globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: RE Himalayan
21.10.2018 v 19:40
Zdravím, chtěl bych poprosit, zda někdo z majitelů RE Himalayan z Jihomoravského kraje nebo poblíž by mohl být ochotný, abych si motorku prohlédnout na vlastní oči. Mám o moto zájem, ale ještě jsem ji neviděl naživo a do Prahy se zatím nechystám. Kontaktoval jsem oba registrované majitele na fóru, ale po několika dnech jsou SZ nepřečtené. Předem děkuji Tomáš.

4 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

19.8.2022 v 18:14 | Nahoru | #61
Tak vzhledem k tomu že mě scram docela zaujal, šel jsem s i půjčit himalayan(scram tady nemaj) a najel s ním dnes cca 140 km..jeste bych jezdil, ale přišli bouřky...
První co, tak to plexi je šílený při moji výšce 186cm...všechno mi to ženě do helmy a dělá to turbulence..zajímal mě ale hlavně motor a ten je musím říct prijemnej - lepší než jsem čekal...je tam ve středních otáčkách docela pěknej zátah, zrychluje i do kopců, do toho kila použitelnej úplně v klidu...předjíždění je samozřejmě slozitejsi-s tím je třeba se smířit, nad to kilo už to jde hodně pomalu. Speciálně rovinkarsti řidici jsou problém...
Sere mě ale to chcipani-ma to nějaký řešení?stalo se mi to třeba i na kruhacu, když jsem kapku dýl podržel spojku
Docela rozpačitej jsem z podvozku...má to mít sice zdvihy 200/200, ale přijde mi že to využívá tak půlku zdvihu-je to hrozně tvrdý, hlavně Central, který nakopává...řešil to někdo?
Jinak ta motorka svoje kouzlo má musím rict
V případě scramu by zmizlo to debilni Plexi, ale pořád tam je otazník nad tim podvozkem a hlavně to otravný chcipani..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

19.8.2022 v 18:22 | Nahoru | #62
Wenca24> Vintage Garage to údajně umí vyřešit jiným relé které ovládá volnoběh (??? vím jen z doslechu)

RE Himalayan

19.8.2022 v 18:33 | Nahoru | #63
A nejde tam nahrát upravená mapa ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

19.8.2022 v 20:08 | Nahoru | #64
Wenca24> Pockej si do jara pristiho roku Mozna to predstavi uz na EICMA na podzim, ale po novem roce urcite. Kdyz uz to testuji od letosniho jara v provozu. Aneb Himalayan 450, vodnik, cca 40 koni, vice endurovejsi nez soucasna verze, asi i palivove mapy atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

19.8.2022 v 20:50 | Nahoru | #65
Wenca24>Přesně jsi tu motorku definoval. Já mám 173 cm A i v tý druhý poloze mě to plexi dělá turbulence, takže jezdím bez něj. já jsem lehká váha- 75 kg takže pro mě platí že do 110 je motor naprosto v pohodě. Chcípat mi to začalo teď v 5000 km, ale jenom studený jak se to ohřeje tak už v pohodě.Prý je to tím uškrcením kvůli emisím.Budu volat do vintage garáž. Co se týká podvozku , Tak se mnou předek funguje naprosto v pohodě, zadek vcelku taky , ale taky Jsem si hned říkal že by mohl být lepší.Ten zadek nemá 200 mm ale 180 mm.Je to daný cenou ,prostě motorka za 130tisic.Já kromě toho chcípání nic řešit nebudu protože mám v plánu upgrade na tu 450 hlavně jak píšeš: ta motorka má svoje kouzlo – pro mě ještě navíc tím že jezdím tak 50 na 50 terén silnice. To mě za tyhle peníze jiná motorka nedá,Právě s tím těžko popsatelným kouzlem-Což je pro mě hodně důležitý, vždycky hledám motorky s nějakým tímhle kouzlem.A pro mě je taky ideální geometrie,Skvěle se mi jezdí vestoje,Není na mě vysoká, jak všechny ty ostatní suv kozy.Když ta 450 kaA bude mít lepší podvozek a o 15 k víc tak to za mě bude naprosto ideál.

Jinak scram je hezčí, ale já bych nechtěl přijít o to přední jednadvacítkové kolo.Za mě pořizovat Himla jenom na silnici je škoda. Ten jeho potenciál se právě nejlíp ukáže v terénu a v tý univerzálnosti.A vždycky žasnu z toho, když jedu někde po městě,jedničce, trojce, pak nějaká ta polňačka Ve stupačkách,mezitím třeba i dálnice… A všude ta motorka obstojí.Takhle jsem jel v neděli z Hořic 120km.Dneska 15 kilometrů na chalupu tam po silnici první třídy a třetí třídy,Zpátky protože jsem měl čas, tak chvíli po jedničce, šup na polňačky, a po městě domů – o zábavu postaráno.Tím mě ta motorka neskutečně baví, a ještě jak si blafá ten dlouhozdvih Proto jí odpouštím některý ty nedokonalosti.Jo a taky asi hraje roli, kde člověk tu motorku používá . Tady na vysočině možná dává větší smysl než na nějakých dlouhých rovinách U kolína, ale třeba se pletu.berte to jako subjektivní pocity člověka kterýmu táhne na 50, ale na druhou stranu nejsem žádný začátečník, měl jsem tak 20 motorek všelijakých typů.Prostě skutečně v některých případech může platit že méně je více.
kdybych Ti měl radit ,tak souhlass Puffy , počkal bych na tu 450ku,Jestli teda na příští sezónu bude.

Naposledy editováno 19.08.2022 21:29:44

(reakce na) RE Himalayan

19.8.2022 v 21:30 | Nahoru | #66
puffybodie> Naprostý souhlas

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

19.8.2022 v 22:17 | Nahoru | #67
Ahoj, nebudu kvůli tomu zakládat nové téma tak to snad nebude vadit zde a poradíte.

Uvažuji o koupi Himalayana.
Ano..fakt tu indickou věc s 18kw
Zfotrovaťel jsem...nemám čas, takže výjezdy do polních cest jsou reálnější než lítání po asfaltu. Ale zase vyloženě off nechci
Jde mimo tu pohodu na cestě žádnej kvalt..
No to je vedlejší.
Řeším jestli koupit novou euro 5 nebo koupit jetou o 40 tisíc levněji s nejakyma 15 tisíci km. A euro 4.
Na rozdíly jsem koukal a navigaci netřeba, a mám 180cm takže ani ten upravenej rám mě netrápí.
Spíš jsou tam nějaké rozdíly zásadní? Co mi uniklo.
A to nejdůležitější...mám si těch 40 přidat a prostě mít novou nebo ušetřit protože 15k km s kompletní servisní historií bude OK.
Děkuji

(reakce na) RE Himalayan

19.8.2022 v 22:26 | Nahoru | #68

callowsick píše: Wenca24> Vintage Garage to údajně umí vyřešit jiným relé které ovládá volnoběh (??? vím jen z doslechu)



Všiml jsem si, že jsi někde nějaké úpravy zmiňoval..věřím, že na to nějaky řešení asi existovat bude..třeba s dekatem a otevřenějším výfukem... možná..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

19.8.2022 v 22:31 | Nahoru | #69
puffybodie> himalayan s vodníkem podle me přijde o to kouzlo..navic-za mě-ten motor je v rámci možností úžasnej..je tam silný/emotivní střední pásmo, ten motor nevibruje ani při maximalni rychlosti, nijak neotravuje a žere 3 na sto...
Takže tam moc slabinu nevidím (krom toho chcipani)..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

19.8.2022 v 22:47 | Nahoru | #70
Fyro> ten argument, že je to motorka za 130 tis. a proto máš trpět, že jsi ušetřil, je podle mě lichej namotat pružinu z o 2 mm tensiho drátu přece není žádný vicenaklad...
Jak jsi rekl-predni vidle jakžtakž jde, i když ji 200 mm pracovního zdvihu nevěřím..ale třeba řidší olej nebo nějakej jinej fígl by třeba pomohl...
Ale ten zadni Central je za mě pruser-to i stará Jawa s dvouma pružinama to žehlí líp...
O to je to horší, že je to motorka, která je prezentována jako motorka určena do terénu a na horší cesty-a při tom v tom základním selhává..
Když jsem si pro to jel, říkal jsem si, že jediný v čem mě může zklamat, je motor...a vono je to přesně naopak-motor pecka a podvozek, kterej by měl být cajk-zklamani..
I přesto všechno musim rict, že scram je stále zhavej kandidát na další motorku...jak to ti kluci indický delaj-nechapu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

20.8.2022 v 09:15 | Nahoru | #71

Wenca24 píše: puffybodie> himalayan s vodníkem podle me přijde o to kouzlo..navic-za mě-ten motor je v rámci možností úžasnej..je tam silný/emotivní střední pásmo, ten motor nevibruje ani při maximalni rychlosti, nijak neotravuje a žere 3 na sto...
Takže tam moc slabinu nevidím (krom toho chcipani)..



Tak zrovna u RE mam posledni dobou pocit, ze to kouzlo budou schopni udrzet i s tou novou jednotkou a i presto, ze cili proti KTM 390 Adv stylem, ale cenou pod ne.

U soucasneho RE proste ten vykon chybi pro nase podminky pokud nebydlis nekde mimo mesto. Pomer vykon/vaha je zoufaly ( 0,090 ). Honda CRF treba sice taky neni zadne terno pritom co by z toho slo dostat, ale to ma aspon pres 40kg mene a jinak je pusto prazdno (nez bude oznameny novy NX500 na podzim, ale kdovijaka bude cena u Hondy). Takze pokud pridaji nejakych 12kW, tak i kdyby vse ostatni zustalo stejne (vcetne ceny ), tak najednou to nebude mit konkurenci uz vubec pokud se ostatni neproberou.

Jeste udrzet i cenu, protoze trail od Fanticu ten novy XEF 250 Trail za 150 tis., s motorem z Yamahy WR250 je samozrejme komponenty uplne jinde. Ale zase to dva neodveze Ano, chybi stitek, ale kdyz jsem vysoky a stitek mi vse posila do obliceje, tak je to jedno a kdyz 90 a vice % casu jezdim solo, tak ze je to jen pro jednoho uz pak taky nevadi, vymeni se rozeta a hotovo

Jiste, je tu i XEF 450 Rally , ale s cenovkou pul mega To uz je pak lepsi AJP PR7. Proste jestli se Himalayan 450 povede, tak s cenovkou i treba za 150 se asi vsichni vyrobci ostatni zacnou hodne potit ohledne neceho pro beznou populaci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

20.8.2022 v 09:50 | Nahoru | #72
puffybodie> měl jsem klx 250 a na himalayanovi se mi jede o několik tříd líp než na tom klx, i když to papírove nevychází. Myslím tím samozřejmě především silnici, v terénu nebo když by to někde blbe žuchlo proti svahu, se karta obrátí...Jednoduše proti motoru nemám ani popel-kilo to jede v klidu, akorát to předjíždění se musí trochu nachystat..výhoda je, že tím, že se pohybujes pomaleji, tak těch pitomcu dojedeš řádově min než na velké motorce...
Zminujes NX500 a to by mě dost zajímalo jak to má vypadat-mas nějaky zdroj?nebo co všechno o tom víš?
Po kapotáží/Plexi moc netouzim-bud to nefunguje a fuci ti to všechno do helmy nebo je za tim v létě horko...

(reakce na) RE Himalayan

20.8.2022 v 11:59 | Nahoru | #73
Wenca24> Jj sedacky jsou nevyhoda tech enduro/trailu a nejake pohodlnejsi na to moc k dispozici nejsou. Leda gelovou podlozku nebo ovci kuzi I kdyz tady u nas plno okresek je jak nejaky trail a nebo jak za Bilovcem ta cesta smerem k Hradci kde jaksi silnicari zapomneli asi tak na 5km sterk po cele ceste

NX.....

Zacalo to v Dubnu podanim patentu na Scrambler zalozeny na motoru a ramu Rebel 500. Objevilo se i nejake rendery (vlevo 500, v pravo 250)



a o mesic pozdeji se objevilo i patenty na NX500 a zatim jen rendery z pocitace na vzhled te mensi NX200 (nebo NX250)

Leaked Honda NX renders indicate both 200cc and 500cc versions for 2023

Cekal bych spise 300ccm verze tech stroju, ale treba tyhle velikosti ani do Evropy nepujdou a pujdou sem jen ty 500. Kde je pak zajimave, ze to NX500 by pry taky melo mit stejny motor jako je v Rebelu a planovanem CL, takze dvouval a to na renderu je zcela jiste jednoval, takze jak to bude vypadat je otazka, kterou mozna rozlouskne az EICMA. Zajimave to je i proto, ze ma byt i Transalp 750 a taky dvouval, ale s jinym motorem nez je v NC takze kdovi....

Naposledy editováno 20.08.2022 11:59:53

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

20.8.2022 v 12:19 | Nahoru | #74
To nx500 vypadá docela nadějne...akorát jak znám Hondu, bude to vážit zase 220 kilo

(reakce na) RE Himalayan

20.8.2022 v 12:30 | Nahoru | #75
Wenca24> Tak Rebel a ostatni CB500 jsou cca 190 pohotovostni. Spise skoda, ze vubec pro NX uvazuji o dvouvalci, kdyz ten bude v Transalpu vetsi a Africa Twin tu je taky. Jednovalec by byla lepsi varianta, ale asi nemaji nebo spise neplanuji, protoze maji 300/350 a pak jedine CRF 450, pak uz je skok na dvouvalce od 500 nahoru.

Ale asi jim jde o to dokoncit radu. V 500 dvouvalci maji nahac, adventure, supersport, cruiser a pribude scrambler a dualsport a je hotovo no.

Naposledy editováno 20.08.2022 12:31:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

20.8.2022 v 16:15 | Nahoru | #76
Wenca24> Bude to asi tou váhou jezdce. Když jedu v terénu vestoje, Tak je to se mnou v pohodě. Na silnici se s tím dá pěkně klopit.Za mě bych neřekl že podvozek nefunguje, já bych řekl že předek dobrý a zadek by mohl být lepší
Ono asi vyrobit dobrý tlumiče za slušnou cenu je kumšt. Není to jen o pružinách. Jawy jezdím taky,A ani švéd -21/19 se s himmlem nemůže v terénu rovnat,Himmel má o několik tříd lepší podvozek.

Naposledy editováno 20.08.2022 16:18:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

20.8.2022 v 16:24 | Nahoru | #77
puffybodie> Naprostý souhlas. Ještě by mohla být zajímavá KTM, pokud uvede tu dvouválcovou 490 ku ,Ale musel by to být podvozek 21 / 18,Zdvihy min 200mmProstě ve stylu menší Touareg nebo T7, s menší výškou,To by bylo pro mě jako dělaný-Já prostě 100 k v terénu nedokážu využít Proto nepotřebuju všechny ty mastodonty.Já se divím že KTM ka už dávno takovouhle motorku v týhle kubatuře nemá podle mě by jim lidi utrhali ruce.To jsou samý litry a 12 stovky a v týhle kubatuře takovýdle motorky v podstatě nejsou.Takže já čekám na himal 450,Ktm 490 adv,Případně teda ty Hondy jestli budou Když tyhle motorky nebudou tak budu nucenej vyzkoušet Touareg nebo KTM 890 Adv(Kvůli výšce sedla je na mě T7 vysoký)-Ale už teď vím že to jsou Pro mězbytečně velký obsahy,V terénu věřím že bych na tom byl i pomalejší než na himlovi.

Naposledy editováno 20.08.2022 16:35:29

(reakce na) RE Himalayan

20.8.2022 v 16:31 | Nahoru | #78

BikerXC píše: Ahoj, nebudu kvůli tomu zakládat nové téma tak to snad nebude vadit zde a poradíte.

Uvažuji o koupi Himalayana.
Ano..fakt tu indickou věc s 18kw
Zfotrovaťel jsem...nemám čas, takže výjezdy do polních cest jsou reálnější než lítání po asfaltu. Ale zase vyloženě off nechci
Jde mimo tu pohodu na cestě žádnej kvalt..
No to je vedlejší.
Řeším jestli koupit novou euro 5 nebo koupit jetou o 40 tisíc levněji s nejakyma 15 tisíci km. A euro 4.
Na rozdíly jsem koukal a navigaci netřeba, a mám 180cm takže ani ten upravenej rám mě netrápí.
Spíš jsou tam nějaké rozdíly zásadní? Co mi uniklo.
A to nejdůležitější...mám si těch 40 přidat a prostě mít novou nebo ušetřit protože 15k km s kompletní servisní historií bude OK.
Děkuji



Tam záleží na tom jestli tý historii můžeš opravdu věřit Viděl jsi tu motorku jezdit, je po kamarádovi? Pak bych vzal ojetou. Jestli ne tak bych šel do nový.Taky záleží jestli to chceš na jednu sezónu nebo jestli jsi to chceš nechat dýl. Pokud to máš na dlouhý roky tak vzít novou – máš jistotu a ve finále se to vyplatí.Rozdíly Teda jsou navigace u nový a hnusnější koleno výfuku.Ještě štítek jen jiný, musí mít jinou rozteč kvůli té navigaci Jo a je zatmavený,Ty ochranný rámy kolem nádrže jsou jiný-Aby tam dostali kolena i vyšší jedinci

Naposledy editováno 20.08.2022 16:40:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

20.8.2022 v 23:02 | Nahoru | #79
Fyro> Mne hlavne prijde, ze v teto kategorii vsichni chodili jak kolem horke kase. Do te hodil RE vidle a uspesne a ted to u konkurence vypada jak kdyz se streli do hejna holubu. Sporty se vicemene opustili protoze provoz, narust radaru a jinych veci, cesty nic moc a resenim vyrobcu je dat stejny vykon do "endura" s kterym se da ty zatacky jet jeste rychleji a v terenu pokud uz tam vubec vjedou to vyuzije tak 5% majitelu a vyrobci tak i maji dojem, ze je to spravne a proc vymyslet neco jineho. A reklamy na to uz stejne jako u aut, pohadky o tom jak lze v klidu a beztrestne vjet kamkoliv do prirody a siroko daleko zadna jina motorka, zadny houbar, zadny drevorubec, zadny myslivec, zadna zver, zadni cyklisti, zadne kolobezky, cestou tam prazdne silnice at v tydnu nebo o vikendu

(reakce na) RE Himalayan

21.8.2022 v 10:17 | Nahoru | #80
puffybodie> Přesně tak, k tomu bych ještě dodal, že to v těch reklamách vypadá, jak není problém vodit 250 kilovou více než litrovou motorku , S více než 100 k,se sedlem 90cm někde po lese.Spousta lidí dneska sedí hodně v kanceláři ,fyzičku maj minimální, Rovnováhu neudrží ani na kole. Pro 90% těchhle lidí by vystačil schopný adv kolem půl litru a lehčí a nižší.Takhle se kolikrát nepustí ani na polňačku, spoustu času pak prostojí s kafem na pumpě Takže taky očekávám výrazný nástup výrobců do tyhle kubatury: objem kolem 500 ccm, Váha do 190 kg pohotovostní, zdvihy minimálně 200 mm,21/18,Výška sedla kolem 85 cm.Jak něco bude v tomhle lepší než současný himal,Tak proto hned běžím Mohl by to být právě himal 450, KTM 490 adv,Honda nx 500,Nic jinýho asi zatím na obzoru není. Pokud tohle nepřijde tak mám v merku ještě Touarega nebo KTM 890 adv ,ale je to na moje použití zbytečně velký.Já nemám nic proti velkým adventure motorkám,Ale ať je výběr i v menších kubaturách, abychom si všichni mohli vybrat Hlavně to KTM už mohla mít přeci adv 390 se zdvihy 200 mm.To nechápu proč to dávno neudělali.

Naposledy editováno 21.08.2022 10:37:34

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

21.8.2022 v 10:23 | Nahoru | #81
Fyro> ale jo, na pěkný silnici to funguje dobre-ten tuhej podvozek dává pocit jistoty...
Ale na horsi cestě nebo v terénu je ten Central tvrdej i na mých jatečních 100 kilo...teda aspoň na tom konkrétním kusů, co jsem měl půjčený-mel najeto 2 tis. km, tak jestli to třeba po nějaký době povolí, bylo by to super, protože jinak mi ta motorka docela sedla

(reakce na) RE Himalayan

21.8.2022 v 10:34 | Nahoru | #82
Wenca24> To se asi trochu taky rozchodí, Jinak yss Dělá plně štelovací tlumič, ale je to za desítku On prý i ten tlumič co je na CRF 250/300 L stojí za houby.

Naposledy editováno 21.08.2022 10:35:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

22.8.2022 v 07:45 | Nahoru | #83
Wenca24> To jsi měl půjčené tady v Hlučíně? Taky tam chci ještě letos přezkoušet to co mají v nabídce

(reakce na) RE Himalayan

22.8.2022 v 08:14 | Nahoru | #84
puffybodie> Jj, v Hlučíně...Maj tam toho mrdu.. Rozrůstají se fest.

Naposledy editováno 22.08.2022 08:19:17

1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan

22.8.2022 v 08:39 | Nahoru | #85


Naposledy editováno 22.08.2022 08:39:27

RE Himalayan

22.8.2022 v 08:39 | Nahoru | #86
https://motosvet.cz/...cela-jiny-stroj.html

Jestli to bude mít dobrý pérování a o 15 k víc ale vzducháč už bude vzácnej a asi ho už nebudou prodávat..
Důležitý aby to zůstalo dlouhozdvih a zůstal tomu ten RE spirit...

Naposledy editováno 22.08.2022 08:43:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan

22.8.2022 v 08:41 | Nahoru | #87

Fyro píše:



ooo kur....prasatko papej, pristi rok dostanes kladivkem

RE Himalayan

22.8.2022 v 08:44 | Nahoru | #88
Hm, tak to vypadá nadějně

(reakce na) RE Himalayan

22.8.2022 v 08:45 | Nahoru | #89

puffybodie píše: ooo kur....prasatko papej, pristi rok dostanes kladivkem



Včera jsem nad tím slintal celý večer mě se i ten design líbí .Jak jsem psal výše důležitý aby to zůstalo jako dlouho zdvih a zůstal tomu ten RE spirit.A píšou že by to mělo mít štelovací podvozek…Takže to vypadá že příští rok budu upgradovat

Naposledy editováno 22.08.2022 08:47:22

RE Himalayan

22.8.2022 v 08:52 | Nahoru | #90
Jj vypada to, ze by to mohlo byt i lehci. Kdyby se tak dostali alespon na 180kg provozni, nejakych alespon 29kW s vyhozenim jineho vyfuku treba pres 30, cena kolem 150.... Ideal pak. Na Hondu s NX a CL jsem stejne zvedavy a jak moc se cenove bude lisit, i kdyz s dvouvalcem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Royal Enfield Himalayan - co na něj... [1, 2] Royal Enfield Himalayan Miškin 46 27.1.2024 v 16:20 puffybodie
Royal Enfield Himalayan Royal Enfield Himalayan eman65 7 11.10.2023 v 12:14 Wenca24
výrobce KRYT motoru royal enfield h... Royal Enfield Himalayan drake1961 8 20.7.2023 v 23:23 Netopyr
výrobce NA KRYT motoru royal enfiel... Royal Enfield Himalayan drake1961 0 12.7.2023 v 17:42 drake1961
BMW G310GS vs RE Himalayan Royal Enfield Himalayan, BMW G 310 GS cizek007 10 4.7.2023 v 13:49 david1


TOPlist