

2 reakcí na tento příspěvek Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 07:31 | Nahoru | #33
Řešení bych pro 1050/1090/1190/1290 měl = upravené kroužky ABS
O víkendu se mi snad podaří je hodit na moto a vyzkouším
Pak jich pár bude k dispozici



Naposledy editováno 04.04.2024 07:32:11

Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 08:51 | Nahoru | #34
Bude ti kecat ujetá vzdálenost.

Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 09:14 | Nahoru | #35
Uvidíme

(reakce na) Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 11:24 | Nahoru | #36
KubaLC8>
Text jsem odněkud zkopíroval. Tady to máš včetně vzorce od Combusta.

U mé moto přeměruje třeba při šedesátce o 5 km/h. Tacho ukazuje 60, navi 55.

Max odchylka měření rychloměru je tak definovaná vzorcem 0 <V1 – V2 < (V2/10) + 4 km/h
V1 je to co ukazuje tacho, V2 je skutečná - pokud to jede 50km/h tak to může ukazovat maximálně 59.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 11:34 | Nahoru | #37

KubaLC8 píše: Řešení bych pro 1050/1090/1190/1290 měl = upravené kroužky ABS
O víkendu se mi snad podaří je hodit na moto a vyzkouším
Pak jich pár bude k dispozici


A ted je otazka, o kolik ti bude kecat ujeta vzdalenost? Zhorsi se reakce ADS a trakce? Jakym zpusobem to na 1290 ovlivni tempomat?

Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 11:49 | Nahoru | #38
pro úplnost

on je tam ještě jeden háček - pro vozidla se stanovují testovací rychlosti pro kontrolu přesnosti měření podle udané konstrukční rychlosti vozidla.

Zkušební rychlosti v km/h v závislosti na konstrukční rychlosti Vmax:

pro Vmax do 45 je testovací rychlost 80 % Vmax,

pro 45 < Vmax ? 100 je to 40 km/h a 80 % Vmax (je-li výsledná rychlost ? 55 km/h),

pro 100 < Vmax ? 150 je to 40 km/h, 80 km/h a 80 % Vmax (je-li výsledná rychlost ? 100 km/h),

pro 150 < Vmax je to 40 km/h, 80 km/h a 120 km/h - což znamená že při rychlostech vysoko nad 120km/h se to v podstatě neřeší a je na libovůli konstruktéra co to bude ukazovat.

Naposledy editováno 04.04.2024 11:50:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 13:25 | Nahoru | #39
KubaLC8> a vyplatí se to? Nemyslím finančně, spíš tu práci s tím. Já jezdím v 99% s telefonem v držáku, kde je zapnutá navi, nebo mám zapnutou apku Android Tachometr. Takže je mi skoro jedno, jaká rychlost je na displeji motorky.

1 reakcí na tento příspěvek Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 14:04 | Nahoru | #40
Přesně. Já už taky na tachťák téměř nekoukám. Teda spíš vůbec. Používám DMD2 a ten ukazuje rychlost pomocí gps, ale protože má v sobě profi čip, tak prakticky bez zpoždění. Co by mně ale sralo, že by kecal dojezd na nádrž, servisní intervaly a pod. Je fakt, že si s tou odchylkou výrobci asi hlavu moc nelámou. Každý z nás to má jinak. Mně třeba GSo ukazuje do 130 docela přesně (pro assassina: + 1-3 km/h). Ale fakt mně to netrápí.

KuboLC8, opravdu mně zajímá, jak to dopadne. Obávám se ale, že, jak už tady někdo psal, bez přeprogramování jednotky tachometru to nepůjde. Když změníš počet pulsů na otáčku, přiblížíš se sice skutečné rychlosti, ale všechno ostatní bude mimo. A nebo taky ne. Dokud to nezkusíš, tak se to ani ty ani my nedozvíme. Jsem technik, i když je assassin přesvědčen že ne, a upřímně fandím takovým lidem jako jsi ty, kteří to nevzdávají. Nejde přece o peníze ani o čas, ale o to jestli to jde. Po škole jsem pracoval pár let ve výzkumu a právě takovéhle výzvy mně tam držely. Dneska mám na hrbu šest křížků a přeci jenom časem už začínám šetřit. Každopádně držím palce a dej vědět

Naposledy editováno 04.04.2024 15:00:59

Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 17:20 | Nahoru | #41
Zaleží na množství elektronizace a kde všude bere systém signál rychlosti (přední kolo, přední +zadní, za převodovkou) a jak je porovnává pro určité asistenty. Většinou se zpracovává syrová rychlost a počet pulzů, s tolerancí pro chybovost a změnu poloměru (ať už při zatáčení nebo akceleraci či brzdění). Všeobecně se asi nic nestane pokud vyměníš oba kotouče. A asistenti se dají taky někdy vypnout.
Při testování na dynu se jede většinou jen na zadní a asistenti se vypínají pokud víš jak anebo si systém prostě stěžuje, ale většinou to ničemuneškodí.





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 19:51 | Nahoru | #42

Koudy01 píše: A ted je otazka, o kolik ti bude kecat ujeta vzdalenost? Zhorsi se reakce ADS a trakce? Jakym zpusobem to na 1290 ovlivni tempomat?



samozřejmě provedu vysoce sofistikovaná měření za účasti státního notáře a o výsledku napíšu

(reakce na) Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 19:54 | Nahoru | #43

jandaxx píše: KubaLC8> a vyplatí se to? Nemyslím finančně, spíš tu práci s tím. Já jezdím v 99% s telefonem v držáku, kde je zapnutá navi, nebo mám zapnutou apku Android Tachometr. Takže je mi skoro jedno, jaká rychlost je na displeji motorky.



díky za info

(reakce na) Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 19:55 | Nahoru | #44

KubaLC8 píše: samozřejmě provedu vysoce sofistikovaná měření za účasti státního notáře a o výsledku napíšu


Vyborne jsem napnutej

(reakce na) Přeměřování tachometrů

4.4.2024 v 19:56 | Nahoru | #45

JMan píše: KuboLC8, opravdu mně zajímá, jak to dopadne. Obávám se ale, že, jak už tady někdo psal, bez přeprogramování jednotky tachometru to nepůjde. Když změníš počet pulsů na otáčku, přiblížíš se sice skutečné rychlosti, ale všechno ostatní bude mimo. A nebo taky ne. Dokud to nezkusíš, tak se to ani ty ani my nedozvíme. Jsem technik, i když je assassin přesvědčen že ne, a upřímně fandím takovým lidem jako jsi ty, kteří to nevzdávají. Nejde přece o peníze ani o čas, ale o to jestli to jde. Po škole jsem pracoval pár let ve výzkumu a právě takovéhle výzvy mně tam držely. Dneska mám na hrbu šest křížků a přeci jenom časem už začínám šetřit. Každopádně držím palce a dej vědět



já tohle nevymýšlel, nepočítal, tyhle kroužky už dlouho jezdí v mnoha motorkách v mnoha modifikacích, jediný do vím, že ve 150 je rozdíl 1km/h

Přeměřování tachometrů

5.4.2024 v 07:03 | Nahoru | #46
To je dobrý, kolik ale myslíš, že bude ukazovat v 50? Já se obávám, že v nižších rychlostech bude ukazovat míň než je skutečná rychlost protože výpočetní algoritmus v tachometru bude fungovat stejně. Bacha na to.

1 reakcí na tento příspěvek Přeměřování tachometrů

5.4.2024 v 09:02 | Nahoru | #47
Ještě pánové zapomínáte na prokluz pneumatiky. Ten se s rostoucí rychlostí zvyšuje, zatímco v 50 je téměř zanedbatelný, ve 200 může být prokluz klidně i 20 %, záleží na pneu i povrchu vozovky (říkali v BMW(auta)).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů

5.4.2024 v 09:36 | Nahoru | #48
pavelgl1> 20% to u motorek asi nebude. Před mnoha lety, tuším v roce 2 000, když na trh přišla Kawasaki Ninja ZX 12R jako konkurence pro Busu a Blackbirda, jsem četl, že ve vysokých rychlostech má prokluz pneu cca 6% a že je to velký problém.

1 reakcí na tento příspěvek Přeměřování tachometrů

5.4.2024 v 10:23 | Nahoru | #49
jandaxx: To tvrdili lidi z BMW ale od aut, řešila se zástavba taxametru a jeho přesnost, taxametr počítal perfektně až někam do 300 km/h, akorát vstupní informace byla +-autobus. Samozřejmě na autě většinou nejsou tak kvalitní pneu jako na buse :)

Přeměřování tachometrů

5.4.2024 v 10:45 | Nahoru | #50
Já bych teda ve 200 nechtěl mít prokluz žádnej. To bych si s sebou musel vozit náhradní prádlo. Ještěže nejezdím tak rychle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů

5.4.2024 v 10:53 | Nahoru | #51
pavelgl1> Kdysi jsme vyvíjeli tachograf pro kamiony. Museli jsme nakonec brát pulsy z kardanu. To už je ale strašně dávno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů

5.4.2024 v 13:09 | Nahoru | #52
jandaxx> S tim prokluzem máš pravdu. Většinou se pohybuje kolem 6% u moto na zadní pneu. Ale při razantní akceleraci se zvyšuje. Celkové ztráty přenosu výkonu (motor vs pneu) bývají i kolem 20-30% u bězných moto. Počítá se i ztráta/prokluz až 2% na spojkovou lamelu + ztráty v převodovce. U aut se celková ztráta pohybuje kolem 5%. To vše v běžných testovacích rychlostech (ne 300 km/h).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů

6.4.2024 v 06:53 | Nahoru | #53
JMan> omlouvam se. Jak uz jsem psal, ten prvni prispevek na ktery jsem reagoval jsem spatne pochopil a z nejakeho duvodu reagoval prilis ofenzivne a arogantne. Asi se uplne neshodneme v problematice mereni rychlosti, ale v nekolika tematech jsem si vsiml, ze vis o cem mluvis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů

6.4.2024 v 06:59 | Nahoru | #54
pepe100> ztraty mezi motorem a kolem vs prokluz kola je trosku neco jineho ne?
U motorky bude prokluz vetsi kvuli vetsimu aerodynamickemu odporu. Mysleno prokluz pri ustalene rychlosti. Prokluz pri akceleraci je dalsi vec, ten se da pomerne snadno pozorovat treba na brzde - otacky valce jsou snimane uz z principu, otacky na motoru jdou snimat take… obvykle je software brzdy vybaven merenim tohoto jevu a dokaze s nim pracovat - kompenzovat chybu v namerenych datech…

Naposledy editováno 06.04.2024 06:59:32

(reakce na) Přeměřování tachometrů

6.4.2024 v 10:31 | Nahoru | #55
assassin> Děkuju, myslím, že bychom si jinak rozuměli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů

6.4.2024 v 11:27 | Nahoru | #56
assassin> Mám pocit. že se mě snažíš chytat za slovíčka. Jestli to chceš přesněji tak ztráty mezi motorem a povrchem silnice nebo dynamometrem (brzda). A tam prokluz pneu patří.
Veškeré prezentované výsledky (v médiích, tiskových zprávách apod.) jsou z měření prováděných na dynamometrech. Při těchto měřeních tě aerodynamika nezajímá vozidlo se nehýbe.
Prokluz na pneu je dán dvěmi zásadními faktory a to hmotností a styčnou plochou. Auto má minimálně dvě pneu s násobně větší styčnou plochou a násobně větší hmotností, proto má moto mnohem větší prokluz než auto. To samé platí i o spojce - auto má většinou jednu lamelu moto více.
Měření výkonu na brzdě se (na profesionální úrovni) téměř výhradně měří staticky (konstantní rychlost). Dynamické měřené obnáší velké množství proměnných, které se v sw nedají kompenzovat. Proto když si necháš změřit výkon na brzdě dynamicky budeš mít 5-10 možná i více % odchylku od statického měření. Měřením někde v "garáži" nebo na srazech moc nevěřím, vždy u nich naměříš více než ve slušné laboratoři.
Tohle je fórum a nechce se mi zde vypisovat laboratorní práce o přenosu výkony na přímočarý pohyb. Někde u pokecu u piva bychom asi zjistili, že mluvíme o velmi podobné věci

Naposledy editováno 06.04.2024 12:28:33

Přeměřování tachometrů

6.4.2024 v 11:55 | Nahoru | #57
Je to hodně o gumach...
U KTM předchozích generací existuje způsob jak nastavit obvod kola pro rychloměr, stejně jako treba u cyklocomputeru.
Využíval jsem to na 690R, protože jsem jezdil motardy i klasiku.
Musel se tam vystřihnout jeden drát z konektoru pod budíkem, aby se to odblokovalo a pak podržením tlačítek v nějakém pořadí se to spustilo a nastavilo.

Návod jsem našel někde na zahraničních webech, ale už zaboha netuším kde... Hledat speedometer settings ktm...

Návod na staré tachometry mám, kdyžtak. Nový jsem už neřešil

Naposledy editováno 06.04.2024 12:07:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů

6.4.2024 v 12:40 | Nahoru | #58
pepe100> nesouhlasím temer se vším, ale je to mimo tema tak nebudu prudit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů

6.4.2024 v 12:55 | Nahoru | #59
assassin> Máš pravdu, je to mimo téma a sklouzli jsme úplně jinam.
Souhlasit nemusíš, nicméně o měření výkonu na dynamometru něco málo vím

Naposledy editováno 06.04.2024 13:36:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů

6.4.2024 v 14:07 | Nahoru | #60
pepe100> no my mame v praci auto na brzde v podstate kazdy den, obvykle se jede v dynamickém rezimu, nase auto ma 700koni… zmařit 700koni neni uplne legrace …

Auto ma mensi prokluz na spojce kvuli tomu ze ma jednu lamelu, motorka ma vetsi prokluz protoze ma vic lamel?

V laboratoři - v našem pripade motorarna Nissanu - je zase motor prisroubovany primo na dynamometr, tzn zadne prokluz kol.
Jsou i brzdy ktere se takhle sroubuji na naboje misto kol - používají je dost casto ladici, i ti co to vozi po srazech. Vetsina se toho měří dynamicky, ty tisíce koni musis nekam vyzarit v podobě tepla a to neni tak snadny…

Naposledy editováno 06.04.2024 14:12:45
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hledá se parťák - Gruzie 4 až 5 týd... KTM 1190 Adventure Kruháč 24 24.4.2024 v 16:36 kunabmw
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 18.4.2024 v 15:16 truk
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vybíjení baterie KTM 1190 Adventure [1, 2] KTM 1190 Adventure tomas21 33 7.4.2024 v 20:09 Vita-Repa
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R Dovizioso04 9 7.4.2024 v 17:42 Eso_Rimmer


TOPlist